Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Благодаря колега. Малко по успокоих, че се бях вкарал във филма. И въпреки това ще я понаблюдавам известно време, защото не можах да изчистя всички остатъци. Бърках с всички видове отвертки, пинсети, клещи, игли и какво ли не. Успях да извадя още, но остана.
Toyota Avensis T25 2.2D4D
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Колеги да споделя как продължава историята. Ще се наложи да сваля компресора на климатика за основна профилактика. Има някакъв проблем с него. Най-вероятно от него е дошло разплитането на ремъка. Сега когато го пусна оборотите на колата почват да играят. Ту се пуска и работи. После сам се гаси. Определено има проблем с него.
Toyota Avensis T25 2.2D4D
- slowtraveler
- Мнения: 6183
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Че то климатроника така си работи - включва и изключва компресора...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Най-добре направи един клип на оборотомера и ще ти кажем дали е нормално.NEUSPEED написа: Колеги да споделя как продължава историята. Ще се наложи да сваля компресора на климатика за основна профилактика. Има някакъв проблем с него. Най-вероятно от него е дошло разплитането на ремъка. Сега когато го пусна оборотите на колата почват да играят. Ту се пуска и работи. После сам се гаси. Определено има проблем с него.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 29 Яну 2016 16:04
- Местоположение: Ловеч
- Получена благодарност: 1 път
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Шайбата на компресора е на резба, мисля че е лява, не съм много сигурен. Не се вади със скоба. Това, че се въртят двете е добре. При подобен проблем превърта, къса и оста на компресора не се върти. Става такава шайба от мерцедес, че била по - евтина. Аз съм с такава шайба от мерцедес.
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 29 Яну 2016 16:04
- Местоположение: Ловеч
- Получена благодарност: 1 път
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Това представлява шайбата на компресора. Състои се от два елемента.

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
То сигурно е така, но не е нормално когато си го включил да се изгаси сам и да почне да духа топло.
Аз пробвах да развъртя болта в центъра на шайбата, но мислех че е с нормална резтба. Понапънах няколко пъти но нищо не се получи и оставих нещата така. Ако си 100% сигурен че е обратна резтба ще я пробвам на обратно.anatolias написа: Шайбата на компресора е на резба, мисля че е лява, не съм много сигурен. Не се вади със скоба. Това, че се въртят двете е добре. При подобен проблем превърта, къса и оста на компресора не се върти. Става такава шайба от мерцедес, че била по - евтина. Аз съм с такава шайба от мерцедес.
Toyota Avensis T25 2.2D4D
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Сега размишляшайки си ме огря нещо. Ако шайбата е на резтба както е показал колегата, то най вероятно "болта" в центъра е самата ос на компресора на която се държи контра, а шайбата се отвива. 

Toyota Avensis T25 2.2D4D
- slowtraveler
- Мнения: 6183
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Хм... Това което съм гледал бе шайбата да може да се върти свободно около оста на компресора... И само когато я зацепи електромагнитната плочка - тогава се куплира с оста...
Но бе отдавна и нямам ясни спомени..
Но бе отдавна и нямам ясни спомени..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4538
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Това си е така и до сега,
Най-вероятно само външната плочка на съединителя се различава, че едната се измъква директно, а при другия вид се развърта.
Така като гледам тая шайба, която е дал на снимката колегата, то намотката за ел. магнита сигурно е вградена в нея, защото тези, които съм ги виждал намотката е отделна част от шайбата.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Компресорите като конструкция са 2 вида: с електромагнитен съединител-за които пишете Slow и BOz и с управляващ вентил, с твърд съединител, какъвто е на снимката. Във втория съединителя служи да се троши както гори бушон при пренатоварване.
Външно разликата е, че на първия компресора му се върти, когато е включен от електромагнитния съединител, иначе си е ролка- при включването се чува ясен звук "чат !", а при втория компресора се върти постоянно, съединителя е твърд, горе се виждат едни стърчащи зъби, които се пъхат в шайбата, това е, те се трошат- и не се чува нищо при включване, защото то няма общо с вала и вентила се управлява с много по-малък ток. Но счупи ли се съединителя, шайбата остава да се върти напразно като паразитна ролка, съответно компресора не се върти и климатика не може да тръгне. Като е здрав е постоянно зацепен и по въртенето на шайбата се разбира това. Но трябва да е чист от намотаните конци от ремъка за да се разбере за какво става въпрос.
п.с. -Тоз съединител особен, обаче- сменях на Дензо твърд- беше с преднамерено отслабени, срязани шлици. Друг като конструкция. Шайба, но различна от горната.
Външно разликата е, че на първия компресора му се върти, когато е включен от електромагнитния съединител, иначе си е ролка- при включването се чува ясен звук "чат !", а при втория компресора се върти постоянно, съединителя е твърд, горе се виждат едни стърчащи зъби, които се пъхат в шайбата, това е, те се трошат- и не се чува нищо при включване, защото то няма общо с вала и вентила се управлява с много по-малък ток. Но счупи ли се съединителя, шайбата остава да се върти напразно като паразитна ролка, съответно компресора не се върти и климатика не може да тръгне. Като е здрав е постоянно зацепен и по въртенето на шайбата се разбира това. Но трябва да е чист от намотаните конци от ремъка за да се разбере за какво става въпрос.
п.с. -Тоз съединител особен, обаче- сменях на Дензо твърд- беше с преднамерено отслабени, срязани шлици. Друг като конструкция. Шайба, но различна от горната.
Последно промяна от Оги на 16 Авг 2017 17:17, променено общо 1 път.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- BOz
- Мнения: 4538
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Благодаря за това доуточняване.
п.п. Предполагам има и 3-ти вид като на Приуса, без съединители и външно въртящи се елементи.
п.п. Предполагам има и 3-ти вид като на Приуса, без съединители и външно въртящи се елементи.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Днес свалих най-накрая ролката на компресора. Имаше доста намотани парчета пот ремъка. Оказа се че ролката има луфт в лагерчето и се получава биене при въртенето. Не знам дали биенето е вследствие на скъсания и намотан ремък или обратното, но определено ролката е за смяна. Сега ако може колегата anatolias да каже от къде е взел ролката и колко парички, ще стане добре 

Toyota Avensis T25 2.2D4D
Намотан пистов ремък в шайбата на климатика
Колеги да кажа че вчера оправих колата. Избих лагерчето от ролката, и го подмених с ново. Сега е супер. Няма биене и луфтове.
Toyota Avensis T25 2.2D4D
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта