Шум от въздуховодите при пуснат климатик
- iakrastev
- Мнения: 124
- Регистриран на: 29 Апр 2016 14:48
- Местоположение: София
- Автомобил: oyota Corolla Verso, 1.8 VVti,
- Обратна връзка:
Шум от въздуховодите при пуснат климатик
Мисля в петък да намина през Шен да видим кво ще излезе. Някой друг да препоръча сервиз за автоклиматици на територията на София?
Благодаря на отзовалите се до момента!
Благодаря на отзовалите се до момента!
Toyota Corolla Verso, 1.8 VVti, 2003
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Шум от въздуховодите при пуснат климатик
Шум от самия агент може да се получи от няколко причини. Запушване или стеснение някъде по самата система. Там агента минава с висока скорост и затова шуми.
Едва ли при вас е това, като приемем факта, че до преди намесата на майстора е нямало шум.
Препълването на системата също може да намали кпд-то на климатика.
При препълнена система в изпарителя е възможно да протича рязко ило непълно изпаряване на агента.
Много е важно на една система да работи с точното количество хладилен агент.
Едва ли при вас е това, като приемем факта, че до преди намесата на майстора е нямало шум.
Препълването на системата също може да намали кпд-то на климатика.
При препълнена система в изпарителя е възможно да протича рязко ило непълно изпаряване на агента.
Много е важно на една система да работи с точното количество хладилен агент.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
Шум от въздуховодите при пуснат климатик
Някой друг да препоръча сервиз за автоклиматици на територията на София?
Благодаря на отзовалите се до момента!
[/quote]
Хвалят Елбатрон.
Благодаря на отзовалите се до момента!
[/quote]
Хвалят Елбатрон.
Шум от въздуховодите при пуснат климатик
Найден
0897962815
Бачка в Горубляне, това е човека, прави чудеса!
И не взима скъпо, за смяна на радиатор на Пежо 407+ пълнене ми взе миналата година 45лв.
Успех!
0897962815
Бачка в Горубляне, това е човека, прави чудеса!
И не взима скъпо, за смяна на радиатор на Пежо 407+ пълнене ми взе миналата година 45лв.
Успех!

- iakrastev
- Мнения: 124
- Регистриран на: 29 Апр 2016 14:48
- Местоположение: София
- Автомобил: oyota Corolla Verso, 1.8 VVti,
- Обратна връзка:
Шум от въздуховодите при пуснат климатик
Благодаря на всички! Ще пиша тия дни за развръзката по случая....
Toyota Corolla Verso, 1.8 VVti, 2003
Шум от въздуховодите при пуснат климатик
В масовия случай шума във въздуховодите се появява, когато няма достатъчно фреон в системата. Като загасиш двигателя, продължава ли да шуми за няколко секунди? 

- iakrastev
- Мнения: 124
- Регистриран на: 29 Апр 2016 14:48
- Местоположение: София
- Автомобил: oyota Corolla Verso, 1.8 VVti,
- Обратна връзка:
Шум от въздуховодите при пуснат климатик
Svetlio, както споменах когато компресора за момент изключи (т.е не е постоянно зацепен), тогава шума спира. Ако оставя двигателя запален на напълно изключен климатик и пусна перките на вентилатора, шум няма (ако това ме питаш). Благодаря все пак, ще се чуя със Светльо и ще реша къде ще отида.
memorex, Елбатрон не ми говорят нищо, нищо не ми пречи да им завъртя една шайба и на тях.
dokkito, ей това най-много ме притеснява мен лично, като са изтегляли агента и след това вакумирали системата, да не са се отделили някакви боклуци (метална стружка) и да е запушила системата, или както казваш машината да е сложила примерно 50 гр отгоре. Моля се само да не съм съм запушил нещо и ако не все още да не прецакам компресора. Ама както казват хората, тая рана на "гъза", аз си я отворих и дано да мине само с едно допълване!
memorex, Елбатрон не ми говорят нищо, нищо не ми пречи да им завъртя една шайба и на тях.
dokkito, ей това най-много ме притеснява мен лично, като са изтегляли агента и след това вакумирали системата, да не са се отделили някакви боклуци (метална стружка) и да е запушила системата, или както казваш машината да е сложила примерно 50 гр отгоре. Моля се само да не съм съм запушил нещо и ако не все още да не прецакам компресора. Ама както казват хората, тая рана на "гъза", аз си я отворих и дано да мине само с едно допълване!
Toyota Corolla Verso, 1.8 VVti, 2003
- iakrastev
- Мнения: 124
- Регистриран на: 29 Апр 2016 14:48
- Местоположение: София
- Автомобил: oyota Corolla Verso, 1.8 VVti,
- Обратна връзка:
Шум от въздуховодите при пуснат климатик
Svetlio, разбрах ти идеята, сега прочетох още веднъж, ще пиша по-късно.
Toyota Corolla Verso, 1.8 VVti, 2003
- iakrastev
- Мнения: 124
- Регистриран на: 29 Апр 2016 14:48
- Местоположение: София
- Автомобил: oyota Corolla Verso, 1.8 VVti,
- Обратна връзка:
Шум от въздуховодите при пуснат климатик
Svetlio, потвърдено точно това се случва. След като загася мотора на включен климатик, в следващите 2 секунди се чува същото свистене като на течност минаваща през тръба. Същият звук го има и след като двигателя работи при пуснат климатик и компресора изключи за момент (както споменах по-горе)...
Toyota Corolla Verso, 1.8 VVti, 2003
Шум от въздуховодите при пуснат климатик
Тука става запушване понякога и води до споменатите шумове.
Шум от въздуховодите при пуснат климатик
@iakrastev За мен тоя не ти е напълнил системата, както трябва.iakrastev написа: ↑17 Май 2018 18:34 Svetlio, потвърдено точно това се случва. След като загася мотора на включен климатик, в следващите 2 секунди се чува същото свистене като на течност минаваща през тръба. Същият звук го има и след като двигателя работи при пуснат климатик и компресора изключи за момент (както споменах по-горе)...
Чува ли се движение на газ, това значи, че системата не е пълна.
Няма запушване и никви такива филми...
Шум от въздуховодите при пуснат климатик
Светльо е прав няма запушване и няма газ затова се чува.Обаче някои казват че шума идва от дроселиране на агента което резонира в тръбите и се предава в купето .
Шум от въздуховодите при пуснат климатик
memorex, няма такъв филм. В изправна система няма паразитни шумове, остави тия ластици. 

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Шум от въздуховодите при пуснат климатик
Може би, ще е добре да се направи теоретична тема за автомобилните климатици. Доста теми се отвориха за тях. Вероятно, би било добре да се уточнят понятията.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Шум от въздуховодите при пуснат климатик
Хм... Малко теория.
Автомобилните климатици са обикновена термопомпа, със стандартната комплектация и без четирипътен клапан... Като обикновен битов хладилник..
Т.е пътя на фреона е:
1. Нагнетяване (покачване на налягането) чрез компресора, при което се втечнява и загрява
2. Охлажда се от кондензатора/радиатора отпред на автомобила до що годе поносима температура, където втечняването приключва.
3. Течния фреон се подвежда към купето, където на входа на вътрешния радиатор/изпарител има посочения от memorex вентил (ТРВ - терморегулиращ вентил), който представлява дюзичка с малко сечение, която задържа достатъчно налягането преди нея. След нея налягането на фреона спада, като той се разширява в изпарителя, при което се охлажда и отнема топлина от радиаторчето/кондензатора. Понякога след спиране на компресора за няколко секунди продължава да се чува шум в купето от изтичащия през дюзичката фреон, докато се изравни налягането от двете страни на вентила.
4. газообразната фаза се връща в моторния отсек, преминава през филтър-дехидратор, където се пречиства и изсушава (ако случайно при зареждането или ревизия в системата е попаднала влага, която освен да причини корозия, може да замръзне като капчица например в ТРВ и да блокира потока на фреона)
За защита на системата обикновено има няколко термодатчика и датчици за налягане...
Термодатчиците изключват системата при ниска външна температура или при отрицателна температура на изпарителя, за да го предпазят от замръзване
Датчиците по налягане изключват системата при прекалено ниско налягане (липса на фреон), или прекалено високо налягане (запушване на системата)...
Управлението на дебита на фреона (силата на изстудяване) обикновено е дискретно - включване/изключване на компресора (електромагнитен съединител), или управление дебита на компресора (байпасен клапан или въздействие върху обема на компресора.
Запълването на системата става по грамаж на фреона, а не по налягания (наляганията в системата са почти постоянни в доста широк диапазон на зареден фреон, което позволява що годе ефективна работа на системата при известни разлики в количеството зареден фреон).. Затова за да се провери и зареди системата, първо се източва целият фреон (машината смъква налягането в автомобилната система и фреона изпарявайки се, преминава в машината), след което се пълни с точното количество по кантар...
За смазване на компресора се използва хладилно масло, което се разтваря във фреона и се разнася из системата като фреоно-маслена смес. Количеството масло в системата се контролира по същият начин както фреона, но поради по-лошата летливост, обикновено колкото масло се източи от системата, толкова се допълва (може и малко резерв), защото не може да се източи цялото масло от системата с машината...
При разхерметизиране на системата обикновено се сменя филтър-дехидратора, защото той е хигроскопичен и вече ще е поел/абсорбирал проектния си обем влага.
Като след това системата се вакуумира за определено време, като при ниското налягане водата/влагата в системата преминава в газообразна форма и се изсмуква от системата... Понякога системата ако е по-голяма, се продухва и с интертен чист газ (без влага), например азот. Отново се вакуумира за известно време (за да успее евентуална влага отново да бъде изпарена), след което системата се пълни със смес от фреон и нужното масло... Понякога се добавя и оцветител за по-лесно откриване на евентуален теч...
Автомобилните климатици са обикновена термопомпа, със стандартната комплектация и без четирипътен клапан... Като обикновен битов хладилник..
Т.е пътя на фреона е:
1. Нагнетяване (покачване на налягането) чрез компресора, при което се втечнява и загрява
2. Охлажда се от кондензатора/радиатора отпред на автомобила до що годе поносима температура, където втечняването приключва.
3. Течния фреон се подвежда към купето, където на входа на вътрешния радиатор/изпарител има посочения от memorex вентил (ТРВ - терморегулиращ вентил), който представлява дюзичка с малко сечение, която задържа достатъчно налягането преди нея. След нея налягането на фреона спада, като той се разширява в изпарителя, при което се охлажда и отнема топлина от радиаторчето/кондензатора. Понякога след спиране на компресора за няколко секунди продължава да се чува шум в купето от изтичащия през дюзичката фреон, докато се изравни налягането от двете страни на вентила.
4. газообразната фаза се връща в моторния отсек, преминава през филтър-дехидратор, където се пречиства и изсушава (ако случайно при зареждането или ревизия в системата е попаднала влага, която освен да причини корозия, може да замръзне като капчица например в ТРВ и да блокира потока на фреона)
За защита на системата обикновено има няколко термодатчика и датчици за налягане...
Термодатчиците изключват системата при ниска външна температура или при отрицателна температура на изпарителя, за да го предпазят от замръзване
Датчиците по налягане изключват системата при прекалено ниско налягане (липса на фреон), или прекалено високо налягане (запушване на системата)...
Управлението на дебита на фреона (силата на изстудяване) обикновено е дискретно - включване/изключване на компресора (електромагнитен съединител), или управление дебита на компресора (байпасен клапан или въздействие върху обема на компресора.
Запълването на системата става по грамаж на фреона, а не по налягания (наляганията в системата са почти постоянни в доста широк диапазон на зареден фреон, което позволява що годе ефективна работа на системата при известни разлики в количеството зареден фреон).. Затова за да се провери и зареди системата, първо се източва целият фреон (машината смъква налягането в автомобилната система и фреона изпарявайки се, преминава в машината), след което се пълни с точното количество по кантар...
За смазване на компресора се използва хладилно масло, което се разтваря във фреона и се разнася из системата като фреоно-маслена смес. Количеството масло в системата се контролира по същият начин както фреона, но поради по-лошата летливост, обикновено колкото масло се източи от системата, толкова се допълва (може и малко резерв), защото не може да се източи цялото масло от системата с машината...
При разхерметизиране на системата обикновено се сменя филтър-дехидратора, защото той е хигроскопичен и вече ще е поел/абсорбирал проектния си обем влага.
Като след това системата се вакуумира за определено време, като при ниското налягане водата/влагата в системата преминава в газообразна форма и се изсмуква от системата... Понякога системата ако е по-голяма, се продухва и с интертен чист газ (без влага), например азот. Отново се вакуумира за известно време (за да успее евентуална влага отново да бъде изпарена), след което системата се пълни със смес от фреон и нужното масло... Понякога се добавя и оцветител за по-лесно откриване на евентуален теч...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта