Avensis T22 1.6 4A-FE - При опит за палене се чува тракане?
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 14 Юни 2018 18:49
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis 1.6 2000 T22
Avensis T22 1.6 4A-FE - При опит за палене се чува тракане?
Здравейте,
Скоро направих голяма простотия, от която (може би) се породи проблем. Простотията е че след като долях масло на Авенсиса (Т22, 1.6, двигател 4A-FE) забравих да затворя капачката на двигателя. След 250км слязох и открих каква глупост съм направил. Половината двигател и маркучи бяха в масло, каквото можах почистих. В двигателя все още имаше масло, така че си досипах още и без никакви проблеми изминах още 300км (извънградско). Но онзи ден се появи проблемът. В средата на задръстване в София ми светна лампата на ABS, стрелките на таблото чукнаха нулата и електрониката по вратите изключи. Това поведение се появяваше само в движение. При спял автомобил лампата на ABS изключваше и стрелките се връщаха по местата си. След задръстването проблема изчезна. Само дето на 20м от вкъщи минах през една дупка и колата изгасна. При опит да запаля изтрака някъде нещо като картечница и до там. Изчаках я 20-30 мин и с някакъв странен късмет успя да запали и я докарах до пред нас. Там вече тотално издъхна. Ден два по късно пак пробвах да я паля, но без успех. Направих едно кратко видео на какво се чува при опит да запаля и какво се вижда на таблото (при завъртане на ключа таблото изгасва, при връщане - светва): https://youtu.be/2KjVHgVKQzw. Чудя се дали не е стартер и дали маслото, дето е оплискало всичко, не е попаднало някъде дето не трябва и това да е причината.
Въпросът ми е от какво може да идва тракането при старт?
И втори въпрос, имам един другар, който може да ме затегли до някой сервиз, но не съм сигурен колко това е добра идея при условие, че нито хидравликата на волана ще работи, нито спирачките ще са в пълната си сила. А съм в Бистрица и трябва да се минат няколко много "приятни" завоя и е голямо спускане като цяло. Та и съвет относно тегленето с въже ще са ми полезни.
Благодаря.
Скоро направих голяма простотия, от която (може би) се породи проблем. Простотията е че след като долях масло на Авенсиса (Т22, 1.6, двигател 4A-FE) забравих да затворя капачката на двигателя. След 250км слязох и открих каква глупост съм направил. Половината двигател и маркучи бяха в масло, каквото можах почистих. В двигателя все още имаше масло, така че си досипах още и без никакви проблеми изминах още 300км (извънградско). Но онзи ден се появи проблемът. В средата на задръстване в София ми светна лампата на ABS, стрелките на таблото чукнаха нулата и електрониката по вратите изключи. Това поведение се появяваше само в движение. При спял автомобил лампата на ABS изключваше и стрелките се връщаха по местата си. След задръстването проблема изчезна. Само дето на 20м от вкъщи минах през една дупка и колата изгасна. При опит да запаля изтрака някъде нещо като картечница и до там. Изчаках я 20-30 мин и с някакъв странен късмет успя да запали и я докарах до пред нас. Там вече тотално издъхна. Ден два по късно пак пробвах да я паля, но без успех. Направих едно кратко видео на какво се чува при опит да запаля и какво се вижда на таблото (при завъртане на ключа таблото изгасва, при връщане - светва): https://youtu.be/2KjVHgVKQzw. Чудя се дали не е стартер и дали маслото, дето е оплискало всичко, не е попаднало някъде дето не трябва и това да е причината.
Въпросът ми е от какво може да идва тракането при старт?
И втори въпрос, имам един другар, който може да ме затегли до някой сервиз, но не съм сигурен колко това е добра идея при условие, че нито хидравликата на волана ще работи, нито спирачките ще са в пълната си сила. А съм в Бистрица и трябва да се минат няколко много "приятни" завоя и е голямо спускане като цяло. Та и съвет относно тегленето с въже ще са ми полезни.
Благодаря.
Последно промяна от Akima на 02 Юли 2018 17:07, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
Toyota Avensis T22 2000 4A-FE 1.6 110hp Бензин/Газ
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
При опит за палене се чува тракане
Акумулаторът ти ОК ли е? Прилича на умрял акумулатор...
Разбира се може причината може да е друга - лоши връзки на силовите кабели, проблем с алтернатор и т.н...
На твое място бих действал така:
1. Измиване на двигателя с обезмаслител и почистване доколкото е възможно на оляти кабели и куплунзи.
2. Подсушаване
3. Проверка на контактите към акумулатора, стартера (основният силов 'плюс' отива натам) и т.н.
4. Зареждане на акумулатора и проверка на него и на зареждането (след горните точки би трябвало да успее да запали)...
Разбира се може причината може да е друга - лоши връзки на силовите кабели, проблем с алтернатор и т.н...
На твое място бих действал така:
1. Измиване на двигателя с обезмаслител и почистване доколкото е възможно на оляти кабели и куплунзи.
2. Подсушаване
3. Проверка на контактите към акумулатора, стартера (основният силов 'плюс' отива натам) и т.н.
4. Зареждане на акумулатора и проверка на него и на зареждането (след горните точки би трябвало да успее да запали)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
При опит за палене се чува тракане
В петък ме теглиха около 5 км, волана по принцип олеква при движение, но спирачките искат яко натискане. Трфика не беше много голям, по светофарите спирай по-рано и се старай да държиш въжето изпънато, човека, който ще те дърпа да пуска колата по инерция за да спираш ти композицията. На мен ми беше избила клетка на акумулатора, датоха ми ток и нищо не се получи. Намери от някой акумулатор и тествай преди да тръгнете. Успех.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
При опит за палене се чува тракане
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
При опит за палене се чува тракане
Акумулатор или голяма утечка на ток... Мии хубаво, зареждай акумулатора и пробвай пак 




-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 14 Юни 2018 18:49
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis 1.6 2000 T22
При опит за палене се чува тракане
Благодаря за съветите. Двигателя бих го измил, че и без това има нужда, но ще изкача докато успея да запаля. Поне успях най-накрая да видя, че мазалото с маслото е голямо и е главните кабели идващи от акумулатора са омазани и те. Събота - неделя ако успея да открадна някакво време ще си играя да ги чистя на ръка. Пък акумулатора сега ще го сваля и пусна за зареждане. Ако нищо не помогне в понеделник ще я карам на сервиз. (благодаря за съветите за дърпането, опредено малко по-спокойно ми стана, че няма да е голям филмът).
Toyota Avensis T22 2000 4A-FE 1.6 110hp Бензин/Газ
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
При опит за палене се чува тракане
Както писах по-горе - предполагам ще запалиш нормално като заредиш акумулатора... Ако не запали - почукни клемите на силовите кабели към купето и стартера (докато е изключен акумулатора)...
Така може да осигуриш контакт и пак да запали нормално, но в такъв случай навярно бих откачил силовите клеми, почистил с шкурка/напръскал с електроклийн и обратно притегнал с правилното усилие...
За дърпането (ако се стигне до там) - ползвай само ОПИТНИ шофьори и на теглещата и на теглената кола... Така съм теглил колега, който не бе опитен - голям срам беше... Преминахме едно кръстовище като колегата успя три пъти да ме блъсне само докато преминавахме кръстовището... Обясни го с 'внезапно потъване до долу на педала на спирачката' - нещо, което е невъзможно... Според мен просто бе объркал педала на спирачката с този на съединителя...
П.С. под зареждане имам предвид зареждане с 'умно' зарядно, което да разбере дали акумулатора е ОК, или поне да го провериш при зареждането дали е ОК...
Така може да осигуриш контакт и пак да запали нормално, но в такъв случай навярно бих откачил силовите клеми, почистил с шкурка/напръскал с електроклийн и обратно притегнал с правилното усилие...
За дърпането (ако се стигне до там) - ползвай само ОПИТНИ шофьори и на теглещата и на теглената кола... Така съм теглил колега, който не бе опитен - голям срам беше... Преминахме едно кръстовище като колегата успя три пъти да ме блъсне само докато преминавахме кръстовището... Обясни го с 'внезапно потъване до долу на педала на спирачката' - нещо, което е невъзможно... Според мен просто бе объркал педала на спирачката с този на съединителя...
П.С. под зареждане имам предвид зареждане с 'умно' зарядно, което да разбере дали акумулатора е ОК, или поне да го провериш при зареждането дали е ОК...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
При опит за палене се чува тракане
Ако е избила клетка зареждането няма да ти помогне, за това по-горе писах да намериш акумулатор за проба.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 14 Юни 2018 18:49
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis 1.6 2000 T22
При опит за палене се чува тракане
С едно евтино зарядно успях да заредя акумулатора. Зарядното е едно с 4 лампички показващи през 25% състоянието на заряда. Когато го включих светяха всичките 4 (т.е. липса на заряд), но на това зарядно много много вяра му нямам. В крайна сметка за около 18-20 часа вдигна заряда на 100% и колата запали. Най ми е странно как така рязко акумулатора умря, при все че колата се караше редовно.
Следващото е да се отбия някъде да замерят и проверят акумулатора и да го сменям.
А за тегленото, си мисля, че шофьорските курсове трябва да имат поне някакъв модул и за тази работа (ако не на практика, то поне на теория). Аз съм брал срам с един случайно закъсал колега, на който реших помогна и да го тегля до бензиностанция. И един завой си го взех все едно нищо няма зад мен. Колегата успя някак си да се оправи, но след това се надяна на едно такси дето не видя, че тегля автомобил зад себе си (а и на таксито хич не му беше мястото в тази лента). Щетите бяха толкова дребни, че щяхме да минем само с протокол, но таксиметровия реши, че ще ни губи времето и викна КАТ. От тях поне научих нещо, което не знаех, макар и да не съм пострадал от ПТП-то съм отговорен за него, защото теглещия винаги носи отговорност за тегления. Но, да... човек се учи най-добре от грешките си.
Благодаря отново за помощта.
Следващото е да се отбия някъде да замерят и проверят акумулатора и да го сменям.
А за тегленото, си мисля, че шофьорските курсове трябва да имат поне някакъв модул и за тази работа (ако не на практика, то поне на теория). Аз съм брал срам с един случайно закъсал колега, на който реших помогна и да го тегля до бензиностанция. И един завой си го взех все едно нищо няма зад мен. Колегата успя някак си да се оправи, но след това се надяна на едно такси дето не видя, че тегля автомобил зад себе си (а и на таксито хич не му беше мястото в тази лента). Щетите бяха толкова дребни, че щяхме да минем само с протокол, но таксиметровия реши, че ще ни губи времето и викна КАТ. От тях поне научих нещо, което не знаех, макар и да не съм пострадал от ПТП-то съм отговорен за него, защото теглещия винаги носи отговорност за тегления. Но, да... човек се учи най-добре от грешките си.
Благодаря отново за помощта.
Toyota Avensis T22 2000 4A-FE 1.6 110hp Бензин/Газ
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
При опит за палене се чува тракане
На мен също ми е умирал алумулатор посред лято. За няколко дни умря напълно. Нямах никакъв проблем с алтернатор , нито е бил изтощаван до край.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
При опит за палене се чува тракане
При теглене спирачките на теглеНия работят адекватно след като се включи 5-та мотора да се завърти, въпреки че не пали- си действа със спирачките без проблем. И по-добре спирането да се контролира от него, както писа колегата горе. За начинаещи се препъръчва текстилно въже или колан, в краен случай може стоманено и то ако искат да си тестват пломбите на горните кътници.
Това не става ако мотора е блокирал или ангренажа е скъсан, също при проблем със съединителя или трансмисията- при които най-добре колата да се качи на репатрак.
Това не става ако мотора е блокирал или ангренажа е скъсан, също при проблем със съединителя или трансмисията- при които най-добре колата да се качи на репатрак.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
При опит за палене се чува тракане
Да въртиш трошен мотор ми се струва (меко казано) - силно неразумно
А както писах по-горе - спирачките си действат напълно адекватно, като единствено е нужно по-голямо усилие...
Стоманено въже без демпферен елемент спокойно може да скъса ухото на съвременните автомобили (пробвали сме го наяве
)- не бих го препоръчал 

А както писах по-горе - спирачките си действат напълно адекватно, като единствено е нужно по-голямо усилие...
Стоманено въже без демпферен елемент спокойно може да скъса ухото на съвременните автомобили (пробвали сме го наяве


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
При опит за палене се чува тракане
Ако не можеш да прецениш дали става- може да включиш 5-та и бутнеш преди да я вържеш и влачиш. Иначе на мотор дето върти но не пали със стартера аз не знам какво трошено може да му има.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
При опит за палене се чува тракане
Да изреждам ли? Превъртял или скъсан ангренаж, строшено бутало, смляна помпа високо налягане и т.н. и т.н....
Да, той шофьора във фирмата така прибра буса на ход (преди да сменим двигател) и се оплакваше, че почнало да капе масло... А то - просто биелата излязла през блока, ама то колко му е - за няколко оборота си прави място и нататък всичко си е ОК

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
При опит за палене се чува тракане
Такъв ти е шофьора, но това е и друга тема.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] и 8 госта