skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Е накладките щом са разработени не трябва да очакваш промяна до достигане на индикатора за износване. На мен ми е по-интересно как така си се озовал в монца?!
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Предполагам имаш предвид представителство на Тойота в Благоевград?kostadinnm написа: ↑24 Юли 2018 11:04 Е накладките щом са разработени не трябва да очакваш промяна до достигане на индикатора за износване. На мен ми е по-интересно как така си се озовал в монца?!
Ами по линията на сервизната кампания на Таката.
Тъй като в София се оказа "мисия невъзможна" да се свържа и запиша час, отидох в Благоевград.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Бях споменал в друга тема, че след 120к км на газ изпускателните клапани доста се обяха "окопали" - на един от тях луфтът беше намалял до 0.12мм.
Ремонтът беше планиран иначе, но след като спрях Rav-ката от движение и изкарах една кола от неприкосновения запас, за три дни тя претърпя две щети( някой ще каже , че са просто леки ожулвания, но други ще ме разберат). Явно няма как , каквато и кола да взема , все св оказва широка за половинката
...
Това доведе до рязка промяна в плана - извърших ремонта сам.
Разглобих и извадих пуловете, шлайфахме ги, както е писано в дебелите книги и сглобих обратно.
Опитът ми с Нисански двигатели ми помогна и извърших ремонта, без да свалям обтегачи, странични капаци на двигател и т.н.
Мога определно да констатирам следното - 1AZ FE ( поне този ,който аз пипнах) е запазил доста от онова прословуто старо японско инженерно творчество. Масивна верига, зъбни колела, хубава отливка на валове, масивни пети, отливка на самата глава , липса на лагери на разпределителни валове!
Двигателят е доста чист, дори след повече от 200к км пробег. Следвашият ремонт ще е по-обстоен.
Превъртяхме на ръка до точно съвпадение на белези според service manual:

И белегът откъм всмукателния вал( с дефазатора)

Свалихме и подредихме петите:

Пулове вън:

Почистихме малко капака на двигателя:

Перфектен шлайф:

Пулове обратно по местата :

Двигател готов и работещ без забележки:

Какво ви е необходимо:
1."Гедоре" и гаечни ключове.
2. Динамометрични ключове 5-25Nm и един да "покрие" диапазона над 25Nm ( зъбно колело към изпускателен вал например)
3. Магнитен инструмент, за да извадите пуловете.
4. Гарнитура капак на двигателя.
5. Лаптоп/ таблет/ телефон, откъдето да следвате manual-a , както и самият service manual( имаме си тема за това)
6. Масло, с което да омаслите пуловете, преди монтажа( може и с break-in oil).
7. Малко търпение и внимание биха помогнали.
8. Правилна преценка на уменията .
Рапорт даден!
Едит: не твърдя, че това е най-правилния ремонт, при такъв вид проблем.Всеки взима решение на база на информацията , с която разполага.
Не съветвам да го правите, но идеята на форумите е да споделяме.
Та ако ви се налага да отложите правилния ремонт на главата поради ред причини - "кратката" версия ще свърши работа, особено когато (както в този случай) интервенцията по сваляне на обтегач е спестена.
Следващата пролет ще отворя , ще измеря отново и ще пиша.Предвид , че една цяла глава с валове е на цена под 800лв, не виждам място за притеснение.
Продължавам да твърдя, че тестът си заслужава.
Ремонтът беше планиран иначе, но след като спрях Rav-ката от движение и изкарах една кола от неприкосновения запас, за три дни тя претърпя две щети( някой ще каже , че са просто леки ожулвания, но други ще ме разберат). Явно няма как , каквато и кола да взема , все св оказва широка за половинката

Това доведе до рязка промяна в плана - извърших ремонта сам.
Разглобих и извадих пуловете, шлайфахме ги, както е писано в дебелите книги и сглобих обратно.
Опитът ми с Нисански двигатели ми помогна и извърших ремонта, без да свалям обтегачи, странични капаци на двигател и т.н.
Мога определно да констатирам следното - 1AZ FE ( поне този ,който аз пипнах) е запазил доста от онова прословуто старо японско инженерно творчество. Масивна верига, зъбни колела, хубава отливка на валове, масивни пети, отливка на самата глава , липса на лагери на разпределителни валове!
Двигателят е доста чист, дори след повече от 200к км пробег. Следвашият ремонт ще е по-обстоен.
Превъртяхме на ръка до точно съвпадение на белези според service manual:

И белегът откъм всмукателния вал( с дефазатора)

Свалихме и подредихме петите:

Пулове вън:

Почистихме малко капака на двигателя:

Перфектен шлайф:

Пулове обратно по местата :

Двигател готов и работещ без забележки:

Какво ви е необходимо:
1."Гедоре" и гаечни ключове.
2. Динамометрични ключове 5-25Nm и един да "покрие" диапазона над 25Nm ( зъбно колело към изпускателен вал например)
3. Магнитен инструмент, за да извадите пуловете.
4. Гарнитура капак на двигателя.
5. Лаптоп/ таблет/ телефон, откъдето да следвате manual-a , както и самият service manual( имаме си тема за това)
6. Масло, с което да омаслите пуловете, преди монтажа( може и с break-in oil).
7. Малко търпение и внимание биха помогнали.
8. Правилна преценка на уменията .
Рапорт даден!
Едит: не твърдя, че това е най-правилния ремонт, при такъв вид проблем.Всеки взима решение на база на информацията , с която разполага.
Не съветвам да го правите, но идеята на форумите е да споделяме.
Та ако ви се налага да отложите правилния ремонт на главата поради ред причини - "кратката" версия ще свърши работа, особено когато (както в този случай) интервенцията по сваляне на обтегач е спестена.
Следващата пролет ще отворя , ще измеря отново и ще пиша.Предвид , че една цяла глава с валове е на цена под 800лв, не виждам място за притеснение.
Продължавам да твърдя, че тестът си заслужава.
Последно промяна от skydiver на 17 Сеп 2018 23:50, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Не забравяй да рапортуваш и колко ще изкара така. Също така моля те, не ми губи времето занапред.
Edit и от мен:
Цитирай в коя дебела книга го пише това. Нали споделяме, не заблуждаваме.
Edit и от мен:
Цитирай в коя дебела книга го пише това. Нали споделяме, не заблуждаваме.
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Странна работа, ...уж идеята на форумите бе хората да споделят, да помогнат на човек в намирането на
алтернативно решение.Обаче май сме на път да ги обърнем на нещо друго...
Akima споделя как да дадем още малко живот на нашите бобини ( за почти без пари)- ок.
skydiver споделя как да дадем още малко живот на нашите двигатели преди по-сериозен ремонт (за почти без пари) - проблем, заблуждавал хората...
Налице имаме следните факти:
- констатирана издръжливост на 1AZ-FE при работа на газ.
- извършен алтернативен ремонт, спестявящ най-вече време , както и средства.
Бих се радвал, ако повече хора споделят опита си именно относно такъв тип ремонти.
И заблудата е обект на строго субективно тълкуване.
Вярвам, че горното мнение е написано в момент на отлив на емоционална интелигентност.
Зад клавиатурата нещата не стоят, както пред халба бира
Живи и здрави, след време ще допълним списъка с фактите по-горе с информация колко е надежден/разумен този вид ремонти при 1 AZ-FE.
И не на последно място - шлайфането на метали е широко застъпен процес в индустриалното производство, както идоста дебели книги има за това.
алтернативно решение.Обаче май сме на път да ги обърнем на нещо друго...
Akima споделя как да дадем още малко живот на нашите бобини ( за почти без пари)- ок.
skydiver споделя как да дадем още малко живот на нашите двигатели преди по-сериозен ремонт (за почти без пари) - проблем, заблуждавал хората...
Налице имаме следните факти:
- констатирана издръжливост на 1AZ-FE при работа на газ.
- извършен алтернативен ремонт, спестявящ най-вече време , както и средства.
Бих се радвал, ако повече хора споделят опита си именно относно такъв тип ремонти.
И заблудата е обект на строго субективно тълкуване.
Вярвам, че горното мнение е написано в момент на отлив на емоционална интелигентност.
Зад клавиатурата нещата не стоят, както пред халба бира

Живи и здрави, след време ще допълним списъка с фактите по-горе с информация колко е надежден/разумен този вид ремонти при 1 AZ-FE.
И не на последно място - шлайфането на метали е широко застъпен процес в индустриалното производство, както идоста дебели книги има за това.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Съжалявам че съм ти отделил толкова време в опити да обясня как се прави ремонт и кое как се нарича. Няма да се повтори. Това което си направил, май с доста чужда помощ, е палиативно решение. Ако аз го направя на някой и той получи отлив на емоционална интелигентност, той ще бъде прав. Както и да е, сполай ти и на теб...
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Наивно е човек да смята, че такъв ремонт изисква особени умения. Затова и споделих.
Свалял съм валове на други японски двигатели с вериги по същия опростен начин, рискувах и тествах на 1AZ-FE - стана.Ако се бях провалил, щях да свалям двигател. Каменната ера не е свършила, защото са свършили камъните.
Начина не съм го измислил аз ,взимал съм съвети от наистина способни хора отвъд Океана.
Откакто съм в този форум, съм видял поне 10 потребителя да питат какъв пробег ще издържи техният Rav4.2 след газификация , какви по вид и цена ремонти ги очакват, и нито един конкретен отговор.
Зимата друг двигател ме чака на стойката за сглобяване..., явно ще го съсипя по същия начин.Май трябва да спра, докато е време, щото е рядък,да се извиня на учителя си и да го помоля за прошка...Току виж, с доста чужда помощ, съм се справил.
Една разлика има в т.нар палиативно решение - то несъмнено е такова, но аз го споделям безплатно, както и винаги досега съм помагал на доста хора в други форуми.
И трябва да призная , че не съм очаквал да срещна такава загриженост у някой непознат, след два 5- минутни телефонни разговора, която да завърши по такъв начин.
Както и да е, сполай и на теб...
Свалял съм валове на други японски двигатели с вериги по същия опростен начин, рискувах и тествах на 1AZ-FE - стана.Ако се бях провалил, щях да свалям двигател. Каменната ера не е свършила, защото са свършили камъните.
Начина не съм го измислил аз ,взимал съм съвети от наистина способни хора отвъд Океана.
Откакто съм в този форум, съм видял поне 10 потребителя да питат какъв пробег ще издържи техният Rav4.2 след газификация , какви по вид и цена ремонти ги очакват, и нито един конкретен отговор.
Зимата друг двигател ме чака на стойката за сглобяване..., явно ще го съсипя по същия начин.Май трябва да спра, докато е време, щото е рядък,да се извиня на учителя си и да го помоля за прошка...Току виж, с доста чужда помощ, съм се справил.
Една разлика има в т.нар палиативно решение - то несъмнено е такова, но аз го споделям безплатно, както и винаги досега съм помагал на доста хора в други форуми.
И трябва да призная , че не съм очаквал да срещна такава загриженост у някой непознат, след два 5- минутни телефонни разговора, която да завърши по такъв начин.
Както и да е, сполай и на теб...
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Не знам дали намери това, което търсеше?!
Виж тук: https://bktuning.com/category/362/toyota.html
Виж тук: https://bktuning.com/category/362/toyota.html
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Благодаря, мисля , че ще отскоча дотам да ги видя наживо как ще стои.
Искам оем-ския, но нов струва доста, към 800лв.
А дотук изпуснах два от коли за части...
Искам оем-ския, но нов струва доста, към 800лв.
А дотук изпуснах два от коли за части...
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Преди известно време монтирах JDM Torsen LSD .
За осъщестяването на тоз мой мерак се погрижиха колегите G.Panayotov и Аkima.
Процедурата по подмяната е много лесна, тъй като всичко е на болтове - удобно за работа и става бързо.
Аз подходих по следния начин (тук не съм следвал service manual) :
1. Откачане на полуоси от диференциала, захващане с тел , за да не увиснат в пространстовото:


2. Откачане на кардана от диференциала, захващане с тел за генерацията, по същата причина,описана по-горе :



3. Отвиване болтове на тампон зад диференциала:


4.Отвиване болтове на диференциала откъм кардана (не вадете болтовете, монтажът е по-лесен ,когато са в леглата си):

5.Изваждане на заводския (отворен) диференциал :

6.Наливане на ново масло на япончето, благодарности на ap1shop.com за предоставеното AMSOIL 75W-90 Severe Gear :

7.Братска снимка преди раздялата :

8.Горе на черешата, монтажът на тампона за предпочитане да бъде извършен предварително (поне на мен ми беше по-лесно) :



9. Стягане на болтове към стойка откъм кардана и каретата, :




10. Готови за спускане на подемкина :

Поведението при стандартни условия не се промени, колата си е точно толкова тиха , колкото и преди.
На снега е по-приятно, сувчето "тръгва" доста приятно настрани, въпреки че едни системи почват да напомнят за съществуването си.
Приятен ъпгрейд, силно препоръчвам на всеки , който не смята подобен ход за излишен разход.
Очаквам дълбокия сняг, че да видим къде ще закъсам
...
За осъщестяването на тоз мой мерак се погрижиха колегите G.Panayotov и Аkima.
Процедурата по подмяната е много лесна, тъй като всичко е на болтове - удобно за работа и става бързо.
Аз подходих по следния начин (тук не съм следвал service manual) :
1. Откачане на полуоси от диференциала, захващане с тел , за да не увиснат в пространстовото:


2. Откачане на кардана от диференциала, захващане с тел за генерацията, по същата причина,описана по-горе :



3. Отвиване болтове на тампон зад диференциала:


4.Отвиване болтове на диференциала откъм кардана (не вадете болтовете, монтажът е по-лесен ,когато са в леглата си):

5.Изваждане на заводския (отворен) диференциал :

6.Наливане на ново масло на япончето, благодарности на ap1shop.com за предоставеното AMSOIL 75W-90 Severe Gear :

7.Братска снимка преди раздялата :

8.Горе на черешата, монтажът на тампона за предпочитане да бъде извършен предварително (поне на мен ми беше по-лесно) :



9. Стягане на болтове към стойка откъм кардана и каретата, :




10. Готови за спускане на подемкина :

Поведението при стандартни условия не се промени, колата си е точно толкова тиха , колкото и преди.
На снега е по-приятно, сувчето "тръгва" доста приятно настрани, въпреки че едни системи почват да напомнят за съществуването си.
Приятен ъпгрейд, силно препоръчвам на всеки , който не смята подобен ход за излишен разход.
Очаквам дълбокия сняг, че да видим къде ще закъсам

Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Нали знаеш - колкото по-проходим е джипа, толкова по-надалеч ходиш за трактор 
Иначе като говорихме с G.Panayotov ми хареса конструкцията на тези диференциали... Което показва че точните теоретико-математически сметки могат да докарат добър резултат с механически здраво решение...
А относно коментара на мехаННика - съгласен съм с него относно неправилния начин на ремонт.....
Не съм запознат точно с пуловете на Тойота, но на VW си бяха с маркирана точна дебелина. Помисли как би правил последващ ремонт? Имаш 'пилени' пулове с неясна дебелина...
А и пропадналите легла също започват да стават по-податливи към пукане и т.н.
Дали е по-евтино така - ами да.. И ако смяташ това да е последния ремонт на автомобила - става...
Но ако смяташ да караш колата още - предприетите действия ще ти създадат трудности...
Затова на времето на VW правих друга хватка - точна схема на пуловете и нужните изменения (разбира се след преглед, евентуално райбероване на леглата и напасване на клапани в леглата - при мен леглата си бяха ОК)...
От там - прекомбиниране/пренареждане на пуловете на нови места така, че да толерансите да са в граници, като накрая се наложи да купя само 2-3 пула... И имаш 'заводски' резултат без сериозна финансова разлика...

Иначе като говорихме с G.Panayotov ми хареса конструкцията на тези диференциали... Което показва че точните теоретико-математически сметки могат да докарат добър резултат с механически здраво решение...

А относно коментара на мехаННика - съгласен съм с него относно неправилния начин на ремонт.....
Не съм запознат точно с пуловете на Тойота, но на VW си бяха с маркирана точна дебелина. Помисли как би правил последващ ремонт? Имаш 'пилени' пулове с неясна дебелина...
А и пропадналите легла също започват да стават по-податливи към пукане и т.н.
Дали е по-евтино така - ами да.. И ако смяташ това да е последния ремонт на автомобила - става...
Но ако смяташ да караш колата още - предприетите действия ще ти създадат трудности...
Затова на времето на VW правих друга хватка - точна схема на пуловете и нужните изменения (разбира се след преглед, евентуално райбероване на леглата и напасване на клапани в леглата - при мен леглата си бяха ОК)...
От там - прекомбиниране/пренареждане на пуловете на нови места така, че да толерансите да са в граници, като накрая се наложи да купя само 2-3 пула... И имаш 'заводски' резултат без сериозна финансова разлика...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
И предишният( и последващият ремонт )на тази глава може да стане само с нови пулове, за които трябваше да чакам поне 2 седмици.Но определено няма да я ремонтирам , а ще взема 2ра глава ( която ще подготвя) и като имам време - само ще ги подменя.Идеята беше , че начинът за задържане на веригата , който съм използвал при други японски двигатели, стана и тук. Масленият обтегач е на крайно неудобно място и вероятно като крайна мярка може и да трябва да извадиш двигателя( ако не става с накланяне, но спекулирам).Иначе всеки грамотен човек знае, че с такъв "ремонт" просто печелиш малко време.Отделно съдейки по това колко хора сами си ремонтират колите тук( имат някакви познания и умения) , времето за подобни постове може би е отминало...
За дифа - благодарен съм на варненската група, защото почти бях на прага да взимам от някакви други Тойоти и да се боря с преправянки ( а дали избщо щеше да стане е друга приказка).
За дифа - благодарен съм на варненската група, защото почти бях на прага да взимам от някакви други Тойоти и да се боря с преправянки ( а дали избщо щеше да стане е друга приказка).
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Отново - справил си се отлично!!!
Аз, за съжаление, не можах да свърша работата - трикратните ми опити за контакт с руснаците не доведоха до отговор от тяхна страна, уви.
Браво, и честито!
Аз, за съжаление, не можах да свърша работата - трикратните ми опити за контакт с руснаците не доведоха до отговор от тяхна страна, уви.
Браво, и честито!
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Здравейте,
имам сериозен интерес към LSD диференцял самоче за Рав 4.1 (Първите равки) Дали колегите G.Panayotov и Аkima могат да помогнат с нещо ?
И едно питане: имах едно бмв Е36 със LSD диф и при обслужването сложихме масло 75w140 което го дават специално за такъв тип диференцял. Има доста теми в бмв форума за тези диференцяли и общо взето преобладава мнението че с различно от това масло има опасност за LSDто.
На мен 75w90 го дават за скорости и преден диф. а 80w90 за заден отворен диф.
Поздрави.
имам сериозен интерес към LSD диференцял самоче за Рав 4.1 (Първите равки) Дали колегите G.Panayotov и Аkima могат да помогнат с нещо ?
И едно питане: имах едно бмв Е36 със LSD диф и при обслужването сложихме масло 75w140 което го дават специално за такъв тип диференцял. Има доста теми в бмв форума за тези диференцяли и общо взето преобладава мнението че с различно от това масло има опасност за LSDто.
На мен 75w90 го дават за скорости и преден диф. а 80w90 за заден отворен диф.
Поздрави.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Всичко е възможно.
LSD-тата на Toyota са Torsen type - представлява червячни хипоидни зъбни предавки:

Моят торсен го карам с AMSOIL 75W-90 Severe Gear®, тъй като препокрива SAE 80W90 препоръката на Toyota/Lexus за торсен касети.


LSD-то при BMW-то Ви е било clutch pack type - има фрикциони/съединителчета.steffan написа: ↑10 Яну 2019 11:58 И едно питане: имах едно бмв Е36 със LSD диф и при обслужването сложихме масло 75w140 което го дават специално за такъв тип диференцял. Има доста теми в бмв форума за тези диференцяли и общо взето преобладава мнението че с различно от това масло има опасност за LSDто.
LSD-тата на Toyota са Torsen type - представлява червячни хипоидни зъбни предавки:
Моят торсен го карам с AMSOIL 75W-90 Severe Gear®, тъй като препокрива SAE 80W90 препоръката на Toyota/Lexus за торсен касети.
Предполагам, че сте ловджия, ако е така определено ще сте доволен...AMSOIL Severe Gear (75W-90) предлага превъзхождаща защита и заменя 75W-90 and 80W-90 маслата на конкурентни марки.
Предоставя най-добрата икономия на гориво и работа на студено от всички AMSOIL Severe Gear масла.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта