Прегряване Ярис Версо 1.4 d4d 2002г
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 22 Авг 2011 15:10
- Местоположение: Монтана
Прегряване Ярис Версо 1.4 d4d 2002г
При горещо време и включен климатик лампичката на радиатора започва да мига в червен цвят. Изключвам климатика и спира да премигва. Вчера обаче при продължително изкачване на магистрала пак загря, но този път не бях пуснал климатика.
Радиаторите ги измих отвън. Какво друго мога да направя и откъде да започна да решавам този проблем?
Радиаторите ги измих отвън. Какво друго мога да направя и откъде да започна да решавам този проблем?
Toyota Yaris Verso
1.4 d4d diesel
1.4 d4d diesel
- slowtraveler
- Мнения: 6183
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Прегряване Ярис Версо 1.4 d4d 2002г
Нивото на антифриза ОК ли е?
Друго - водна помпа сменяна ли е?
Друго - водна помпа сменяна ли е?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 22 Авг 2011 15:10
- Местоположение: Монтана
Прегряване Ярис Версо 1.4 d4d 2002г
Нивото на антифриза е нормално, но не е сменяван от 5-6 години.
Водна помпа също не съм сменял, откакто имам тази кола, което ще рече 5 години.
Водна помпа също не съм сменял, откакто имам тази кола, което ще рече 5 години.
Toyota Yaris Verso
1.4 d4d diesel
1.4 d4d diesel
- slowtraveler
- Мнения: 6183
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Прегряване Ярис Версо 1.4 d4d 2002г
На твое място бих проверил:
1. Включване на вентилатора на радиатора (за всеки случай, въпреки, че ако си карал бързо по магистралата, обдухването би трябвало да е по-ефективно от вентилатор)
2. Каква е истинската температура на двигателя. Да не би датчикът да ти подава грешна информация
3. Водна помпа (май е най-вероятното, но и най-трудно за диагностика )...
4. Термостат (да не отваря напълно) - можеш да видиш дали радиатора отпред става много горещ (внимавай да не се опариш)...
1. Включване на вентилатора на радиатора (за всеки случай, въпреки, че ако си карал бързо по магистралата, обдухването би трябвало да е по-ефективно от вентилатор)
2. Каква е истинската температура на двигателя. Да не би датчикът да ти подава грешна информация
3. Водна помпа (май е най-вероятното, но и най-трудно за диагностика )...
4. Термостат (да не отваря напълно) - можеш да видиш дали радиатора отпред става много горещ (внимавай да не се опариш)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 22 Авг 2011 15:10
- Местоположение: Монтана
Прегряване Ярис Версо 1.4 d4d 2002г
Вентилатора си работи нормално. Това за температурата на двигателя не знам как ще го проверя, понеже нямам индикатор за нея? Относно термостата ще я покарам малко по интензивно извън града и ще видя дали радиатора е топъл. Благодяря за съветите. Аз имах намерение да сменя термостата, да сваля радиаторите и да ги измия и накрая да напълня системата с нов антифриз.
Toyota Yaris Verso
1.4 d4d diesel
1.4 d4d diesel
- slowtraveler
- Мнения: 6183
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Прегряване Ярис Версо 1.4 d4d 2002г
Температурата би трябвало да може да се види с обикновен ОБД четец...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
- slowtraveler
- Мнения: 6183
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Прегряване Ярис Версо 1.4 d4d 2002г
Ооо да... Но имах предвид, че при четене на ОБД може да се направи оценка на работоспособността на сензора - например сутрин гледаш навън 20С, палиш, а сензора 'рапортува' 40С, явно има проблем...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4538
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Прегряване Ярис Версо 1.4 d4d 2002г
Типичен проблем за прецакан радиатор от типично необслужване на системата на време.
За целта е по-важно по време когато въртят вентилаторите на място да се провери дали има едно 15-на градуса между вход и изход на охлаждащия радиатор.
Не я знам на каква температура светка тая лампа, но обикновено е нещо от рода на 110 градуса. При такава температура на вход на радиатора, изхода трябва да е нещо около 90 градуса с пуснати вентилатори.
п.п. Когато се стигне до този момент да се сменя радиатора, то вече и цялата система е компрометирана. Демек не само радиатора е проблем, но със смяната му се "задържа" температурата до желаното равнище, но само привидно. Спрямо изследвания повърхностната температура на двигателя (блок-глава) се повишава, защото образувания слой пречи за отвеждане на топлината. И макар да виждаш нормална температура на антифриза, двигателя отново прегрява без видими резултати. И с времето тези невидими резултати стават видими. Просто информативно защо трябва антифриза да се сменя най-малко по предписания на производителя. Просто съвет.
За целта е по-важно по време когато въртят вентилаторите на място да се провери дали има едно 15-на градуса между вход и изход на охлаждащия радиатор.
Не я знам на каква температура светка тая лампа, но обикновено е нещо от рода на 110 градуса. При такава температура на вход на радиатора, изхода трябва да е нещо около 90 градуса с пуснати вентилатори.
п.п. Когато се стигне до този момент да се сменя радиатора, то вече и цялата система е компрометирана. Демек не само радиатора е проблем, но със смяната му се "задържа" температурата до желаното равнище, но само привидно. Спрямо изследвания повърхностната температура на двигателя (блок-глава) се повишава, защото образувания слой пречи за отвеждане на топлината. И макар да виждаш нормална температура на антифриза, двигателя отново прегрява без видими резултати. И с времето тези невидими резултати стават видими. Просто информативно защо трябва антифриза да се сменя най-малко по предписания на производителя. Просто съвет.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Валентин Великов
- Мнения: 2
- Регистриран на: 07 Авг 2013 10:15
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 4 госта