мехаННика написа: ↑14 Авг 2018 07:56
Логиката на управление на нещо се задава от конструкторския екип
Безспорно е така Сашо... Просто логиката на управление винаги има някакво просто логическо обяснение...
И както казах - точно когато се учат алгоритми, се учи, че трябва да се обработват ВСИЧКИ възможности, независимо колко невероятни са те...
Прост пример - система работи с термодатчик, който показва между -20 и +20С... Ако си достатъчно тъп да не обработиш как би трябвало да действа системата при 0 Келвина (колкото и невероятно и невъзможно да е това), би създал прецедент, при който системата ти ще отказва да работи например при откачане на куплунг...
Към това неслучайно добавих и практическият ми опит - наистина досега НИКОГА не съм срещал автомобил, който да не 'усети' че не е на включена предавка и да позволи включване на темпомата... Техническите решения наистина са две - датчик на скоростната кутия (или скоростния лост) и косвеният - изчисление на отклонения от правилното съотношение обороти ДВГ/скорост (или в краен случай - някаква промяна на това съотношение)... Между другото съвременните АСК вдигат грешка и то отбелязвайки конкретна предавка, която например е почнала да 'приплъзва'..
Затова и не съм на 100% убеден дали все пак 'заводски монтираният' темпомат не усеща, че не е на включена предавка , пък било то и по косвен признак... И дали самоволното подаване на газ при неутрална не е 'дефект' заради неполучаван от компютъра сигнал..