Нови изисквания за биогоривата
veso_hds
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Нови изисквания за биогоривата
Мнение от slowtraveler » 13 Сеп 2018 22:23
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1027
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Нови изисквания за биогоривата
Мнение от tora » 14 Сеп 2018 06:50
За бензиновите е 10%. В момента е 7%.
tora
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Нови изисквания за биогоривата
Мнение от slowtraveler » 14 Сеп 2018 07:43
Обаче прословутите 6% май бяха евродиректива и евростандарт - бях писал преди година-две точно по този въпрос - viewtopic.php?f=1&t=24631&p=338164&#p338164
И май и по нашенските и евростандарти това и в момента си е задължително (друг е въпросът дали заради по-ниската цена не караме 'нестандартно' - по-хубаво гориво без биокомпонента в сравнение със 'западните' държави)...
Като въпроса ми го инициира тази случка, дето я описах тук https://slowtraveler.net/?page_id=1457&lang=bg
Там в Германия бе дори 7% биокомпонента...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
tora
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Нови изисквания за биогоривата
Мнение от slowtraveler » 14 Сеп 2018 09:17
Проблемът - химическия състав и физичните параметри са различни и горят по различен начин. А ДВГ е проектиран за конкретно гориво..
Понася и друго гориво, но не винаги е 'доволен'... Знаеш, че някои хора карат изцяло на олио от фритюрници... Ама не с нови еко-дизели...
И не зимата

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
BOz
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Нови изисквания за биогоривата
Мнение от centil » 15 Сеп 2018 10:50
1) с био-съдържание до 7% - http://www.lukoil.ru/FileSystem/9/114208.pdf
2) с био-съдържание между 6% и 7% - http://www.lukoil.ru/FileSystem/9/114214.pdf
3) с био-съдържание между 6% и 7% (изглежда като 2), не зная каква е разликата) - http://www.lukoil.ru/FileSystem/9/114216.pdf
В Германия мога да зареждам нафта без био-съставка (около мен има само една верига, която предлага) или до (bis zu) 7%.
Според мен дизела и в България, и в Германия е еднакво съдържание на FAME.
Общо взето в Германия масово се продават следните горива:
Бензин Е5 - съдържание на био-етанол до 5%.
Бензин Е10 - съдържание на био-етанол до 10%.
SuperPlus бензин - обикновено без етанол, но може също до 5% етанол.
Дизелово гориво (B7) - съдържание на био-дизел до 7%.
В България:
А95Н е бензин Е10 (по БДС 228).
А98Н е също Бензин Е10 (по БДС 228).
Дизела е само B7 - био-дизел до 7%.
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Нови изисквания за биогоривата
Мнение от slowtraveler » 15 Сеп 2018 11:04
Не че въпросът е в 1%, но е изписано това, а не 7%...
Да, горе на снимката от Германия си личи ясно написано биодизел 7% и може наистина там това да им е стандарта....
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Нови изисквания за биогоривата
Мнение от centil » 15 Сеп 2018 14:22
Въпреки това, те си го водят17. Съдържание на метилови естери на мастни киселини (FAME): (min 6,0%) max 7,0% (V/V)
В Германия дизела с FAME max 7,0% (V/V) се води В7:(със съдържание на биодизел – В6)

което ме кара да си мисля, че ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас поставя подвеждаща информация в заглавието на своята своята спецификация.
В Германия преминаването от В5 към В7 е било наложено още на 31.01.2009.
За сравнение и една спецификация на OMV, където дизел с FAME от 6,6% до 7,0% е описан като Diesel B7: https://www.waermeaustria.com/uploads/l ... sel-b7.pdf
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Нови изисквания за биогоривата
Мнение от slowtraveler » 15 Сеп 2018 14:42
Т.е. Б6 навярно съвсем коректно си е класифицирано така, защото реално означава 'не по-малко', каквото е задължението към производителя...
Иначе той би продавал Б6 без никакви био-компоненти просто защото така му е по-евтино..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Нови изисквания за биогоривата
Мнение от centil » 15 Сеп 2018 15:23
През 2012 е бил 5 - 10 Cent/L по-евтин.
В някои страни извън ЕС (напр. Аржентина, Индонезия и т.н.) производството на соя, палми и др. е дотирано от съответните държави. По този начин един танкер с био-дизел от Аржентина е с около 2млн. по-евтино от съответното био-гориво, произведено от рапица отгледана в Германия.
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Нови изисквания за биогоривата
Мнение от slowtraveler » 15 Сеп 2018 17:18
Хм... Сигурен ли си в твърдението си...
Ето например официална статистика от щатски държавен сайт, която сочи обратното: https://www.afdc.energy.gov/fuels/prices.html
Вижда се, че B99/100 е доста по-скъп от дизела... Дотирането на дадена тържава не може да определи глобалната разлика в себестойността - никоя държава няма ресурса да 'храни' и дотира останалият свят, а само може да помогне на конкретни свои производители.. Или на свои еко-цели... По-евтиният 'от оригинала' В20 и Е85 според мен говори за дотиране - няма логика Б20 да е много по-евтин едновременно от двата си компонента - нормалния дизел и от чистия биодизел..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
tora
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Нови изисквания за биогоривата
Мнение от slowtraveler » 15 Сеп 2018 19:19
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост