Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие
Мнение от slowtraveler » 03 Окт 2017 21:30
На Маздата общата дебелина на грунд+боя+лак бе 120микрона...
На Джипа пак го измерих - явно някой негър боядисва на ръка, защото за разлика от маздата има голямо 'разхвърляне' на дебелините - от 90 до 180 микрона... Първоначално си помислих, че е имало поправки, но всички детайли бяха с еднотипно 'разхвърляне' без следа от ремонт (измерено с уред)...
Малко хора знаят на каква дистанция хвърчи боя, пръсната с пистолет... Случвало ми се е да бъда на над 200-300м от мястото на боядисване и пак да ми 'боядисат' колата....
Референция за общата дебелина на лако-бояджийските покрития на някои познати марки (стойностите са микрони/микрометри):
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4543
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 203 пъти
Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ
Мнение от BOz » 16 Окт 2017 13:36

От техническа гледна точка каква е разликата, че са дадени модели?slowtraveler написа: Малко хора знаят на каква дистанция хвърчи боя, пръсната с пистолет... Случвало ми се е да бъда на над 200-300м от мястото на боядисване и пак да ми 'боядисат' колата....
Референция за общата дебелина на лако-бояджийските покрития на някои познати марки (стойностите са микрони/микрометри):
Поне аз не виждам някаква връзка стил СУВ/джип да е по-дебела (за да пази или да е по-здраво, или нещо такова), не виждам връзка спрямо клас автомобил. Общо взето май е само технологично за конкретен модел, но не зависи "екслузивността" на модела, или пък неговото предназначение, или нещо друго.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ
Мнение от slowtraveler » 16 Окт 2017 16:36
Дадени са модели, защото в технологичната карта (painting specification) на всяко различно изделие е описано какъв материал (грунд, база, лак) с каква дебелина да бъде нанесен...
А доколко се спазват спецификациите зависи от технологията на боядисване и наличната техника... На Маздата дебелината бе 120мк +/-5мк (че и по-малко)...
На джипката явно са нанасяли слоевете на ръка, защото има големи отклонения (+50мк

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Kiki
- Мнения: 8202
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ
Мнение от Kiki » 16 Окт 2017 18:42
На много коли дебелината на покритието на различните детайли се различава и с повече от 50мкslowtraveler написа: На джипката явно са нанасяли слоевете на ръка, защото има големи отклонения (+50мк)....
Причината според мен е, че примерно, капаците, вратите и броните се боядисват отделно от купето.
Хубавото е, че от дебелината на цялото покритие, по-голямата част се пада на лака.
Kiki
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ
Мнение от slowtraveler » 16 Окт 2017 18:47

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4543
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 203 пъти
Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ
Мнение от BOz » 17 Окт 2017 11:22
На всичките клипове, които съм гледал за производството на автомобили, боята се нанася на цялото купе едновременно, а не разглобено.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- Kiki
- Мнения: 8202
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ
Мнение от Kiki » 17 Окт 2017 18:29
Капаци и брони, със сигурност няма.
Kiki
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ
Мнение от slowtraveler » 17 Окт 2017 18:30
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие
Мнение от martod » 18 Окт 2017 08:26
Напълно е възможно, англичаните тачат ръчния труд . Аз имам съсед който над 20 г. е там бояджия. Преди време беше във фабриките на Ролс Ройс и казваше, че стигат до 12 ръце лак над базата, а при нормалните коли се лакира до 3 ръце (пласта). Та ако ти попадне такава кола, уреда може и да не хване дебелината .

По темата: Бъркаш дебелините на различните пластове, но това е защото си нямаш хал-хабер от боядисване .

Ако грунда (шприц-кита) е 40 микрона, базата над него е най много 10- 15 микрона и всичкото друго микрон нагоре е лак .

Ако бяха еднакви пластовете както ги смяташ, още на второто пастиране детайла ще остане само на база или грунд .

martod
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие
Мнение от slowtraveler » 18 Окт 2017 08:36
Джипката е американска, така, че не се знае кой 'матов' екземпляр е мацал с баданарката

Ролс ройс отдавна наблягат на ръчния труд, ама американците са повечето евреи, и ако могат да икономисат ръчен труд - ще са го направили


Уредът хваща до 1500мк, така, че доста има да мацат за да достигне до лимита му

А когато нанесеш боя(цвят) с 10-15 микрона и то покрие плътно - ми се обади




Проста сметка - 30мк грунд, 30-40мк боя... Остава над 60-100мк лак, което позволява многократно и безпроблемно полиране и пастиране.. Предполагам на нормално полиране се смъква не повече от 2-3 мк от лака... А пастирането - може и да увеличи дебелината

А от друга страна - малко по-тежък удар от отворена врата успява да го повреди дотолкова, че да се налага пребоядисване...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие
Мнение от martod » 20 Окт 2017 09:01
Проста, ама зависи на коя кола го смяташ .slowtraveler написа: Проста сметка - 30мк грунд, 30-40мк боя... Остава над 60-100мк лак, което позволява многократно и безпроблемно полиране и пастиране..

Я сметни на Хюндай Ацент от таблицата дето си дал, с общо покритие 70 микрона, 30мк грунд, 30-40мк боя и за лака колко "мк" остава ? .

martod
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие
Мнение от slowtraveler » 20 Окт 2017 09:26
Някои бои позволяват директното нанасяне върху подготвена повърхност, без свързващ слой...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие
Мнение от Himbo » 06 Фев 2018 15:42
Шегуваш ли се

Всичко това е много хубаво, ама аз друго си мисля - ако ходим по т.нар. официални сервизи да си правим детайлите на новите коли, дали ги правят по спецификациите и дали да не си потърся и аз една такава машинка и утре, ако имам проблем в ТМ Ауто, да ги проверя и ако не съм доволен, да се заям с тях. Или по-добре не, защото следващият път може и да ми откажат да ми я приемат за ремонт и тогава ще ми трябва и на мен добър съсед бояджия

Но да се върна на въпроса с поправките - мен за това ме притеснява, след ремонт в сервиз, да ходя някъде да пастирам, защото не знам колко лак са ми сложили и реално колко ще остане след почистването, пастирането и полирането (защото ако трябва да сме конкретни добрия детайлинг се прави така, а не само самото пастиране). И като те пернат 3-4 пъти едни камъчета на магистралата, на изтънелия лак, почти сигурно отиде и боята. И пак в сервиза. И тогава, за какви микрони си говорим.. Е така с една фиеста, червена акрилна боя - двукомпотентна (боя и лак в едно), колкото пъти е ремонтирана в официален сервиз в София, толкова лесно се драскаше и всичко й личеше, че ми писна да се занимавам.. Може бояджията във форд да е "Габровец", та мноого тъничко да е пипал, иначе си е добър

росто не си е работа...

Himbo
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие
Мнение от slowtraveler » 06 Фев 2018 15:56

За сервиза - защо да не си говорим за микрони? Вярно, че в повечето случаи нашите бояджии не могат да докарат по-тънкия равномерен 'заводски' слой и го правят по-неравномерен, но и по-дебел.
След боядисване в нашенски сервиз дебелината обикновено е 200-250мк, стига да няма поправки... Има ли кит някъде - може да скочи и над милиметър...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие
Мнение от Himbo » 06 Фев 2018 17:50

За сервизите дано да си прав, но аз по-скоро подозирам, че е точно обратното - за икономия на материал или от мързел, биха направили по-тънък, а не по-дебел слой. Кой ще ти минава примерно 12 ръце лак, както беше написал някой по-горе, освен ако не е такава спесификацията, не му се плаща един куп пари и не е съвестен (лошото е, че може да му се плати и пак да не е съвестен..). Говоря за пребоядисване на целия детайл. За локални поправки от вида chips away, не знам... Не знам и доколко е професионално да се ремонтира щета по такъв начин.
Himbo
Обратно към “Интериор/екстериор”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 1 гост