А какви са другите симптоми? На ниски обороти климатика работи "слабо"?
В сервиза не провериха ли за други причини - все пак там вероятно разбират много повече от нас, пишещите в темата
Аз мислех, че при разхерметизиране на системата, свързано с ремонт, би трябвало да сменят и филтъра, до колкото знам той е и дехидрататор.
Лошото е че при тях като си отидеш с диагноза и части и нищо друго не правят.Свалили са таблото ,сменили са клапана и чао.Иначе ДА при ниски обороти климатика работи слабо.Лошото е дехидратора е заедно с радиатора.
Другата причина - според мен, но само "разсъждавам" и може дълбоко да се заблуждавам - управлението на производителността на компресора да е "излязло от строя". Би трябвало на ниски обороти да увеличи производителността.
anton_76 написа: ↑17 Юни 2018 19:52
Излезнах от бокса на тойота . Смениха ТРВ клапана,но проблема си остана ! Някакви идеи от какво може да е ? Какви са симптомите ако дехидратора е запушен? Като вдигна обороти и дебелата тръба която влиза в купето бая изстива и съответно паднат ли оборотите и температурата става нормална като околната.
Ако дехидратора е замърсен се получава ефекта на ТРВ-то т.е температурен пад след него .
Значи може да съм го сменил на празно? Дехидратора може ли да се почиства,че е заедно с радиатора и смяната му няма да е лесна и бая ще излезне? Ако е запушен от какво се запушва? Какви са пречините?
anton_76 написа: ↑17 Юни 2018 21:48
Значи може да съм го сменил на празно? Дехидратора може ли да се почиства,че е заедно с радиатора и смяната му няма да е лесна и бая ще излезне? Ако е запушен от какво се запушва? Какви са пречините?
Нямо как да де почисти дехидратора .Зацапва се от от емулсията при наличие на влага и от всякакви други частици отделени от вътрешните повърхности на системата.
Самият изпарител не е толкова скъп но самата смяна е трудоемка.
Намери си кадърни майстори, които да ти намерят проблема. То и аз като сменям наред части все някога ще ти реша проблема.
Между другото обсъдих проблема ти с едно приятелче, което монтира и облужва промишлените климатици на работното ми място. Мнението му бе, че проблем могат да бъдат много неща, като наблегна най- много на клапана в компресора. Трв- то трудно се прецаклавало току така.
Липсата на мощност в ниските обороти се дължало на заминаващ компресор, клапан на компресора или трв-то. Като трв- то го сложи като краен виновник.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
А този клапан ремонтира ли се или направо друг компресор? Относно КАДЪРНИ майсторите АМАН ! Смятам че да се разбере къде е проблема не трябва да се кара на ПРОБА-ГРЕШКА. Сменяш наред всичко и когато стане.
Просто автомобила трябва да влезе в сервиз за климатици и да се ревизира цялата система. Има сервизи където тестват компресора.
Съветвам те да не сменяш на сляпо , а да намериш сервиз който да ти тества компресора.
Клапана на компресора има за цел да потдържа работното налягане в норма, независимо от оборотите му.
Като цяло трв- то регулира ниското налягане , а клапана на компресора високото.
Ето едно клипче със смяната на въпросния клапан.
На клипа е описан проблем подобен като твоя. Но не се втурвай да сменяш клапана без да си сигурен в повредата му. Да не се окаже компресор .
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
Тъкмо вчера колега с VW сподели, че в официалния сервиз са му играли подобен номер - 'смяна на компресор' за над 1400лв...
В края на краищата в специализиран сервиз за автоклиматици са му сменили само клапана за 200лв с труда...
Но това - за VW - не съм се интересувал каква е системата на Тойота...
Сега се връщам от Едни специаилисти уж и според тях е заминал компресора.Клапана който бил на този компресор не се сменял и според тях вече имал луфтове и затова само при високи обороти имало климатик.Колата е японска сглобка и тези компресори нямали такъв клапан.Това ли са симптомите за износен компресор?
Ако причината е в ел магнитния клапан - той е "управлението" на производителността на компресора по сигнали от борд компютъра.
Това намерих, но схемите са объркани (схемите "обясняващи" принципа на работа на компресора) http://www.autoprospect.ru/toyota/corol ... yator.html http://www.autoprospect.ru/toyota/corol ... onera.html
Пише, че компресора трябва да се сменя комплект, но след като са сбъркали схемите може би, все пак - клапана може да се смени отделно.
Но по добре да не отивате втори път с готова "диагноза", че може да е пак грешна . Явно не сме големи спецове. По добре специалист да си направи диагностиката и да реши.