Обръщане на фарове
Обръщане на фарове
Колеги имам една рав4 2007 г с лупи няма ксенон интерисува ме могат ли да се нагласят фаровете за нашия сандарт без да се купуват нови днес отворихме фара стигнахме до пластинаа коята е там но няма как да се обърне както пише всеки или поне аз не знам точно как да е обърна ако някой е правил тази процедура моля за малко инфо
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Обръщане на фарове
Пречи на другите - що за въпрос?!
Колегата правилно е решил да оправи нещата... Но как става на конкретния фар - не знам .....
Ако намериш счупен фар с правилната пластина би трябвало да стане.... Иначе 'селския' вариант е да изрежеш нова пластина, но там резултата зависи от ръката и мозъка...

Колегата правилно е решил да оправи нещата... Но как става на конкретния фар - не знам .....
Ако намериш счупен фар с правилната пластина би трябвало да стане.... Иначе 'селския' вариант е да изрежеш нова пластина, но там резултата зависи от ръката и мозъка...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Обръщане на фарове
Няма проблем да изрежа нова пластина но искам да знам дали като е обърна обратно тост с главата на долу ще има желания ефект
Обръщане на фарове
Взимаш една отвертка и няма нужда да въртиш пластини.Има две врътки за вертикала и хоризонтала.
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Обръщане на фарове
Би трябвало да не я обръщаш с главата надолу, а просто симетрично да изрежеш ъгъл (ъгълът да е наклонен на другата страна)... Дано не е биксенон (ако е биксенон все пак трябва да го направиш доста здраво, защото шаблонът се мести много бързо и рязко...
Ако пуснеш снимка навярно ще е по-лесно обяснението... Бях гледал някъде как някакъв юнак бе рязал от кутийка за кока-кола нов шаблон, ама бе доста отдавна...
memorex, колегата иска да обърне фаровете навярно от дясна към лява дирекция - там с настройките нищо не можеш да направиш, защото 'ъгълът' на светлинния лъч е в неправилната посока - 'вдигнат' е вляво и заслепява насрещните, докато е орязан вдясно и не виждаш банкета....
Ако пуснеш снимка навярно ще е по-лесно обяснението... Бях гледал някъде как някакъв юнак бе рязал от кутийка за кока-кола нов шаблон, ама бе доста отдавна...
memorex, колегата иска да обърне фаровете навярно от дясна към лява дирекция - там с настройките нищо не можеш да направиш, защото 'ъгълът' на светлинния лъч е в неправилната посока - 'вдигнат' е вляво и заслепява насрещните, докато е орязан вдясно и не виждаш банкета....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Обръщане на фарове
Не е само на рав4 , а на всички коли или почти всички.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Обръщане на фарове
Всъщност, на по-старите автомобили това, дали фарът да е за LHD или RHD се определя от френеловата леща, която е част от профила на стъклото.
При положение, че в съвременните автомобили стъклото, което не е стъкло, е гладко - отвън и отвътре, кое определя светоразпределението?
Досега не съм виждал леви или десни лупи.
Но пък вчера ми показваха LED крушки - H4, които имаха едно екранче на самата крушка. Това ли определя левостта или десността на крушката? Щото тогава трябва да се търсят леви или десни крушки..
При положение, че в съвременните автомобили стъклото, което не е стъкло, е гладко - отвън и отвътре, кое определя светоразпределението?
Досега не съм виждал леви или десни лупи.
Но пък вчера ми показваха LED крушки - H4, които имаха едно екранче на самата крушка. Това ли определя левостта или десността на крушката? Щото тогава трябва да се търсят леви или десни крушки..
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Обръщане на фарове
Винаги има леви и десни лупи...
Затова и често им викат 'прожекторни' фарове, защото устройството им е като на едновремешните диапроектори
Само дето на мястото на снимката има една пластинка, която се прожектира върху пътя също както снимката/диапозитива... Ако направиш неравна форма на пластинката - на пътя ще виждаш същата неравна форма...
При биксеноновите фарове тази пластинка/щора се движи от електромагнитче и когато включиш дългите - щората се повдига...
На някои модели автомобили има лостче, което превключва тази пластинка за LHD и RHD (завърта я така, че или левият или десният и ръб да е по-високо)...
Ще гледам да изровя някъде илюстрация за устройството на фара...
Н4 крушките имат екранче, което предпазва 'късите' да не разпространяват светлина към част от рефлектора, който би направил отблясък нагоре. Т.е. екранчето трябва да отрязва и да не допуска светлина надолу към рефлектора, която отразена би направила отблясък нагоре, а оставя светлинния поток нагоре към рефлектора, който като се отрази - се насочва надолу...
Но тези крушки се ползват само при определени фарове, формата на лъча при които се формира от стъклото и рефлектора (старите модели с профил на стъклото и елементарни рефлектори) и затова устройството им е такова... Крушката е еднаква при LHD и RHD като разликата е в самият фар...
P.S. Ето какво е устройството на 'лупите':

А ето как изглежда грубо тази пластинка на някои фарове. При такъв фар просто завъртане на пластинката така, че другата част да стане хоризонтална, би променило фара от RHD към LHD:

А ето действието на биксенона (или поне на фаровете, при които къси/дълги са на един светоизточник/една лупа). Електромагнит премества щората. И там се вижда 'ъгъла', който определя дали фарът е LHD или RHD:

Затова и често им викат 'прожекторни' фарове, защото устройството им е като на едновремешните диапроектори

Само дето на мястото на снимката има една пластинка, която се прожектира върху пътя също както снимката/диапозитива... Ако направиш неравна форма на пластинката - на пътя ще виждаш същата неравна форма...
При биксеноновите фарове тази пластинка/щора се движи от електромагнитче и когато включиш дългите - щората се повдига...
На някои модели автомобили има лостче, което превключва тази пластинка за LHD и RHD (завърта я така, че или левият или десният и ръб да е по-високо)...
Ще гледам да изровя някъде илюстрация за устройството на фара...
Н4 крушките имат екранче, което предпазва 'късите' да не разпространяват светлина към част от рефлектора, който би направил отблясък нагоре. Т.е. екранчето трябва да отрязва и да не допуска светлина надолу към рефлектора, която отразена би направила отблясък нагоре, а оставя светлинния поток нагоре към рефлектора, който като се отрази - се насочва надолу...
Но тези крушки се ползват само при определени фарове, формата на лъча при които се формира от стъклото и рефлектора (старите модели с профил на стъклото и елементарни рефлектори) и затова устройството им е такова... Крушката е еднаква при LHD и RHD като разликата е в самият фар...
P.S. Ето какво е устройството на 'лупите':

А ето как изглежда грубо тази пластинка на някои фарове. При такъв фар просто завъртане на пластинката така, че другата част да стане хоризонтална, би променило фара от RHD към LHD:

А ето действието на биксенона (или поне на фаровете, при които къси/дълги са на един светоизточник/една лупа). Електромагнит премества щората. И там се вижда 'ъгъла', който определя дали фарът е LHD или RHD:

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Обръщане на фарове
Тъй като затворих вече фара ще приложа една рисунка а бях отворил пасажерския фар и пластината изглеждаше така
- Прикачени файлове
-
- image.jpg (1.04 MiB) Преглеждано 2688 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Обръщане на фарове
Това да не е американка?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Обръщане на фарове
Нямаше ли някакви лепенки за фарове на коли с дясна дирекция, които пречупват светлината под желания ъгъл?
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта