D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
- slowtraveler
- Мнения: 6205
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 344 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от slowtraveler » 18 Сеп 2017 08:47
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от PSD » 20 Сеп 2017 11:31
Все едно говориш за моята корола. Проблема ми се решава частично след почистване на ЕГР, но трябват няколко дни каране след това (предполагам за да прочисти остатъци от нагар след него). Освен това лятото е доста по динамична, защото я карам повече извънградско и DPFа не се задръства толкова.NXX написа: Здравейте и от мен. От няколко месеца съм собственик на една от пушештите короли с D-CAT мотор. Автомобила в последните две седмици пуши ежедневно, след влизане на мотора в работна температура почва да дими сивосинкав пушек придружен с мирис на сурова нафта. Освен това моля някой с такъв мотор да сподели с мен , дали колата ускорява до 2000 Хил. оборота, защото мойта я няма никаква, независимо дали съм на първа или друга предавка, колко и да съм настъпил педала на газта тя ускорява едвам,едвам. След вдигане над написаните обороти ускорява, но това мудно поведение за мен не е нормално и опасно в дадени градски условия. Управлявал съм доста по стари, както и по нови дизели но с такова поведение на автомобил не се бях сблъсквал. Така че моля за коментарКарал съм я на диагностика+живи данни и немогат да разберат защо се получава така и ушите ми почват да чуват някакви несмислени отговори. То било нормално понеже било турбо и незнам си какви тъпотий. А мен в някое кръстовище някой ще ме разцепи на две. Турбо,турбо но пък чак толко мудно егати??
PSD
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от Gaco » 22 Окт 2017 09:25
Все едно слушам и за моят автомобил - авенсис дкат 177 к.с., аз също имам наблюдение за същия проблем при ускорение до достигане на 1800 оборота, след това е стрела, но до достигане на 1800 оборота все едно карам без турбина... Не знам на какво се дължи това и моята е гледана на живи данни и единствените отклонения са в дюзите, които пък според майсторите са в допустимите за тойота граници. С интерес ще следя темата и ако решите проблема с ускорението ще се радвам да споделите.NXX написа: Здравейте и от мен. От няколко месеца съм собственик на една от пушештите короли с D-CAT мотор. Автомобила в последните две седмици пуши ежедневно, след влизане на мотора в работна температура почва да дими сивосинкав пушек придружен с мирис на сурова нафта. Освен това моля някой с такъв мотор да сподели с мен , дали колата ускорява до 2000 Хил. оборота, защото мойта я няма никаква, независимо дали съм на първа или друга предавка, колко и да съм настъпил педала на газта тя ускорява едвам,едвам. След вдигане над написаните обороти ускорява, но това мудно поведение за мен не е нормално и опасно в дадени градски условия. Управлявал съм доста по стари, както и по нови дизели но с такова поведение на автомобил не се бях сблъсквал. Така че моля за коментарКарал съм я на диагностика+живи данни и немогат да разберат защо се получава така и ушите ми почват да чуват някакви несмислени отговори. То било нормално понеже било турбо и незнам си какви тъпотий. А мен в някое кръстовище някой ще ме разцепи на две. Турбо,турбо но пък чак толко мудно егати??
Gaco
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от Kiki » 22 Окт 2017 12:30
Ако сте потърсили в търсачката на форума, щяхте да намерите няколко теми по този въпрос и да Ви стане ясно, защо не върви до 1800 оборота.Gaco написа: Все едно слушам и за моят автомобил - авенсис дкат 177 к.с., аз също имам наблюдение за същия проблем при ускорение до достигане на 1800 оборота, С интерес ще следя темата и ако решите проблема с ускорението ще се радвам да споделите.
Това не е дефект, а просто така наречената турбодупка, която я имат почти всички турбодизелови двигатели.
Kiki
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от Kiki » 24 Окт 2017 16:43
Абсолютно със съгласен с това!

Kiki
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 02 Окт 2017 16:28
- Местоположение: varna
- Получена благодарност: 1 път
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от antyox » 24 Окт 2017 17:59
antyox
antyox
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от baba_metca » 06 Ное 2017 23:46
Първата причина е ненавременно прочистване на DPF от системата - основно заради много градско каране.
Втората причина е проблем по друг/и компоненти водещи до преждевременно замърсяване на филтъра. Понякога е толкова бързо, че системите за регенерация не смогват с почистването.
Никоя причина няма да се отстрани сама ако просто изчистите грешката. Най-лошото в случая е че това дозапушва филтъра и води до неговата смяна.
Премахването на филтъра НЕ отстранява проблемите на колата по двете причини. Ако ви е запушена петата дюза, дори и да смените филтъра /без дюзата/, новия филтър пак ще се запуши. Същото важи и за градското каране.
Повишаването на вредните емисии на автомобила, причинено от премахването на DPF също е проблем, да в България не е наказуем проблем, но пак е проблем.
baba_metca
-
- Мнения: 98
- Регистриран на: 03 Май 2017 20:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от color » 20 Ное 2017 20:56
Според мен всеки филтър се води консуматив. Рано или късно идва време за смяна, независимо къде и с каква нафта се кара автомобила. Това не значи, че двигателя е изчерпал ресурса си, живота на един дизелов мотор не е съпоставим с живота на DPF-a.
Nissan Primera P10 1.6i 102hp
color
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от baba_metca » 22 Ное 2017 20:01
baba_metca
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от Kiki » 22 Ное 2017 21:09
Преобладаващо градско каране не е нормален режим за ДПФ-а. Поради тази причина, не ми се вярва да бъде доживотен на колата. А за непрекъснатите ядове, които ще създава е друга работа.
Kiki
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от Enzo » 09 Дек 2017 12:54
Благодаря ви.
Enzo
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от kostadinnm » 09 Дек 2017 16:35
От тойота-бургас са ви казали, че трябва да дадете около 1/3 от стойността на колата и не сте се постарали да проучите за алтернативи?! Съжалявам, че се е получило така, но доколкото разбирам, още са ангажирани с отстраняването на проблема и ако са ви останали нерви, ги изчакайте. Ако не искате да ви бърникат повече по автомобила и джоба, ще е добре да потърсите друг сервиз. Иначе колегите тук, колкото и да е късно вече, могат да помогнат ако сте запомнили кода на грешката.Enzo написа: Здравейте колеги, на скоро купих на приятелката си toyota rav4 2.2 d-cat 2007 година. Един ден светна лампата на мотора и колата започна да си прави проверки на системата в следствие на което се включва Savemode на колата. Закарах колата в toyota service и ми казаха че DPF филтъра е за смяна. Аз оставих колата да го сменят. На вечерта отидох и си взех колата. На следващият ден се качих на магистралата и колата предърпваше и мотора работеше доста шумно чуваше се като силошо чукане на клапани. Върнах се в toyota и те ми казват трябва да се смени горивния филтър при което го сменят но колата не се променя и ми казват че може да е някакъв клапан на помпата или дюзи и аз им казвам че колата не беше така от както смениха DPF стана така колата и те казват че ще проверят в движение дните на колата и ще проверят какво е. Ако някой има някаква идея Моля да сподели защото до тук сам дал 4500 лв. За сервиз а колата е по зле от преди да сменя DPF филтъра.
Благодаря ви.
Интересно ми е от къде е взета - нов внос, частно лице(купувана от България), тойота-оказион, ...?!
kostadinnm
- slowtraveler
- Мнения: 6205
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 344 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мнение от slowtraveler » 09 Дек 2017 17:10
Писмено, и изисквайки писмен отговор...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Enzo
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта