недозавиване-как да го преборя???

IVOtuning
Мнения: 330
Регистриран на: 13 Авг 2006 22:37
Местоположение: Испания
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

недозавиване-как да го преборя???

Мнение от IVOtuning » 14 Май 2007 22:26

здравеите
колата е 1990'тоуота супра турбо
имам много голямо недозавиване
на мокро с газ предницата изпуска мнооооооого лесно
ока4ването е с регулиращи конита , прогресивни пружини и сток стабилизиращи щанги и тампони
въпросът е как да я накарам да завива малко пове4е
как да регулирам геометрията но без да ми износва гуми на нормално каране
амортисиорите как да ги настроя оптимално за дрифт и нормално каране( правя по около 500 км вс. седмица и не мога да я подготвям самo за дрифт )
Последно промяна от IVOtuning на 14 Май 2007 22:59, променено общо 2 пъти.

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 14 Май 2007 22:54

ako iskash oversteer, znachi ti triabva po debela stabilizirashta shtanga otzad, a moje i KONItata otzad da gi nadarvish oshte malko.

Аватар
racing_fan
Мнения: 182
Регистриран на: 04 Мар 2006 10:45
Местоположение: София

Мнение от racing_fan » 14 Май 2007 22:57

Имам чувството, че е от окачването. Нашата Корола беше със спортни пружини като я взехме и недозавиваше яко. Сложихме нормални пружини и се оправи. Сега си влизам смело в завоите и колата завива. Просто тва спортно окачване е за гладка писта, а не за наште неравни и разбити пътища. А може и геометрията ти да не е добра. С това окачване, може би трябва друга геометрия да и направиш от заводската.

El Camino

Мнение от El Camino » 14 Май 2007 23:28

ALTEZZA написа:ako iskash oversteer, znachi ti triabva po debela stabilizirashta shtanga otzad, a moje i KONItata otzad da gi nadarvish oshte malko.
Предницата трябва да се пипне юнашката, за да почне да захапва. Въпроса е какво може да се настройва на тази супра отпред и ако не стигат, да се разширят настройките.
Естествено както казва Алтезов най евтини са интервенции отзад примерно галоши 185, ама идеята е да се подобри сцеплението, а не да се развали.
Като правило - поправя се по лошата ос, а не се разваля по добрата.

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 14 Май 2007 23:44

Raboti ot zade.

Preporychvam i PREDNA i zadna stanga na ST. Ako iskas Budget samo zadna. NAI-VAZNOTO e EndLinks ot zade da gi smenis kato absoluten minimum sys predni (zastoto orginalnite zadni veroqtno sa ti plastmasovi) ,a oste po-dobre sys reguliruemi. Na ST stangata ot zade ima 2 dupki ,za poveche preZavivane i za po-malko.

Ma vnimavai mnogo ,stoto tezka kola ako q naprais da prezaviva prekaleno mnogo - TEZKO TI I GORKO ,licno az ne mislq che sym gotov za prezavivasta kola da karam na pytq - moita sym si q naglasil da e neutralno zaviva i pak ot vreme na vreme mi se privizda baba mi posred bql den...

Za drift sys 20 godisni bushing - NAPRAAAAAAAAAAAAAAAO ZABRAI ,zigula-Lada-Vaz-2104 sys 1300 razpilen motor (sys trakast Avans) beshe MNOGO PO-KONTRILUREAMA na drift ot moita supra predi da pocna da smenqm bushings...

Uspeh :thumbsup:
Изображение

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 14 Май 2007 23:47

El Camino написа:
ALTEZZA написа:ako iskash oversteer, znachi ti triabva po debela stabilizirashta shtanga otzad, a moje i KONItata otzad da gi nadarvish oshte malko.
Предницата трябва да се пипне юнашката, за да почне да захапва. Въпроса е какво може да се настройва на тази супра отпред и ако не стигат, да се разширят настройките.
Естествено както казва Алтезов най евтини са интервенции отзад примерно галоши 185, ама идеята е да се подобри сцеплението, а не да се развали.
Като правило - поправя се по лошата ос, а не се разваля по добрата.
Da moze da se vkara qkiq camber ,ma na naste ne staa chak tolkoz qk oti sa DoubleWish ,i za povece ot 2 gradusa trebe reguliruemi A-Arms ,koito sa pravqt samo i edinstveno ot JUN i struvat mnooo pare:) Pri nego problema sys nezahapvane e 1.Zavodskiq setting na suspesniona e qko forgiving (this is a GT car after all) i 2.Poluchavat se golemi pulsacii i bqgane na cambera sys mnogo gradusi ot ustarelite busssshingzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz............
Изображение

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 15 Май 2007 00:57

и аз си мисля че проблемът е в предницата, а не в задницата - със пипане на стабилизиращи щанги и амортисьори колата ще стане много опасна, а не е добре да презавива.

най-малкото което можеш да направиш, е да отвориш малко предницата с кормилните накрайници. пробвай с 5мм разтвор отпред. но внимавай с високите скорости, колата почва леко да сее по пътя - но ще се подобри завиването. с камбъра играта е малко неефективна докато не преработиш окачването - както ти казва лорда, геометрията се променя при натоварване, тва окачване било много специфично - той да каже какъв зор видя smile.gif
status: за БАН

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 15 Май 2007 05:53

maggkrabar написа:и аз си мисля че проблемът е в предницата, а не в задницата - със пипане на стабилизиращи щанги и амортисьори колата ще стане много опасна, а не е добре да презавива.

най-малкото което можеш да направиш, е да отвориш малко предницата с кормилните накрайници. пробвай с 5мм разтвор отпред. но внимавай с високите скорости, колата почва леко да сее по пътя - но ще се подобри завиването. с камбъра играта е малко неефективна докато не преработиш окачването - както ти казва лорда, геометрията се променя при натоварване, тва окачване било много специфично - той да каже какъв зор видя smile.gif
A kakvo 6te stane, ako svali zadnicata pove4e ot prednicata, t.e. nqkvi po-kusi prujini.
Kogato smenqh moite originalni s Tokico i maggkrabar mi kaza, 4e zadnicata naro4no stava po-niska za da podobri balanca i da se tu6ira malko harakterniq Oversteer za FWD-barakite. rolleyes.gif

Ina4e az sega sum sus mnogo niska prednica i virnata zadnica, za6toto o6te ne sum smenil zadnite, no nqmam problemi s oversteer na mokro, puk moje i da sum i sviknal, no 6te vidq kakva 6te e razlikata kato ka4a i zadnite Tokico.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 15 Май 2007 07:12

fwd i oversteer = magare i kosmos
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 15 Май 2007 08:06

Japanese_fever написа:Ina4e az sega sum sus mnogo niska prednica i virnata zadnica, za6toto o6te ne sum smenil zadnite, no nqmam problemi s oversteer na mokro, puk moje i da sum i sviknal, no 6te vidq kakva 6te e razlikata kato ka4a i zadnite Tokico.
po skoro triabva da imash problem s understeer

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 15 Май 2007 10:21

За начало просто пробвай различни налягания в предни - задни гуми.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 15 Май 2007 18:42

ALTEZZA написа:
Japanese_fever написа:Ina4e az sega sum sus mnogo niska prednica i virnata zadnica, za6toto o6te ne sum smenil zadnite, no nqmam problemi s oversteer na mokro, puk moje i da sum i sviknal, no 6te vidq kakva 6te e razlikata kato ka4a i zadnite Tokico.
po skoro triabva da imash problem s understeer
Greshkata e moq, iskah da kaja, 4e ne zabelqzvam understeer,
no tova ne zna4i, 4e ne e se e povi6il ... :whistle: smile.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
dimd00d
Мнения: 358
Регистриран на: 23 Яну 2005 00:04
Местоположение: Корея

Мнение от dimd00d » 15 Май 2007 20:19

А като стана въпрос за окачвания, в София има ли везна за corner weighting?

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 15 Май 2007 23:49

dimd00d написа:А като стана въпрос за окачвания, в София има ли везна за corner weighting?
Tva zvuci Comlicated ... sys 4 kantara ot plot&zelenchici-te ne stava li? ;)
Изображение

Аватар
dimd00d
Мнения: 358
Регистриран на: 23 Яну 2005 00:04
Местоположение: Корея

Мнение от dimd00d » 16 Май 2007 00:05

LordDigital написа:
dimd00d написа:А като стана въпрос за окачвания, в София има ли везна за corner weighting?
Tva zvuci Comlicated ... sys 4 kantara ot plot&zelenchici-te ne stava li? ;)
Става бе, само трябва да е за някви така по едри зеленчуци.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 4 госта