
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Споменавано е вече. (Дори аз съм „разсъждавал” писмено, така че ще се повторяstrahomen1 написа:Така,че има нещо!

Идеята на хибрида, според мен е да се използва сравнително по маломощен ДВГ. За да се движи автомобила с равномерна скорост, дори относително висока, не му е необходима голяма мощност. Например за движение с постоянна скорост 90 км/ч на съвременен автомобил му е необходима мощност около 8-10 кс. За движение със скорост от 180 км/ч му са необходими около 80 кс. Максималната икономичност на ДВГ („бензинов” или „дизелов”) – мощност отнесена към разход - се достига при около 40% от максималната мощност на двигателя (до колкото знам). Колкото двигателя работи по близо до това свое натоварване – относително, толкова по икономичен е. Т. е. при равномерно движение и при скорост около 90 км/ч – колкото по маломощен е двигателя толкова по икономичен ще е, в идеала му е нужен двигател около 20 – 25 кс. Но това е двигател с по-малка мощност отколкото бе двигателя на трабанта, които са карали си спомнят, какви предвиждания са необходими, ако се налага изпреварване и как се кара с трабант в оживен трафик. Та с всичко това исках да кажа – за да ни е икономичен двигателя той трябва да е относително маломощен по „съвременните стандарти”. Цялата тази относително голяма мощност на съвременните ДВГ е за да ни дава най-вече добро ускорение, да не изоставаме от трафика, да доставя удоволствие автомобила. Хибридното задвижване дава възможност да се използва относително маломощен ДВГ, настроен на относително по-голяма икономичност, да се експлоатира ДВГ в относително тесен диапазон от режими където е относително по-икономичен. А необходимата по-голяма мощност за да имаме добро ускорение, да не изоставаме от трафика и да доставя автомобила удоволствие се допълва от електродвигателя и батерията.
► Виж съдържание


► Виж съдържание
Допълнително – за хибрида на тойота – използва ДВГ работещ по „цикъла на Аткинсън” (или Милър, който както му харесва) – това прави ДВГ относително по икономичен по сравнение с аналогичен бензинов двигател, особено в относително неширок диапазон от режими на работа. Но такъв двигател си има своите недостатъци, най-значимия, който знам - е относително малката мощност, която може да даде при ниски обороти (и относително по високите обороти на „празен ход”) – т. е. ще му е необходима „първа скорост” с относително много голямо предавателно число. Този негов недостатък се компенсира от хибридната система – потегля с помощта на батерията вместо да се „форсира” до относително по-високи обороти. („Празен ход” също "няма" – или се изключва или зарежда батерията и е относително по-натоварен - когато загрява, например, до работна температура.)
Допълнително – за хибридната система на тойота – работи на „принципа” на вариатора – давайки възможност ДВГ да се експлоатира в относително неширок диапазон от режими без резки и значими изменения в оборотите – каквито би имало при превключване на предавките на степени в обикновена скоростна кутия или автоматична такава (което би повишило чувствително разхода).
Другите предимства на хибрида са от значение най-вече в града – изключва се двигателя при спиране, което прави и автомобил със „старт-стоп” система, но хибрида има възможност да се предвижва на батерия премествайки се в задръстване или до следващия светофар. Маневрираме без да включва двигателя и да ни „опушва”. Няма задна предавка, просто обръща посоката на „въртене” на ел двигателя. Съпътстващите и спомагателни системи са електрически, така че когато ДВГ е изключен не губим нищо от функционалността и комфорта (но това го има до известна степен и при съвременен автомобил със старт-стоп система).
Предимствата му спрямо ел автомобил – според мен – използва относително неголяма батерия, която най-вече оскъпява съвременния ел автомобил. Най-значимото предимство (поне за сега) - ДВГ му дава независимост от ел зареждането, което на днешно време, особено в България е проблем. Допълнително за хибрида на тойота, но най-вече за някой от другите марки хибриди – ел двигателя може да е относително по маломощен (и компактен) – защото се задвижва от ДВГ и ел двигателя съвместно, но това не е точно предимство. При ел автомобила, дори с мощен ел двигател – относителната маса на двигателя (към общата на автомобила) съвсем не е голяма.
Извинявам се, за обширните „разсъждения”

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
- Местоположение: Габрово
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Адмирации за разсъжденията!И точно заради такива,съм доволен собственик на Приус 3!
Carina 4AFE - 1994 - бивша
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
Corolla 4EFE - 1998 - бивша
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004 - скоро бивша,Продава се!
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
С това много не съм съгласен. Реално ако видиш фактите, то в града си изменяш много повече и по-често скоростта от извънградското.
Дори чисто законово да си представиш нещата извънградско = 90км/ч, градско = 50км/ч. В града имаш 50км/ч разлика между обичайните състояния 0-50км/ч, а извън града 40км/ч разлика 90-50км/ч. Да не споменаваме, че в града тези две състояние може да ги направиш 10 пъти за 2км разстояние, което чисто статистически извън града не е толкова възможно.
Дори и магистрално каране да го разгледаш от 50км/ч разлика, то се получава много по-рядко спиране 140-90. И обикновено разстоянията са по-големи и е достатъчно да обереш разликата от скоростта само чрез отпускане на педала на газта, докато настигнеш отпред някой, който изпреварва камион да кажем. Стига да не си агресор на пътя и да скачаш на стоповете на предния, за да го притесняваш, разбира се.

Пример, чисто статистически от вчера вечерта, за 12км изминато разстояние съм спрял точно 93 пъти. Да, вярно, не всичко е 50-0км/ч, ама все пак.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Вчера за известно време бях сменил Джипа с RX400h...
Среден разход из града при движение - около 9.5-10л/100км по основните булеварди (без много трафик - народа явно още се е уплашил от зимата
)...
Бях забравил вялото ускорение.. И го отдадох на 'електрокарското' усещане...
Но при няколко ускорения на пълна газ в трафика започна да се изгражда впечатление, че джипката е по-динамична, въпреки, че е по-тежка и по-маломощна...
Зарових се в тестове и с учудване установих, че RX е по-бавен до около 80-90км/ч... Нагоре почва да има сериозно преимущество в динамиката, но за нормалните скорости - нъцки...
Да, комфорта на хибрида е голям... Тишината също (особено след дизела, пък бил той и добре обезшумен)

Среден разход из града при движение - около 9.5-10л/100км по основните булеварди (без много трафик - народа явно още се е уплашил от зимата

Бях забравил вялото ускорение.. И го отдадох на 'електрокарското' усещане...
Но при няколко ускорения на пълна газ в трафика започна да се изгражда впечатление, че джипката е по-динамична, въпреки, че е по-тежка и по-маломощна...
Зарових се в тестове и с учудване установих, че RX е по-бавен до около 80-90км/ч... Нагоре почва да има сериозно преимущество в динамиката, но за нормалните скорости - нъцки...
Да, комфорта на хибрида е голям... Тишината също (особено след дизела, пък бил той и добре обезшумен)


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
ZF, човек. Като прекараш през нея въртящия момент на пътя при ниските предавки, разликата е брутална в сравнение с хибрида. След това си трябва енергия, която да "бута" колата.
Точно това е основната причина хора, които не са карали хибриди да им се струват, че въобще не вървят. Но това е заради прекаленото равномерно бутане, което като усещане е тотално различно в сравнение с "нормална" кутия, която със всяко превключване отдава все по-малко въртящ момент към пътя, но първоначалното усещане и впечатление си остава до край.
В някой форум бях намерил и точните цифри на земното ускорение при ускорение, което показваше много нагледно това. Цифрите говорят едно, а впечатлението на хората съвсем друго, защото като тръгне големия въртящ момент първоначално, ефекта "уау" си отава и след това.
Точно това е основната причина хора, които не са карали хибриди да им се струват, че въобще не вървят. Но това е заради прекаленото равномерно бутане, което като усещане е тотално различно в сравнение с "нормална" кутия, която със всяко превключване отдава все по-малко въртящ момент към пътя, но първоначалното усещане и впечатление си остава до край.

В някой форум бях намерил и точните цифри на земното ускорение при ускорение, което показваше много нагледно това. Цифрите говорят едно, а впечатлението на хората съвсем друго, защото като тръгне големия въртящ момент първоначално, ефекта "уау" си отава и след това.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Както казах - и аз си мислех, че въпроса е в усещането...
Обаче числата според тестовете говорят, че РХ е с около секунда по-бавен например в дисциплината 0-50км/ч... Което в проценти е около 30% по-бавен... Е това няма как да не го усетиш
При 0-80км/ч разликата започва да намалява до около 0.3сек... И около нормалния скоростен режим в БГ - 100км/ч нещата се уравновесяват... Да, след това хибрида има преимущество заради по-голямата си мощност.. Но честно казано очаквах мощността на хибрида да може да се разгърне и при ниските и обичайни скорости..
Обаче числата според тестовете говорят, че РХ е с около секунда по-бавен например в дисциплината 0-50км/ч... Което в проценти е около 30% по-бавен... Е това няма как да не го усетиш
При 0-80км/ч разликата започва да намалява до около 0.3сек... И около нормалния скоростен режим в БГ - 100км/ч нещата се уравновесяват... Да, след това хибрида има преимущество заради по-голямата си мощност.. Но честно казано очаквах мощността на хибрида да може да се разгърне и при ниските и обичайни скорости..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
В този форум бях правил сметките за един потребител, че се беше надъхал от големия въртящ момент на Приуса (на хартия), в сравнение с някакво бензиново БМВ и как разбираш ли било уникално.
Ама като пуснах точните сметки с това какво излиза на пътя, а не на хартия, нещата стават малко обратни.
За това нищо не ме учудва и съм сигурен, че усещането за ускорение е тотално различно на ниски предавки (1-3), защото разликата в това какво се предава на пътя от колелата в даден момент, в този диапазон, е огромна.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Въпрос на трансмисия според мен. При едни и същи трансмисии нещата ще са в полза на хибрида. При хибрида в повечето случай се гонят други цели и поради тази причина не са чак толкова бързи в някои дисциплини.
- ivied
- Мнения: 313
- Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
- Местоположение: Germany
- Автомобил: Yaris Cross
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Вече и това е решено - с 2.5 мотора на Лексъс, с 2 ел. мотора, 4Х4, 197 к.с....
и гори 6 л на 100 км... И върви изключително! Изключителен мотор и настройки на RAV 4 h...
Да обобщя, в 10 т. ползвайки и мнението на колегата:
Защо ме кефи хибрида – RAV 4 h, 2.5, 4x4 197 к.с.?
1. Акумулиране на енергията при забавяне, спиране, спускане.
2. Вече се кефя на задръстванията и тръгни/спри – изключва се двигателя при спиране, което прави и автомобил със „старт-стоп” система, но хибрида има възможност да се предвижва на батерия премествайки се в задръстване или до следващия светофар.
3. За разлика от други хибриди – предостатъчно мощност, изключителен мотор
4. Няма празен ход – или се изключва или зарежда батерията
5. Вариаторната скоростна кутия – дава възможност ДВГ да се експлоатира в относително неширок диапазон от режими без резки и значими изменения в оборотите –за разлика от обикновените скоростни кутии и автоматичните. Което (естествено) намалява/увеличава разхода.
6. Мотора му дава независимост от ел. зареждането
7. Перфектни настройки – почти не усещаш кога, какво прави и всичко функионира безупречно
8. Екологично и финансово практичен
9. Предостатъчно екстри
10. Надеждноста и гаранцията
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
- smsdeliverer
- Мнения: 102
- Регистриран на: 06 Юли 2010 12:30
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: LEXUS NX300H F sport
- Обратна връзка:
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Зареждането на батерията на място е даже по-лошо и от "празният ход", използва се допълнително количество бензин за да се зарежда батерията освен това, което е нужно за да се поддържа работата на двигателя, а от трансформирането на енергия винаги има загуби.
Затова при хибрида тези моменти са ограничени до минимум, но все пак съществуват.
Затова при хибрида тези моменти са ограничени до минимум, но все пак съществуват.
Lexus NX 300H F sport
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
ivied, супер е, когато автомобилът те кефи
По т1., 2., 4, 7, 8, 9, 10 - това може да се каже за доста обикновени автомобили
по т.3 - ако сравняваш с ниския клас - да, по-мощен е... Ако сравняваш с по-високия - доста хилавичък
Всичко е относително 
5. Да не са изменили нещо в трансмисията на РАВ-ката в сравнение с HSD? Това, което ме е дразнило при този тип задвижване (в което няма никакво превключване) е сравнително широкия диапазон на обороти на двигателя (и нужда от високи обороти при високи скорост)... А иначе - ами то всяка скоростна кутия прави точно това - опитва се да държи двигателя в нормални обороти
На новия Лексъс вече гледам са му навряли освен 'хибридната е-CVT', но и обикновена кутия... Да, малка - 4 скоростна, ама все е нещо - явно искат да избегнат недостатъците на e-CVT...
6. Да, но пък май няма плъг-ин, което пък би му дало преимущество в екологията
Безспорно - добър баланс е...
Но ми се струва, че точно този модел няма да е от най-успешните на Тойота (дано да греша)...
Защо?
Ами имаме СУВ, с почти никакви офроуд възможности... Т.е. вероятно ще се ползва в града.
В градът ГОЛЯМО преимущество имат малките автомобили - лесно и удобно се паркира (и намира парко-място)... Пък и щото са по-малки, дори и да не са хибрид - горят по-малко от хибридния РАВ... (да, малък хибрид има още по-голямо преимущество)..
Извън града аеродинамиката на този тип автомобили не е най-доброто, което може да се иска за икономично шофиране... Разходът е трудно сравним с този на лек автомобил...
При мен разликата между що годе еднотипни по мощност и параметри седан и СУВ бе около 1-1.5л/100км при по-ниска скорост, и над 2л/100км при по-висока скорост (например над 140км/ч)....

По т1., 2., 4, 7, 8, 9, 10 - това може да се каже за доста обикновени автомобили

по т.3 - ако сравняваш с ниския клас - да, по-мощен е... Ако сравняваш с по-високия - доста хилавичък


5. Да не са изменили нещо в трансмисията на РАВ-ката в сравнение с HSD? Това, което ме е дразнило при този тип задвижване (в което няма никакво превключване) е сравнително широкия диапазон на обороти на двигателя (и нужда от високи обороти при високи скорост)... А иначе - ами то всяка скоростна кутия прави точно това - опитва се да държи двигателя в нормални обороти

6. Да, но пък май няма плъг-ин, което пък би му дало преимущество в екологията

Безспорно - добър баланс е...
Но ми се струва, че точно този модел няма да е от най-успешните на Тойота (дано да греша)...
Защо?
Ами имаме СУВ, с почти никакви офроуд възможности... Т.е. вероятно ще се ползва в града.
В градът ГОЛЯМО преимущество имат малките автомобили - лесно и удобно се паркира (и намира парко-място)... Пък и щото са по-малки, дори и да не са хибрид - горят по-малко от хибридния РАВ... (да, малък хибрид има още по-голямо преимущество)..
Извън града аеродинамиката на този тип автомобили не е най-доброто, което може да се иска за икономично шофиране... Разходът е трудно сравним с този на лек автомобил...
При мен разликата между що годе еднотипни по мощност и параметри седан и СУВ бе около 1-1.5л/100км при по-ниска скорост, и над 2л/100км при по-висока скорост (например над 140км/ч)....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
mfandakov, ооо, напълно бях сериозен и без никакво желание да засягам колегата...
Напротив - уважавам избора на всеки колега (дори и на колегите, избрали френски автомобили - наскоро имахме спор точно за тях
)..
Всеки е видял някакво преимущество на даден модел и съответно този модел е бил на върха на неговата класация в дадения момент за да си го купи точно него...
Напротив - уважавам избора на всеки колега (дори и на колегите, избрали френски автомобили - наскоро имахме спор точно за тях

Всеки е видял някакво преимущество на даден модел и съответно този модел е бил на върха на неговата класация в дадения момент за да си го купи точно него...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост