Липсата на темпомат е убийствено за дълъг път.
Пътуване с кола из Европа
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Пътуване с кола из Европа
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- krasengn
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Пътуване с кола из Европа
Сигурно си имал причина да минаваш от Русе през Линц за Никелсдорф. Прекия път е през Сърбия.
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Пътуване с кола из Европа
Особено, когато си русенец

C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- krasengn
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Пътуване с кола из Европа
Знам, че е от Русе. Имах предвид:
1. Маршрута Русе-Никелсдорф не предполага да се мине през Линц и Румъния, а през Сърбия.
2. Маршрута Русе-Линц не предполага да се мине през Никелсдорф и Сърбия, а през Румъния.
Само ако задължително трябва да отиде първо в Линц и после в Никелсдорф, е оправдан маршрута му.
1. Маршрута Русе-Никелсдорф не предполага да се мине през Линц и Румъния, а през Сърбия.
2. Маршрута Русе-Линц не предполага да се мине през Никелсдорф и Сърбия, а през Румъния.
Само ако задължително трябва да отиде първо в Линц и после в Никелсдорф, е оправдан маршрута му.
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Пътуване с кола из Европа
Krasengn, не си пътувал Унгария-Австрия явно.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Пътуване с кола из Европа
Факторите при пътуване са достатъчно много и затова 'окончателни твърдения' за маршрут или отказ за маршрут навярно не са коректни, защото удобството, бързината и т.н. зависят от конкретен шофьор и автомобил.....
Наличието на магистрала не прави автоматично пътят по-бърз или по-удобен...
Колега твърдо е убеден, че пътуването Варна-София е по-бързо и удобно през АМ Тракия точно защото 'по-голямата част от пътя е магистрала' и така си го пътува.. Което за него може да е така, въпреки, че за мен пътят през Велико Търново си е без реална алтернатива като бързина и удобство, включително и при пряко сравнение с алтернативните маршрути.
Колега по-горе убедено твърди, че пътя през София-Сърбия няма алтернатива... При моето преминаване през Сърбия съжалих до голяма степен избора на маршрут.
Първо на границата с Унгария имаше много народ и чакахме доста (и се нагледахме на циганията на 'оригиналните немци', дето се пререждаха, бутаха автомобилите да не ги палят и т.н.).
След това на магистралата имаше на доста места полиция и се движиш по ограниченията. На всяка путарина също се чакаше опашки.
Неколкократно си мислих, че ако сляза от магистралата ще се движа с по-бързо общо темпо.
А когато слязох от магистралата при Парачин към Връшка Чука настъпи голямо облекчение и според мен - темпото наистина се вдигна.
Което в комбинация с по-късият маршрут не може да не окаже влияние на крайният резултат...
Затова - нека даваме предложения с конкретни доводи, а не да се нахвърляме срещу 'алтернтивните маршрути'...
Принципно - ако се движа с маломощен автомобил навярно бих избрал 'по-магистрален' път, защото изпреварванията са трудни, и това би ме бавило доста при 'немагистрален' път...
С динамичен автомобил изпреварванията са бързи и не се бавиш зад камиони и опашки, и там не губиш толкова време с трафика по 'немагистрален път, а обикновено използването на АМ винаги вдига общия километраж, което също е време и пари..
Наличието на магистрала не прави автоматично пътят по-бърз или по-удобен...
Колега твърдо е убеден, че пътуването Варна-София е по-бързо и удобно през АМ Тракия точно защото 'по-голямата част от пътя е магистрала' и така си го пътува.. Което за него може да е така, въпреки, че за мен пътят през Велико Търново си е без реална алтернатива като бързина и удобство, включително и при пряко сравнение с алтернативните маршрути.
Колега по-горе убедено твърди, че пътя през София-Сърбия няма алтернатива... При моето преминаване през Сърбия съжалих до голяма степен избора на маршрут.
Първо на границата с Унгария имаше много народ и чакахме доста (и се нагледахме на циганията на 'оригиналните немци', дето се пререждаха, бутаха автомобилите да не ги палят и т.н.).
След това на магистралата имаше на доста места полиция и се движиш по ограниченията. На всяка путарина също се чакаше опашки.
Неколкократно си мислих, че ако сляза от магистралата ще се движа с по-бързо общо темпо.
А когато слязох от магистралата при Парачин към Връшка Чука настъпи голямо облекчение и според мен - темпото наистина се вдигна.
Което в комбинация с по-късият маршрут не може да не окаже влияние на крайният резултат...
Затова - нека даваме предложения с конкретни доводи, а не да се нахвърляме срещу 'алтернтивните маршрути'...
Принципно - ако се движа с маломощен автомобил навярно бих избрал 'по-магистрален' път, защото изпреварванията са трудни, и това би ме бавило доста при 'немагистрален' път...
С динамичен автомобил изпреварванията са бързи и не се бавиш зад камиони и опашки, и там не губиш толкова време с трафика по 'немагистрален път, а обикновено използването на АМ винаги вдига общия километраж, което също е време и пари..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Пътуване с кола из Европа
Това е така, само че при едно условие. Когато има алтернативен магистрален път и немагистралния път не е натоварен. Но по-горе ставаше дума за пътя Дунав мост 2 - унгарската граница, където Калафат-Лугош е натоварен и в двете посоки. Като се добавят и безкрайните населени места и полиция с радар в тях, то този немагистрален път по правило не е по-бърз от магистрален. Алтернативен немагистрален път през Сърбия може да е по-бърз/по-кратък от магистрален път през Сърбия. Но при едно условие - силен трафик, придружен с дълго чакане по граници и путарини по магистралния път.slowtraveler написа: ↑17 Сеп 2018 08:56 С динамичен автомобил изпреварванията са бързи и не се бавиш зад камиони и опашки, и там не губиш толкова време с трафика по 'немагистрален път, а обикновено използването на АМ винаги вдига общия километраж, което също е време и пари..
Аз вече съм почти убеден, че немагистрален път през Унгария придружен с преминаване на малки гранични пунктове (Сърбия-Унгария и Унгария-Австрия) е по-бърз (а понякога и по-кратък) и по-евтин (не е необходима унгарска винетка) от магистралния път. Но това важи само за Унгария и само в месеците на силен трафик по унгарските магистрали. Типичен маршрут до преди 5-6г в летните месеци ми беше: Суботица - Томпа - път 53 - път 51 - М8 (безплатна) - път 6 - път 62 - път 81 - път 1 - Австрия.
При увеличен трафик в Унгария по М5 и добро планиране, М6 е добра алтернатива. По този начин се избягват и задръстванията по М0 (околовръстното на Будапеща). Когато минавах миналата седмица по главен път 55 (Сегет-М6) останах учуден колко много автомобили с румънска и сръбска регистрация го използват. Главен път 1 е добра алтернатива на М1.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Пътуване с кола из Европа
Никелсдорф е първото австрийско селище след Унгаро-Австрийската граница.krasengn написа: ↑17 Сеп 2018 00:52 Знам, че е от Русе. Имах предвид:
1. Маршрута Русе-Никелсдорф не предполага да се мине през Линц и Румъния, а през Сърбия.
2. Маршрута Русе-Линц не предполага да се мине през Никелсдорф и Сърбия, а през Румъния.
Само ако задължително трябва да отиде първо в Линц и после в Никелсдорф, е оправдан маршрута му.

Може би и в Германия има селище със същото име,не знам.
През Сърбия е около 200 километра по-дълго и около 4 часа повече-границата е ужасно задръстена и унгарците
се ебават юнашки.Пък аз бях със 6 стека Карелия и 10 кила домашна "паленка".Нали се сещаш......
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Пътуване с кола из Европа
Когато се опарича и си купя следващата,задължително темпомат и руса навигаторка/масажистка/. Нещо по-крехко,с подправки тук-таме........

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- krasengn
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Пътуване с кола из Европа
Не в Германия, а в Австрия са два: Nickelsdorf и Nikelsdorf. Само една буква разлика, а колко много спам направи. Nikelsdorf :
https://goo.gl/maps/7PNi7vwsf292
Знаех си, че има нещо гнило тук.
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Пътуване с кола из Европа
Корекция на предходното ми мнение...
След вчерашните врътнати много километри по нашенските (п.с. и съседските) пътища смятам, че всичко зависи от настройката за пътуването...
Ако искаш да стигнеш бързо поне до Унгария - по-добре гони София - Белград... АМ Хемус я чоплят, но се минава.
Магистралата към Белград - и там още чоплят тунелите след Димитровград и се минава по стария път/ждрело. Но участъка въпреки, че е тежък (невъзможен за изпреварване ако хванеш камион), не е много дълъг.. Общо взето се пътува бързо и ефективно.
Скоростта се поддържа добре без проблеми, но приятели предупредиха, че сърбите освен за 'капани' за скорост, следят и за средна скорост при преминаване на путарините. 2Евро е 'димитровградската' путарина, и 800денара Ниш - Београд за лек автомобил... Опашки на границата нямаше. Работи едно гише с 'опашка' 1-3 автомобила максимум, които се обработват за около минута всеки...
Варианта, който предложих през Зайчар е по-кратък, спокоен и живописен, но не позволява поддържане на такава скорост и съответно навярно ще излезе по-бавен.. Пък и в нашенската страна пътя не е с идеалното качество...
След вчерашните врътнати много километри по нашенските (п.с. и съседските) пътища смятам, че всичко зависи от настройката за пътуването...
Ако искаш да стигнеш бързо поне до Унгария - по-добре гони София - Белград... АМ Хемус я чоплят, но се минава.
Магистралата към Белград - и там още чоплят тунелите след Димитровград и се минава по стария път/ждрело. Но участъка въпреки, че е тежък (невъзможен за изпреварване ако хванеш камион), не е много дълъг.. Общо взето се пътува бързо и ефективно.
Скоростта се поддържа добре без проблеми, но приятели предупредиха, че сърбите освен за 'капани' за скорост, следят и за средна скорост при преминаване на путарините. 2Евро е 'димитровградската' путарина, и 800денара Ниш - Београд за лек автомобил... Опашки на границата нямаше. Работи едно гише с 'опашка' 1-3 автомобила максимум, които се обработват за около минута всеки...
Варианта, който предложих през Зайчар е по-кратък, спокоен и живописен, но не позволява поддържане на такава скорост и съответно навярно ще излезе по-бавен.. Пък и в нашенската страна пътя не е с идеалното качество...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Пътуване с кола из Европа
'Димитровградската' путарина е 1,50€.
Ниш - Белград е 4,50€.
Белград - Суботица е 6,50€.
Някой служители в будките отказват да вземат монети от 10 и 20 цента, но плащането с монети от 1€, 2€ и 50 цента е безпроблемно.
Ниш - Белград е 4,50€.
Белград - Суботица е 6,50€.
Някой служители в будките отказват да вземат монети от 10 и 20 цента, но плащането с монети от 1€, 2€ и 50 цента е безпроблемно.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Пътуване с кола из Европа
Не знам кога си минавал, но си е две евро...

Белград - Суботица би трябвало да е 5€, но не съм го минавал скоро..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта