- Чупеща се зегерка на полуоската, която влиза в скоростите (май беше отляво при рено, от странта на шофьора, може и да греша) - ако мааалко по-рязко тръгваш в завой (както аз обичам да потеглям РЯЗКО и адекватно и мразя да ми се влачат) масов проблем при рената преди 2000 и някоя година. Както беше в моя случай. Тръгвам адекватно на ляв завой, давам газ, колата остава на място. За целта слагаха фланец ОТВЪТРЕ (отваряне на кутията) на скоростите, за което франсетата не са се сетили. Вече го слагат тоя фланец и не хвърчи полуоската на завой на по-новите модели.
- Пукащия се изпускателен колектор на доста масов мотор К7М (1.6е - 8 клапанов бензинов двигател) още на 50 000 км от нова, при смяна изкарва 20-30 000км. Пъъъълно е с теми. Не съм виждал в тойотския форум толкова много обсъждане и толкова много теми с фотоотчети на какво ли не... Защото няма нужда. Хората тука си карат колите, рядко нещо се чупи. Някои заваряваха колектора, аз го сменях с втора употреба запазен неспукан и пак се пукна заради конструктивна недомислица - разположен отпред, се обдухва от хладния въздух и резултата е налице.
- Масло в антифриза, маааалко по-специфична от всички останали марки леки автомобли, прочетете по-надолу (решава се с байпас на маслената магистрала): Супер разпространен проблем при К7М мотора. Причина - използват блока от 1.4 двигател, за 1.6 съответно цилиндрите стават с малко по-тънки стенички и се чупят като солети, гарнитурата на главата изкарва 100 000 км от нова (!!!!) а при смяна на гарнитурата ако не изпълняваш точната последователност и момент на стягане на болтовете на главата, се пука 3-я болт до маслената магистрала (защо "обичам" българските майстори) и започва да вкарва по малко масълце в антифриза СЛЕД СМЯНАТА на гарнитурата!!! Не пречи да се кара така, но постоянно сменяш маркучи на охладителната система, защото стават като дъвка от маслото и казанчето се промива всеки 200-300 км. Както споменахте по-горе, поне са евтини частите. Аз за 60 000 км сменях 2 пъти гарнитура на главата. Първия път и дойде реда (пак казвам до 100 000 км от нова и идва реда при този мотор), майстора е много як и стяга дооооста силно болтовете както му падне, след това започна да вкарва масло заради спукания блок на 3ти болт и малко след това отваряхме пак - байпас на въпросната маслена магистрала и нова грнитура, при майстор, който е наясно какво прави и го прави добре.
- Късане на заден десен амортисьор на Сценик (от първите, аз карах такъв 6 години). Защо? Ами толкова могат инженерите им. Проблема може да се реши със заваряване на ухото и кара така, масово така го оправяха. Може би това е едно от малкото неща, които не бях пипал по моето рено, но не пречи една камара собственици на такъв автомобил да имат този проблем
Има още много, но нямам време да пиша. Казах, че книга мога да напиша по въпроса, много много неща постоянон се чупят, няма гарнитура, която да не тече и да не капе дори и след смяната и т.н и т.н. бобини горят на 30-40 00 км заради разположението им, масата се губи, кородира, заради рапзоложението на кабела, започва чудена защо прекъсва, защо не работи. Моторчето на празен ход изкарва и то в пъти по-малко време от колкото на аналогични марки и модели...
P.S. За Сценика (фаза 2), на който авторът на темата е собственк има друг масов проблем - таблото (цялото, да цялото табло) изгасва. Ремонтира се (или "ново" от морга) до 100 лв, но е неприятно, не мислите ли?



Сега се сетих за един голям плюс при Сценика от първите (вече са на по 20 години)
