Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
- babata
- Мнения: 126
- Регистриран на: 05 Мар 2016 16:09
- Местоположение: Плевен
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Става въпрос за автомобила от подписа.
Вчера на излизане от града, посока Плевен - Гривица /колегите от Плевен знаят/, на спускането изключих от скорост, както бе включен темпомата. Аз, като примерен шофьор усетих, че колата почна да ускорява и за да не бъда с много висока скорост над ограничението, също по "инерция", бутнах лоста да огранича скоростта. След 3 - 4 секунди, колата взе да вдига обороти, сякаш се опитваше да поддържа скорост!? От изумление и паника веднага я "рестартирах" в движение - угасих и запалих. Всичко точно. След това темпомата си работеше нормално. При първа възможност направих отново експеримент. С включен темпомат, изключих от скорост и натиснах лоста на долу. След 3 - 4 секунди оборотите на двигателя почнаха да се вдигат. При "чукване" на педал /съединител или спирачка/ темпомата се изключи, както трябва да бъде. При изключване на темпомата от лоста, също се изключва.
За мен остана въпроса, така ли работи и на вашите автомобили Тойота? Някой дали е забелязал такова "поведение" на темпомата и дали би направил този експеримент и да пише тук?
На предишния ми автомобил ВектраБ и на служебния Кади има темпомат, но никога не се е случвало това - когато колата е по инерция, да включа темпомата и да започне да вдига обороти на празен ход.
Вчера на излизане от града, посока Плевен - Гривица /колегите от Плевен знаят/, на спускането изключих от скорост, както бе включен темпомата. Аз, като примерен шофьор усетих, че колата почна да ускорява и за да не бъда с много висока скорост над ограничението, също по "инерция", бутнах лоста да огранича скоростта. След 3 - 4 секунди, колата взе да вдига обороти, сякаш се опитваше да поддържа скорост!? От изумление и паника веднага я "рестартирах" в движение - угасих и запалих. Всичко точно. След това темпомата си работеше нормално. При първа възможност направих отново експеримент. С включен темпомат, изключих от скорост и натиснах лоста на долу. След 3 - 4 секунди оборотите на двигателя почнаха да се вдигат. При "чукване" на педал /съединител или спирачка/ темпомата се изключи, както трябва да бъде. При изключване на темпомата от лоста, също се изключва.
За мен остана въпроса, така ли работи и на вашите автомобили Тойота? Някой дали е забелязал такова "поведение" на темпомата и дали би направил този експеримент и да пише тук?
На предишния ми автомобил ВектраБ и на служебния Кади има темпомат, но никога не се е случвало това - когато колата е по инерция, да включа темпомата и да започне да вдига обороти на празен ход.
поздрави
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Какво е предназначението на тази система? Как автомобил с ръчна скоростна кутия може да "разбере" дали е на скорост? Толкова ли атрофирахме че трябва машината да "мисли" дали някой не е задал противоречива или направо глупава команда? Аре, че отивам да си троша колата в търсене на отговор на този екзистенциален въпрос.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
При включен темпомант и изключена предавка какво очакваш точно? Да поддържа 90 по надолнище? Как точно да стане, спирачки ли да прилага?
" на спускането изключих от скорост, както бе включен темпомата" правилно ли разбрах, че изключи от скорост без съединител?
" на спускането изключих от скорост, както бе включен темпомата" правилно ли разбрах, че изключи от скорост без съединител?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Как изключи и включи на скорост без съединител и сътоветно без да се спре темпомата?



- babata
- Мнения: 126
- Регистриран на: 05 Мар 2016 16:09
- Местоположение: Плевен
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Ще се опитам да обясня ситуацията по-синтезирано.
1. Темпомата е включен от страничния бутон на лостта - лампата на таблото свети.
2. Колата се движи с около 90 км/ч по инерция, изключена от скорост /на нулева предавка/. Обороти около 950 - 1000, заради климатика. Няма натиснат педал, краката са ми на пода.
3. Натискам лоста на темпомата на долу - да фиксира текущата скорост и
4.
Тогава се усетих, че съм на "нулева"

пп: от 15 години карам автомобили с темпомат/cruise control. Всякакви, с повече и с по-малко опции на темпомата, дори и Голф-а на познат, който му бе поставил бутон тип "пуканка", с който фиксираше скоростта, а изключваше темпомата със спирачка или съединител.
Та с две думи, имам представа как се ползва и как би трябвало да работи темпомата/cruise control-а и точно за това пуснах темата.
Тойота-та я имам от 2 години и до сега не бях забелязал този "феномен", който при другите коли/марки не съм го забелязал.
поздрави
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Ами изглежда не може да разберем какво точно си се опитал да направиш. Със сигурност не трябва да вдига обороти в такъв случай, но пък и всеки опитен шофьор би си карал "на предавка" - не е нужно да обясняваме защо, нали?! Твоя темпомат допълнително ли е слаган или е фабричен?! Имай предвид, че дизела контролира подаването на газ посредством вакум и ако е нещо допълнително слагано, може да не отчита, че си на неутрална. Всеки случай, напълно безсмислено е да се кара на изключена предавка.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
- babata
- Мнения: 126
- Регистриран на: 05 Мар 2016 16:09
- Местоположение: Плевен
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Нищо не съм се опитвал да направя! Стана случайно. Да кажем от разсеяност.kostadinnm написа: ↑12 Авг 2018 19:24 Ами изглежда не може да разберем какво точно си се опитал да направиш.
Натиснах темпомата, когато колата беше по инерция на нулева, а двигателя започна да вдига обороти. Това не е нормално и за това пуснах темата. Да разбера дали и на други темпоматите работят така.
Дали е слаган допълнително - не мисля. Колата е вкарана от Холандия и я купих в този вид.
А всички други упреци, съвети и мнения, какво трябва, какво бива и т.н. не дават отговор на въпроса.
поздрави
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Не знам, за мен не е нормално - пробвай на място или с 5км/ч например. Или виж ако си задал по-ниска от текущата скорост дали ще тръгне да ги смъква оборотите. Ако те дразни, я карай да я погледнат за кофти свързан темпомат, такъв който не е за нея, а може и да е някакво менте. Покрай ръчката на колонката има ли изрязано или изглежда фабричен отвора?! Ето го същото поведение при новозеландски хайлъкс: https://www.4x4community.co.za/forum/sh ... se-Controlbabata написа: ↑12 Авг 2018 20:08Нищо не съм се опитвал да направя! Стана случайно. Да кажем от разсеяност.kostadinnm написа: ↑12 Авг 2018 19:24 Ами изглежда не може да разберем какво точно си се опитал да направиш.
Натиснах темпомата, когато колата беше по инерция на нулева, а двигателя започна да вдига обороти. Това не е нормално и за това пуснах темата. Да разбера дали и на други темпоматите работят така.
Дали е слаган допълнително - не мисля. Колата е вкарана от Холандия и я купих в този вид.
А всички други упреци, съвети и мнения, какво трябва, какво бива и т.н. не дават отговор на въпроса.
Доколкото става ясно, при ръчка от представителство на тойота са му обяснили, че така си работи. Също трябвало да има някаква връзка между темпомата и скоростната кутия, но може и да липсва при теб или да е прекъсната по някаква причина.
Не се засягай, че те засякохме за това, че караш на изключена предавка(дано не ти е навик, де) - понякога в писмена комуникация се губи идеята.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Напротив, командата която си дал не е нормална.
Също като да си отвориш предния капак в движение. Или багажника.
Понеже не мислиш върху отговорите, да ти кажа- няма начин. При автоматиците е друго.
Какъвто въпроса, такива и отговорите.
- babata
- Мнения: 126
- Регистриран на: 05 Мар 2016 16:09
- Местоположение: Плевен
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Темата беше: Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Относно това, че "няма начин", не знам как може да го твърдиш!? Карал съм не една кола с темпомат и такова нещо не съм срещал - да не знае дали е на скорост.
При Тойота може и да е така. Не знам и за това питам.
Май само kostadinnm разбра, какъв е случая и какво питам.
Понеже не мислиш върху отговорите, да ти кажа- няма начин. При автоматиците е друго.
Относно това, че "няма начин", не знам как може да го твърдиш!? Карал съм не една кола с темпомат и такова нещо не съм срещал - да не знае дали е на скорост.
При Тойота може и да е така. Не знам и за това питам.
А въпроса е с елементарен отговор, ако някой го знае, но отговорите, които получавам...
Май само kostadinnm разбра, какъв е случая и какво питам.
babata написа: ↑12 Авг 2018 14:28 Ще се опитам да обясня ситуацията по-синтезирано.
1. Темпомата е включен от страничния бутон на лостта - лампата на таблото свети.
2. Колата се движи с около 90 км/ч по инерция, изключена от скорост /на нулева предавка/. Обороти около 950 - 1000, заради климатика. Няма натиснат педал, краката са ми на пода.
3. Натискам лоста на темпомата на долу - да фиксира текущата скорост и
4.
babata написа: ↑
12 авг 2018 08:42
След 3 - 4 секунди, колата взе да вдига обороти...
Тогава се усетих, че съм на "нулева".
поздрави
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Напротив, има начин.
Има и достатъчно производители, които го прилагат. Например Мазда, VAG и т.н.
От 01.10.2014 е задължително всички автомобили, които получават разрешение за регистриране да имат показател за превключване на скорост на таблото.
Някои указват само със стрелки нагоре-надолу

други добавят и актуално положение на скоростния лост + стрелка или от коя на коя скорост трябва да се превключи


Mazda Gear Shift Indicator (GSI) - http://owners-manual.mazda.com/gen/en/m ... 90101.html
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Сашо, в случая твърдо не съм съгласен...мехаННика написа: ↑12 Авг 2018 10:17 Какво е предназначението на тази система? Как автомобил с ръчна скоростна кутия може да "разбере" дали е на скорост? Толкова ли атрофирахме че трябва машината да "мисли" дали някой не е задал противоречива или направо глупава команда? Аре, че отивам да си троша колата в търсене на отговор на този екзистенциален въпрос.
Всичките ми автомобили РАЗБИРАТ дали са на скорост... Дори без да пипаш съединител, чукнеш ли скоростния лост - изключва темпомата. И не можеш въобще да го включиш докато не изпълниш ЕДНОВРЕМЕННО ВСИЧКИ от следните условия:
1. Скорост над определена стойност (обикновено - някъде над 30км/ч)...
2. Педалите на съединителя и спирачката не са натиснати дори и леко
3. ВКЛЮЧЕНА ПРЕДАВКА.
Предполагам при колегата темпомата е допълнително монтиран, и /или има отказ на бутончето, отговарящо за неутралната предавка..
Всяка автомобилна система трябва да е максимално дуракоустойчива... И така се конструира - да е максимално трудно на тъпият потребител да я изкара от зоната на коректно действие...
Така и учихме на времето алгоритмите - трябва да отработиш коректно ВСЯКО действие на потребителя, дори и да изглежда нелогично, за да работи коректно и устойчиво системата ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Абе хора, какви мазди, какви аудита. Говорете за Тойота. Естествено че поставено за цел, може да се изпълни. Чакам каталожен номер на бутончето дето отговаря за неутрална при ръчна трансмисия. Трудно е да се направи нещо дуракоустойчиво- те са толкова изобретателни. Последното не е моя сентенция, прочел съм го някъде.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Абсолютно ненормална реакция.

При скоростен лост в неутрална позиция и включен темпомат, да се натиска лоста му надолу, за да фиксира текущата скорост.
Абсолютно ненормална реакция.
Каква скорост ще поддържа темпомата, кагато скоростната кутия е изключена от скорост?


Както казва Сашо, когато човек държи да си счупи колата е трудно да го спреш!

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?
Сега се заглеждам в поста на centil. Тази подсказка за превключване се смята на база скорост,обороти и engine load. Реално колата не знае на каква предавка е кутията или не се интересува. Целта на това е да подскаже на потребителя как да кара икономично и да щади автомобила. При автоматика и всичките му разновидности има neutral switch или gear position switch, сигнала от който може да разреши или забрани включване на каквото и да било.
Още чакам номера. Тойота, ръчни трансмисии разпространени в България.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 6 госта