Забраняват колите без катализатори и в София?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 19 Апр 2007 01:31

El Camino написа:В БМВ форума преди време бяха пуснали една акнета - за или против таксите по магистралите.
Напук на очакването ми, че никой няма да е за и напук на здравата логика, че винетка, такса и пътен данък никъде по света няма на едно, мнозинството бяха ЗА платени магистрали. Предтекста беше - така ще оправят пътищата.

Тоя народ толкова носи, колкото никой не може да си помисли с две думи, при тва с усмивка wacko.gif .
Tuk(US) osven, 4e ima6 godi6na taksa(puten danuk) = $160(stiker na stukloto + stiker na reg. nomer) si pla6ta6 kato pop magidtralite. Kakvo novo pod slunceto v BG?
No tuka asfaltirat i 4istqt snega kato za svetovno!

Spored men horata sa pravi, 4e s pove4e taksi 6te opravqt puti6tata, to e logi4no! E, ako ob6tinata i tam politicite kradat ot tezi prihodi ili ne gi investirat v putni ma6ini i t.n. E DRUGA RABOTA.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 19 Апр 2007 08:14

Japanese_fever написа: Tuk(US) osven, 4e ima6 godi6na taksa(puten danuk) = $160(stiker na stukloto + stiker na reg. nomer) si pla6ta6 kato pop magidtralite. Kakvo novo pod slunceto v BG?
No tuka asfaltirat i 4istqt snega kato za svetovno!
kakvi $160??? wacko.gif predpolagam imash v predvid $80 za godishnata registracia na kolata(koeto niama nishto obshto s magistralite). drugite $80 predpolagam sa za city sticker na Chicago. kadeto az jiveia ne se iziskva sticker i struva $0. plateni magistrali v USA ima samo v niakolko shtata, bulshinstvoto sa bezplatni. ako poglednesh kartata na USA, pochti niama tallways v sravnenie s freeways. btw, v Chicago niama platena magistrala(osven ako ne broish skyway-a)!
->

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 19 Апр 2007 10:32

Japanese_fever написа:
El Camino написа:В БМВ форума преди време бяха пуснали една акнета - за или против таксите по магистралите.
Напук на очакването ми, че никой няма да е за и напук на здравата логика, че винетка, такса и пътен данък никъде по света няма на едно, мнозинството бяха ЗА платени магистрали. Предтекста беше - така ще оправят пътищата.

Тоя народ толкова носи, колкото никой не може да си помисли с две думи, при тва с усмивка wacko.gif .
Tuk(US) osven, 4e ima6 godi6na taksa(puten danuk) = $160(stiker na stukloto + stiker na reg. nomer) si pla6ta6 kato pop magidtralite. Kakvo novo pod slunceto v BG?
No tuka asfaltirat i 4istqt snega kato za svetovno!

Spored men horata sa pravi, 4e s pove4e taksi 6te opravqt puti6tata, to e logi4no! E, ako ob6tinata i tam politicite kradat ot tezi prihodi ili ne gi investirat v putni ma6ini i t.n. E DRUGA RABOTA.
Kaкво ново под слънцето в България ли ? Ами и винетка - към изброените. Събрали сме всички възможни такси и данъци накуп, има си хас ! mad.gif
За капак държавата поема гаранции към концесионера на магистралата и накрая ще излезе че хем концесионера е събирал такси, хем държавата му е платила ПОВЕЧЕ от това което той трябва да инвестира - отделно !!! Ама така е докато синчето на царя е набъркан с тая работа ! Дошли са да крадат - и наготово, и парите на данъкоплатците.
Добре де аз да си питам че въоще не съм в час .........няма ли начин да се сложи катализатор примерно на АЕ86 който да покрива нормите(дори и скъпо да излезе)
Начин има. Въпроса е ЗАЩО ?
Колите над 20-25 години се обявяват традиционно за олдтаймери, не минават емисии тестове, не плащат данъци (или плащат ниски). Традиционно са реставрирани, радост за окото, в малко бройки - нито е проблем замърсяване, нито хазната страда от облекченията за тях. Така е в доста държави - но не и в нашата смотана ... абе нямам думи.
Накрая ще се разбере кой стои зад вноса на турски катализатори (например) и ще лъсне чии интереси са обслужени тоя път - сефте !

Аватар
poli
Мнения: 846
Регистриран на: 02 Май 2006 16:21
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от poli » 19 Апр 2007 12:32

fido написа:Добре де аз да си питам че въоще не съм в час .........няма ли начин да се сложи катализатор примерно на АЕ86 който да покрива нормите(дори и скъпо да излезе)
Може,така правят и в Гърция и в Италия,но айде ето примерно 5човека ще си го позволят а други 6 не.
Да не говорим за някой по така ъпгрейдван автомобил,е и за него има решение ма не е от ефтините.



ПС.В началото когато и в Гърция се прие същия закон направиха голям бум с катализатори от Португалия,но дойде друга политическа партия на власт и внесе други измервателни уреди които отчитаха че през Португалските катализатори минават повече от позволеното вредни емисий и етот ти трябва да се заменят с подобни на турска фирма,но хората протестираха и за да се избегнат по-масови протести се тестваха турските катализатори и резултата беше че не покриват нормите.И решението бе уникално и за икономиката на страната,произвеждат се катализатори в Гърция и дори се изнасят за много други страни,а понеже гърците си падат и по тунинга,има доста варианти на по свободни катализатори(в зависимост от мощноста на колата) които се използват за спортни автомобили...
КЕФ ЦЕНА НЯМА

1.Тoyota Glanza V Turbo-290ps-RHD
2.Toyota Previa-156ps-LHD
3.Toyota Corolla AE86-165ps-LHD
4.Mazda RX7 FD-500ps-RHD
5.Subaru Justy 68ps-LHD

El Camino

Мнение от El Camino » 19 Апр 2007 13:01

Za oldtimerite da wmetna samo, che predi da pochnat da plashtat mnogo niskiq danyk i mnogo niskata zastrahowka, minawat prez pregled, koito da udostoweri, che wsichki chasti po tqh sa awtentichni za epohata na i originalni. I kolite trqbwa da sa nad 30 godishni. Towa e wariant 1.

Wariant 2, deto go zabraniha - s edni nomera mojesh da karash 50 koli. Tezi 50 koli ne minawat pregled i t.n. i plashtat samo 1 danyk i zastrahowka. Oooobache - imash prawo da gi karash samo do oldtimer sreshti ili do serwiza. Wodi se pytna kniga.
Tozi wariant go zabraniha ot fewruari:).

Ta s oldtimerite ne e chak tolkowa rozowo. Otdelno towa, kakto pisah - i te nqmat prawo da karat w gradowete, zashtoto nqmat katalizatori.

Katalizatori pri tqh syshto nqma kak da se instalirat, poneje ne sa awtentichni za epohata.
Pri po nowite koli - naprimer 4AGE redtop, koito e s katalizator dori ot zawoda, toyota se proiznasq taka: "Usywyrshenstwan katalizator (2ro pokolenie) ne mojem da dostawim za tozi model, zashtoto formata na goriwnata kamera na dwigatelq ne e smetnata za takiwa emisii". Twa po powod opita na nemskiq toyota forum da spasi kolite s 4AGE w gradowete.

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 19 Апр 2007 13:15

El Camino написа:Za oldtimerite da wmetna samo, che predi da pochnat da plashtat mnogo niskiq danyk i mnogo niskata zastrahowka, minawat prez pregled, koito da udostoweri, che wsichki chasti po tqh sa awtentichni za epohata na i originalni. I kolite trqbwa da sa nad 30 godishni. Towa e wariant 1.

Wariant 2, deto go zabraniha - s edni nomera mojesh da karash 50 koli. Tezi 50 koli ne minawat pregled i t.n. i plashtat samo 1 danyk i zastrahowka. Oooobache - imash prawo da gi karash samo do oldtimer sreshti ili do serwiza. Wodi se pytna kniga.
Tozi wariant go zabraniha ot fewruari:).

Ta s oldtimerite ne e chak tolkowa rozowo. Otdelno towa, kakto pisah - i te nqmat prawo da karat w gradowete, zashtoto nqmat katalizatori.

Katalizatori pri tqh syshto nqma kak da se instalirat, poneje ne sa awtentichni za epohata.
Pri po nowite koli - naprimer 4AGE redtop, koito e s katalizator dori ot zawoda, toyota se proiznasq taka: "Usywyrshenstwan katalizator (2ro pokolenie) ne mojem da dostawim za tozi model, zashtoto formata na goriwnata kamera na dwigatelq ne e smetnata za takiwa emisii". Twa po powod opita na nemskiq toyota forum da spasi kolite s 4AGE w gradowete.
В съседна Холандия знаеш положението е различно - граница 25 години примерно. Всяка държава - с нейни правила. Но все повече се набива на очи зора да се наложат на хората забрани с цел да купуват нови продукти (т.е. да стимулират икономически "приятелски" и лобистки кръгове).

ПП: Поли, а гръцките катализатори в цялата история бяха ли тествани ? laugh.gif

El Camino

Мнение от El Camino » 19 Апр 2007 13:35

Mmm zabrawih da go spomena a iskah - w toq wtoriq wariant kolite se wodqt youngtimers i moJEHA da sa i koli nad 20 godishna wyzrast. Sq weche wsichko twa e bez znachenie estestweno.
W BG moga samo da si predstawq, che mi e bedna fantaziqta kakwa glupost newijdana mogat da izmislqt. Dobre, che winagi ima wratichka, 2ri nachin, a i nai - skypiq policai struwa 20 lewa za sega.

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 19 Апр 2007 13:55

В случая проблемът не е в полицая, ако се въведат строги екологични мерки, ще е невъзможно да минеш първоначална регистрация, годишен технически преглед, дори няма да може да си продадеш колата без покрити емисии, пък и няма кой да ти я купи. Все някога и това ще се случи в БГ, но дано преди това да се случат хубавите пътища, безопасното пътуване, повишавнето на стандарта и на покупателната ни способност! Ние да си сменяме новите коли на преклонната възраст от 3-4 години, пък нека качеството им да е паднало и не знам какви си изисквания да ни измислят :whistle:

П.П. Нещо се размечтах! wacko.gif

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 19 Апр 2007 14:14

Aбе не мога да схвана зачий е цялата работа:
Производство на СО2 в тонове при население (данните за 2004-та):

САЩ - 5 762 050т. - 298 444 215 души (средно 0.019т./ч. годишно)
Германия - 837 425т. - 82 422 299 души (средно 0.010)
България - 44 731т. - 7 385 367 души (средно 0.006)

Та кой кого прави на луд ?

fido
Мнения: 53
Регистриран на: 23 Мар 2006 01:39

Мнение от fido » 19 Апр 2007 14:46

Xeku написа:В случая проблемът не е в полицая, ако се въведат строги екологични мерки, ще е невъзможно да минеш първоначална регистрация, годишен технически преглед, дори няма да може да си продадеш колата без покрити емисии, пък и няма кой да ти я купи. Все някога и това ще се случи в БГ, но дано преди това да се случат хубавите пътища, безопасното пътуване, повишавнето на стандарта и на покупателната ни способност! Ние да си сменяме новите коли на преклонната възраст от 3-4 години, пък нека качеството им да е паднало и не знам какви си изисквания да ни измислят :whistle:

П.П. Нещо се размечтах! wacko.gif
Добре де но на мене не ми е мечта да си сменям колите всяка година с новия модел.....просто си падам по стари модели........трябва да си търся друга страст ли

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 20 Апр 2007 00:36

ALTEZZA написа:
Japanese_fever написа: Tuk(US) osven, 4e ima6 godi6na taksa(puten danuk) = $160(stiker na stukloto + stiker na reg. nomer) si pla6ta6 kato pop magidtralite. Kakvo novo pod slunceto v BG?
No tuka asfaltirat i 4istqt snega kato za svetovno!
kakvi $160??? wacko.gif predpolagam imash v predvid $80 za godishnata registracia na kolata(koeto niama nishto obshto s magistralite). drugite $80 predpolagam sa za city sticker na Chicago. kadeto az jiveia ne se iziskva sticker i struva $0. plateni magistrali v USA ima samo v niakolko shtata, bulshinstvoto sa bezplatni. ako poglednesh kartata na USA, pochti niama tallways v sravnenie s freeways. btw, v Chicago niama platena magistrala(osven ako ne broish skyway-a)!
Da, $80 za godi6nata reg.($80 city stickera za Chicago). E i pri nas city stickera e okolo $20-30, za6toto ve4e ne sum v Chicago.

Kato se ka4i6 na I294 nqma li toll? A na I80? A na 90-kata i 94-kata kato kara6 kum Milwakee i Indianapolis?

Tam stava vupros za cqla Bulgaria, a ti mi dava6 za primer samo Chicagoland ...
Primerno, ako se ka4i6 na SOfia-Varna ili Sofia-Plovdiv nqma li da se pla6ta? 6te se.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 20 Апр 2007 08:34

Japanese_fever написа: Tam stava vupros za cqla Bulgaria, a ti mi dava6 za primer samo Chicagoland ...
otvori kartata na USA i vij kolko plateni magistrali ima. v obshti linii bulshinstvoto sa okolo Chicago i NY, v ostanalata chast na stranata pochti niama takiva.
->

Аватар
poli
Мнения: 846
Регистриран на: 02 Май 2006 16:21
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от poli » 21 Апр 2007 13:00

jamie написа:
El Camino написа:Za oldtimerite da wmetna samo, che predi da pochnat da plashtat mnogo niskiq danyk i mnogo niskata zastrahowka, minawat prez pregled, koito da udostoweri, che wsichki chasti po tqh sa awtentichni za epohata na i originalni. I kolite trqbwa da sa nad 30 godishni. Towa e wariant 1.

Wariant 2, deto go zabraniha - s edni nomera mojesh da karash 50 koli. Tezi 50 koli ne minawat pregled i t.n. i plashtat samo 1 danyk i zastrahowka. Oooobache - imash prawo da gi karash samo do oldtimer sreshti ili do serwiza. Wodi se pytna kniga.
Tozi wariant go zabraniha ot fewruari:).

Ta s oldtimerite ne e chak tolkowa rozowo. Otdelno towa, kakto pisah - i te nqmat prawo da karat w gradowete, zashtoto nqmat katalizatori.

Katalizatori pri tqh syshto nqma kak da se instalirat, poneje ne sa awtentichni za epohata.
Pri po nowite koli - naprimer 4AGE redtop, koito e s katalizator dori ot zawoda, toyota se proiznasq taka: "Usywyrshenstwan katalizator (2ro pokolenie) ne mojem da dostawim za tozi model, zashtoto formata na goriwnata kamera na dwigatelq ne e smetnata za takiwa emisii". Twa po powod opita na nemskiq toyota forum da spasi kolite s 4AGE w gradowete.
В съседна Холандия знаеш положението е различно - граница 25 години примерно. Всяка държава - с нейни правила. Но все повече се набива на очи зора да се наложат на хората забрани с цел да купуват нови продукти (т.е. да стимулират икономически "приятелски" и лобистки кръгове).

ПП: Поли, а гръцките катализатори в цялата история бяха ли тествани ? laugh.gif
Ох,явно съм се превъзбудил и не съм го споменал.
Да минали са някакъв тест в Германия.
Такива се изнасят за целия ЕС(каквото съм слушал по новините).
Но факт е че те спират на пътя и ти мушкат шпионина(пръчката за анализ)в ауспуха и всичко е на ред,а колата има едни 80кс.отгоре.
КЕФ ЦЕНА НЯМА

1.Тoyota Glanza V Turbo-290ps-RHD
2.Toyota Previa-156ps-LHD
3.Toyota Corolla AE86-165ps-LHD
4.Mazda RX7 FD-500ps-RHD
5.Subaru Justy 68ps-LHD

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта