Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Здравейте колеги,
От няколко седмици съм собственик на въпросния автомобил и се сблъсках със следния проблем. При включване на климаторника той започва да работи както си трябва, но след минута-две лампичката която е на бутона за климатроника почва да мига и климатроника спира да охлажда. Ако го изключа от бутона и веднага го включа отново започва да си работи нормално (лампата на бутона си свети постоянно без да мига) и пак така минута-две и започва да мига и спира да охлажда. Един път съм я карал на извънградско и там положението беше следното: Около 20-тина км лампичката мигаше и съответно климатика не охлаждаше, но изведнъж престана да мига и засвети постоянно и съответно климатика започна да работи нормално и така докато не слезнах от магистралата и влезнах в градски условия и проблема отново беше на лице. Водих колата на профилактика и имаше 330 мл фреон като и доляха още 150. Човека от сервиза каза че по механичната част всичко е наред и според него проблема е някъде по тоците. Та имате ли представа от какво точно може да се получава този проблем и дали може да е нещо сериозно от което да ми олекне джоба и ако може да ми препоръчате някой специалист по тази част в град Варна.
Благодаря ви за внимането!
От няколко седмици съм собственик на въпросния автомобил и се сблъсках със следния проблем. При включване на климаторника той започва да работи както си трябва, но след минута-две лампичката която е на бутона за климатроника почва да мига и климатроника спира да охлажда. Ако го изключа от бутона и веднага го включа отново започва да си работи нормално (лампата на бутона си свети постоянно без да мига) и пак така минута-две и започва да мига и спира да охлажда. Един път съм я карал на извънградско и там положението беше следното: Около 20-тина км лампичката мигаше и съответно климатика не охлаждаше, но изведнъж престана да мига и засвети постоянно и съответно климатика започна да работи нормално и така докато не слезнах от магистралата и влезнах в градски условия и проблема отново беше на лице. Водих колата на профилактика и имаше 330 мл фреон като и доляха още 150. Човека от сервиза каза че по механичната част всичко е наред и според него проблема е някъде по тоците. Та имате ли представа от какво точно може да се получава този проблем и дали може да е нещо сериозно от което да ми олекне джоба и ако може да ми препоръчате някой специалист по тази част в град Варна.
Благодаря ви за внимането!
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Здравей колега, добре дошъл в форума! Не съм специалист по автоклиматици, но според мен проблема няма как да е по електрониката. Отиди в друг сервиз за автоклиматици, но такъв в който се занимават само с автоклиматици. Най-вероятно е да ти е прецакан датчика за налягане и за това да ти се изключва климатика, защото ако налягането падне под определена стойност климатика минава е авариен режим и се изключва. Това обяснява и защо като си карал извънградско с по високи обороти климатика си е работил. Ако искаш пробвай на място да държиш колата на 2500-3000 оборота над 3 минути (за колкото казваш че се изключва) и виж какъв ще е резултата. Ако при този "тест" не се изключи на 90% съм сигурен, че ти е заминал датчика за високо налягане. Сервиз мога да ти препоръчам в София, но за Варна не знам...
Поздрави, и пиши как си решил проблема!

Поздрави, и пиши как си решил проблема!
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Най- вероятно изключва понеже прегрява кондензатора. На магистрала се обдухва добре и работи. Перките работят ли?
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Да възможно е. Затова го посъветвах да направи този тест. Ако при високи обороти не се изключва, значи е датчика за налягане ако се изключи е възможно наистина да прегрява радиатора, особено ако перките не се включват.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Добре заварил! Благодаря Ви за отговорите колеги.
Друго което забелязах - след като карах отново 10тина километра градско с пуснат климатроник (като само веднъж ми направи номера да започне да мига лампичката и да спре да охлажда, но при изключване и включване от копчето пак се оправи), като паркирах колата по късно видях, че под нея се е образувала локвичка с вода (пробвах с ръка и на мирис). Предполагам това е конденз и е нормално да се случва или..?
И също, това което го правя със изключването и включването на климатроника когато се появи проблема с мигащата лампа, възможно ли е да прецакам повече нещата? Интересува ме защото ще мога да я заведа чак другата седмица на сервиз и до тогвава дали ще мога ползвам климатроника по този начин. Засекъсл съм че винаги проработва, но не съм сигурен дали е добре да го правя.
Пускам климатроника (работи) --> минава известно време (почва да мига лампичката, спира да охлажда) -->изклюване и включване от копчето (отново работи)
Първо да уточня че съм лаик на тема автомобили... та за перката - това което знам от майстора който ми прави профилактика на климатроника е, че всичко по механичната част е наред (предполагам че перката спада към механичната част и като ми е казал че всичко е наред е имал предвид й нея), но ще съм благодарен ако ми кажете как най-лесно мога да проверя това сам.
Още преди да видя кометнара ти направих сходен на този тест: 1/2 минути я държах на 2000 2500 оборота в покой ( като преди това съм я карал 10тина километра в градско) и нямаше проблем, климатроника си работеше.
Друго което забелязах - след като карах отново 10тина километра градско с пуснат климатроник (като само веднъж ми направи номера да започне да мига лампичката и да спре да охлажда, но при изключване и включване от копчето пак се оправи), като паркирах колата по късно видях, че под нея се е образувала локвичка с вода (пробвах с ръка и на мирис). Предполагам това е конденз и е нормално да се случва или..?
И също, това което го правя със изключването и включването на климатроника когато се появи проблема с мигащата лампа, възможно ли е да прецакам повече нещата? Интересува ме защото ще мога да я заведа чак другата седмица на сервиз и до тогвава дали ще мога ползвам климатроника по този начин. Засекъсл съм че винаги проработва, но не съм сигурен дали е добре да го правя.
Пускам климатроника (работи) --> минава известно време (почва да мига лампичката, спира да охлажда) -->изклюване и включване от копчето (отново работи)
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Ами не е много добре това което го правиш, щом се изключва значи си има причина. Почти съм сигурен, че ти е повреден датчика за налягането, щом казваш, че като даваш газ на място проблема изчезва, този майстор при който си ходил едва ли ти е проверил този датчик, който също е от механичната част. За да се провери трябва да се направят замервания. Ако в него е проблема едва ли ще ти струва повече от 100 лева, но си вземи хубав не менте. За другият тест който говорихме - трябва да пуснеш климатика, да отвориш капак (даже може и да не го отваряш) и да видиш дали 2-те (може и 1 да е) перки, който са най-отпред (пред радиаторите) ти работят (при пускане на климатика тези перки трябва да се включват). Водата която си видял под колата е конденз и е напълно нормално особено при по-влажно време.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Не съм сигурен дали на този Авенсис компа помни грешките от климатика, но може да се пробва...
stefo91 е прав, че щом изключва значи си има причина
Дали е датчика за налягане, или системата е препълнена - трябва да се види... Ако е със същите вентилатори както бензинката - трябва да са два при двигателя (зад, а не пред радиаторите). Казваш, че си 'профилактирал' климатроника - да не би да са го допълнили с фреон без да са източили системата за да видят количеството му?
stefo91 е прав, че щом изключва значи си има причина

Дали е датчика за налягане, или системата е препълнена - трябва да се види... Ако е със същите вентилатори както бензинката - трябва да са два при двигателя (зад, а не пред радиаторите). Казваш, че си 'профилактирал' климатроника - да не би да са го допълнили с фреон без да са източили системата за да видят количеството му?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Да зад радиатора са перките, разбира се, че на са пред него, объркал съм се. Аз съм пълнл на Реното климатика и момчето ми обясни, че машината първо изкарва всичкия стар фреон и масло, пречиства ги и ги връща обратно, ако е необходимо се допълва с още. Но той провери по каталог колко фреон трябва да има в системата и зададе количеството ръчно на машината, така че от тук може да дойде грешка, въпреки, че този проблем говори не за препълнена система а точно за обратното, ако количеството фреон е правилно, остават възможни причини:
1. Датчик за налягането
2. Неработещи перки
3. Запушване по системата
Друго няма как да е.
1. Датчик за налягането
2. Неработещи перки
3. Запушване по системата
Друго няма как да е.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Профилактиката представляваше: върза колата/климатроника към някакъв уред, като там правеше някакви интервенции с него (не знам точно какви), като след известно време ме извика да ми покаже че има 350 гр фреон и при желание може да го допълним до 480 (колкото го дават по каталог), като още тогава ми каза че почти на 100% проблема не е това и доливането няма да го оправи. Така и стана, общо взето както работеше/неработеше преди профилактиката така и работи/неработи след нея. Утре ще проверя перката и ще пиша какво е положението, а другата седмица веднага щом имам възможност я водя на сервиз, ще им кажа какви са симптомите и съмненията и ще споделя тук какво е било в крайна сметка.
Поздрави!
Поздрави!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Да, измерването на фреона става с изтеглянето му от системата и претеглянето му... А след това се пълни правилното количество (смесено с масло разбира се)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Абе не съм сигурен в тава което ще кажа нооо, Рено Клио 2003 г. събира 750 гр. фреон (поне така ми казаха в сервиза) и ми се струва малко странно Авенсиса да събера 450 грама. Изводите са 2:
1. Или са ти напълнили по-малко фреон защото са некадърни.
2. Или мен са ме излъгали, което не ми се вярва, защото цената до 950 грама е една и съща и чак след това се доплаща.
1. Или са ти напълнили по-малко фреон защото са некадърни.
2. Или мен са ме излъгали, което не ми се вярва, защото цената до 950 грама е една и съща и чак след това се доплаща.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Абе верно ти дават 440+-30 грама. Ето тук го прочетох: http://ictworkshopsolutions.com/ict2014 ... -Chart.pdf
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Колегата най-напред да си измие добре радиаторите от прахоляци и насекоми като внимава да не пробие кондензатора с някоя яка водоструйка. Ако няма ефект проблема ще се реши в истински сервиз за автоклиматици. Относно доливането с фреон там майсторлък няма. Ако скоро някой е ходил до Италия ще забележи , че лятото всяка трета бензиностанция предлага зареждане на климатици (поне в Рим). Относно зареждането с масло ...то си е задължително за доброто здраве на компресора а струва малко повече от фреона (което ме кара да се съмнявам в някои нещица). В тая връзка можете да поискате да ви покажат маслото за да му видите цвета защото маслото не се рециклира а събира в маслоотделител и се източва от него (но повечето зареждачи не си купуват машина с маслоотделител защото струва тройно). Както и да е , добре е да се знае ,че маслата са няколко типа и ако се обърка става „Ами то му е дошло времето.“
За тия на които всичко им е на ред ще припомня да си влкючват климатиците поне по два пъти в месеца за по 7-8 минути дори през зимата.
За тия на които всичко им е на ред ще припомня да си влкючват климатиците поне по два пъти в месеца за по 7-8 минути дори през зимата.
Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем
Здравейте колеги,
Току що се връщам от сервиз за климатици (Климакар, Каменар) и не ми казаха нищо по различно от колкото като я водих на профилактиката. Още като им обясних проблема ми отговриха че "това май не е за нас" и след различни интервенции огледи тестове, казаха че, трябва да се закара на специалист по авто ел. услуги и инсталации и споемнаха, че сигурно има проблемен датчик, както колегата по-горе бе споменал. Интересно ми е тези неизправности лесно ли се установяват при ел. специалист или ми предстои обикаляне по сервзите и решения на базата проба-грешка-проба-грешка и т.н.
Току що се връщам от сервиз за климатици (Климакар, Каменар) и не ми казаха нищо по различно от колкото като я водих на профилактиката. Още като им обясних проблема ми отговриха че "това май не е за нас" и след различни интервенции огледи тестове, казаха че, трябва да се закара на специалист по авто ел. услуги и инсталации и споемнаха, че сигурно има проблемен датчик, както колегата по-горе бе споменал. Интересно ми е тези неизправности лесно ли се установяват при ел. специалист или ми предстои обикаляне по сервзите и решения на базата проба-грешка-проба-грешка и т.н.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта