Избор на семеен автомобил
- Toyota Yarispz
- Мнения: 186
- Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Избор на семеен автомобил
В бг ако под семеен автомобил се разбира голямо комби или ван... Направо е невъзможнода е бензин! В щатите колко щеш сиени по 3л и 3.5л бензин
с по 20/100 градско...

- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Избор на семеен автомобил
Твърдо не съм съгласен колега.... В офиса сме въртяли доста бензинки - Опел Астра комби (1.6 моно), Зафири (3бр 1.8), Версо 1.8.... Сега остана само една Зафира..
Всичките бензинки и при тях разходът съвсем поносим... Колегата тъкмо се върна от София със Зафирата - среден разход извънградско без някакво бързане - 7.5л/100км...
Всичките бензинки и при тях разходът съвсем поносим... Колегата тъкмо се върна от София със Зафирата - среден разход извънградско без някакво бързане - 7.5л/100км...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Избор на семеен автомобил
Много е. 2.0 дизел би направил 4.5/100. 6 лв на 100км надолу си е голяма работа.
Последните ми 2 коли бяха дизел на старо и абсолютно никакви проблеми. Преди това имах 1.1 бензин дето зимата градско 11/100 и от горе харчеше и само проблеми. Свещи сменях една зима, че не искаше да пали.
Последните ми 2 коли бяха дизел на старо и абсолютно никакви проблеми. Преди това имах 1.1 бензин дето зимата градско 11/100 и от горе харчеше и само проблеми. Свещи сменях една зима, че не искаше да пали.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- Toyota Yarispz
- Мнения: 186
- Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Избор на семеен автомобил
Бензиновите зафири за да движат горе долу са с ниски предавателни числа на скоростити и извънградско не са като 1.9цдти примерно... Яриса ми който е бензинов и 133кс. Не става за магистрала та какво да кажа за по голям автомобил...

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Избор на семеен автомобил
Зафирата е от малкото модели които се предлагат у нас с "чисто газов" двигател. Може би е вариант.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Избор на семеен автомобил
Друг път ще направиш такъв разход с 'ванообразен' автомобилbiro написа: ↑15 Май 2018 22:12 Много е. 2.0 дизел би направил 4.5/100. 6 лв на 100км надолу си е голяма работа.
Последните ми 2 коли бяха дизел на старо и абсолютно никакви проблеми. Преди това имах 1.1 бензин дето зимата градско 11/100 и от горе харчеше и само проблеми. Свещи сменях една зима, че не искаше да пали.

Доблото с 1.3 прави 6-7л/100км... Да, слиза до около 5.5 ако го въртиш до 100км/ч...
Аеродинамиката гълта доста гориво...
За първи път усетих рязката разлика когато карах по едно и също време Кашкая и Мазда6... И двете двулитрови бензинки, само дето кашкая бе със 7к/с по-малкомощен... Ама гореше с 1-1.5л отгоре на Маздата при еднакви условия, скорости и т.н.
Зафирата е с доста дълги предавки - кара се с ниски обороти и висока тяга при тях (дърпа от ниските и не иска да въртиш обороти)... Да, високите обороти не са им силата

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Избор на семеен автомобил
Зафирата "среден разход извънградско без някакво бързане - 7.5л/100км"
Доблото "Да, слиза до около 5.5 ако го въртиш до 100км/ч"
Без бързане до 100км/ч ли означава?
https://www.spritmonitor.de/en/detail/675295.html Тук можеш да видиш смесен разход на версо под 4.5/100
Доблото "Да, слиза до около 5.5 ако го въртиш до 100км/ч"
Без бързане до 100км/ч ли означава?
https://www.spritmonitor.de/en/detail/675295.html Тук можеш да видиш смесен разход на версо под 4.5/100
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Избор на семеен автомобил
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Избор на семеен автомобил
Нали говорехме за извънградско. Зафира бензин 7.5/100 срещу дизелов ван 4.5/100. Голяма е разликата в разхода.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- peterhr
- Мнения: 635
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Избор на семеен автомобил
То и ремонта на дизеловата е голям, като се стигне до него. Ако се купува кола на 100 000км е едно, друго е на 300 000км. И на втората ремонта е неизбежен. И за 10-15 000км на година, цената на този ремонт обезмисля покупката.
А и сравнението на разход така отдалеч е с толкова неизвестни, че грешката е прекалено голяма. Ако двете цитирани коли тръгнат от точка А и пристигнат заедно в точка Б, ( и въобще да уеднаквим каквото зависи от нас за теста), тогава раздходите на двете няма да са 4,5 и 7.5.
А и сравнението на разход така отдалеч е с толкова неизвестни, че грешката е прекалено голяма. Ако двете цитирани коли тръгнат от точка А и пристигнат заедно в точка Б, ( и въобще да уеднаквим каквото зависи от нас за теста), тогава раздходите на двете няма да са 4,5 и 7.5.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Избор на семеен автомобил
Като почнете да ги пишете едни такива и ставаме за смях.
Комбиниран среден разход на Корола Версо по каталог:
1,8 VVT-i,129 кс. MT- 7.7 л/100
2,2 D-4D, 136 кс. MT - 6.4 л/100
Колегата пита за Toyota Corolla Verso, какви Астри, Зафири и Фиати коментирате?
Забелязвам, че много от темите се превръщат в говорилня и дори да се използва търсачката, много трудно се открива полезната и конкретна информация за даден проблем.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- sashokolev
- Мнения: 16
- Регистриран на: 19 Окт 2015 12:58
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav 4
Избор на семеен автомобил
Авенсиса на дизел и си ти! 

„Ако някога скоростта ме убие, не плачете, защото в този момент аз ще се усмихвам”
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 10 Май 2018 12:26
- Местоположение: Търговище
- Автомобил: Toyota Corolla Verso
Избор на семеен автомобил
Благодаря за коментарите.
Да се върна на наблюдението, което не беше коментирано особено - забелязвам бензинови коли на по-високи цени от дизеловите при едни и същи години на експлоатация.
Не би ли трябвало да очаквам, че бензиновите ще са карани по-малко километри, а от там и доста по-запазени (понеже ходовата част е еднаква) и затова цените са по-високи.
Какво мислите за следния сценарий:
1. Вземам бензинов мотор, слагам му газова система, избивам я за 2-3 години и следващите 2-3 имам реален икономически ефект, който изравнява бензиновия с дизеловия автомобил по експлоатационни разходи.
2. Разглежданията се ограничават до 5-6 годишен срок, след който ще сменя колата.
3. За този 5-6 годишен срок не се очаква да ремонтирам новата газова система, а други капитални ремонти, ако има такива, би следвало да са по-евтини при бензина, спрямо дизела, защото:
- От една страна, както казват специалистите, при дизела има повече на брой и по-скъпи компоненти за ремонт.
- От друга страна, ако предположението, че бензиновата е на по-малък пробег, предполага самите бензинови агрегати да са и по-запазени.
Така като цяло за периода на експлоатация 5-6 години имам бензинова кола, която ми е струвала в бензин (газ) еднакво или по-малко от дизеловата, но съм намалил до минимум риска от големи ремонти.
Да се върна на наблюдението, което не беше коментирано особено - забелязвам бензинови коли на по-високи цени от дизеловите при едни и същи години на експлоатация.
Не би ли трябвало да очаквам, че бензиновите ще са карани по-малко километри, а от там и доста по-запазени (понеже ходовата част е еднаква) и затова цените са по-високи.
Какво мислите за следния сценарий:
1. Вземам бензинов мотор, слагам му газова система, избивам я за 2-3 години и следващите 2-3 имам реален икономически ефект, който изравнява бензиновия с дизеловия автомобил по експлоатационни разходи.
2. Разглежданията се ограничават до 5-6 годишен срок, след който ще сменя колата.
3. За този 5-6 годишен срок не се очаква да ремонтирам новата газова система, а други капитални ремонти, ако има такива, би следвало да са по-евтини при бензина, спрямо дизела, защото:
- От една страна, както казват специалистите, при дизела има повече на брой и по-скъпи компоненти за ремонт.
- От друга страна, ако предположението, че бензиновата е на по-малък пробег, предполага самите бензинови агрегати да са и по-запазени.
Така като цяло за периода на експлоатация 5-6 години имам бензинова кола, която ми е струвала в бензин (газ) еднакво или по-малко от дизеловата, но съм намалил до минимум риска от големи ремонти.
- krasengn
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Избор на семеен автомобил
Теоретично си прав. Донякъде. Пропускаш вероятно факта, че самата газова уредба внася в автомобила немалко и не евтини детайли. Обикновено именно те стават новото слабо място на автомобила. Освен това пречат при евентуален ремонт по колата, тежат й и намаляват полезната площ в багажника.
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: 13 Мар 2016 13:48
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
Избор на семеен автомобил
Здравей колега,
Да изкажа и своето мнение. Карал съм 3 бензинови и 2 дизелови автомобила. Според мен в спорът дали дизел или бензин е по-икономически изгодно, не е толкова лесно да се скочи с два крака на "бензин" както повечето колеги. Да, дизелът има по-скъпи части (дюзи, маховик, турбо), но за 5 години дали ще смениш поне едно от тях? И дори да смениш едно, дали това ще наклони достатъчно везните в полза на бензина?
Хората казват - "на по-малък годишен пробег взимай бензин" - според мен напротив, при малък годишен пробег още по-малък е шанса да смениш едно от тези скъпи неща при дизела, а и по-трудно се избива газова уредба.
Според мен много зависи на колко запазен автомобил ще попаднеш. За това и се казва, че е "на късмет". Бензинът има някакво усреднено ниво на разходи, докато дизелът, може да се окаже по-скъп, но и по-евтин.
Не знам до сега какви коли си карал, но би трябвало да вкараш в уравнението и какво ти доставя повече удоволствие при шофиране, тъй като са доста различни бензина и дизела.
Да изкажа и своето мнение. Карал съм 3 бензинови и 2 дизелови автомобила. Според мен в спорът дали дизел или бензин е по-икономически изгодно, не е толкова лесно да се скочи с два крака на "бензин" както повечето колеги. Да, дизелът има по-скъпи части (дюзи, маховик, турбо), но за 5 години дали ще смениш поне едно от тях? И дори да смениш едно, дали това ще наклони достатъчно везните в полза на бензина?
Хората казват - "на по-малък годишен пробег взимай бензин" - според мен напротив, при малък годишен пробег още по-малък е шанса да смениш едно от тези скъпи неща при дизела, а и по-трудно се избива газова уредба.
Да, така е, но ако не е нужно да "реанимираш" и дизела всъщност се окаже читав, а не "умрял"? Какво е уравнението тогава?slowtraveler написа: ↑15 Май 2018 15:06 1. Реанимацията на умрял дизел е доста по-скъпа от бензинката![]()
Според мен много зависи на колко запазен автомобил ще попаднеш. За това и се казва, че е "на късмет". Бензинът има някакво усреднено ниво на разходи, докато дизелът, може да се окаже по-скъп, но и по-евтин.
Може да го очакваш, но дали наистина ще е така - отново късмет и божа работа.
Не знам до сега какви коли си карал, но би трябвало да вкараш в уравнението и какво ти доставя повече удоволствие при шофиране, тъй като са доста различни бензина и дизела.
Lexus LS460, 2007
Corolla Verso 2007, 2.2D4D, 2AD-FTV, facelift
Corolla Verso 2007, 2.2D4D, 2AD-FTV, facelift
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], BladeBG, Impress_me и 6 госта