Май не е термостат?
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Май не е термостат?
Няма значение дали е хладничко. Ако не е -15, -20*С колата вдига стрелката до работна темп. макс. на втория-третия километър.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 03 Сеп 2017 20:01
- Местоположение: София, Дупница
- Автомобил: Toyota Avensis
Май не е термостат?
Здравейте колеги. Авенсис, Февруари 2000г (скоро имаме рожден ден
)), двигател 1.6 4a Fe, 110 коня
Стрелката за температурата не работи всеки път. Понякога става с потупване по таблото. Имам съмнения, че термостата не отваря при загрят двигател, което е много опасно. Вчера пропътувах разстоянието Дупница - София (около 70км) често при високи обороти и скорост (на места до 170-190 км/ч). Когато пристигнах в Дупница реших да проверя термостата отваря ли нормално. Горния маркуч беше врял, долния студен. Ако термостата беше отворил не трябваше ли и двете да са топли? С потупване стрелката показваше нормална работна температура (окло 90С). Парното си работеше нормално (загрява бързо по принцип), перката на двигатела също работеше. Външната темп. при която се движех варираше от +4 до -1С.
Въпроса ми е, при така описаните обстоятелства, според Вас термостата работи ли нормално? Ако не, изпекъл ли съм "нещата" в двигателя и как мога да позная? Последния работеше на съвсем нормални обороти, както обикновено. Всякакви мнения ще са ми жизнено важни и полезни.

Стрелката за температурата не работи всеки път. Понякога става с потупване по таблото. Имам съмнения, че термостата не отваря при загрят двигател, което е много опасно. Вчера пропътувах разстоянието Дупница - София (около 70км) често при високи обороти и скорост (на места до 170-190 км/ч). Когато пристигнах в Дупница реших да проверя термостата отваря ли нормално. Горния маркуч беше врял, долния студен. Ако термостата беше отворил не трябваше ли и двете да са топли? С потупване стрелката показваше нормална работна температура (окло 90С). Парното си работеше нормално (загрява бързо по принцип), перката на двигатела също работеше. Външната темп. при която се движех варираше от +4 до -1С.
Въпроса ми е, при така описаните обстоятелства, според Вас термостата работи ли нормално? Ако не, изпекъл ли съм "нещата" в двигателя и как мога да позная? Последния работеше на съвсем нормални обороти, както обикновено. Всякакви мнения ще са ми жизнено важни и полезни.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Май не е термостат?
Здравей. При такава околна температура не е нормално да включва перка , още повече при студен изходящ маркуч от радиатора.
Ако двата маркуча на радиатора са горещи и включи перка всичко е ок.
Ако двата маркуча на радиатора са горещи и включи перка всичко е ок.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Май не е термостат?
Най-добре е да се ремонтира таблото и стрелката да отчита коректно - тя за това е там, а не да се гадае за температурата. Това с потупването не е добра идея - да не стане после с "пошляпване" за потупващия
!

Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 03 Сеп 2017 20:01
- Местоположение: София, Дупница
- Автомобил: Toyota Avensis
Май не е термостат?
Хмм, долния маркуч загрява само в горния край след още 70км (Дупница към София), а преди това и планинско катерене към Рила планина. А перката се включва при това положение. Явно термостата е за смяна. Добре, че е зима. Ако беше лято щеше да направи беля.Стрелката актуализира информацията със закъснение. Не е като да става само с бой. А дали е възможно самата "букса" отзад да не прави хубав контакт и за това стрелката да показва с такива затруднения темп.? Всъщност наистина, винаги съм си представял нещата така - или работи, или не. А тя моята работи винаги, ама или с бой или със заксънение

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
- Митхат
- Мнения: 3823
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Май не е термостат?
Не си мисли че зимата ще те спаси при не работещ термостат!
Сменяй го защото ще береш ядове,аз бих го сменил веднага.
А това с ъс стрелката е бял кахър ,спрямо нефункциониращият термостат.
Сменяй го защото ще береш ядове,аз бих го сменил веднага.
А това с ъс стрелката е бял кахър ,спрямо нефункциониращият термостат.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 03 Сеп 2017 20:01
- Местоположение: София, Дупница
- Автомобил: Toyota Avensis
Май не е термостат?
Смяната е ясна колега. Въобще не планирам отлагане. Благодаря на всички за мненията.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
Toyota Avensis, 1.6. 4a Fe, Февруари 2000г
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 6 госта