Привет, колеги! Използвам темата,за да напиша моите впечатления от новата ни придобивка. Новият член на семейството е Toyota Avensis 2017 1.8 CVT Executive. Преди това имахме Toyota Avensis 2.2 D4D 150 к.с. 2007г. (от която бяхме много доволни). И така - след повече от 800 км. мога да кажа,че съм изключително доволен и само с приятни впечатления. Автомобилът е много комфортен, достатъчно широк отвътре, макар отвън да изглежда малко по-компактен (по мое мнение) от действителността

Интериорът е много добре изпипан, определено от Тoyota са се постарали много в това отношение. Както споменава и колегата dracunculus, на допир е приятна кожата на подлакътника и по арматурното табло. Обикновена пластмаса се забелязва най-вече на дръжките на вратите,както и под тях. Седалките са комбинация с "обърната" кожа (ако съм разбрал правилно) и дамаска, която изглежда много здрава и не хлъзгаво-евтината като на някои други марки (което на мен специално изобщо не ми харесва). Бутоните на волана,както и тези по таблото, са достатъчно големи и лесни за натискане. Както отбеляза и съпругата ми - дори и по-нисък шофьор може с лекота да достигне всеки бутон около мултимедийния дисплей, без да е нужно да се протяга

Един недостатък на централния дисплей е,че при силно слънце малко се отразява и не се вижда много добре. Иначе менюто на дисплейчето между скоростомера и оборотомера е много добре видимо,лесно и интуитивно за работа. Може да се избира (както и на други модели предполагам) каква информация да се извежда и в какъв ред. Изглежда така:
Ето и снимка на централния (мултимедиен) дисплей:
Жабката е доста голяма, така както беше и при T25. Осветена е добре и се вижда при тършуване в нея нощем :
Един голям недостатък според мен е изключително намаленото отделение за бутилка на вратите. На задните е по-малко от това на предните и може да се сложи, при това вертикално, едно шише от 500 мл. (не съм снимал и не мога да покажа). За сметка на това ето колко голямо е отделението на предните врати:
Подлакътникът е изключително голям и дълбок. В него се намират USB и Aux буксите:
Удобство е,че поставката за чаша може да се движи напред-назад. Като цяло подлакътникът не е много висок, но тъй като колата е автоматик и не се налага постоянно превключване - височината е много подходяща. Не зная дали ще е така,ако скоростната кутия бе ръчна ...
Има и допълнително място за чаша зад скоростния лост. То не е подходящо за бутилка, но пасва идеално за чаша кафе ,която сме купили от бензиностанцията да се освежим
Купих гумени стелки от един от сайтовете за такива (нарочно не пиша името,за да не се счете за реклама). В Тойота искат по 140-160 лв. за гумени стелки в купето и още толкова за багажника. В случая цената беше 104 лв. общо за 2-та комплекта! При това на Rezaw-plast, които нямат никаква неприятна миризма и пасват идеално на модела:
Как се държи двигателят: тъй като идвам от 2.2 D4D 150 к.с. , много си мислих да не би да е слаб този двигател и да ме мъчи при шофиране извън града. Е, опасенията ми са били напразни. Двигателят и много добре балансиран. Изключително тих и дори доста икономичен в сравнение с това, което очаквах от бензин и то автоматик. Все пак още я караме леко и плавно/нежно, но на магистралата поддържа спокойно 100-120 км/h, при това на много ниски обороти. Мога да отбележа,че купето е изключително добре обезшумено.
Средният разход е 7.6 за вече повече от 800 км, като 20-30 % е градско, другото - извън града, основно по магистрала. Няколко пъти ни се е налагало да дадем малко повечко газ ( до около 3000 RPM) и определено колата има достатъчно запас от мощност. Не съм ползвал режим SPORT все още, затова не мога да коментирам за поведението при него.
Автоматичната скоростна кутия е изключително прииятна, не се усеща никакво превключване, движи се много тихо и просто като самолет! Свиква се много лесно с шофирането и е просто несравнима в градско шофиране.
Камерата за обратно виждане е много добре показваща всиччко отзад. Видимостта е много добра дори и нощем! Асистентите за напускане на лента, показване на таблото на знаците, toyota safety sense са много приятни и също забавни. Може би предупреждаването за напускане на лента е по-смислено в извънградски условия, особено по магистрала. В града не го намирам за нужно, но то и не работи при скорост под 50 км/ч.
Багажникът на седана е достатъчно голям и мисля ще побира всичко, с изклюение на по-дълги товари, за които ще е нужно комби
Сигурно е важно да отбележа,че най-накрая са се сетили,че бутона за прибиране на страничните огледала е нужно да има подсветка! Това беше голям минус при T25 нощем. Бих казал,че синята подсветка е много приятна и не дразни изобщо при нощно шофиране.
Досега, при малко повече от 800 км. не се е налагало да доливам масло или каквито и да е течности
Надявам се,че информацията ще е полезна за бъдещи собственици.
