Това е много интересен проблем колега !
При мен се появява
понякога но определено при над 3000 об/мин и при скорост около 140 кмч.
Колата си пали, върви, не пуши, всички показатели в норма, икономична е(при скорост около 100-120км/ч разход 5.7л по метода на резервоара пълен/пълен, което си е разход по книжка)
Стойностите на МАФа между 1и2 терминал(от ляво на дясно) трябва да са :
при 20С - 2,67кОм
при 60С - 0,68кОм
Стойностите на МАПа са различни и се мерят на изводите на МАП-а на ЕКУ-то при вакум и при налягане. Ролята му е да изменя подаваното напрежение(4,5-5,5V) като изменението трябва да е в следните граници:
при вакум
min. 100mmHg - 0.1-0.3V
max. 500mmHg - 0.9-1.0V
при налягане
min. 2.84psi - 0.1-0.4V
max. 14.2psi - 1.3-1.6V
Иначе мое лично мнение е, че тези тласъци се образуват в следствие на недостатъчно количество на впръсканото гориво или неравномерното му възпламеняване. Може недостига да е поради износване в елементите на помпата(подкачващата помпа), елементите на инжекторите(буталото или клапана) или на датчика за налягане на рейла. Части за помпата и инжекторите няма, даже в представителствата на ДЕНСО. Ако има разлики в компресията на цилиндрите, също може да има неравномерна работа, но тогава си мисля, че и при други обороти ще се усеща.
Общо взето ако не се случва често и не е много силно не се занимавай, а си карай.
П.С. Ако някой се е сблъсквал с проблема и има решение ще се радвам да почерпя от неговия опит
