Интересно играене на обороти на празен ход
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Интересно играене на обороти на празен ход
Мнение от dokkito » 05 Май 2018 22:26
Трябва да ти се провери първо количеството фреон. Малкото фреон не спира системата,но е опасно , защото именно той охлажда компресора. Също многото може да повреди компресора. Възможно е датчика за високото налягане да прави номера и т.н.
dokkito
- biro
- Мнения: 2800
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Интересно играене на обороти на празен ход
Мнение от biro » 05 Май 2018 22:33

biro
-
- Мнения: 5672
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Интересно играене на обороти на празен ход
Мнение от Hursa » 06 Май 2018 20:31

За това вероятно сте прав. Но човека не се оплаква от работата на климатика, а почти всичките други причини, за които се сещам ще доведат до „незадоволителна” работа на климатика. За препълнената система – след като не го е зареждал скоро – тази причина ми се струва по-малко вероятна от това системата да е с недостатъчно количество фреон (всъщност пише, че има автомобила "от два дена", така че може и предния собственик да е "заредил и презаредил системата").
Мисля, че малкото количество фреон също сработва защитата, но вече по-ниско налягане – в участъка от системата след „дроселиращия” елемент (не знам точно какъв е при автоклиматиците – „капилярна тръба”, терморегулиращ вентил или др.), изпарител, вход на компресора. При включване на компресора той понижава налягането в полуконтура на изпарителя и повишава налягането в полуконтура на кондензатора. Ако количеството на фреона е малко, значи количеството на течна фаза в ресивера също е малко. А това е предпоставка за попадане на газова фаза в дроселиращия елемент. Поради това има защита и по ниско налягане в полуконтура на изпарителя (до колкото разбирам)(пс А може би да се избегне обледеняване).
Hursa
Интересно играене на обороти на празен ход
Мнение от SkaS » 11 Май 2018 14:27
след допълнителен обстоен преглед на автомобила, обслужване и т.н. се установи "донякъде" къде е проблема.
Компресора на климатика работи винаги, когато е запален мотора. Реално оста му е твърдо закачена за шайбата, която се върти от пистовия ремък. Дали ще се пусне бутона "АС" на "ОN" или "OFF" за този компресор няма никакво значение. Управлението на фреона е електронно, чрез специални клапанчета (разпределител), които разпределят как и на къде да ходи нагнетения фреон и колко да се върти в затворен кръг "bay-pass". За цялата тази работа отговарят датчиците за температура в купето, външния температурен сензор, налягането на фреона, което се мери от самия компресор и зададените стойности от конзолата на климатроника в колата + компа на колата. При мен се оказва, че всичко работи нормално и всички сензори са си наред. Фреон има,масло в компресора има, но проблема е явно в износването на лагерите на компресора. Видимо при разкачен ремък от него той не се върти гладко и леко на ръка, както трябва да бъде - забелязва се известно усилие - не много голямо, но явно достатъчно, за да обърка цялата система и да създава условията, като че ли компресора е вдигнал високо налягане и трябва клапана да върти на "bay-pass" фреона в системата, а от там и необходимата корекция на оборотите, което е нормално и си казва думата. И понеже това се случва постоянно без значение дали в системата има налягане или не, от моментно получаваните стойности, празния ход играе постоянно при включен "AC" бутон. Лечението е ясно - най-добрия вариант е нов компресор, но ще се опитаме с моя човек от сервиза да го лекуваме преди да го изхвърля. Разкапсоловане, смяна на лагерите, капсоловане и пълнене с масло и фреон. Ако се справим добре трябва да стане - ако не - нов от магазина и здраве да е. Тази операция той я е правил на един Крайслер преди около година и там всичко е било аналогично , както при мен. Ако има хора запознати с хладилната техника и типовете компресори и начина им на управление, ще разберат всичко, което съм описал. Ще пиша, когато отстраня проблема на 100 % точно какво е станало. Като цяло ме дразни избора на тип компресор, който са направили производителите - щеше да е лесно да сменя само шайба и външно лагерче или допълване , както се прави на много коли

SkaS
Интересно играене на обороти на празен ход
Мнение от memorex » 11 Май 2018 16:02

https://macsworldwide.wordpress.com/201 ... ompressor/
memorex
Интересно играене на обороти на празен ход
Мнение от SkaS » 12 Май 2018 06:30

SkaS
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Интересно играене на обороти на празен ход
Мнение от slowtraveler » 12 Май 2018 09:23
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Интересно играене на обороти на празен ход
Мнение от slowtraveler » 12 Май 2018 13:32
То и посочения от memorex работи по същият начин, и също товари/разтоварва двигателя, но управлението му е 'по-меко' без нужда от периодично зацепване на сериозни инерционни маси (зацепване на вала на компресора)...
Просто пътя на енергията е същият - дори и алтернатора ако го натовариш 'внезапно', ще мръднат оборотите, докато компютъра на двигателя ги стабилизира...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
dokkito
-
- Мнения: 5672
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Интересно играене на обороти на празен ход
Мнение от Hursa » 12 Май 2018 16:47
Може би не съм разбрал напълно. А и май не е споменато какъв е "регулировъчния диапазон", ако може така да се нарече. Но поне до колкото разбрах това е автомобилния аналог на "инверторен климатик". И именно от това може би "идва" икономията. Но може би не съм разбрал. Смущава ме това при автомобилните климатици, ако ги сравняваме със стационарните - много широкия диапазон в който варират оборотите на компресора, като това "вариране" практически не трябва да оказва влияние на необходимата за момента производителност на климатика.slowtraveler написа: ↑12 Май 2018 13:32 Повечето май продължават да работят по стария почин - включено/изключено...
То и посочения от memorex работи по същият начин, и също товари/разтоварва двигателя, но управлението му е 'по-меко' без нужда от периодично зацепване на сериозни инерционни маси (зацепване на вала на компресора)...
Просто пътя на енергията е същият - дори и алтернатора ако го натовариш 'внезапно', ще мръднат оборотите, докато компютъра на двигателя ги стабилизира...
Hursa
Интересно играене на обороти на празен ход
Мнение от memorex » 12 Май 2018 17:05
Грубо казано производителността може да падне до нула въпреки оборотите.Много често наблягам на соленоидния клапан като евентуален заподозрян .Пак грубо казано същия работи като SCV на ГП а всички знаем за проблемите там.
memorex
Интересно играене на обороти на празен ход
Мнение от SkaS » 12 Май 2018 21:50

SkaS
-
- Мнения: 5672
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Интересно играене на обороти на празен ход
Мнение от Hursa » 15 Май 2018 17:47
Hursa
Интересно играене на обороти на празен ход
Мнение от memorex » 15 Май 2018 21:09
While Toyota specifies its own oil, aftermarket sources now offer the equivalent of this ND-11 oil (NOTE: ND-8 oil is not compatible). If you opt to use a different type of compressor oil (PAG), it is possible to not only damage the compressor, but there is a chance of shorting the high voltage compressor, which would completely shut down the vehicle. In the worst case, this could also result in a harmful and potentially lethal shock.
Editor’s note: It’s critical to avoid cross-contamination of PAG oils when servicing a hybrid A/C system equipped with electric compressors. Ideally, it’s best to dedicate a recovery machine for servicing these applications, while some recovery machine makers have addressed this concern for cross contamination in their features.
memorex
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта