Вакум регулатор
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 03 Фев 2018 18:28
- Местоположение: Разград
Вакум регулатор
Здравейте колеги и Христос Воскресе. От известно време колата ми (Авенсис Т25 2.0 d4d 116кс.) има голям спад на мощноста все едно карам чист дизел. Осезаемо се усеща и проявява на 3,4 и 5 та предавка все едно няма турбо и при натискане на педала на газта нищо не се променя а колата забира едвам едвам. Забелязах че този клапам-вакум регулатор е счупен в единият край. Възможно ли е от него да е проблема? Прилагам снимка на такъв клапан и ограденото при мен е счупено. Може ли той да прави тези мизерии?
- Прикачени файлове
-
- IMG_20180408_225021.jpg (88.86 KiB) Преглеждано 8146 пъти
Вакум регулатор
Самият клапан може да ти прави мизерии, но не и отчупената част от него - това е само филтър.
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 03 Фев 2018 18:28
- Местоположение: Разград
Вакум регулатор
А ако клапана е повреден няма ли да запише грешки колата? Как може да се тества клапана дали е изправен?
Вакум регулатор
Ако проблемът е механичен, като спукан маркуч или проблем със самия клапан, то може и да не запише грешка.
Може да провериш съпротивлението на клапана за управление на вакуума ~ 10 -15 Om
Когато не е подадено захранване е затворен и не трябва да преминава въздух, т.е. да може да направи поне 60 KPa, а когато се подаде захранване - трябва да може да преминава свободно въздух
Може да провериш съпротивлението на клапана за управление на вакуума ~ 10 -15 Om
Когато не е подадено захранване е затворен и не трябва да преминава въздух, т.е. да може да направи поне 60 KPa, а когато се подаде захранване - трябва да може да преминава свободно въздух
- Прикачени файлове
-
- VACUUM REGULATING VALVE.png (20.2 KiB) Преглеждано 8116 пъти
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 03 Фев 2018 18:28
- Местоположение: Разград
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 03 Фев 2018 18:28
- Местоположение: Разград
Вакум регулатор
Значи днес мерихме съпротивлението на клапана и беше 12.5 ом. Направи ми впечатление че през който и маркуч да надуя с уста или пък за засмуча всичко се случва свободно. Ако надуя през единият маркуч преминава през другият маркуч и ако засмуча отново преминава свободно. Подадохме му 6V напрежение чува се да цъка клапанчето но въздухът си преминава свободно и в двете посоки. Според мен НЕ трябва да е така. Как мислите вие?
- Прикачени файлове
-
- IMG_20180409_212549.jpg (519.78 KiB) Преглеждано 8067 пъти
Вакум регулатор
вероятно EGR клапанът е замърсен и е необходимо почистване (дори към момента да няма светещ check-engine)
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 03 Фев 2018 18:28
- Местоположение: Разград
Вакум регулатор
Изчистих ЕГР клапана и тази вечер ще го монтирам.
Ето колко мръсен беше и как е след почиствснето
Ето колко мръсен беше и как е след почиствснето
- Прикачени файлове
-
- IMG_20180410_144155.jpg (438.17 KiB) Преглеждано 8025 пъти
-
- IMG_20180410_144121.jpg (686.55 KiB) Преглеждано 8025 пъти
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 03 Фев 2018 18:28
- Местоположение: Разград
Вакум регулатор
Ще пиша дали има разлика, също смъкнах и турбо пътищата и тях почистих че имаха масалце и ще наредя всичко да видя как ще е. Ще пиша пак
Вакум регулатор
Здравей Колега! Аз съм със същия автомобил и със същия проблем. Няма тяга,като загрее не се чува турбото да работи и когато му е кеф се включва. Зад мен са едни страшни пушилки и се чудя откъде да я подхвана. На диагностика нищо не ми показа като грешка.Има ли подобрение след почистването на ЕГР и къде точно се намира, за да извадя и моя? Отрки ли къде е проблема, за да го търся и аз там?
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Вакум регулатор
Почисти си ЕГР клапана и тогава мисли за друго. Имай предвид, че веднага след почистването колата може да не се оправи, а ще трябва да я поиздуеш на втора-трета няколко пъти, за де се прочисти всичко. Тогава ще литне. Поне при мен беше така.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 03 Фев 2018 18:28
- Местоположение: Разград
Вакум регулатор
Здравейте да споделя и аз какво се случи. Монтирах почистеният ЕГР клапан и почустените турбо пътища и направих една пробна обиколка около 7-8км и то на изкачване и колата со вървеше както преди имаше си ряз и без зор се изкачи на 5та със 100км/ч по сериозен баир. Така че смело почиствайте ЕГР клапана, независиму дали имате грешка за него. Аз нямах никакви грешки но колата се спъваше
Вакум регулатор
Здравей, колега! Днес ще смъквам ЕГР клапана да го чистя. Исках да те питам под турбо пътища какво имаш предвид. Всичко от въздушния филтър, през кулера и изпускателите или нещо друго, за да ги изчистя и при мен, че драмата е много голяма. Пушилката зад мен е отратителна, а и със силистренска регистрация в София много ми се точат господата катаджии.
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 03 Фев 2018 18:28
- Местоположение: Разград
Вакум регулатор
Под турбо пътища имам предвид маркучите до турбото и от турбото до кулера и до двигателя. Тъкмо ще ги провериш да няма цепнатини нещо и ще ги изчистих от маслото по тях.
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 29 Яну 2019 13:03
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 2.2 D4D 136кс 2007г
Вакум регулатор
Вдигам темата с въпрос дали и как може да се тества вакуум регулатора на колата от подписа.
От около седмица колата е без мощност, натискаш педала и ускорява много бавно като обикновен дизел. ЕГР е чистен преди месец, гледах МАФ сензора и ми изглеждаше сравнително чист. Няма записани грешки.
Днес ходих при моя майстор и според него е вакуум регулатора, но трябва да се установи допълнително дали проблема е електрически в управлението на клапана или в самия клапан (механичен). За съжаление бях вътре в колата и не можах да видя точно какво направи, но ми обясни, че е разменил входящия и изходящия вакуумен маркуч на клапана (обърнал е посоката му) и турбината се е развъртяла.
Лошото е, че ще може най-рано след 10 дни да вземе колата, а честно казано ми се иска ако мога по някакъв начин да проверя дали регулатора е заминал и евентуално да го сменя сам. По-нагоре видях схема за тестване при подаване на 6в, но не знам приложима ли е при мен. Може ли да препоръчате как да се тества (било и с техстрийм) и установи дали наистина клапана е причината?
Благодаря предварително
!
От около седмица колата е без мощност, натискаш педала и ускорява много бавно като обикновен дизел. ЕГР е чистен преди месец, гледах МАФ сензора и ми изглеждаше сравнително чист. Няма записани грешки.
Днес ходих при моя майстор и според него е вакуум регулатора, но трябва да се установи допълнително дали проблема е електрически в управлението на клапана или в самия клапан (механичен). За съжаление бях вътре в колата и не можах да видя точно какво направи, но ми обясни, че е разменил входящия и изходящия вакуумен маркуч на клапана (обърнал е посоката му) и турбината се е развъртяла.
Лошото е, че ще може най-рано след 10 дни да вземе колата, а честно казано ми се иска ако мога по някакъв начин да проверя дали регулатора е заминал и евентуално да го сменя сам. По-нагоре видях схема за тестване при подаване на 6в, но не знам приложима ли е при мен. Може ли да препоръчате как да се тества (било и с техстрийм) и установи дали наистина клапана е причината?
Благодаря предварително

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта