Проблем с мощността на rav4
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 20 Сеп 2013 15:50
Проблем с мощността на rav4
Здравейте , имам rav4 D4D 2004г.
Проблема е следният, под 2000 оборота, колата няма мощност, буквално е като спъната, натискам педала до дъно и едвам , едвам наема ,докато не прехвърли 2000 оборота и изведнъж се отпушва и тръгва. Това го прави на всяка предавка, но не винаги ,напоследък все по-често. Компютъра не записва грешки .С рециклирана геометрия и ср. част на турбото, но проблема остана .Моля за мнения и препоръки къде да я закарам , от Пловдив съм. Надявам се като жена да съм се изразила , разбираемо. Благодаря!
Проблема е следният, под 2000 оборота, колата няма мощност, буквално е като спъната, натискам педала до дъно и едвам , едвам наема ,докато не прехвърли 2000 оборота и изведнъж се отпушва и тръгва. Това го прави на всяка предавка, но не винаги ,напоследък все по-често. Компютъра не записва грешки .С рециклирана геометрия и ср. част на турбото, но проблема остана .Моля за мнения и препоръки къде да я закарам , от Пловдив съм. Надявам се като жена да съм се изразила , разбираемо. Благодаря!
Проблем с мощността на rav4
Аз съм с мотор 2000 д4д , една година търсих проблем с мощността основно след 3000 оборота , но се изразяваше и под 2000 ( както и при теб ) , минах три диагностики , проверих всичко каквото мога сам : клапани на помпата , н 75, вакууми, актуатор , температурни датчици , интеркулер , резервоара , горивни пътища и филтър и квот се сетиш друго и накрая си промих катализаторите ( при мен са два ) и колата стана друга. Грешки не са излизали , в сервизен режим не е влизала , обаче не върви и това е. Като дадеш газ до ламарината почти няма никой , а като я върнеш на около една трета тръгне до някъде и пак не върви. На диагностика човека вика " колата ти е перфектна , няма за какво да се хвана " , а всъщност имаше проблем . Така , че ако имаш катализатори те съветвам да се проверят.
Типичен симптом е специфично свирукане на турбото при студен мотор , когато превключвам от първа на втора, при отнемане на газта ( все едно гълъбчета гукат - ха ха ) . Всичко това , което пиша е от опит .
Типичен симптом е специфично свирукане на турбото при студен мотор , когато превключвам от първа на втора, при отнемане на газта ( все едно гълъбчета гукат - ха ха ) . Всичко това , което пиша е от опит .
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Проблем с мощността на rav4
Би ли споделил как става това промиване?yanevs написа:....и накрая си промих катализаторите ( при мен са два ).... .
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 20 Сеп 2013 15:50
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 20 Сеп 2013 15:50
Проблем с мощността на rav4
Катализатора ми го откраднаха преди 4 години на моретоyanevs написа: Аз съм с мотор 2000 д4д , една година търсих проблем с мощността основно след 3000 оборота , но се изразяваше и под 2000 ( както и при теб ) , минах три диагностики , проверих всичко каквото мога сам : клапани на помпата , н 75, вакууми, актуатор , температурни датчици , интеркулер , резервоара , горивни пътища и филтър и квот се сетиш друго и накрая си промих катализаторите ( при мен са два ) и колата стана друга. Грешки не са излизали , в сервизен режим не е влизала , обаче не върви и това е. Като дадеш газ до ламарината почти няма никой , а като я върнеш на около една трета тръгне до някъде и пак не върви. На диагностика човека вика " колата ти е перфектна , няма за какво да се хвана " , а всъщност имаше проблем . Така , че ако имаш катализатори те съветвам да се проверят.
Типичен симптом е специфично свирукане на турбото при студен мотор , когато превключвам от първа на втора, при отнемане на газта ( все едно гълъбчета гукат - ха ха ) . Всичко това , което пиша е от опит .

Проблем с мощността на rav4
Най - добре е някой да се хване на диагностика в движение да чете живи данни и да ги разбира , предполагам цената ще си струва мъките .
Проблем с мощността на rav4
Прилича на проблем с горивен филтър мевте или задръстен а също и ако дърпа въздух отнякъде.Има ли игра на оборотите макар и леко доловима?
Проблем с мощността на rav4
Според мен по-скоро скоро недостиг на въздух ( голямо съпротивление по пътищата на въздуха ) и когато турбото се развъпти по - силно компенсира , преодолява съпротивлението . Ако съм прав би трябвало да припушва черен дим в ниските обороти . Възможни причини : замърсен или кофти въздушен филтър , евентуално зазапан кулер , вероятно причина може да е и позапушено филтърче на МАП сензора ( монтирано е на всмукателният колектор и е възможно от маслените пари при малки изменения в налягането да лъже сензора ) , задължително да се провери маркучето ( вакуумчето към МАП- а . Възможно е и зазапан МАФ ( Дебитомер ) В този ред на мисли е добре и датчика за температурата на въздуха във всмукателният колектор да се почисти - лесно става .Тоест , според мен или както казах има увеличено съпротивление във въздушните пътища или по някаква причина ЕКУ - то не може да усети по - малките промени на дебит на въздуха ( т.е. нещо го лъже че не постъпва толкова въздух , колкото всъщност постъпва и горивната смес е по- бедна , тогава няма изобщо да пуши ) . Но както се казва - кой знае какво ще е , ама на дали ще е и това ( в кръга на шегата ).
Последно промяна от yanevs на 20 Апр 2018 23:09, променено общо 1 път.
Проблем с мощността на rav4
Възможно е .Например масло във въздушния охладител или нещо друго...yanevs написа:Според мен по-скоро скоро недостиг на въздух ( голямо съпротивление по пътищата на въздуха ) и когато турбото се развъпти по - силно компенсира , преодолява съпротивлението . Ако съм прав би трябвало да припушва черен дим в ниските обороти . Възможни ппичини
Проблем с мощността на rav4
Искам само да отбележа , аз съм с Тойота Авенсис Версо 2000 кубика, 116 к.с. д4 д , 2003 г ,тук става въпрос за Равка . Ако има някакви разминавания , моля да бъда извинен предварително , аз визирам по моята машина ( макар , че мисля че са същите и датчиците и моторите) .
Последно промяна от yanevs на 21 Апр 2018 00:32, променено общо 1 път.
Проблем с мощността на rav4
Относно почистването на катализаторите , пак беше голяма борба. Първо свалих тоя , който е под купето. Понеже беше след работно време ми беше най- лесно да си купя един обезмаслител от кварталния магазин ( универсален препарат за чинии и други) , изсипаха го целия в катализатора и го поразклатих след като се накиснати. После промивка с вода обилно. А сега най -интересното , след като се оттече добре паля една голяма горелка и го нагрявам отвън , докато спре да излиза пара . Самото изпаряване на водата вътре в катализатора има допълнителен почистващ ефект. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ИЗСУШЕТЕ ИДЕАЛНО КАТАЛИЗАТОРА СЛЕД МИЕНЕ !!! След като го монтирах , О чудо ! Спря да тресе мотора на празен ход , утихна още , а педала на газта стана толкова чувствителен , че не беше за вярване . Взе да се форсира на място като бензинка( вдигаше рязко оборотите с откат без да се замисля ) и най- дългоочакваният за МЕН момент - спря да забива след 3000 об. , а си наемаше гладко с продължаващо ускорение. Вече не е нужно като дам газ до край после да върна на половина , че да наеме по- добре. Набира с лекота и с малко газ, мотора реагира веднага. Просто чудесно , а аз търсих проблема в какво ли не. До тук добре. На следващия ден реших , че ще сваля и другия катализатор , който е захванат непосредствено за турбината ( по - рано мислех , че е ДПФ , но не е - пак си е катализатор) и за целта пак трябваше да сваля и вече почистения и още много други детайли. След като измих и втория не знам защо реших , че пак ще измия още веднъж и вече почистения предният ден ,ОБАЧЕ тоя път само ги отцедих без да ги суша ГОООЛЯЯЯМА ГРЕШКА , но разбрах това след като сглобиха всичко. Проблема е по - скоро за тоя катализатор , който е под купето , защото вода и сажди от първия се набиват в него и се получи обратен ефект . И естествено ( щот обичам да експериментирам ) трети път свалих тоя под купето да го мия , но този път сипах препарат за почистване на ЕГР клапани ( точно за почистване на сажди , не съм сигурен колко е уместно но.. ), след това пак с вода и после много яко нагряване с голямата горелка , докато побелее отвътре и да спре да излиза пара .Това е. После всичко се нареди , все едно караш друга кола , ако си имал проблем естествено . Аз лично изчетох всичко възможно във форума с мойте симптоми и видях доста други възможни причини за същите симптоми . Така , че ако случайно при вас моят пример не реши проблема търсете го на друго място. Успех !
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 20 Сеп 2013 15:50
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 20 Сеп 2013 15:50
Проблем с мощността на rav4
Препоръчаха ми един сервиз, ще пиша , ако открият проблема. Благодаря за мненията и насоките!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 7 госта