Избор на семеен автомобил
- peterhr
- Мнения: 635
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Избор на семеен автомобил
Браво, много отдавна не бях виждал добро сравнение. Наистина е вярно!
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
- Toyota Yarispz
- Мнения: 186
- Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Избор на семеен автомобил
колега незнам как жонглираш с тия обороти ама при моите предавателни числа от 2000до 3500об/мин на 4 или пета знаеш ли какви разлики в скоростта са?spiridoncho написа: Поредната тема обърната на дизел v.s. бензин. И пак виждам неравноправни сравнения. Бензина глъхнел в байр. Ми като се кара като дизел на 1500об на 6-та ше глъхне. Силата на повечето бензинки е между 3000 и 3500об т.е. там където е макс въртящ момент. На дизела момента е около 2000об. И тук идва заблуждението, че дизела вървял по добре от бензинка. Да дизела е много приятен за каране и доста еластичен, обаче като тръгнеш да изпреварваш и за секунди стигнеш от 2000 до 3500об и вече почти тягата свършва. Бензинката обаче тепърва почва да набира. Не един и два пъти дизела ме е мъчел по баири зад камьони. Иначе се усеща добра тяга като включи турбината и си викам "Ейииии къф кеф, как набира само", но до средата на Long Vehicle и power-a свърши отведнъж и до никъде. Та тези особености е добре да се имат предвид.
Другото което е, защо се сравняват бензинки малолитражки с 2л турбо дизел? Нещо малко куцо ми се вижда. Дали пък 1.4 дизела върви колкото 1.4 бензина?
За градско каране 2л дизел харчи колкото 2л бенин на газ, а в някои случаи и повече - сметнато в пари. Хубавото е, че дизела не остава без багажник, и всяко запалване зимата носи вътрешно удовлетворение (поне аз това чувствам). Но пък ако не е нов можеш да попаднеш на е**ти котъра и да ти скъси живота.
С няколко думи и двете си имат недостатъци. При малко километри не е оправдан дизела като е нов, но ако е на старо що пък не, стига да не се окоти.
бтв. Най-голямата грешка е да се избере голямо купе с малък бензинов мотор. После що дизела вървял повече.

Аз дадох пример че е тегава работа бензинов автомобил да се използва за работа при мен беше малък двигател на комби (ако не се товари става) ., варианта по-голям бензинов на тежко комби пак не е оптимален( като се натовари с хора и багаж и 2000см бензин ще се товари а за разхода да не говорим). Според мен приемливата бензинова комбинация е приличен бензинов( над 100кс) на компактен автомобил за градско шофиране...

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Избор на семеен автомобил
Съгласен съм със Спиридончо и 'играта с оборотите'... По принцип колкото по-високи са оборотите на ДВГ при дадена скорост, толкова по-голям въртящ момент се печели на колелата (и съответно - 'ускорителна' сила) ..
Например дизелът би трябвало да има двойно по-висок въртящ момент от 2 до 3х.об/мин за да се изравни с бензинка между 4 и 6х.об/мин при същите резултантни скорости...
Например дизелът би трябвало да има двойно по-висок въртящ момент от 2 до 3х.об/мин за да се изравни с бензинка между 4 и 6х.об/мин при същите резултантни скорости...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Избор на семеен автомобил
Изчезна бутона едит а гледам, че имам тук таме техническо-граматична грешка в предния пост, за което се извинявам.
Та пак да се върна на темата.
Както slowtraveler каза, макс въртящ момент при бензинките е между 4 и 6к об в зависимост от мотора. Аз по горе написах, че от 3к е горе долу макса защото в повечето случаи около тези обороти е доста близо до максимума. От там до 6к об пълзи нагоре, докато при дизела дали е така.
Ето малко сравнение с моите коли.
Дизела ми е 205Nm а бензина 180, като няма да коментирам при какви обороти са. Като си покарам дизела и почвам да се кефя как "скубе" и ми чупи врата като го настъпя. А на жената и се лашка главата главата на всяко превключване
. И така 1 месец. Качвам се на бензинката и усещам няма го тласъка. Верно кара се с лекота, ама го няма онзи ряз. И си викам аз "Баси бензина как не върви, дизела е друга бира" И така се заблуждавам до светофара където трябва да спирам. И усещам как колата не спира.......ми как да спира след като щото не върви, без да искам съм вдигнал 100
.
Пак да се върна на изпреварването на дълъг камион и жунглирането на скоростите, понеже попита знам ли каква е разликата на скоростите на 4-та или 5-та. Та на дизела не съм му обърнал внимание, но ще ти кажа на бензинката как е при мен. На 4-та не знам. На 5-та съм я карал от 50 до 200. 6-та като включа на 60 и чаааак до 260. Сега кажи, че и дизела може така. А пък за ситуацията с камьона какво да ти кажа. Пълзя зад него с 20 и като боцна 2-ра и сменям на 120(тука малко преувеличих с 10). Та сега ми кажи ти, твоя дизел може ли така? Моя дизел определено не може и ще си карам зад камьона. С Пасат дизел 2015-та не си позволявам такива работи. Виж с Insignia-та нема грижи, ама е битурбо с автоматични, и има копче спорт
.
Каквото и да си говориме трябва да сме оптимисти и по-малко пристрастни защото ще подведеме някой. Фенщината трябва да е настрана. Ако имам достатъчно пари да си купя читав дизел, но не D-Cat, ще си го карам с кеф. Няма да се занимавам с газови и други такива. Но при дизела го има момента, че в един момент започваш да даваш толкова за ремонт, колкото за гориво, и това е продължителен период. Минал съм по този път и го казвам от опит. Ако ще се кара много, или пък колата ще е джип, то дизела е за предпочитане. Но ако ще се въртят до 10к годишно бензина е по-добрия вариант, та ако ще и без газ. Човек ако иска да пести от гориво ще кара по-кротко. На днешно време 2л бензин с нормално каране се докарва с лекота до разход 8/100. Верно 2л повече, но ги няма проблемите на стария дизел, разходите по които се избиват само с много каране.
Като оставим вървенето настрана и погледнем плюсовете и минусите, то избора дизел v.s. бензин зависи от предпочитанията, необходимостта и донякъде гледната точка. Но поне аз съм категоричен, че дизела не е нищо повече от бензина, както и обратно. Вървенето няма да го споменавам защото е субективно усещане. Истината е, че бензина се кара по-нервно и на по-високи обороти, а това понякога е натоварващо. Ако искаш да си почиваш зад волана и да се чувстваш по-динамичен "песнионер" си взимаш турбо дизел
.
Та пак да се върна на темата.
@Toyota Yarispz, много добре знам как жонглирам с оборотите. Но ти определено не съобрази постановката която съм дал. Изобщо изправарвал ли си в баир, с къси възможни отсечки за изпреварване дълъг ТИР? Обикновено 2-ра свършва толкова бързо и при превключването си по средата, а отсреща идва друго МПС. В доста такива ситуации съм бил и да ти кажа не е приятно. Дизела след 3500об почва да губи ускорение и то драстично и те принуждава да превключиш по рано. Превключването е загуба на ценно време. Сега тук говоря за малко екстремни ситуации, но те са доста срещани в ежедневието по дефилетата. Но и човек ако е умен не рискува такива изпреварвания с дизел ако си познава колата. И ако не си ми погледнал подписа, то обърни внимание, че имам и дизел, и бензин. Освен това съм притежавал повече бензинки, но пък имам повече навъртяни км на дизели и то доста съвременни. Та точно тези съвременни дизели и особено на Toyota с DPF-и, освен че харчат малко повечко, направо ги убиваш ако ги караш предимно градско.Toyota Yarispz написа: колега незнам как жонглираш с тия обороти ама при моите предавателни числа от 2000до 3500об/мин на 4 или пета знаеш ли какви разлики в скоростта са?Явно си нямаш на представа каква е и разликата в ефективностите на модерен дизел спрямо бензин( а случайно дизелите на тойота се водят и най-ефективните!) .
Както slowtraveler каза, макс въртящ момент при бензинките е между 4 и 6к об в зависимост от мотора. Аз по горе написах, че от 3к е горе долу макса защото в повечето случаи около тези обороти е доста близо до максимума. От там до 6к об пълзи нагоре, докато при дизела дали е така.
Ето малко сравнение с моите коли.
Дизела ми е 205Nm а бензина 180, като няма да коментирам при какви обороти са. Като си покарам дизела и почвам да се кефя как "скубе" и ми чупи врата като го настъпя. А на жената и се лашка главата главата на всяко превключване


Пак да се върна на изпреварването на дълъг камион и жунглирането на скоростите, понеже попита знам ли каква е разликата на скоростите на 4-та или 5-та. Та на дизела не съм му обърнал внимание, но ще ти кажа на бензинката как е при мен. На 4-та не знам. На 5-та съм я карал от 50 до 200. 6-та като включа на 60 и чаааак до 260. Сега кажи, че и дизела може така. А пък за ситуацията с камьона какво да ти кажа. Пълзя зад него с 20 и като боцна 2-ра и сменям на 120(тука малко преувеличих с 10). Та сега ми кажи ти, твоя дизел може ли така? Моя дизел определено не може и ще си карам зад камьона. С Пасат дизел 2015-та не си позволявам такива работи. Виж с Insignia-та нема грижи, ама е битурбо с автоматични, и има копче спорт

Каквото и да си говориме трябва да сме оптимисти и по-малко пристрастни защото ще подведеме някой. Фенщината трябва да е настрана. Ако имам достатъчно пари да си купя читав дизел, но не D-Cat, ще си го карам с кеф. Няма да се занимавам с газови и други такива. Но при дизела го има момента, че в един момент започваш да даваш толкова за ремонт, колкото за гориво, и това е продължителен период. Минал съм по този път и го казвам от опит. Ако ще се кара много, или пък колата ще е джип, то дизела е за предпочитане. Но ако ще се въртят до 10к годишно бензина е по-добрия вариант, та ако ще и без газ. Човек ако иска да пести от гориво ще кара по-кротко. На днешно време 2л бензин с нормално каране се докарва с лекота до разход 8/100. Верно 2л повече, но ги няма проблемите на стария дизел, разходите по които се избиват само с много каране.
Като оставим вървенето настрана и погледнем плюсовете и минусите, то избора дизел v.s. бензин зависи от предпочитанията, необходимостта и донякъде гледната точка. Но поне аз съм категоричен, че дизела не е нищо повече от бензина, както и обратно. Вървенето няма да го споменавам защото е субективно усещане. Истината е, че бензина се кара по-нервно и на по-високи обороти, а това понякога е натоварващо. Ако искаш да си почиваш зад волана и да се чувстваш по-динамичен "песнионер" си взимаш турбо дизел

-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 17 Дек 2011 17:33
- Местоположение: Златица
- Получена благодарност: 1 път
Избор на семеен автомобил
Колега spiridoncho, особено много ми хареса последното изречение и като цяло съм съгласен с написаното от тебе. По отношение "изпреварването на тира", аз лично никога не съм имал каквито и да е проблеми. При изпреварването колата просто се изстрелва и за секунди съм го изпреварил, като доста често "подпирам" тръгналата да го изпреварва преди мен кола. За да умре при изпреварване, по средата на тира, дизелов автомобил, то той предварително е умрял.
Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Избор на семеен автомобил
Това със скоростите бензин и дизел е малко измислена история, но:
С предишния ми дизел съм карал на 5-та от около 45км/ч до около 240. Просто за протокола.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Избор на семеен автомобил
Значи че разумният избор за семейна кола е БМВ 330 D X. Съгласен съм. Само не разбирам шо тъпите немци са му турили цели 5 скорости,като явно и с една си е бомба.Верно дигаше 240.Аз с 530 повече от 220 не можах.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Избор на семеен автомобил
Да, малко повечко съм пресилил нещата, но инак няма да изпъкнат някои предимства, защото все пак се твърдеше, че дизела вървял повече от бензина. Мога да подсиля и нещата за дизела ама няма смисъл. В повечето случаи където са силните страни на дизела, там са слабите страни на бензина и образтно. Просто някои писаници не трябва да се приемат за чиста монета буквално, а трябва да се вникне в замисъла. Иначе никой няма да види предимството и недостатъка. А и във всички сравнения се има предвит турбодизел v.s. атмосферна бензинка и нещата са на кантар. Ми ако сложима турбинка и на бензинката? Дали нещата ще са същите? А и какво става като изпреварваме тир-а в къса отсечка на 2-ра(примерно 100м), а в същото време и той ускорява? Дали ще успеем с 90к.с. турбо дизел? Аз не бих рискувал при такава ситуация. Пък който иска да прескача и колата между него и тира
.
Ако има мощност няма значение типа гориво, но както в повечето теми да се сравнява 2л турбо дизел дето може да е и 200к.с., и 1.4л атмосферен бензин дето едва стига 90к.с. е меко казано несериозно.

Ако има мощност няма значение типа гориво, но както в повечето теми да се сравнява 2л турбо дизел дето може да е и 200к.с., и 1.4л атмосферен бензин дето едва стига 90к.с. е меко казано несериозно.
- Toyota Yarispz
- Мнения: 186
- Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Избор на семеен автомобил
Поради спецификата на смесообразуването на дизеловия двигател е възможно отдадената мощност да е по-висока от подобните топлинни машини. За сравнение парната машина има коефициент на полезно действие (КПД) 12 %, а съвременните бензинови двигатели - 25 до 33 %, при дизеловите двигатели е в границите от 35 до 40 %. от Wikipedia.
И изобщо не мога да кажа че дкат лаком двигател, или че не е еластичен....
моите сравнения са бензин 133кс срещу дизел 150кс и 175н/м срещу 340н/м и имам една която много не я броя щото е подарък
286кс/580н/м приблизително 2200кг. и точно на баир турбодизела няма база за сравнение с бензиновия двигател ( то въртящия момент че е в пъти по-голям ами и идва максимума още от под 1800об/мин, за стандартните бензинови обикновенно максимума е около 4000об/мин а който повече се интересува сигурно е гледал диаграми където при дизела е доста дълга права линия а бензина е един пик и бързо падане. Пак да се повторя според мен бензина е предимство при следните условия :
прилична мощност+ малко и леко купе за градско каране +по възможност да не се товари с много хора
.
а и по заводски данни ускорението до е следното ярис-9.2; авенсис 9.3! и и другата 7секунди
И изобщо не мога да кажа че дкат лаком двигател, или че не е еластичен....
моите сравнения са бензин 133кс срещу дизел 150кс и 175н/м срещу 340н/м и имам една която много не я броя щото е подарък

прилична мощност+ малко и леко купе за градско каране +по възможност да не се товари с много хора

а и по заводски данни ускорението до е следното ярис-9.2; авенсис 9.3! и и другата 7секунди


-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Избор на семеен автомобил
Всички тия супер качества дето приписвате на дизела, нямат нищо общо с него, а с куплирания към него компресор за принудително пълнене. Поне като сравнявате, сравнявайте двигатели с еднакво пълнене.
И какво означава въртящ момент и защо двигатели с почти еднаква максимална мощност поставени в еднакви автомобили, развиват почти еднаква максимална скорост, па ако ще единия и да има двоен максимален момент?
Искам да кажа, че единственото важно нещо се нарича мощност. Просто търговците промиха мозъка на хората с въртящ момент, без даже да могат да обяснят точно какво означава това. А при двигателите с принудително пълнене, просто много лесно може да се модулира кривата на мощността, така че да разполагаме с голяма мощност по-рано (прословутия голям момент). Ама това не зависи от горивото, а от начина на свръхпълнене.
И какво означава въртящ момент и защо двигатели с почти еднаква максимална мощност поставени в еднакви автомобили, развиват почти еднаква максимална скорост, па ако ще единия и да има двоен максимален момент?
Искам да кажа, че единственото важно нещо се нарича мощност. Просто търговците промиха мозъка на хората с въртящ момент, без даже да могат да обяснят точно какво означава това. А при двигателите с принудително пълнене, просто много лесно може да се модулира кривата на мощността, така че да разполагаме с голяма мощност по-рано (прословутия голям момент). Ама това не зависи от горивото, а от начина на свръхпълнене.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Избор на семеен автомобил
КПД ли се сравнява или мощност?Toyota Yarispz написа:Поради спецификата на смесообразуването на дизеловия двигател е възможно отдадената мощност да е по-висока от подобните топлинни машини. За сравнение парната машина има коефициент на полезно действие (КПД) 12 %, а съвременните бензинови двигатели - 25 до 33 %, при дизеловите двигатели е в границите от 35 до 40 %. от Wikipedia.

Ето какво дават фолксваген (- че тойота са големи "скъперници" по отношение на информацията и нямат подходяща комбинация за сравнение):
2.0 TSI BMT - мощност (в диапазон от обороти) 230/4700-6200; момент (в диапазон от обороти) 350/1500-4600
2.0 TSI BMT "Performance" - мощност 245/5000-6200; момент 370/1600-4300
2.0 TDI BMT - мощност 150/3500-4000; момент 340/1750-3000
2.0 TDI BMT - мощност 184/3500-4000; момент 380/1750-3250
Спорно е до колко момента и мощността са постоянни в дадените диапазони от обороти и дали е точно така, както я "рисуват" по графиките.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 43 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Избор на семеен автомобил
Трудно е да се прави такова сравнение. 2.0 TSI е проектиран за по-спортните. 2.0 TDI му е отредена друга роля - при него има и 190кс в новите генерации.
Предполагам бензинката има по-голямо турбо и по-големи дюзи. Ако се реши да се надува и дизела с подходящи карантии ще са съизмерими.
Давам пример - 1.4 турбо бензин 150кс е измерим по данни с 2.0 TDI 150 кс. Единият има 250нм, другият 340нм. Бензинката е по-лека и е с 0.2 по-бърза до 100.
Разхода на бензин е много близък - 1-1.5л горница.
Но дизелът си има други предимства - колкото да е турбиниран натоварен с този обем пак кляка бензина. Т.е. в различните ситуации играе теглото, в други кс (макс скорост/ускорения), в трети нм...
Пък, че 2.0 бензин е бегачка - е бегачка
Но и гори като я натискаш, дизелът 2.0 остава балансиран като качества.
Предполагам бензинката има по-голямо турбо и по-големи дюзи. Ако се реши да се надува и дизела с подходящи карантии ще са съизмерими.
Давам пример - 1.4 турбо бензин 150кс е измерим по данни с 2.0 TDI 150 кс. Единият има 250нм, другият 340нм. Бензинката е по-лека и е с 0.2 по-бърза до 100.
Разхода на бензин е много близък - 1-1.5л горница.
Но дизелът си има други предимства - колкото да е турбиниран натоварен с този обем пак кляка бензина. Т.е. в различните ситуации играе теглото, в други кс (макс скорост/ускорения), в трети нм...
Пък, че 2.0 бензин е бегачка - е бегачка

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Избор на семеен автомобил
Направихте по добро сравнение
Къде тук виждате и в какъв смисъл
ПС Макар, че 184 кс дизела е на GT голф, както и двете бензинки – т. е. поне според производителя са един „клас” автомобили. А ускоренията според производителя – 7.5 при дизела, срещу 6.4 и 6.2 при бензинките. Като теглата на автомобилите тук вече са много по-близки.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 43 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Избор на семеен автомобил
ами... предимства между тези двата конкретно аз виждам за дизела в :
1. разход гориво - средно е 1.5-2.0л зависимост от стила. Това да речем е въпрос на сметки дали трябва някому или не
2. при натоварена кола с няколко човека и багаж на баирче се усеща веднага предимството от обема и нм на дизела.
3. заради обема очаквам дизела да изкара повече км, на другият са го напънали здраво.
4. извънградското е приказка независимо от ситуацията
5. развъртя се с лекота и почти няма турбо лаг
предимства за бензинката
1. нисък шум комфорт при градски условия
2. по-лек, ако се вози сам човек е по-пъргав и енергичен от дизела.
3. по-ниска цена и относително съизмерим разход
4. по-ниска зависимост от горива и външни температури (дали ще запали и т.н.)
5. развърта се добре и не напряга при високи обороти
моето решение е взето относно VAG 1.4 TSI vs 2.0 TDI -> 2.0TDI 2.0 TSI vs 2.0TDI -> 2.0 TSI ;)
1. разход гориво - средно е 1.5-2.0л зависимост от стила. Това да речем е въпрос на сметки дали трябва някому или не
2. при натоварена кола с няколко човека и багаж на баирче се усеща веднага предимството от обема и нм на дизела.
3. заради обема очаквам дизела да изкара повече км, на другият са го напънали здраво.
4. извънградското е приказка независимо от ситуацията
5. развъртя се с лекота и почти няма турбо лаг
предимства за бензинката
1. нисък шум комфорт при градски условия
2. по-лек, ако се вози сам човек е по-пъргав и енергичен от дизела.
3. по-ниска цена и относително съизмерим разход
4. по-ниска зависимост от горива и външни температури (дали ще запали и т.н.)
5. развърта се добре и не напряга при високи обороти
моето решение е взето относно VAG 1.4 TSI vs 2.0 TDI -> 2.0TDI 2.0 TSI vs 2.0TDI -> 2.0 TSI ;)
- Toyota Yarispz
- Мнения: 186
- Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Избор на семеен автомобил
ТАка и темата е семеен автомобил!
т.е това трябва да е автомобил дето се предполага че ще се пълни с хора и багажи а аз не виждам в къде е предимството на бензина . Повечето ми познати като им се родиха деца си накупиха дизелови комбита, както между впрочем направих и аз
. Гледам дават се данни на турбинирани бензинки на vw, не ги знам как са но последните няколко години в тия класове хвалят екобууст на форд като най- доброто и който имал вземане даване с екобууст фиеста или фокус ще ви каже че за да вървят трябва да са в обороти и разхода става стряскащ. Хайде някой да ми докара на 1500кг автомобил на бензин извънградски разход 4.4/100? Щото аз на дизел без някакви извращения с колата (когато съм сам) редовно го постигам
! За сравнение ярис на бензин 1.8 който е поне 300кг.по-лек и 17кс по-маломощен с най-икономичното междуградско каране никога не е подал под5.5/100 .
т.е това трябва да е автомобил дето се предполага че ще се пълни с хора и багажи а аз не виждам в къде е предимството на бензина . Повечето ми познати като им се родиха деца си накупиха дизелови комбита, както между впрочем направих и аз



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта