Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift
Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift
Колеги, тъй като темата е точно за този модел/двигател, ще питам тук. Утре ми предстои оглед на 4-5 бройки и като цяло знам какво да гледам по купе и окачване, но до сега дизел не съм купувал и имам следните въпроси:
1. Как да разбера дали турбото е тръгнало или не работи добре? Какви са симптомите за които трябва да си отварям очите/ушите?
2. Същият въпрос относно маховика: До сега съм карал само бензинки с едномасов маховик и знам че съединителя не трябва да отделя много високо, защото това означава че е накрая. Но за маховик не съм се замислял. Как се разбира дали е в добро състояние?
3. Дюзи - разбрах че това е друго слабо място на дизелите. Предполагам че за състоянието им може да се разбере по работата на двигателя, но все пак да питам и за тях. Какви са симптомите? Притрисане? Гаснене?
И въобще ако можете да ми дадете още някой съвет за какво да внимавам конкретно за този модел/двигател, ще ви бъда много благодарен!
1. Как да разбера дали турбото е тръгнало или не работи добре? Какви са симптомите за които трябва да си отварям очите/ушите?
2. Същият въпрос относно маховика: До сега съм карал само бензинки с едномасов маховик и знам че съединителя не трябва да отделя много високо, защото това означава че е накрая. Но за маховик не съм се замислял. Как се разбира дали е в добро състояние?
3. Дюзи - разбрах че това е друго слабо място на дизелите. Предполагам че за състоянието им може да се разбере по работата на двигателя, но все пак да питам и за тях. Какви са симптомите? Притрисане? Гаснене?
И въобще ако можете да ми дадете още някой съвет за какво да внимавам конкретно за този модел/двигател, ще ви бъда много благодарен!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift
Общо взето по въпросите - само косвени признаци ако не се вързва диагностична апаратура...
1. Турбината като почне да нагнетява се усеща голям прилив на мощност... Обикновено в диапазона 1500-1800об/мин... Просто се чувства 'ритника'
2. Освен да се ослушате за непривични шумове и потраквания - не виждам друг косвен способ.
3. За да почне да гасне, значи нещата са много сериозни... Диагностиката би показала отклонения на проблемна дюза... На 'слух' по-трудно ще хванете проблем.
1. Турбината като почне да нагнетява се усеща голям прилив на мощност... Обикновено в диапазона 1500-1800об/мин... Просто се чувства 'ритника'
2. Освен да се ослушате за непривични шумове и потраквания - не виждам друг косвен способ.
3. За да почне да гасне, значи нещата са много сериозни... Диагностиката би показала отклонения на проблемна дюза... На 'слух' по-трудно ще хванете проблем.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 16 Яну 2017 21:38
- Местоположение: Sofia
Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift
Колега, ако може да споделиш после кои обяви си посетил и какви са ти впечатлениятаdragonn2 написа: Колеги, тъй като темата е точно за този модел/двигател, ще питам тук. Утре ми предстои оглед на 4-5 бройки и като цяло знам какво да гледам по купе и окачване, но до сега дизел не съм купувал и имам следните въпроси:
1. Как да разбера дали турбото е тръгнало или не работи добре? Какви са симптомите за които трябва да си отварям очите/ушите?
2. Същият въпрос относно маховика: До сега съм карал само бензинки с едномасов маховик и знам че съединителя не трябва да отделя много високо, защото това означава че е накрая. Но за маховик не съм се замислял. Как се разбира дали е в добро състояние?
3. Дюзи - разбрах че това е друго слабо място на дизелите. Предполагам че за състоянието им може да се разбере по работата на двигателя, но все пак да питам и за тях. Какви са симптомите? Притрисане? Гаснене?
И въобще ако можете да ми дадете още някой съвет за какво да внимавам конкретно за този модел/двигател, ще ви бъда много благодарен!

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift
Днес бях до Дупница и гледах 6-7 РАВ-ки. По-голямата част бяха в много лошо външно състояние. Ще се опитам да опиша кои съм видял и какво ми е направило впечатление.
Започвам от тези, които не ми харесаха:
1. http://www.mobile.bg/21487777298335235 - освен че липсва капака на резервната гума, има и доста забележки по боята. На снимките не се виждат добре, но си спомням че останах разочарован от външното състояние.
2. http://www.mobile.bg/21482397281943355 - имаше страшен луфт в скоростния лост - като го разклатиш и от пред се чува някакво дрънчене. Мисля че нямаше и масло за хидравликата. Задната броня е ожулена от дясно.
3. http://www.mobile.bg/21487425855941418 - Трудно запали, продъвачът държеше той да запали. Подместих я малко назад да пробвам съединителя и от пред се показа прясно капнало масло на земята. Таблото е изпечено от слънцето, направо се бели, все едно някой го е минал с едра шкурка.
Тези горе-долу ми харесаха:
1.http://www.mobile.bg/21485334532109834 - няма никакви външни забележки. Току що я бяха измили, още мокра, а обявата е от доста време (може би я карат с временни номера?). Запали добре, работи равномерно. Обаче ми се вижда скъпичка 9500
Като я регистрирам със всички такси и застраховки + начално обслужване и отиде над 10к. VIN JTEHG20V400061689.
2. http://www.cars.bg/c1956067 - Има доста външни забележки, драскотини по предния капак (абе за боя е) пребоядисвани детайли, липсва капака на резервната гума. Не светва лампичка за TCS, а само тракшън. Продавачът каза че бил сменил съединителя и проверил маховика бил ОК. На място я беше обявил за около 7800. Ще свали още, но не знам...
3. http://www.mobile.bg/21487960721744945 - Има няколк външни забележки, драскотини тук-таме и от зад в ляво е удряна и ремонта е бил ... (http://prikachi.com/images.php?images/834/9053834z.jpg), но пък продавачът ми хареса - даде ключовете и вика "палете, карайте, гледайте каквото искате", докато други постоянно ти гледат в ръцете или те палят колата и като ги питаш за каране, почват да кършат пръсти. Колата запали веднага от раз.
Мисля до погледна и някоя от обявите в СФ, въпреки че не съм фен на Горубляне (от легендите които се носят, не че съм имал допир с тях).
Сега отново имам няколко въпроса, но вече по-конкретни:
1. Всички РАВ-ки които тествах бяха с меки съединители и отделяха много ниско. Почти щом отлепиш педала от пода и зацепва като колата тръгва без газ. Скоростите се включват нормално. ОБАЧЕ на някои от бройките които гледах, двигателя се разклаща доста при палене, дори се усеща в купето. Аз мисля че това е от тампон на двигателя, но все пак да питам - има ли вариянт това да е от маховика или нещо друго? При някои е доста сериозно поклащане, при някои по-слабо, при други почти го няма. Даже запалих една педи фейслифта така за проба и там изобщо не разклати двигателя, въпреки че въртях повече докато запали.
2. На някои им светеше лампичката за вода във филтъра - предполагам това ще се оправи като се смени филтъра, нали така?
3. Като дам газ от 2500 оборота на горе се чува леко виене, предполагам от турбото. Нормално ли е? Мисля че при всичките го имаше това.
Основно искам да разбера за първия въпрос. Благодаря!
Започвам от тези, които не ми харесаха:
1. http://www.mobile.bg/21487777298335235 - освен че липсва капака на резервната гума, има и доста забележки по боята. На снимките не се виждат добре, но си спомням че останах разочарован от външното състояние.
2. http://www.mobile.bg/21482397281943355 - имаше страшен луфт в скоростния лост - като го разклатиш и от пред се чува някакво дрънчене. Мисля че нямаше и масло за хидравликата. Задната броня е ожулена от дясно.
3. http://www.mobile.bg/21487425855941418 - Трудно запали, продъвачът държеше той да запали. Подместих я малко назад да пробвам съединителя и от пред се показа прясно капнало масло на земята. Таблото е изпечено от слънцето, направо се бели, все едно някой го е минал с едра шкурка.
Тези горе-долу ми харесаха:
1.http://www.mobile.bg/21485334532109834 - няма никакви външни забележки. Току що я бяха измили, още мокра, а обявата е от доста време (може би я карат с временни номера?). Запали добре, работи равномерно. Обаче ми се вижда скъпичка 9500

2. http://www.cars.bg/c1956067 - Има доста външни забележки, драскотини по предния капак (абе за боя е) пребоядисвани детайли, липсва капака на резервната гума. Не светва лампичка за TCS, а само тракшън. Продавачът каза че бил сменил съединителя и проверил маховика бил ОК. На място я беше обявил за около 7800. Ще свали още, но не знам...
3. http://www.mobile.bg/21487960721744945 - Има няколк външни забележки, драскотини тук-таме и от зад в ляво е удряна и ремонта е бил ... (http://prikachi.com/images.php?images/834/9053834z.jpg), но пък продавачът ми хареса - даде ключовете и вика "палете, карайте, гледайте каквото искате", докато други постоянно ти гледат в ръцете или те палят колата и като ги питаш за каране, почват да кършат пръсти. Колата запали веднага от раз.
Мисля до погледна и някоя от обявите в СФ, въпреки че не съм фен на Горубляне (от легендите които се носят, не че съм имал допир с тях).
