Връзка компютър - автомобил
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Връзка компютър - автомобил
Здравейте колеги,
Преди няколко дена пробвахме едно просто устройство за четене на информация през куплунга на автомобила (Авенсис Т22).
За съжаление това компютърче не успя да се разбере с Авенсиса (на Мазда и няколко други марки си работеше).
Та въпроса ми е - някой вързвал ли е Авенсис към лаптоп и какъв интерфейсен кабел е използвал.
И в края на краищата каква е връзката на стария авенсис - OBD, OBD II???
Преди няколко дена пробвахме едно просто устройство за четене на информация през куплунга на автомобила (Авенсис Т22).
За съжаление това компютърче не успя да се разбере с Авенсиса (на Мазда и няколко други марки си работеше).
Та въпроса ми е - някой вързвал ли е Авенсис към лаптоп и какъв интерфейсен кабел е използвал.
И в края на краищата каква е връзката на стария авенсис - OBD, OBD II???
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Съмнява ме да е заради USA/EUR разлика.... -
куплунга е същия, а пробвахме на Mazda MPS от Щатите и Mazda3 купена от България - при маздите нямаше проблем...
или въобще проблема е в предназначението - Европа/останалия свят....
някой знае ли какво производство е ECU на 3ZZ-FE?
Ако е Бош може да стават кабелите/протоколите за VW/Skoda.......
куплунга е същия, а пробвахме на Mazda MPS от Щатите и Mazda3 купена от България - при маздите нямаше проблем...
или въобще проблема е в предназначението - Европа/останалия свят....
някой знае ли какво производство е ECU на 3ZZ-FE?
Ако е Бош може да стават кабелите/протоколите за VW/Skoda.......
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Тойота може да не ползват Бош, ама Авенсиса е такава смесица от части, че направо ми прилошава.
Бях пускал въпрос за вентилатора на охлаждането....
По принцип единия вентилатор (от дясната страна на автомобила) си е Денсо, а другия - левия си е Бош....
Двата са съвсем различна конструкция и не са взаимозаменяеми...
Затова не съм сигурен какво е ECU, а не ми се разхвърля автомобила..
Бях пускал въпрос за вентилатора на охлаждането....
По принцип единия вентилатор (от дясната страна на автомобила) си е Денсо, а другия - левия си е Бош....
Двата са съвсем различна конструкция и не са взаимозаменяеми...
Затова не съм сигурен какво е ECU, а не ми се разхвърля автомобила..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Гледал съм купено такова. С размер малко по-голям от GSM. Показваше изключително много параметри, като започнеш от базовите (скорост, разстояние, обороти на двигателя) минеш през текущо положение на тротъла, %натоварване на двигателя, температура на въздух, двигател, охлаждане и стигнеш до коригиращите стойности на инжектори, градус на центровка, температура на катализатора, наддув и т.н....
Освен това можеш да си правиш тестове 0-100км/ч и 400м, като дава време за изминаване, време на реакция на 400м (светофар), пази логовете на последните около 5 мин, а също така и логовете на най-добрите стартове. Данните си ги точиш през USB в реално време или пост-фактум. Но на Авенсиса не тръгна....
Иначе съм гледал кабели и схеми за връзка с PC - с преобразувател MAX232 май бяха, но не съм ги пробвал...
А и не знам какъв е протокола на Авенсиса и дали софтуера ще я разбере....
Освен това можеш да си правиш тестове 0-100км/ч и 400м, като дава време за изминаване, време на реакция на 400м (светофар), пази логовете на последните около 5 мин, а също така и логовете на най-добрите стартове. Данните си ги точиш през USB в реално време или пост-фактум. Но на Авенсиса не тръгна....
Иначе съм гледал кабели и схеми за връзка с PC - с преобразувател MAX232 май бяха, но не съм ги пробвал...
А и не знам какъв е протокола на Авенсиса и дали софтуера ще я разбере....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мога да потвърдя (макар за Celica 1ZZ-FE), че ELM323 става, а VAG (KWP1281 или KWP2000) protocol не става.jamie написа:Oсновно се ползва чип ELM323 --> OBD2.
http://www.elmelectronics.com/DSheets/ELM323DS.pdf
П.П. Не забравяйте, че ОБД стандарта е приет за автомобили произведени в Европа през 2001 за бензинови и 2004 за дизелови.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 9 госта