Здравейте, колеги, много спорове прочетох за монтаж на газова уредба на lean burn двигател. Прочетох и доста обстойно как работи въпросната система. Ще напиша някои изводи, които си направих. Отначало малко предистория: Да вземем горивната камера като самостоятелна еденица - единият всмукателен канал е спираловиден, с допълнителна гърбица за завихряне на сместа гориво - въздух така, че оптималното горене да е при пропорция 65:1 (за сравнение - конвенциалното съотношение е 14:1). Другият канал е абсолютно прав и по него влиза САМО въздух. Какво се получава? Когато си настроите газ - та на затворен лийн бърн (при загрят двигател, защото при студен двигател клапите са отворени и постепенно се затварят), съотношението е приблизително 65:1. Когато настъпите из баира, се отварят клапите на правите канали, при които НЯМА такова завихряне и сместа вуздух - газ, която влиза през тях (вместо ЧИСТ въздух, а е и бедна заради първоначалната настройка), не се разпръсква достатъчно добре, че да гори правилно при съотношение 65:1. Тоест става нещо като бой на негри в тъмна нощ и хабите голямо количество газ.
Какво направих аз? Понеже моят лийн бърн не функционира и клапите са непрекъснато отворени (и при всякаква настройка на газта, отзад смърди на хиляда пръднали дяволи), натиснах с отверката лостчето на въпросните клапи така, че да отидат в затворено положение и забих една клечка така, че лостчето да не може да се върне и да не отваря правите канали. Повярвайте ми, смрадта от ауспуха изчезна ВЕДНАГА. Колата върви не по - зле, а разходът тепърва ще го засичам.
Моля, дайте някакви мнения и ако искате изкажете своя опит с газова уредба на лийн бърн двигател?
Допълнително за lean burn на газ. Въпроси.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта