Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
plamsav
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Мнение от slowtraveler » 03 Окт 2017 14:07
http://eahart.com/prius/psd/
От което в допълнение става ясно защо има ограничение на максималната скорост при движение на ток, която е доста по-ниска от максималната при движение с ДВГ

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- plamsav
- Мнения: 111
- Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
- Местоположение: Русе
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Мнение от plamsav » 03 Окт 2017 23:36
Това е най-добрата анимация, на която се вижда точната взаимовръзка между трите движещи се елемента в Устройството за разпределение на мощността PSD.
slowtraveler написа: http://eahart.com/prius/psd/
plamsav
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Мнение от Hursa » 05 Окт 2017 23:08
P – мощност на двигателя, М – въртящ момент, n – обороти, k – коефициент (зависещ от това, какви единици използваме).
(Мощността е моментната механична енергия, генерирана от двигателя, тя го характеризира. Докато механичната енергия, като такава, може да е генерирана за произволен отрязък от време.)
Ако ДВГ работи (ДВГ не може да работи под определени минимални обороти, не че не се знае) – върти „касетата” (не знаех, че така се нарича) със „планетарните колела”. Така генерирания от ДВГ въртящ момент и мощност се разпределят, между короната и слънчевото колело. Въртящият момент се разпределя в споменатото съотношение. (Предполагам при различните модели това съотношение - в зависимост от съотношението между размерите на короната, слънчевото колело и сателитите – може да е различно.) Но мощността, предадена към короната и слънчевото колело зависи не само от момента, но и оборотите с които те се въртят (по спомената формула).
(Може би не е и коректно да се каже, че момента се разпределя между короната и слънчевото колело. А по скоро предавания момент към короната е редуциран до 72%, а към слънчевото колело – до 28%. Защото, ако например момента се подава към короната, при спускане, в „брейк” режим – тогава момента даван от касетата е 1,39 по-голям спрямо подадения, а на слънчевото колело е 0,39 – така, че сумарния редуциран момент е значително по-голям от генерирания върху короната от движещия се по наклона автомобил.)
Момента предаван към короната (а от там и към двигателните колела) от ДВГ (при спрян автомобил) не е голям – от една страна имаме повишаваща предавка, все едно сме включили на „шеста” в „обикновен бензинов” автомобил (трябва да се уточни какво е предавателното число между короната и полуоските), а от друга ДВГ на приус (работещ по цикъла на Милър) при ниски обороти не може да генерира голям въртящ момент и съответно мощност. Оборотите на ДВГ при спрян автомобил се ограничават за да не се стигне до разрушаване на МГ1 въртящ се около 3,6 пъти по-бързо.

(А може би, “старта” на синхронния двигател в автомобила става, чрез само синхронизация и подаване на захранване с много ниска честота, но тогава вероятно са необходими демпферни намотки, а не знам дали се използват такива при ротор с постоянни магнити.)
Извинявам се за “свободните съчинения”, но се надявах най-вече това да науча от темата.
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Мнение от slowtraveler » 05 Окт 2017 23:28
Към това трябва да се има предвид, че електрониката командва и тока към МГ2, с което може да го НАКАРА да бъде блокирал - да не мърда, въпреки, че въртящият момент към короната може и да е достатъчен за задвижване на автомобила...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Мнение от Hursa » 06 Окт 2017 12:18
Hursa
- BOz
- Мнения: 4545
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Мнение от BOz » 06 Окт 2017 12:27
Посоката на въртене става чрез това управление (фаза на магнитното поле), но мощността главно се регулира чрез промяна на напрежението и тока, които се подават през статора, като винаги се разчита, че фазата ще бъде точно синхронизирана, за да се предаде максимално към ротора енергията, която се консумира от статора. Идеята е да не се губи въртящ момент, съответно енергия. Да, твоето предположение е възможно за управление на мощността, чрез дефазиране на магнитните полета, но това ще доведе до големи и излишни загуби.
За целта има един сензор, който определя много прецизно ъгъла на ротора спрямо статора, за да може много прецизно да се управлява фазите на магнитните полета.
Но мощността в последствие се управлява чрез големината на магнитното поле, чрез промяна на тока и напрежението, което реално създава промяна в магнитното поле => промяна в мощността, но точно синхронизирани по фаза магнитни полета на статора и ротора.
Ето тук може да видиш какво представлява сензора за определянето на позицията на ротора спрямо статора.
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=c2BneFL1A2E[/bbvideo]
Да това реално става всеки път когато МГ-1 да кажем пали и гаси двигателя. Създава обратен въртящ момент на короната, за да не се отрази върху "задвижването" на колата, когато автомобила е в "Д" позиция на скоростите.
Но ако автомобила е на "П" да кажем, на МГ-2 не му се подава обратен въртящ момент, защото се разчита на механичното му задържане от "палеца" за паркинг. Тогава се подава управление към МГ-1 за развъртането на двигателя.
Дори и в движение се създават такива въртящи моменти в двигателите по време на палене и гасене на двигателя, като целта им е главно "незабележимото" намесване на системата от гледна точка на водача.
Но това са вече подробности...

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
JRD
WoLF
- plamsav
- Мнения: 111
- Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
- Местоположение: Русе
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Мнение от plamsav » 09 Окт 2017 14:09
Написаното по горе е ГРЕШНО. Когато автомобилът е в движение и натискате газта разпределението на енергията от двигателя е ВИНАГИ 72% към сателитите и 28% към МГ1. А когато е необходима много мощност всичките 28% от МГ1 във вид на електричество се предават към МГ2 плюс допълнително от батерията, колкото е необходимо и колкото тя може да отдаде в конкретния случай.BOz написа: Но в момента в който докоснеш педала на газта, то производството на енергия от МГ1 чрез двигателя намалява драстично, защото системата преминава в по-оптимизиран режим и "иска" да извършва по-полезна работа (от чисто ефективен път), която работа се изразява в преместване на колата по най-оптималния възможен начин, а именно чрез извършване на работа през 72%-вия път, а не през 28%, с едно и също изразходвано гориво (енергия).
plamsav
plamsav
- plamsav
- Мнения: 111
- Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
- Местоположение: Русе
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Мнение от plamsav » 09 Окт 2017 14:59
Това в действителност няма как да се случи. Газта на Приус не е жило. Всичко се регулира от електрониката и тя няма да позволи на двигателя да развие такива обороти при тази скорост. Вие може да натискате газта колкото си искате, но двигателят ще угасне веднага, когато батерията се зареди до необходимото ниво, а и преди това оборотите ще са много по- низки от максималните. А приблизително 99% от енергията ще отиде в МГ1.
plamsav
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Мнение от slowtraveler » 09 Окт 2017 15:05
Зависи от логиката на електрониката... Това дали МОЖЕ да произведе енергия не означава, че я произвежда... Въртенето на генератор не означава че той задължително произвежда енергия... Да, може да генерира напрежение/потенциал, но няма ли товар, токът ще е 0А, и съответно - мощността ще е 0W, което автоматично прави произведената енергия 0кВч

За енергията - горе сме го писали... НЯМА как да разпределиш енергия точно 72% / 28% при условие, че например на MG2 си 'забил чопа' и той не мърда... Съотношението на разпределената енергия ще зависи от оборотите на всяка една част от планетарната предавка...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4545
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Мнение от BOz » 09 Окт 2017 15:14
Защо не ми цитираш цялото мнение, а само част от него, като се губи цялата идея на конкретен режим на системата, която съм обяснил?plamsav написа: Написаното по горе е ГРЕШНО. Когато автомобилът е в движение и натискате газта разпределението на енергията от двигателя е ВИНАГИ 72% към сателитите и 28% към МГ1. А когато е необходима много мощност всичките 28% от МГ1 във вид на електричество се предават към МГ2 плюс допълнително от батерията, колкото е необходимо и колкото тя може да отдаде в конкретния случай.
Дай ми данни за производството на електроенергия когато засилиш колата да кажем с 50км/ч и я сложиш на "Н" да видим каква енергия се произвежда от МГ-1 през това време.
МГ-1 може да бъде и като генератор, и като ел. двигател, но и като балансьор в системата, нито да произвежда енергия, нито да харчи (не произвежда нито положителен, нито отрицателен въртящ момент (още един жикер)). Това е част от една идея, където слоу спомена малко по-назад по принцип.
Е защо да няма как да се получи? Още ли жокери да ти дам? А и къде съм писал за обороти по принцип, че не виждам. Един двигател може ли да работи в максимален работен режим, но не намиращ се в максимални обороти? Да не навлизам и в подробности, че започвам и с "на теория", за да се илюстрира идея за размисъл.
Май започвам да виждам заяждане от твоя страна или най-малкото неразбиране на написаното, което съм направил, я от недоизчитане на текста, я от неразбиране, я от някаква друга причина.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- plamsav
- Мнения: 111
- Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
- Местоположение: Русе
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ
Мнение от plamsav » 09 Окт 2017 15:29
Чопа се забива на МГ2 и енергията се разпределя така, когато колата се движи без рязка смяна на скоростта. Когато имаме ускорение или забавяне това съотношение плавно се променя и се стреми при първа възможност да се върне в зададеното условие - 72/28.
plamsav
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост