
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
тия дни и аз се реших, че ще отида в ХЕЕД да взема ремонтен комплект и да го сменят момчетата, че тропането е яко досадно. Дано месеците каране така да не е навредило на новите дискове и накладки
ще пиша като смогна да направя процедурата, за да кажа дали всичко се е оправило

- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Тракането се получава от увеличена хлабина между водачи и отвори. Няма как със смяна на дискове и накладки да се оправи. Единствено трябва да се райберова отвора на супортите и да се подберат или изработят нови водачи по размер.
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Здравейте,
Имам Тойота Авенсис 1,8 2011г.
Като я купих левият преден спирачен апарат тракаше.
Реших лесно и евтино проблема като намерих пружинка - от спирачен апарат на друга кола, която стяга челюстите от долната страна - не е дълга - може би 60мм, но е достатъчно стегнаха - яка.
Захванах я от долната страна на спирачния апарат - има едно ребро със здрава тел. В горния край укривих дебела тел, която не поддава лесно - нещо като кука стана по профила. Сложих я точно на подвижната част на спирачния апарат от горната страна. Закачих пружинката и всичко утихна.
Самата пружина обира трепненията на подвижвана част на апарата и той не трака.
Добре е да се смажат и направляващите, за да се движат нормално.
Нито загрява нещо по апарата, нито се движи трудно.
Тези дни направих същото и от дясната страна.
Вече почти 20 000км карам така и няма проблеми.
Който иска може да ми звънне на 0887/245297. Ще пратя снимки.
Имам Тойота Авенсис 1,8 2011г.
Като я купих левият преден спирачен апарат тракаше.
Реших лесно и евтино проблема като намерих пружинка - от спирачен апарат на друга кола, която стяга челюстите от долната страна - не е дълга - може би 60мм, но е достатъчно стегнаха - яка.
Захванах я от долната страна на спирачния апарат - има едно ребро със здрава тел. В горния край укривих дебела тел, която не поддава лесно - нещо като кука стана по профила. Сложих я точно на подвижната част на спирачния апарат от горната страна. Закачих пружинката и всичко утихна.
Самата пружина обира трепненията на подвижвана част на апарата и той не трака.
Добре е да се смажат и направляващите, за да се движат нормално.
Нито загрява нещо по апарата, нито се движи трудно.
Тези дни направих същото и от дясната страна.
Вече почти 20 000км карам така и няма проблеми.
Който иска може да ми звънне на 0887/245297. Ще пратя снимки.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Ами пусни снимки тук - ще е интересно да се види... 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
В апаратите, където лежат накладките си има оригинално вградени пластинчати пружини, но в голяма част от сервизите като сменят накладки имат неадекватно отношение към тях, понеже обикновено са натъпкани с кал и не се виждат. А ако изобщо ги чистят и забележат, че са ръждясали ги изхвърлят вместо да монтират нови /защото струват 20-тина лв, но спирачките работят и без тях/- ето затова тракат голяма част от апаратите.
Увеличени хлабини във водачите трудно, дори невъзможно е да се долавят на слух и най-лесно се уплътняват с едно смазване със специална за целта грес.
Такъв проблем се открива с отваряне и гледане- тук може да си пишем до утре сутринта и лилявото кълбе да ни прати за зелен хайвер.
Увеличени хлабини във водачите трудно, дори невъзможно е да се долавят на слух и най-лесно се уплътняват с едно смазване със специална за целта грес.
Такъв проблем се открива с отваряне и гледане- тук може да си пишем до утре сутринта и лилявото кълбе да ни прати за зелен хайвер.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
В случая повече от колегите говорят за чисто нови автомобили...
Иначе за неадекватното отношение към тези пластинки - да, наблюдавал съм го лично...
И като им направих забележка - 'ама то това е към накладката и е излишно'
Иначе за неадекватното отношение към тези пластинки - да, наблюдавал съм го лично...
И като им направих забележка - 'ама то това е към накладката и е излишно'

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
С прискърбие да съобщя, че купих колата на 7 км и на около 4000 вече се чуваше мъжката под формата на вибрация, а и като хвана с ръка апарата си се клатиОги написа: ↑05 Юни 2018 09:53 В апаратите, където лежат накладките си има оригинално вградени пластинчати пружини, но в голяма част от сервизите като сменят накладки имат неадекватно отношение към тях, понеже обикновено са натъпкани с кал и не се виждат. А ако изобщо ги чистят и забележат, че са ръждясали ги изхвърлят вместо да монтират нови /защото струват 20-тина лв, но спирачките работят и без тях/- ето затова тракат голяма част от апаратите.
Увеличени хлабини във водачите трудно, дори невъзможно е да се долавят на слух и най-лесно се уплътняват с едно смазване със специална за целта грес.
Такъв проблем се открива с отваряне и гледане- тук може да си пишем до утре сутринта и лилявото кълбе да ни прати за зелен хайвер.

Греста решава проблема за 1-2000 км и пак започва след това.
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Смажи водачите с Текстар за спирачни апарати, ако изтече пиши тук че нямам представа за нищо от автомобил.
На една бънгия ги мазах преди 7-8 г., маншоните на водачите и заминали, че почти ги няма- все още разхлопан апарат няма, също движат се идеално без да е пипана оттогава, минала едни 100 х.км , сега е над 300. Няма теч, няма миене, никаква вода или мръсотия вътре, където е мазано. Маншоните скъсани !
Често мажат с Литол, от температурата заминава бързо. Не е за таз работа.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Е сега пък, какви са тези пластинчати пружини и как трябва да изглеждат на тойота-автомобил след 2000-та?! Аз се сещам единствено за легла-пластините на накладките, но те не ми се струва да изпълняват пружинна роля. Питам, щото ще им правя скоро обслужване, че предна лява ми трака и започна да скърца при ниска скорост от известно време, а със спирането компромис не бива. А колегите, които правят модификации там трябва много да внимават.
Оги, как така си ги смазал с текстар, после заминали маншоните, но спирачките са перфе!? А и при водачите няма толкова температура...
Оги, как така си ги смазал с текстар, после заминали маншоните, но спирачките са перфе!? А и при водачите няма толкова температура...
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Нещо не си разбрал, имаш ЛС.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Току що препрочетох да си припомня "как се прави" и разбирам, че са ти разкъсани маншоните на водачите, но си наблъскал високотемпературна смазка, от която трудно си измил от ръцете. Все пак, ако нещо усетиш, че не е наред, можеш да пробваш със санитарен силикон като колегата mfandakov("чист" както му казва) - изпитано е

При мен се получи така, че се наложи сам да ги огледам и се оказа, че имам деформиран маншон на долния водач на спирачния апарат(на предно ляво колело откъдето се чуваше clunk-ването метал в метал). Ето и снимков материал за доказателство:
отпред:

отдолу:

Хич не ми се щеше да разглабям, но имах силикон-базирана синтетична смазка и след развиване, повдигнах апарата колкото да не излезе от накладките. Имаше следи от медна грес, почистих с brake cleaner и намазах обилно. Съответно при поставяне на гумичката разбрах че е прекалено широка - доста време си играх да я напасна а и с тънка отверка чегъртах леглото, но се изнизваше или не влизаше пинчето. При сравнение с горната имаше изписан идентичен номер. Като пристигне новата гумичка може да я снимам да видите разликата. Тракането метал-в-метал изчезна, защото съм набучил нова смазка и пробойната която маншончето прави в момента загребва мръсотия отпред, а не отдолу(т.е. досега може би не е влизало много).
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
След 100 х.км апаратите са о.к., та едва ли ще си правя експерименти с каквото и да е друго.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Маншона го смених днес, но тъй като скъсах шпилка на колелото, ме хванаха ядовете и не можах да направя снимкa. Стария се беше разкъсал и замина в кофата, а смазката беше станала кафява и се наложи пак да чистя с break cleaner.
Изводът е - каквото и да правите като сваляте колело, не пренатягайте гайките. Шпилката, която се скъса, си вървеше хлабава, но предното сваляне е пак от мен(всъщност вуйчо ми се намеси, ама и той завалията не мога да го упреквам). Така че не са ми виновни гумаджиите в случая, но ако не бях толкова напрегнат щях да помисля малко и да затягам на по-малки интервали и само с рамото на ключа. Майстора ме увери, че ще изкара до четвъртък(градско, на кратки разстояния) с три гайки(королата е с общо четири) - дали да не я спра от движение до тогава?!
Изводът е - каквото и да правите като сваляте колело, не пренатягайте гайките. Шпилката, която се скъса, си вървеше хлабава, но предното сваляне е пак от мен(всъщност вуйчо ми се намеси, ама и той завалията не мога да го упреквам). Така че не са ми виновни гумаджиите в случая, но ако не бях толкова напрегнат щях да помисля малко и да затягам на по-малки интервали и само с рамото на ключа. Майстора ме увери, че ще изкара до четвъртък(градско, на кратки разстояния) с три гайки(королата е с общо четири) - дали да не я спра от движение до тогава?!
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
На 3 гайки ако са нормално затегнати и няма подозрения към някоя от тях да не би да е като 4-тата се движиш без проблем.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Тракане от спирачните апарати - Avensis T25 2.0 D4D 116HP
Колегата също къса шпилки на РАВ-ката... Явно са от 'говнолин' и се късат лесно...
За шофиране на кратки разстояние - става и на три шпилки... Но с 'предубеждението', че може всеки момент да имаш проблем..
За шофиране на кратки разстояние - става и на три шпилки... Но с 'предубеждението', че може всеки момент да имаш проблем..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта