Дроселова клапа не се ли използва само при бензинови двигатели?
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 16 Авг 2015 15:15
- Местоположение: гр.София, Редута
- Получена благодарност: 5 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Auris E15 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 16 Авг 2015 15:15
- Местоположение: гр.София, Редута
- Получена благодарност: 5 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Иаз това си мисля, но вече го сменях миналата година.
Auris E15 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
И при дизеловите монтират за меко гасене и т.н.При тебе ако не греша е ел.управляема от стъпков мотор с зъбчатки .Ако моторчето даде фира или има изронени зъби стават проблеми.Незнам дали няма и сензор за положението който също може да създаде проблем.Попитай някой майстор за по-сигурно.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 16 Авг 2015 15:15
- Местоположение: гр.София, Редута
- Получена благодарност: 5 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
А къде се намира тази дроселова клапа?memorex написа: ↑24 Май 2018 20:32И при дизеловите монтират за меко гасене и т.н.При тебе ако не греша е ел.управляема от стъпков мотор с зъбчатки .Ако моторчето даде фира или има изронени зъби стават проблеми.Незнам дали няма и сензор за положението който също може да създаде проблем.Попитай някой майстор за по-сигурно.
Auris E15 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 24 Юли 2016 12:51
- Местоположение: пазарджик
- Получена благодарност: 1 път
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Привет колеги,
ще направя малко предистория на следващите коментари и въпроси , които имам.
След като смених маслото преди 6хил. км реших да почистя ЕГР-а.Няма да изпадам в подробности колко беше запушен и каква гняс имаше навсякъде.Направи ми впечатление обаче, че самия нагар лепнеше-явно от изгоряло масълце...Колата (от подписа) се кара 80% магистрално и извънградско като от смяна до смяна(10хил км) на маслото (5w30/40) разхода му е от макс до минимум на щеката(примирил съм се).
Изминах 5хил. км и ме засърбяха пръстите да видя какво става, мислех че ще има по-малко натрупани сажди, но уви, ЕГР-а и всмукателните отвори бяха силно замърсени.
Реших да направя експеримент- изрязах една ламаринка и затапих ЕГР-а. Изминах 50км(градско), след което отново свалих клапана, върху ламаринката имаше натрупан релефен слой сажди, на живо по добре се вижда , но и снимките стават:
При така видяното количество сажди, реших да направя втори експеримент и да шунтирам ЕГР-а , както е описано по един от начините в тази тема.
Купих втора употреба тръба и въздушен филтър за мотор, получи се това:
ще направя малко предистория на следващите коментари и въпроси , които имам.
След като смених маслото преди 6хил. км реших да почистя ЕГР-а.Няма да изпадам в подробности колко беше запушен и каква гняс имаше навсякъде.Направи ми впечатление обаче, че самия нагар лепнеше-явно от изгоряло масълце...Колата (от подписа) се кара 80% магистрално и извънградско като от смяна до смяна(10хил км) на маслото (5w30/40) разхода му е от макс до минимум на щеката(примирил съм се).
Изминах 5хил. км и ме засърбяха пръстите да видя какво става, мислех че ще има по-малко натрупани сажди, но уви, ЕГР-а и всмукателните отвори бяха силно замърсени.
Реших да направя експеримент- изрязах една ламаринка и затапих ЕГР-а. Изминах 50км(градско), след което отново свалих клапана, върху ламаринката имаше натрупан релефен слой сажди, на живо по добре се вижда , но и снимките стават:
При така видяното количество сажди, реших да направя втори експеримент и да шунтирам ЕГР-а , както е описано по един от начините в тази тема.
Купих втора употреба тръба и въздушен филтър за мотор, получи се това:
Т25 Комби 2ADFTV non dpf
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 24 Юли 2016 12:51
- Местоположение: пазарджик
- Получена благодарност: 1 път
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Прибрах се и на другия ден погледнах дали всичко е наред, за жалост явно през всмукателя, после през егр-а и накрая през филтърчето имаше омасляване, буквално през филтърчето беше избило навсякъде масло: Филтърчето е избърсано на снимката, беше цялото в масло.
И тук идва въпросът ми- от къде идва това масло? Може би турбинката заминава лека-полека?Или...
Т25 Комби 2ADFTV non dpf
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Че това филтърче не засмуква ли чист въздух, не би трябвало изобщо да се зацапва с нещо друго освен прах отвън?
Ако беше ОЕМ и се омасляваше проблема беше в дефектни сегменти, решение нов Short block. Ама за толкова време да не го забележите, този разход на масло 1л/10к е напълно ок според мен.
Не виждам логично обяснение в случая...
ПС: Откачи маркуча от турбото към възд. филтър и ако там тече масло ще си каже, но не мисля. Най-вероятно някой сегмент (тефлонови били) е дефектирал, но не знам как се диагностицира точно.
Ако беше ОЕМ и се омасляваше проблема беше в дефектни сегменти, решение нов Short block. Ама за толкова време да не го забележите, този разход на масло 1л/10к е напълно ок според мен.
Не виждам логично обяснение в случая...
ПС: Откачи маркуча от турбото към възд. филтър и ако там тече масло ще си каже, но не мисля. Най-вероятно някой сегмент (тефлонови били) е дефектирал, но не знам как се диагностицира точно.
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 24 Юли 2016 12:51
- Местоположение: пазарджик
- Получена благодарност: 1 път
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Да така е, но маслото е дошло от другата посока, това е странното...
Не е ли нормално там да има масло?
Т25 Комби 2ADFTV non dpf
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Ясно е, че не е нормално, но с течение на времето има износване в турбината. С такива високи обороти определено не е за препоръчване да се кара, както ти си я издувал.
Бих чул мнението на някой механик, който е отварял турбини, какво ще каже по въпроса. На моя Рав много отдавна съм забелязал леко омасляване при МАФ-сензора, което всъщност идва явно от същото място. Дали едно масло с по-висока темп. стабилност и вискозитет би довело до подобрение не мога да кажа. Според мен 5W40 5W50 са за предпочитане пред 5W30, но износването на това керамично уплътнение на вала на турбото няма как да не оказва влияние. Когато започне да гори много масло оттам става опасно, но при теб не мисля, че е така. Сложи добро масло и си карай, нали не пуши отзад. Моите наблюдения за почти 12г и 200к са: калпаво или неподходящо масло-гори го много, с добро масло разхода е горе-долу 1л на 10-15к.(от мин. до макс. на щеката), това според профила на шофьора.
Бих чул мнението на някой механик, който е отварял турбини, какво ще каже по въпроса. На моя Рав много отдавна съм забелязал леко омасляване при МАФ-сензора, което всъщност идва явно от същото място. Дали едно масло с по-висока темп. стабилност и вискозитет би довело до подобрение не мога да кажа. Според мен 5W40 5W50 са за предпочитане пред 5W30, но износването на това керамично уплътнение на вала на турбото няма как да не оказва влияние. Когато започне да гори много масло оттам става опасно, но при теб не мисля, че е така. Сложи добро масло и си карай, нали не пуши отзад. Моите наблюдения за почти 12г и 200к са: калпаво или неподходящо масло-гори го много, с добро масло разхода е горе-долу 1л на 10-15к.(от мин. до макс. на щеката), това според профила на шофьора.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Хм. Аз си мислих че всички AD мотори светват чек при изолиране на ЕГР... А каква е разликата между затапване с ламаринка и сложната гимнастика с филтър от мотоциклет? С какво второто е по-добро?
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
При всичките варианти има затапване на отвора в главата, ако не си забелязал. Чека ще светне, ако затапиш и всмукателната част долу, понеже така ЕГР-а няма да работи изобщо. С филтърчето просто ще засмуква чист въздух от коша, но всичко ще си бачка, почти де. 
Понеже никой не даде логичен отговор на ефекта с омасляването на филтърчето, се питам какво става с отдушника на картера, т.нар. картерно налягане? Нали с течение на времето се увеличавало, да не би то да е причинило това надуване в обратна посока?

Понеже никой не даде логичен отговор на ефекта с омасляването на филтърчето, се питам какво става с отдушника на картера, т.нар. картерно налягане? Нали с течение на времето се увеличавало, да не би то да е причинило това надуване в обратна посока?
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 24 Юли 2016 12:51
- Местоположение: пазарджик
- Получена благодарност: 1 път
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Докато карах с ламаринката, чека въобще не светна, обаче се чуваше едно свистене, при отпускане на газта...ясно защо, затова предпочетох варианта с филтърчето.Сега при ниска скорост, на отворен прозорец се чува как "диша" ЕГР-а.
И аз помислих за този вариант.Както по-горе споменах обаче , при първия пробег от 500км , омасляване нямаше(нормални обороти).При втория пробег от 500км се появи омасляването,
а дали е било в следствие при каране на много високи обороти (около 45-50км по магистралата) или нещо друго(?!)....по-късно ще споделя, след като завърша още един пробег от 400км -нормално каране, дали има омасляване пак.
Т25 Комби 2ADFTV non dpf
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта