Развалена резба за пробка на картер
Развалена резба за пробка на картер
Привет колеги,
при последната смяна на двигателното маслото на Yaris-а се установи , че резбата на картера, където се завива пробката е развалена - липсва поне половината . След като равих пробката изпадна спиралка с поне 2-3 пълни врътки приличаща на отчупена резба. Сега, като се замисля може и да е била спирала за ремонт и уплътняване на пробката ...
Понеже нямах никаква подготовка за ремонт, успях да я завия и стегна достатъчно , за да няма теч .
Обаче наближавайки следваша смяна, трябва да взема някакви мерки и да я ремонтирам.
Има няколко варианта:
- нова маслена вана (картер) - намира се за около 40 лв (може и да е най-китайската възможна.... )
- ремонтиране отново със спирала за уплътняване на резбата (временна работа , до следващия път)
- пренарязване на резбата.
Последния ми се струва най-удачен и въпроса е дали някой е правил подобен ремонт. Оригиналната пробка е с резба М12*1.25. Намирам метчик и пробка с резба М13*1.5, което се води като за ремонт (без разпробиване , директно наряване на нова резба на място). Някой правил ли е подобен ремонт ?
Може би , като краен варинат ми остава да сваля картера и да го занеса при 'майстор' , за да пренареже резба ....
Дайте акъл , какъв е най-удачния подход !
при последната смяна на двигателното маслото на Yaris-а се установи , че резбата на картера, където се завива пробката е развалена - липсва поне половината . След като равих пробката изпадна спиралка с поне 2-3 пълни врътки приличаща на отчупена резба. Сега, като се замисля може и да е била спирала за ремонт и уплътняване на пробката ...
Понеже нямах никаква подготовка за ремонт, успях да я завия и стегна достатъчно , за да няма теч .
Обаче наближавайки следваша смяна, трябва да взема някакви мерки и да я ремонтирам.
Има няколко варианта:
- нова маслена вана (картер) - намира се за около 40 лв (може и да е най-китайската възможна.... )
- ремонтиране отново със спирала за уплътняване на резбата (временна работа , до следващия път)
- пренарязване на резбата.
Последния ми се струва най-удачен и въпроса е дали някой е правил подобен ремонт. Оригиналната пробка е с резба М12*1.25. Намирам метчик и пробка с резба М13*1.5, което се води като за ремонт (без разпробиване , директно наряване на нова резба на място). Някой правил ли е подобен ремонт ?
Може би , като краен варинат ми остава да сваля картера и да го занеса при 'майстор' , за да пренареже резба ....
Дайте акъл , какъв е най-удачния подход !
Toyota Avensis 2.0 D4D / 2002 г.
Toyota Yaris 1.4 D4D / 2003 г.
Toyota Yaris 1.4 D4D / 2003 г.
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Развалена резба за пробка на картер
От м12× 1,25 на м13×1,5 е почти невъзможно да минеш. Вземи си картер и не се занимавай.
Ако станата позволява можеш да нарежеш м14×1,5 но ще намериш ли такава пробка?
То като свалиш картера и дадеш 10 лева на майстор по-добре си вземи читав картер
Ако станата позволява можеш да нарежеш м14×1,5 но ще намериш ли такава пробка?
То като свалиш картера и дадеш 10 лева на майстор по-добре си вземи читав картер
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Развалена резба за пробка на картер
Също съм за първия вариант и да нямаш доверие на закрепената пробка. Там витките не са много и като са паднали 3 от тях- кажи-речи стои на късмет в условия на вибрации, температурни разлики и горещо масло. Не е лошо да поглеждаш за омасляване и докато караш- с едното око към таблото по-често.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Развалена резба за пробка на картер
Точно това очаквах да сподели някой с опит или познания ! И решението май вече е ясно .
Идеята ми беше дали може да се реши проблема на място без сваляне на картера, но то сваляли ли го, да търся майстор и да чакам n-дена за една резба всичко се обезсмисля ....
Toyota Avensis 2.0 D4D / 2002 г.
Toyota Yaris 1.4 D4D / 2003 г.
Toyota Yaris 1.4 D4D / 2003 г.
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Развалена резба за пробка на картер
Ako има достатъчно материал, не е невъзможно да се нареже друг вид, например за 14х1.25 - резба на обикновените свещи, отвора преди метчик трябва да е 12.8. За пръв път чувам за резба 13х1.5, че и има и метчик за нея, но ако е вярно, то за такава резба отвора трябва да е 11.5, като 11.8 вече ти е гарантиран от отскубнатите витки от пробката ти. Ремонта на резби с вложки е безсмислено, защото ти трябва специален метчик, неизползваем за друго, съответно вложката, която 1 бройка няма как да намериш. Иначе е много ползван метод за резби в алуминиеви изделия.
Развалена резба за пробка на картер
https://www.shop.niteh.com/metchik-13mm ... -bm13.html
https://www.shop.niteh.com/probki-karte ... -sm13.html
Какво ли не е измислено по темата ....
Както и да е, явно няма да се вкарвам в тези филми.
Toyota Avensis 2.0 D4D / 2002 г.
Toyota Yaris 1.4 D4D / 2003 г.
Toyota Yaris 1.4 D4D / 2003 г.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Развалена резба за пробка на картер
Аз бих го направил на 13 мм. при положение, че има метчик и пробка на толкова достъпна цена. Само трябва да се пусне въздух в двигателя да вади стружките от резбата и след това да се прекара старото масло да промие резбата. За полови един час на канала си готов.
Carina E 4AFE LB 1992
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Развалена резба за пробка на картер
Направо се възторгвам от мненията, дето препоръчват смяна на стъпката на резбата...
Защо ли са я направили 1.25, а не 1.5, или направо 2 мм за по-лесно?
Отговора е в някои учебници, дето се учат в механотехникума, или в МЕИ-то.
Ама нейсе, простено е на незнаещите, пишеше в една дебела книга.
Колега, сменяй картера, и не се учи на машиностроене върху толкова важен детайл, дори да е дребен. Ефекта от шурналото масло не е дребен!
Защо ли са я направили 1.25, а не 1.5, или направо 2 мм за по-лесно?
Отговора е в някои учебници, дето се учат в механотехникума, или в МЕИ-то.
Ама нейсе, простено е на незнаещите, пишеше в една дебела книга.
Колега, сменяй картера, и не се учи на машиностроене върху толкова важен детайл, дори да е дребен. Ефекта от шурналото масло не е дребен!
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Развалена резба за пробка на картер
Е, чак пък такава драма със стъпката няма, години наред във фирмата, където работя, обработвахме картери - ал. отливки, като различните видове бяха 12х1.5, 14х1.5, и един вид на 26х2.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта