Как се сваля кората отдолу на капака на Аурис
Как се сваля кората отдолу на капака на Аурис
Здравейте,
Има една кора от долната страна на предния капак на Аурис-а, под нея минават маркучитв за пръскалките. Хваната е за капака с нещо като кръгли капси. Искам да я сваля за да погленда нещо, но не съм сигурен как да ги откопчея тези без да ги счупя. Та ако някой знае да казва.
Благодаря предварително.
Има една кора от долната страна на предния капак на Аурис-а, под нея минават маркучитв за пръскалките. Хваната е за капака с нещо като кръгли капси. Искам да я сваля за да погленда нещо, но не съм сигурен как да ги откопчея тези без да ги счупя. Та ако някой знае да казва.
Благодаря предварително.
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Как се сваля кората отдолу на капака на Аурис
Здравейте, професор по форумна археология съм аз и ровя стари теми 
Точно се чудех, дали аурисите (Е15) имат кора под двигателя, защото нашия няма... Мислех, че оригинално са без кора, след като търсачката ми изкара тази тема, явно ще се търси такава кора по моргите.
Въпросът ми е подобен на този на колегата: Какви и колко щипки трябват за закрепването на тази кора? Също така се чудя дали не са съвместими с тези на корола, корола версо и т.н.
Дано поне аз получа отговор

Точно се чудех, дали аурисите (Е15) имат кора под двигателя, защото нашия няма... Мислех, че оригинално са без кора, след като търсачката ми изкара тази тема, явно ще се търси такава кора по моргите.
Въпросът ми е подобен на този на колегата: Какви и колко щипки трябват за закрепването на тази кора? Също така се чудя дали не са съвместими с тези на корола, корола версо и т.н.
Дано поне аз получа отговор

- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Как се сваля кората отдолу на капака на Аурис
Вярно колега, че си почетен археолог, но поне доколкото виждам - съвсем правилно си писал в темата
Според мен когато имаш кора в ръцете всичко ще ти стане ясно за щипките....
А така - питаш за копчета на балтон, който смяташ да избираш, ама не си сигурен
Относно съвместимостта - един дявол знае... Но ако толкова имаш мерак да шумоизолираш, предполагам можеш да използваш и някакво друго негоримо/топлоустойчиво шумоизолиращо изделие, което да залепиш или закрепиш на капака....

Според мен когато имаш кора в ръцете всичко ще ти стане ясно за щипките....
А така - питаш за копчета на балтон, който смяташ да избираш, ама не си сигурен

Относно съвместимостта - един дявол знае... Но ако толкова имаш мерак да шумоизолираш, предполагам можеш да използваш и някакво друго негоримо/топлоустойчиво шумоизолиращо изделие, което да залепиш или закрепиш на капака....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Как се сваля кората отдолу на капака на Аурис
Двата въпроса са доста различни. Единия пита за кората под двигателя, а другия за кората върху предния капак.
За това е добре да се провери дали наистина има пълна кора под мотора.
С голямо учудване разбрах, че Приус-2 няма пълна кора под двигателя, а само едно парче от предната броня горе-долу до началото на двигателя. Това доста ме учуди, защото по принцип за добра аеродинамика пода трябва да е максимално гладък и за това не допусках, че няма кора, която да затваря двигателя отдолу.
За това е добре да се провери дали наистина има пълна кора под мотора.
С голямо учудване разбрах, че Приус-2 няма пълна кора под двигателя, а само едно парче от предната броня горе-долу до началото на двигателя. Това доста ме учуди, защото по принцип за добра аеродинамика пода трябва да е максимално гладък и за това не допусках, че няма кора, която да затваря двигателя отдолу.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Как се сваля кората отдолу на капака на Аурис
Да, прав си BOz...
Помислих за шумоизолиращото покритие под предния капак....
Иначе за кората под двигателя - мисля имаше теми... Лично аз на Кашкая след като видях как са направени тези пластмаси (калпаво), си направих кори от неръждавейка и ги захванах с поп-гайки на удобни според мен места (оригиналните клипсове сигурно нямаше да задържат неръждавейката)... И вече 5-6 години не са мръднали корите...

Помислих за шумоизолиращото покритие под предния капак....
Иначе за кората под двигателя - мисля имаше теми... Лично аз на Кашкая след като видях как са направени тези пластмаси (калпаво), си направих кори от неръждавейка и ги захванах с поп-гайки на удобни според мен места (оригиналните клипсове сигурно нямаше да задържат неръждавейката)... И вече 5-6 години не са мръднали корите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Как се сваля кората отдолу на капака на Аурис
Допуснал съм грешка, аз също питам за кора под капака на двигателя, обаче нямам право да си едитна мнението...
- v_shopov
- Мнения: 105
- Регистриран на: 29 Май 2013 16:31
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Как се сваля кората отдолу на капака на Аурис
Моята Corolla E15 (бензин) също нямаше кора под капака и доколкото разбрах, от завода слагат само на дизеловите версии. Аз си купих втора ръка от ударен дизелов автомобил (нова струваше над 300 лева). Закрепих я с неоригинални щипки от този тип (не 100% същите, но подобни):

За целта отидох в магазин за автоаксесоари и на място премерихме с коя се захваща най-здраво.
За 4 години не е мръднало.

За целта отидох в магазин за автоаксесоари и на място премерихме с коя се захваща най-здраво.
За 4 години не е мръднало.
Toyota Corolla 1.6 VVTI, 91 kW, 2008
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Как се сваля кората отдолу на капака на Аурис
Има ли осезаем шумоизолиращ ефект кората при бензинов ДВГ?
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Как се сваля кората отдолу на капака на Аурис
zi_zi_top, твоята кола не беше ли относително нова? В този ред на мисли да не би въпросът ти да е свързан с липсата на такава кора на нова Тойота, различна от Айго?
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Как се сваля кората отдолу на капака на Аурис
И аз това се чудя. Нашата е бензинова и се чудя има ли смисъл да слагам...
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Как се сваля кората отдолу на капака на Аурис
Според мен няма. Основното изолиране на шума от двигателя е изолацията между двигателния отсек и купето. Шум може да се чува от много други източници освен двигателя. В крайна сметка производителят е изолирал колата до степен, която си кореспондира с цената й. Който иска тишина си купува Lexus
.

Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Как се сваля кората отдолу на капака на Аурис
И двете ми Короли - Е12 2003 г. и Е18 2013 г. са дизелови и имат обезшумителна кора под предния капак. Доколкото знам бензиновите Тойоти нямат такава кора. Затова въпросът ми беше дали има осезаем ефект като е поставена над бензинов ДВГ?
По мое мнение бензиновите ДВГ на Тойота са много тихи и добре балансирани и затова заводски не се поставя обезшумяване на предния капак. Все пак впечатленията от първа ръка са за предпочитане пред голи разсъждения.
По мое мнение бензиновите ДВГ на Тойота са много тихи и добре балансирани и затова заводски не се поставя обезшумяване на предния капак. Все пак впечатленията от първа ръка са за предпочитане пред голи разсъждения.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Как се сваля кората отдолу на капака на Аурис
На Корола Е18 1,4 дизел звукът на ДВГ е много приятен тих и мек баритон. Лично мен ме кефи и предпочитам да го има.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Как се сваля кората отдолу на капака на Аурис
На Корола Е12 (бензин, седан, турска сглобка) има кора на капака на двигателя, вече доколко върши работа след 12 години е отделен въпрос. Ако става дума за звуко и виброизолация предният капак е последната дупка на кавала. Известно време си правя изолация на моята и определено калниците, пода са първи за изолиране, като ефектът от там е огромен. Следват вратите и накрая задната част на колата. Ако някой успее да си разглоби таблото и да сложи на стената между двигател и купе ще забрави за звук от двигател, но е много играчка, аз лично пропуснах тази стъпка (засега).
За да се видят щипки, схеми сглобяване/разглобяване ползвам http://japan-parts.eu - по VIN.
За да се видят щипки, схеми сглобяване/разглобяване ползвам http://japan-parts.eu - по VIN.
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Как се сваля кората отдолу на капака на Аурис
Колегата не е разсъждавал, а експериментирал и констатирал. Не е нужно да си завършил ядрена физика, за да прецениш, че изолирането на капака на двигателя ще има ефект единствено за пешеходците в близост до колата. Ама то мекият баритон не дразни, стига човек да не почитател на басовото бръмчене (нещо от типа на V8, събиращо поне 4 броя 1,4 баритончета)zi_zi_top написа: И двете ми Короли - Е12 2003 г. и Е18 2013 г. са дизелови и имат обезшумителна кора под предния капак. Доколкото знам бензиновите Тойоти нямат такава кора. Затова въпросът ми беше дали има осезаем ефект като е поставена над бензинов ДВГ?
По мое мнение бензиновите ДВГ на Тойота са много тихи и добре балансирани и затова заводски не се поставя обезшумяване на предния капак. Все пак впечатленията от първа ръка са за предпочитане пред голи разсъждения.

Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта