След стенд почна да яде гумите отвътре
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
След стенд почна да яде гумите отвътре
Износването отвътре означава обикновено 'отворена' предница...
Луфта на волана в рейката не е толкова притеснителен, но е важно да няма луфт от рейката до колелата (ябълковидни болтове и т.н.)... И тампони/втулку по окачването (включително горе на макферсона)... Амортисьорите обикновено износват гумите 'на ленти' напречно, така, че няма да са причинител на износване само отвътре.
Така, че ако си сигурен, че нямаш луфтове по окачването (т.е. двете колела се преместват без луфт позицията си ако пипнеш едното колело, и ако нямаш луфтове по наклон и позиция), то вероятно проблемът ти е в регулировката.. И ще се оправи с регулиране на предницата..
Луфта на волана в рейката не е толкова притеснителен, но е важно да няма луфт от рейката до колелата (ябълковидни болтове и т.н.)... И тампони/втулку по окачването (включително горе на макферсона)... Амортисьорите обикновено износват гумите 'на ленти' напречно, така, че няма да са причинител на износване само отвътре.
Така, че ако си сигурен, че нямаш луфтове по окачването (т.е. двете колела се преместват без луфт позицията си ако пипнеш едното колело, и ако нямаш луфтове по наклон и позиция), то вероятно проблемът ти е в регулировката.. И ще се оправи с регулиране на предницата..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
След стенд почна да яде гумите отвътре
Мерси Слоу!
Регулировката ще се прави отпред и отзад, понеже навсякъде пипаха.
А иначе луфт от рейката до дясно колело има, като сменяха накрайника майстора ми показа. За беда специалиста по рециклирането в Пловдив явно беше в отпуск и не успях да свърша тая работа. В краен случай намирам някакви рециклирани явно за под 200Е в немски онлайн шопове и ще действам.
ПС: Сега се сещам, че имам фланци отпред и отзад, за да излязат колелата малко навън, задните май са малко по-дебели. Ако е трябвало и това да се вземе впредвид при реглажа? Но са сложени преди 10-11г. Да ги махна ли преди да ида на стенда?
Регулировката ще се прави отпред и отзад, понеже навсякъде пипаха.
А иначе луфт от рейката до дясно колело има, като сменяха накрайника майстора ми показа. За беда специалиста по рециклирането в Пловдив явно беше в отпуск и не успях да свърша тая работа. В краен случай намирам някакви рециклирани явно за под 200Е в немски онлайн шопове и ще действам.
ПС: Сега се сещам, че имам фланци отпред и отзад, за да излязат колелата малко навън, задните май са малко по-дебели. Ако е трябвало и това да се вземе впредвид при реглажа? Но са сложени преди 10-11г. Да ги махна ли преди да ида на стенда?
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
След стенд почна да яде гумите отвътре
Ако са тънки, може би влизат в допуска, без да влияят на геометрията. По-дебелите вече я променят. Ако смяташ да караш пак с тях, трябва да са монтирани и да намериш майстор, който да е наясно в конкретния случай дали да остане близо до долната или горната граница при ъглите. Някои много дебели фланци могат да наложат дори леко излизане извън стандартните ъгли. При немците има един документ към такива продукти - джанти, фланци... АВЕ (разрешително за ползване), в който се упоменава при кои модели може да се приложи и до каква степен може да се регулира. Ако са маркови и нямаш АВЕ, може по интернет да го откриеш, ако търсиш внимателно, че информацията в тях е много трудна за възприемане и бюрократична... Пък ако си в Австрия, не би трябвало да е проблем. При всяко положение може да се наложи след известно време да се прави ново регулиране, като се наблюдават гумите и се отчита износването им.
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
След стенд почна да яде гумите отвътре
Да, моя грешка - логично е да е така, заради натоварването на външното колело при завой.slowtraveler написа: ↑13 Сеп 2018 11:05 Износването отвътре означава обикновено 'отворена' предница...
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
След стенд почна да яде гумите отвътре
Доколкото си спомням отпред 40мм (2х20) отзад 50мм (2х25), HR алуминиеви имат си ABE за моя модел. Откакто карам с тях не съм имал проблем с неравномерно износване на гуми. Жалко за летните имат още 5-6мм, но ги изяде отвътре, предните поне. След месец-два слагам зимните и отивам на стенд.
Дали пък да не взема после само 2 нови летни, а задните да ги довърша за още един сезон, тогава съвсем ще се побърка електрониката навярно.
Мерси на всички за компетентните съвети!
Дали пък да не взема после само 2 нови летни, а задните да ги довърша за още един сезон, тогава съвсем ще се побърка електрониката навярно.
Мерси на всички за компетентните съвети!

- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
След стенд почна да яде гумите отвътре
От колко време си с тия тигани?!
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
След стенд почна да яде гумите отвътре
При такова силно износване отвътре е най-вероятно, както казва Слоу, отворена предница. Но е възможно и от другите два ъгъла: особено вертикалния (Sturz) или на наклона (Nachlauf). При много модели те могат да се регулират, но не при всички. Няма да минеш без стенд и дано да попаднеш на човек, който разбира и може да се съобрази и с фланците. И трите базови ъгъла при много марки могат да си влияят взаимно, а истинският майсторлък е в комбинацията помежду им. Но си е голяма играчка...
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
След стенд почна да яде гумите отвътре
Сигурно е така, иначе да се осер.т нещата беше лесно срещу 50лв и 20 мин. Но срещу 130-140Е на час ще го оправят със сигурност.
Интересно какво точно е разстроил младежа в Пловдив, поне да информирам тия от Тойота сервиза. В крайна сметка да го нагласят по БДС както е било при нова кола пак добре.
С фланците съм поне от 11г.

Интересно какво точно е разстроил младежа в Пловдив, поне да информирам тия от Тойота сервиза. В крайна сметка да го нагласят по БДС както е било при нова кола пак добре.
С фланците съм поне от 11г.
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG
След стенд почна да яде гумите отвътре
А тук, може ли да питам за моята Рав4- ХА20. Трие ми задните гуми от вътре. Знам, че е нормално да е леко разкрачена. На стенда излезе всичко в нормите. Реглажа го правих във Вианор-а на окловръстното и бул. Пушкин в София, ако има значение. Или да я закарам на друго място, че сега предстои да слагам и зимните гуми.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
След стенд почна да яде гумите отвътре
Значи нещо не са направили като хората.Девет години карам като твоята равка и ми яде гумите абсолютно равномерно.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
След стенд почна да яде гумите отвътре
Като излизаш от завой развива ли ти се волана сам до право положение или му трябва помощ? Ако караш направо и кривнеш лекинко волана, остава ли колата да носи в тази посока или се самоизправя сам?
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
След стенд почна да яде гумите отвътре
Луфт може да има между кормилния вал и рейката- ако е малък, или малко потропва при тест той не пречи.
Грамотния техник на стенда за геометрия вдига колата да увиснат колелата и първото нещо, което прави е да провери за хлабини в шарнирите и кормилните накрайници и дали някой тампон не е скъсан. Проверките са елементарни. Ако открие нещо нездраво препоръча да бъде сменено, ако не - минава към реглаж.
В случая сходимостта е направена така, че колелата са отворени отпред повече от нормите. Имат последните в програмите, някаква грешка се е случила явно. Решението е друг стенд за геометрия, там ще си каже каквото има да си казва или да я оправят като я съберат отпред.
Грамотния техник на стенда за геометрия вдига колата да увиснат колелата и първото нещо, което прави е да провери за хлабини в шарнирите и кормилните накрайници и дали някой тампон не е скъсан. Проверките са елементарни. Ако открие нещо нездраво препоръча да бъде сменено, ако не - минава към реглаж.
В случая сходимостта е направена така, че колелата са отворени отпред повече от нормите. Имат последните в програмите, някаква грешка се е случила явно. Решението е друг стенд за геометрия, там ще си каже каквото има да си казва или да я оправят като я съберат отпред.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта