Странно отваряне на въздушни възглавници
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Странно отваряне на въздушни възглавници
Te датчиците са ясни (виж MEMS)... В инструкциите на някои автомобили (май бе на Опела 1999г) съм срещал предупреждение, че възглавницата може да сработи не само при удар, но и при преминаване на неравност..
Така, че да - сработва на ускорение в района на датчика, независимо какво го е породило..
И ако сработването бе станало без контакт, донякъде може да има основание за претенции към производителя, но не виждам как конкретния случай би минал по този параграф след като е имало инцидент...
Предполагам компютърът на SRS е записал и силата на удара, която е отчел датчика. Щом е сработил - значи е отчел над границата. Каква друга референция имаш за силата на удара, която е отчел датчика?
П.С. т.е. едната страна ще има поне данните от прецизен датчик, който е отчел удар над прага на сработване, а другата страна - има спуканата броня и навярно леко огъната гредичка... На кого ли би повярвал евентуален съд? И то за какво ще ги съдиш - за цената на въздушните възглавници?
Така, че да - сработва на ускорение в района на датчика, независимо какво го е породило..
И ако сработването бе станало без контакт, донякъде може да има основание за претенции към производителя, но не виждам как конкретния случай би минал по този параграф след като е имало инцидент...
Предполагам компютърът на SRS е записал и силата на удара, която е отчел датчика. Щом е сработил - значи е отчел над границата. Каква друга референция имаш за силата на удара, която е отчел датчика?
П.С. т.е. едната страна ще има поне данните от прецизен датчик, който е отчел удар над прага на сработване, а другата страна - има спуканата броня и навярно леко огъната гредичка... На кого ли би повярвал евентуален съд? И то за какво ще ги съдиш - за цената на въздушните възглавници?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Странно отваряне на въздушни възглавници
Дефектен датчик, нисък праг на сработване. Все пак 99 година е "зората" на тези системи. Доста са се променили, предполагам.
Може би отчитането на това - "Максималната честота показва най-много колко пъти в секунда е допустимо да се изменя ускорението, за да може да бъде измерено. Нейната горна граница е около 3 kHz." - би блокирало задействане в резултат на вибраций и вълнови процеси.
(А цитата е от статия - 2006 година. Трябва да потърся нещо "по-прясно"
)
Благодаря!
Може би отчитането на това - "Максималната честота показва най-много колко пъти в секунда е допустимо да се изменя ускорението, за да може да бъде измерено. Нейната горна граница е около 3 kHz." - би блокирало задействане в резултат на вибраций и вълнови процеси.
(А цитата е от статия - 2006 година. Трябва да потърся нещо "по-прясно"

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Странно отваряне на въздушни възглавници
А, стига, бе. Сериозно ли си учил такива сложни предмети? Браво. Не мога да се меря с теб.slowtraveler написа: ↑04 Сеп 2018 20:25 Разбрах - ти ги разкачаш възглавниците когато те удрят с под 40км/ч, ама когато ще те ударят с над тази скорост - ги закачаш....
Явно не си се замислял как се разпределя енергията при удар... На времето се учеше Съпромат - този предмет би ти помогнал да си изясниш защо при слаб удар е възможно и вероятно даден датчик да сработи, а при по-силен - да не сработи...

- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Странно отваряне на въздушни възглавници
Ето какво намерих по темата.
- Прикачени файлове
-
- 16FD3572-BA94-4F6D-A9B4-70B162787951.jpeg (938.36 KiB) Преглеждано 1859 пъти
-
- 53D2B99D-F6CF-486A-BCE0-B49EEEFA5523.jpeg (895.97 KiB) Преглеждано 1859 пъти
-
- E7236AD1-9B62-49CA-BD4C-3360359C4446.jpeg (212.53 KiB) Преглеждано 1859 пъти
-
- A17894B8-865F-4BAD-9EE2-2C5EE0FC3EB8.jpeg (796.44 KiB) Преглеждано 1857 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Странно отваряне на въздушни възглавници
Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Странно отваряне на въздушни възглавници
Доколкото съм чувал и чел по въпроса със системите за безопасност, гаранцията за коректна работа на въздушните възглавници е 10 години. Тоест може да не сработят след 10-ата година. След този срок трябва да се подменят и да се инспектира системата.
При колегата с королата със сигурност има дефект в датчика/системата, защото при челен удар трябва да се отворят предните възглавници, а не всички заедно.
Някой беше писал за бизки до условията при катастрофа условия в контейнера с възглавници. Какви условия, та там има само пиропатрони. Един от тях е гръмнал от статично електричество или загряване може би и е станала верижна реакция. Като машина за пуканки.
При колегата с королата със сигурност има дефект в датчика/системата, защото при челен удар трябва да се отворят предните възглавници, а не всички заедно.
Някой беше писал за бизки до условията при катастрофа условия в контейнера с възглавници. Какви условия, та там има само пиропатрони. Един от тях е гръмнал от статично електричество или загряване може би и е станала верижна реакция. Като машина за пуканки.
Carina E 4AFE LB 1992
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Странно отваряне на въздушни възглавници
Навярно не съм се изразил ясно - имах предвид съхранение при близки до условията за самосработване/самоунищожение/неициинирано - топлина или механично въздействие...
Самата възглавница няма датчици и т.н. за ускорение, така, че навярно може да сработи само от топлина или механично въздействие на пиропатрона. Мисля възглавниците имаха по-особена конструкция на куплунзите, която 'автоматично окъсяване' на куплунга когато е изключен, за да не сработи при статично електричество...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Странно отваряне на въздушни възглавници
Възможно е. Много странно е това самосработване на пиропатроните в така да се каже "складови условия".
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Странно отваряне на въздушни възглавници
До колкото и аз прочетох за тази система:
Май практически всички съвременн възглавници се "надували" на два етапа - което ограничава "удара" от страна на "възглавницата". Възглавниците, особено тези за челен сблъсък се "надували" с различна интензивност в зависимост от "отчетената" силата на удара (как е реализирано е любопитно).
Имало фактори, които "забраняват" задействането на възглавниците - непоставянето на колана, от пътника, например - забранявало задействането на фронталната възглавница. В такъв случай задействането на възглавницата при някой положения на тялото и главата можело да причини счупвания във врата. За сегашните системи - може би е възможно задействане с минимална интензивност, дори при непоставен колан, достатъчно е отчитането на товар от датчика в седалката (за изключването на фонталната възглавница при пътника е известно). Задействането на възглавниците било в определена последователност и след задействане на механизмите на коланите. (Например, имало възглавници между пътниците и те се задестват последни.)
За това, което спомена BOz - и според мен, системата се състой от множество независимо работещи "клонове" (кръгове) и неработоспособността на някой от механизмите не би блокирало работоспособността на останалите, освен ако не се предполага, че задействането на даден механизъм може да навреди, ако не се задейства неработоспособния. (А лампата предполагам сигнализира, само за непълноценната работосопособност на системата и за вероятност от травми в резултат на това?) Според мен, не може неработиспособността на един механизъм да блокира системата в случая, защото подобно излизане от строя може да стане в момента на удара.
Може би съществуват възглавници и с автономно задействане, независимо от системата. Интегрирани с автономно управление, датчик и генератор на сигнал (например - пиезоокристал, така да се каже, енергонезависими). Така тези възглавници биха се задействали и при евентуално прекъсване на връзката с централизираната система при удара. Може случая в самолета да се отнася за подобни "автономни" възглавници.
До колкото се намира информация - май няма много стандартни решения при подобните системи и механизмите им, всеки производител има свой решения и модификации. (На някой от нововъведенията тойота е била инциатор
.)
(Има вече възглавница и за пешеходеца пред автомобила - волво я въвежда
, а задействането и нанася доста "страшни" щети по автомобила.)
Май практически всички съвременн възглавници се "надували" на два етапа - което ограничава "удара" от страна на "възглавницата". Възглавниците, особено тези за челен сблъсък се "надували" с различна интензивност в зависимост от "отчетената" силата на удара (как е реализирано е любопитно).
Имало фактори, които "забраняват" задействането на възглавниците - непоставянето на колана, от пътника, например - забранявало задействането на фронталната възглавница. В такъв случай задействането на възглавницата при някой положения на тялото и главата можело да причини счупвания във врата. За сегашните системи - може би е възможно задействане с минимална интензивност, дори при непоставен колан, достатъчно е отчитането на товар от датчика в седалката (за изключването на фонталната възглавница при пътника е известно). Задействането на възглавниците било в определена последователност и след задействане на механизмите на коланите. (Например, имало възглавници между пътниците и те се задестват последни.)
За това, което спомена BOz - и според мен, системата се състой от множество независимо работещи "клонове" (кръгове) и неработоспособността на някой от механизмите не би блокирало работоспособността на останалите, освен ако не се предполага, че задействането на даден механизъм може да навреди, ако не се задейства неработоспособния. (А лампата предполагам сигнализира, само за непълноценната работосопособност на системата и за вероятност от травми в резултат на това?) Според мен, не може неработиспособността на един механизъм да блокира системата в случая, защото подобно излизане от строя може да стане в момента на удара.
Може би съществуват възглавници и с автономно задействане, независимо от системата. Интегрирани с автономно управление, датчик и генератор на сигнал (например - пиезоокристал, така да се каже, енергонезависими). Така тези възглавници биха се задействали и при евентуално прекъсване на връзката с централизираната система при удара. Може случая в самолета да се отнася за подобни "автономни" възглавници.
До колкото се намира информация - май няма много стандартни решения при подобните системи и механизмите им, всеки производител има свой решения и модификации. (На някой от нововъведенията тойота е била инциатор

(Има вече възглавница и за пешеходеца пред автомобила - волво я въвежда

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 8 госта