
RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността
RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността
Ами то .. хем е така, хем не е, защото само оборотите са терминални, усилието не е. Да не говорим, че MG1, при тая скорост е много далеч от терминалните си обороти. Само MG2 е на 13000, ама пък той си е комфортно студен (~60C). Работата е там, че и при 140 се получава същото - батерията грее и почва да ми реже максималната мощност на разряд, а MG1 само си грее. Трябва някой да изрови SIL и да видим какви са граничните температури, та да не хвърляме боб 

2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността
И усилието е близко до терминално - с тази мощност не мисли, че можеш да постигнеш много по-висока скорост при тази аеродинамика...
Виж за 140км/ч вече ме учудва - там би трябвало ограничаването да се случва много по-рядко и то предимно при неразумно шофиране...
Виж за 140км/ч вече ме учудва - там би трябвало ограничаването да се случва много по-рядко и то предимно при неразумно шофиране...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността
Сега като се затопли, проблема се наблюдава още по-често, дори в града. Ако е стояла на слънце, батерията е на 38-39 градуса. Като тръгна и движа 30-40 минути, стига 43-44 и започва пак прословутото лимитиране на разряд/заряд и колата става, все едно карам с ластик на педала. Да не говорим, че разхода под 10 трудно ... Нещо сбъркано има в софтуера към момента. Дано ми остане време да отида до Тойота, да я видят.
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността
Ебати хибрида 10/100км. 

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността
Нали ... стига да не е студено или горещо, иначе си е добре.
От днес:
От днес:
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността
Ходих вчера в Тойота за обслужване ... 1 час не можаха да проумеят, как съм видял температурата на батерията и как съм усетил, че колата не върви. Крайния резултат е, че било нормално. Което за мен е абсурд, не може да е нормално да имаш 6 степени на вентилаторите и до 43 градуса да седи на 0-ла (когато вече е започнало ограничаване на максимално отдаваната мощност от батерията) и при 44 (когато мощността е ограничена на под 10kW) да мине на 2-ра степен. Има някаква бъгня в цялата работа, ама да видим Японците, кога ще се усетят да пуснат нов софтуер.
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността
А някои друг оплакал ли се е с подобен проблем,или това е минимално намаляне на мощнос и е неусетно.
Auris Touring Sports HSD
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността
Да не би просто логиката да не е толкова проста, и да има други фактори за ограничаване на мощността? И какво точно ограничава - мощността на ел-системата, или мощността към колелата?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността
Ограничава максималната отдадена мощност от батерията, както и максималната мощност на заряд към батерията. Демек мощността на системата и от там максималната мощност към колелата. Започва да работи предимно с ДВГ, което е много гадно, като свикнеш да има въртящ момент.
П.С. Отделно тука, не мога да разбера как са решили, че максималната мощност е 197 коня, при положение, че ДВГ е 155 коня, а максималната мощност на разряд на батерията при нормални условия е 25.5 kW (~34 коня). За да им излезе сметката, максималния разряд трябва да е поне 32kW, а аз такава стойност не съм виждал. Да не говорим, че ДВГ не съм го виждал да генерира повече от 110kW (това лесно се смята като се знае колко е gear ratio-to между MG1 и ДВГ и се гледа мощността пратена към MG1 при максимално натоварване), което още повече прави сметката крива...
Ами не ми казаха някой да се е оплаквал, но ако си караш колата като мен по 60-70км на ден, веднага ще го усетиш. Все едно си пуснал еко на еко-то, ама с разликата, че предимно работи с ДВГ и съответно разхода съвсем не е еко.
П.С. Отделно тука, не мога да разбера как са решили, че максималната мощност е 197 коня, при положение, че ДВГ е 155 коня, а максималната мощност на разряд на батерията при нормални условия е 25.5 kW (~34 коня). За да им излезе сметката, максималния разряд трябва да е поне 32kW, а аз такава стойност не съм виждал. Да не говорим, че ДВГ не съм го виждал да генерира повече от 110kW (това лесно се смята като се знае колко е gear ratio-to между MG1 и ДВГ и се гледа мощността пратена към MG1 при максимално натоварване), което още повече прави сметката крива...
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността
Все пак това са пикови мощности... А и косвеното измерване на мощността през MG1 не е съвсем коректно, защото има и други 'консуматори на мощност', дори и да се остави настрана информацията, че това е нетна мощност...
Просто трябва да се сравнят показанията с друг аналогичен модел за да направиш някаква външна оценка дали имаш проблем...
Защото така описаните 'проблеми' може съвсем да не са проблем, а да са погрешни очаквания и измервания към все още нов за теб автомобил...
Просто трябва да се сравнят показанията с друг аналогичен модел за да направиш някаква външна оценка дали имаш проблем...
Защото така описаните 'проблеми' може съвсем да не са проблем, а да са погрешни очаквания и измервания към все още нов за теб автомобил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността
Възможно е, но не вярвам да са погрешни (а и вече не е толкова нов за мен минах 16к км с него), тъй като ги засичам по усещане за поведението на колата и по параметри. Аз почнах да се ровя, след като усетих, че колата не върви, както обикновено. Принципно, проблема не е чак толкова голям, ако ползваш workaround - в случая Hybrid Assistant (приложението за андроид). Като е жега на вън, просто пускам fan-а на батерията на 6, като се кача в колата и драма няма ... стига да не си някакъв еко freak и да караш без климатик, щото видиш ли гори с половин литър на 100 по-малко ... Просто е дразнещо, всеки път да го правя.
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността
Честно казано - не можах да хвана логиката на сработване на вентилатора... Явно взема информация от други датчици, а не тези, които показва на 'Асистента'... Можеш да гледаш доста клипчета из нета, където на 36С включва на първа скорост... След което гаси вентилатора и спокойно си стои на 38С. Докато в един момент изведнъж при същата температура решава да включи на 6-та скорост вентилатора.....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността
Ами аз доста време го следих (не само с хибрид асистента, но и с течстрийм-а) и според мен следи 3 неща само - температурата на входящия въздух, температурата на батерията и SoC-а на батерията. Евентуално би могъл и да следи discharge rate-a, ама той е много spiky и като се вземе в предвид, колко инертна е охладителната система на батерията, не виждам смисъл да следи и това, ама знае ли се ... Не му знам точно алгоритъма, но наблюденията ми са такива. Без значение, какво следи обаче, проблема е на лице.
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността
Това, което гледах бе няколко доста продължителни клипчета на Аурис..
От рода на това:
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=4LiQdJ2p2j4[/bbvideo]
Та и мен ме учуди на пръв поглед нелогичната работа на вентилатора - например се включи на 36С, а след това на 38С изключи, а при 39С включи от раз на 6-та степен... А тъй-като при компютрите няма нелогична работа, то това ме наведе на мисълта, че има фактори, които се вземат предвид при вземане на решение от компютъра, но не се визуализират...
От рода на това:
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=4LiQdJ2p2j4[/bbvideo]
Та и мен ме учуди на пръв поглед нелогичната работа на вентилатора - например се включи на 36С, а след това на 38С изключи, а при 39С включи от раз на 6-та степен... А тъй-като при компютрите няма нелогична работа, то това ме наведе на мисълта, че има фактори, които се вземат предвид при вземане на решение от компютъра, но не се визуализират...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността
Напълно възможно е да има още нещо. Въпроса е, че при мен стига доста по-високи градуси, а тук не ...
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта