Хубава статия на руски език за Т22 и Т25 от 2014г за двата модела на Авенсис, която може да е полезна за избора на някого насочил се към тези модели.
"Авторазбор". Выбираем между Toyota Avensis T22 и T25
Читать полностью: https://auto.tut.by/news/exclusive/413120.html
Съвети при покупка на Авенсис
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 03 Сеп 2017 20:01
- Местоположение: София, Дупница
- Автомобил: Toyota Avensis
Съвети при покупка на Авенсис
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 27 Мар 2018 18:59
- Местоположение: sofia
- Автомобил: Тойота Авенсис
Съвети при покупка на Авенсис
Колеги дайде още едно мнение за авенсис 1,6 109 кс бензин.Казват мудна е а сега чета , че и със спирането е малко по различно.
Моля за мнения
Моля за мнения
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Съвети при покупка на Авенсис
Към кого ти е въпроса? Първоначално не бяха сменяни спирачна течности нито бе правена профилактика на водачи, защото автомобила си бе нов от магазина 
И все пак си беше така - с неприятно спиране.. Причината за мен е ясна - конструктивна грешка (или натиск от счетоводителите да се използва по-евтин/масов спирачен апарат)... Неправилно изчислени диаметри на спирачните буталца и въобще на спирачната система прави лош 'базов' баланс между предни и задни спирачки... На времето автомобилите имаха 'кантарчета', с които можеше да настроиш отношението на спиране на преден/заден мост...
При повечето съвременни автомобили всичко вече е 'в ръцете' на АБС... Т.е. то започва базово спиране така, както е конструирана системата, и вече ако приплъзне/блокира някое колело - предприема коригиращи действия...
Но до момента на приплъзване отношението между преден/заден мост се подава спирачно усилие според конструкцията без да му пречи АБС... И ако има конструктивен дисбаланс към задния мост - логично ще ти изтрива по-интензивно задните накладки и дискове, защото при всяко нормално спиране задните спирачки ще са по-натоварени от обикновено.
Въпросът би се решил със смяна на спирачните апарати с такива, с по-малки буталца (т.е. по-малко конструктивно усилие) на задните спирачки

И все пак си беше така - с неприятно спиране.. Причината за мен е ясна - конструктивна грешка (или натиск от счетоводителите да се използва по-евтин/масов спирачен апарат)... Неправилно изчислени диаметри на спирачните буталца и въобще на спирачната система прави лош 'базов' баланс между предни и задни спирачки... На времето автомобилите имаха 'кантарчета', с които можеше да настроиш отношението на спиране на преден/заден мост...
При повечето съвременни автомобили всичко вече е 'в ръцете' на АБС... Т.е. то започва базово спиране така, както е конструирана системата, и вече ако приплъзне/блокира някое колело - предприема коригиращи действия...
Но до момента на приплъзване отношението между преден/заден мост се подава спирачно усилие според конструкцията без да му пречи АБС... И ако има конструктивен дисбаланс към задния мост - логично ще ти изтрива по-интензивно задните накладки и дискове, защото при всяко нормално спиране задните спирачки ще са по-натоварени от обикновено.
Въпросът би се решил със смяна на спирачните апарати с такива, с по-малки буталца (т.е. по-малко конструктивно усилие) на задните спирачки

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Съвети при покупка на Авенсис
Сериозно ли няма някакъв регулатор ма спирачното усилие между преден и заден мост?
Освен "кантарчета" слагаха регулатори и на самата спирачна помпа (главния спирачен цилиндър).
Правил съм проба на Astra F комби, като "шунтирах" кантарчето (имах съмнения в него) с два нипела. Всеки от тях на вход и изход беше с различен диаметър на отвора. Въпреки изправния ABS, задните колела блокираха и задницата на колата тръгваше настрани.
Естествено веднага възстанових фабричното състояние.
Освен "кантарчета" слагаха регулатори и на самата спирачна помпа (главния спирачен цилиндър).
Правил съм проба на Astra F комби, като "шунтирах" кантарчето (имах съмнения в него) с два нипела. Всеки от тях на вход и изход беше с различен диаметър на отвора. Въпреки изправния ABS, задните колела блокираха и задницата на колата тръгваше настрани.
Естествено веднага възстанових фабричното състояние.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Съвети при покупка на Авенсис
Ами има - EBD регулира спирачното усилие... Ама на база косвени фактори - обикновено като почне да приплъзва колело
А дотогава - си спира със 'зададен в заводски условия' баланс 


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 4 госта