Значи според тебе ако двигателя се е забил с нагари и мизерии след промивката част от тях няма да попаднат във фазорегулатора , хидро компенсатори , обтегач на веригата .... Съвременен мотор с промивка не може да се спаси а ако е и с принудително пълнене става още по весело.dokkito написа:Това е твое мнение.Iliyа Damyanov написа:И като го промиеш ще го доубиеш.dokkito написа: Старото масло и нагарът в двигателя вървят ръка за ръка. Това което е написал механика има много голяма логика за този проблем. Аз ако съм ще сваля капака на главата, и ако мотора има много нагар ше го промия няколко пъти с масло и препарат за примивка. Ще излезе скъпо, но дори и да не помогне няма да навреди
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
Отново за VVTi и маслото
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отново за VVTi и маслото
За мен няма категоричен извод ЗА/ПРОТИВ...
Ако не го промиеш също няма гаранция че мъзгоча няма все пак да попадне във фазорегулатора, хидрокомпенсатори и т.н...
За мен промивката е полезно действие, като проблемите са минимални ако се прави редовно...
Ако двигателя е затлачен - да, има вероятност да вдигне мръсотията до някое по-критично място, но миещата съставка може и да го изкара от там...
Да се спаси двигателя - едва ли, но може да удължи живота му. Също както може да покаже дефектите/ критичното износване на определени детайли и с това да те принуди да правиш по-скорошен ремонт, докато в противен случай може мъзгоча просто да е маскирал проблема.....
Затова и нямам смислен извод...
Ако не го промиеш също няма гаранция че мъзгоча няма все пак да попадне във фазорегулатора, хидрокомпенсатори и т.н...
За мен промивката е полезно действие, като проблемите са минимални ако се прави редовно...
Ако двигателя е затлачен - да, има вероятност да вдигне мръсотията до някое по-критично място, но миещата съставка може и да го изкара от там...
Да се спаси двигателя - едва ли, но може да удължи живота му. Също както може да покаже дефектите/ критичното износване на определени детайли и с това да те принуди да правиш по-скорошен ремонт, докато в противен случай може мъзгоча просто да е маскирал проблема.....
Затова и нямам смислен извод...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
Отново за VVTi и маслото
Явно зависи от гледната точка. Аз бръмча по различни дестинации в Европа и не ми отърва да закъсам някъде дори и лятно време. Затова не бих си правил експерименти дали ще се получи или не желания ефект с промивка. Бих разглобил двигателя както е предложил nowyaris. Така ще се види и дали има поражения от маслен глад. Не споря ,че съм прав а изразявам мнение какво бих предприел аз ако предполагаемия проблем е такова голямо засиране.Не споря и финансово кое колко е оправдано но знам като закъсаш на чуждо място какви драми стават а ако имаш и ценен багаж става пълно мазало.
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Отново за VVTi и маслото
Каква е гаранцията , че мизерията няма да се отмие със качественото масло и няма да се получи това което теб те тревоижи след промивката. Промивката щом сваля нагара също и донякъде го разтваря. Именно затова си смятам , че промивката не би трябвало да е чак опасна за двигателя. Уважавам мнението ти все пак , но това не означава , че нямам право и на мое

Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
Отново за VVTi и маслото
Благодаря на всички за мненията! Разбрах долу-горе на какво трябва да се обърне внимание. Някой ще ми препоръча ли сервиз във Варна, в който могат да ми направят всички тези процедури или е най-добре в сервиза на Тойота?
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
Отново за VVTi и маслото
Ако не ти отговори някой варналия влез в раздел Сервизи ,Магазини и си изкопай нещо за Варна. Нямам представа какъв ти е проблема но ако предприемеш промиване сложи предварително в един буркан с почистващата химия О-пръстени , някой семеринг , „гумички “ за клапани...за видиш дали им се случва нещо , защото яките химии които найстина разтварят нагари и коксови отлагания разлагат или подуват споменатите уплътнения. Не е някаква драма защото ако отваряш мотора ще ти трябват нови.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отново за VVTi и маслото
Промивките ги правех в Тойота, защото те ми поддържаха Авенсиса...
Забравил съм вече каква химия ползваха, но според мен имаше ефект - след като почнах при всяка смяна да правя промивка, новото масло стоеше доста по-дълго време чисто
Процедурата бе с присадка към старото масло - доливаш, оставяш автомобила да работи на празен ход 5-10 минути, и изливаш цялото масло...
Забравил съм вече каква химия ползваха, но според мен имаше ефект - след като почнах при всяка смяна да правя промивка, новото масло стоеше доста по-дълго време чисто

Процедурата бе с присадка към старото масло - доливаш, оставяш автомобила да работи на празен ход 5-10 минути, и изливаш цялото масло...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Отново за VVTi и маслото
Промивка на всяка смяна е излишна,ако се ползва вярното/правилното двигателно масло и съответния правилен маслен филтър.
Аз съм ползвал на Яриса веднага след гаранцията/3 смяна/ течност от МАННОЛ.Беше евтина,много евтина,после Мотул и вече
7 години след това само сменям масло и филтър.Дори и при смяна маслото да е леко потъмняло,още по-добре-значи мие.
В който и сервиз във Варна да отиде Колегата,там ще извършат промивката-нищо специално.Но после задължително перфектно
двигателно масло,маслен и въздушен филтър.И то ще си покаже моторчето само живо ли е или умира.Бензин е,държат много.
Аз съм ползвал на Яриса веднага след гаранцията/3 смяна/ течност от МАННОЛ.Беше евтина,много евтина,после Мотул и вече
7 години след това само сменям масло и филтър.Дори и при смяна маслото да е леко потъмняло,още по-добре-значи мие.
В който и сервиз във Варна да отиде Колегата,там ще извършат промивката-нищо специално.Но после задължително перфектно
двигателно масло,маслен и въздушен филтър.И то ще си покаже моторчето само живо ли е или умира.Бензин е,държат много.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Отново за VVTi и маслото
Ти бръмчиш с дизелови двигатели.Написах че при тях всичко е по-кофти.Колегата пита за бензиов-там нагарите нямат нищо общо с дизеловите-проста промивкаIliyа Damyanov написа: Явно зависи от гледната точка. Аз бръмча по различни дестинации в Европа и не ми отърва да закъсам някъде дори и лятно време. Затова не бих си правил експерименти дали ще се получи или не желания ефект с промивка. Бих разглобил двигателя както е предложил nowyaris. Така ще се види и дали има поражения от маслен глад. Не споря ,че съм прав а изразявам мнение какво бих предприел аз ако предполагаемия проблем е такова голямо засиране.Не споря и финансово кое колко е оправдано но знам като закъсаш на чуждо място какви драми стават а ако имаш и ценен багаж става пълно мазало.
много често помага.И нещо много важно за мен-след промивка да не се налива веднага новото масло-аз оставих Яриса повече от 12 часа-цяла вечер и цяла нощ без пробка и маслен филтър-хубаво да се отече.Чак на другата сутрин затварях и наливах.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отново за VVTi и маслото
Излишна по принцип

Логично през запеклите сегменти бе влизал доста мъзгоч в картера

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Отново за VVTi и маслото
То картер с промивка не се чисти - чисти се с шпакличка,телена четчица,стар пешкир , много бензин и много търпение . После пароструйка и моточистител. 

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отново за VVTi и маслото
Това се надявам да е било направено при смъкването на буталата (поне една пароструйка).... Но блок/глава няма как да ги мият така без смъкване на двигател и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Отново за VVTi и маслото
А,главата я мият и без да смъкват двигателя
.Само смъкват главата.Не бе,просто Колегата питаше какво да прави и аз като дърт пинтия
му казах откъде да почне.Щото онези по сервизите във Варна като почнат да го омагьосват.......... Мани,мани.............
Не знам - Яриса и след вече 10 години и почти 60 хиляди градско масло не пипа.То са си само три цилиндъра де.....
Жената точно маслената щека я е заебала отвсякъде-даже не я знае къде е.Вчера вечерта завалял сняг и каза че наляла зимна течност.
Моля се на Бога да не я е наляла в двигателя
.

му казах откъде да почне.Щото онези по сервизите във Варна като почнат да го омагьосват.......... Мани,мани.............
Не знам - Яриса и след вече 10 години и почти 60 хиляди градско масло не пипа.То са си само три цилиндъра де.....

Жената точно маслената щека я е заебала отвсякъде-даже не я знае къде е.Вчера вечерта завалял сняг и каза че наляла зимна течност.
Моля се на Бога да не я е наляла в двигателя

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
Отново за VVTi и маслото
Здравейте колеги. Днес в един сервиз ми казаха, че тъй като съединителя е за смяна, колата загрявала, температурата на маслото се вдигала и затова светвала лампата за масло. Как ще коментирате?
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отново за VVTi и маслото
Сменяй сервиза...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], Musicante и 6 госта