Воден от този клип:
разглобих гнездото с "еврейска звезда" Т-10, видях че имам термо-предпазител. На него пишеше 121 градуса, доколкото можах да разчета пишеше нещо като: Tr 121 C (121 градуса) D118 SIYU (или S1YU)
Измерих го, мултицета показа безкрайност и реших да го шунтирам както е показано на клипа... пробвах го "на сухо" със захранване от компютър и запалката проработи в моето гнездо. Доволен от себе си, слязох в колата и... още при включването на буксите към гнездото чух как изпука бушона (вътре в купето са, в ляво, долу под волана). Сега наистина трябва да сменям бушон (ще търся къде продават качествени), но това няма да ми реши проблема...
Сега ще питам Нико от форума дали има работещо гнездо, направо цялото да го сменя, ако няма, ще поръчам от ибей. Ако и тогава не стане ще търся от някъде да си прекарам директно 12 волта...
Така съм си "оправял" една камара ел. уреди с термо предпазители (директно шунтиране с парче проводник) и съм забравял за проблеми, сега защо така стана, не мога да си обясня...
Ето снимки след и преди добавяне на "шунт" на термо предпазителя:
Edit: докато си проверявах мнението и гледах снимките, видях каква глупост съм направил... вместо да шунтирам термо предпазителя, аз съм окъсил клемите на захранването на запалката. Слизам пак... само в неделя следобед не знам къде ще намеря предпазител...
Прикачени файлове
20180624_172235_001-2656x1494.jpg (506.98 KiB) Преглеждано 6768 пъти
20180624_172028-2656x1494.jpg (524.01 KiB) Преглеждано 6768 пъти
20180624_165316-1494x2656.jpg (411.59 KiB) Преглеждано 6768 пъти
Съветът ми е все пак да смениш и термопредпазителя - няма нищо по-добро от оригиналната схема...
Все пак струва под 2лв, а може да ти спести някое 'горене' Да, може малко да модифицираш и да вземеш предпазител с 20С отгоре
Проблемът е решен с шунтиране на термо предпазителя на запалката (вътре в самото гнездо на запалката). Горе на снимките е показано НЕправилно шунтиране, за което "платих" само с едно изгоряло предпазителче
След правилно шунтиране (двата края на термопредпазителя ги свързах с парче проводник) гнездото работи постоянно (ако е дадено на контакт).
Ако ще се ползва запалката за цигари (нагревателя) е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се смени термопредпазителя с нов, понеже ако се натисне с нещо запалката или не се изключи сама, ще стане ПОЖАР...
Термопредпазителя не може да се запоява, понеже изгаря веднага от нагряването с поялника. Оригиналния е монтиран с нещо като миниатюрни точкови заварки.
Аз запалка не ползвам, махнах я изобщо да не стои в колата и затова си позволих да шунтирам, вместо да заменя термопредпазителя.
Преди това, устройството за зареждане, поставено в гнездото изключваше след тръгване, понеже е получавало ток от лампичката на запалката, която (май) се изключва при тръгване и ... спира тока.
Термопредпазителите се запояват внимателно за дългите им изводи (държиш го с тънки клещи за топлоотдаване)... Продават се и струват около 1.5лв/10-16А...
Точно заради риска от пожар препоръчах подмяната му...
Съгласен съм за риска, само че аз не ползвам запалката (термопредпазител се слага ако има нагревателен уред), за това така реших. Цените са символични, проверих, така е.
Единствено за запояването не съм съгласен или може би ще изгоря няколко ако изобщо успея Навсякъде казват, че се монтират механично, а мястото е мнооооого малко - единия крак на термопеедпазителя се реже и контактува с корпуса си към корпуса на гнездото на запалката, а другия крак е около 1 сантиметър, от който 6-7 мм са захванати за клемата.
Запояват се няма страшно. Нужно е правилното охлаждане на термопредпазителя. Мокро малко парцалче върши идеална работа. Slow също ти е дал пример как да охладиш. Калайдисваш проводника или обувката в зависимост какво запояваш. Намазваш добре с флюс крайчето на термопредпазителя. Нагрятия кабел или обувка с разтопения калай само допираш до термопредпазителя. Спойката става за части от селундата. Термопредпазителя има няколко секунди запас докато изгори.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
batececo написа: ↑27 Юни 2018 11:10
Аз запалка не ползвам, махнах я изобщо да не стои в колата и затова си позволих да шунтирам, вместо да заменя термопредпазителя.
Само не забравяй, ако някога продадеш колата, да предупредиш новия собственик.
Здравейте,
гнездото на моята запалка не прави добър контакт с уреди включващи се в него. Със запалката работи нормално - загрява си. Та въпроса ми е мога ли да направя нещо да подобря контакта? Или пък по-добре да го сменя? След проверка в нета излизат много гнезда по около 5лв, трябва ли да търся да е точно за модела и дали ще успея сам да го сменя?