Сега отново имам няколко въпроса, но вече по-конкретни:
1. Всички РАВ-ки които тествах бяха с меки съединители и отделяха много ниско. Почти щом отлепиш педала от пода и зацепва като колата тръгва без газ. Скоростите се включват нормално. ОБАЧЕ на някои от бройките които гледах, двигателя се разклаща доста при палене, дори се усеща в купето. Аз мисля че това е от тампон на двигателя, но все пак да питам - има ли вариянт това да е от маховика или нещо друго? При някои е доста сериозно поклащане, при някои по-слабо, при други почти го няма. Даже запалих една педи фейслифта така за проба и там изобщо не разклати двигателя, въпреки че въртях повече докато запали.
2. На някои им светеше лампичката за вода във филтъра - предполагам това ще се оправи като се смени филтъра, нали така?
3. Като дам газ от 2500 оборота на горе се чува леко виене, предполагам от турбото. Нормално ли е? Мисля че при всичките го имаше това.
Основно искам да разбера за първия въпрос. Благодаря!
Последно промяна от dragonn2 на 27 Фев 2017 17:11, променено общо 2 пъти.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift
Колега,внимавай много с дупнишките автоджамбази.Не е нормално съединителя да отделя толкова ниско.В комбинация с "разклащането" на двигателя при палене и гасене -това води до маховика и съединителя.Не е причина тампона на двигателя, а маховика.А лампата за филтъра свети,защото не е сменян никога.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift
Да де, за лампата на филтъра въпроса ми беше да се притеснявам ли като светеи, след като ще го сменя във всички случаи при първоначалното обслужване?
А относно съединителя, поне на бензин знам че като е тръгнал отделя много високо, а не ниско. При дизелите явно не е така.
Лошото е, че повечето бяха така.
За притирисането, аз винаги паля с натиснат съединител, но не знам дали това има значение...
Някой може ли да извади някаква информация от VIN-a на тази http://www.mobile.bg/21485334532109834 ?
JTEHG20V400061689
А относно съединителя, поне на бензин знам че като е тръгнал отделя много високо, а не ниско. При дизелите явно не е така.
Лошото е, че повечето бяха така.
За притирисането, аз винаги паля с натиснат съединител, но не знам дали това има значение...
Някой може ли да извади някаква информация от VIN-a на тази http://www.mobile.bg/21485334532109834 ?
JTEHG20V400061689
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift
Пусни го тук:
http://www.toyodiy.com/parts/q.html
http://www.toyodiy.com/parts/q.html
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift
Днес гледах една в Горубляне, съединителя пак отлепи много ниско. Продавачът ми обяснява, че всички Тойоти били така. Естествено, не може да му се вярва, но пък 100% от бройките които гледах бяха така. При вашите как е?
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 24 Юли 2016 12:51
- Местоположение: пазарджик
- Получена благодарност: 1 път
Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift
Съединителя е саморегулиращ се винаги отлепя на едно и също местоположение(ако греша , някой да ме поправи), по скоро обърни внимание на гасенето, като врътнеш ключа да изгасиш и ти се стори че има забавяне при изгасянето на двигателя, смисъл прави обороти преди да изгасне окончателно , тогава със сигурност може да имаш съмнения в маховик/съединител.Късмет с търсенето. 

Т25 Комби 2ADFTV non dpf
Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift
Вече съм собственик на 2004 Rav4 2.0 D4D. Купих го от частно лице, че в автокъщите не видях нищо читаво. Има някои дребни забележки, но като цяло съм доволен от покупката. Скоро ще пусна отделна тема със снимки и въпроси, за да не цапам тази.
ПП. Можете да я видите тук, докато старият собственик не свали обявата: http://www.mobile.bg/21488105603407207
ПП. Можете да я видите тук, докато старият собственик не свали обявата: http://www.mobile.bg/21488105603407207
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift
Честито колега 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift
Честито и добре дошъл в клуба!Да си я караш със здраве! 

Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
Покупка на Рав 4 d4d 116
Дайте мнения и съвети за модела .
Колата е 2004-та Италианка 4 врати
Колата е 2004-та Италианка 4 врати
Последно промяна от Akima на 28 Май 2017 23:20, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Моля прочетете правилата и важните теми.Търсачката работи перфектно.ВЕЖЛИВОСТ!
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Моля прочетете правилата и важните теми.Търсачката работи перфектно.ВЕЖЛИВОСТ!
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 02 Окт 2017 16:28
- Местоположение: varna
- Получена благодарност: 1 път
Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift
Капарирах Toyota Rav4 2.2 D-4D 2008г. има лек проблем с двигателя. Ще и сменят уплътнител и ще шлайфат главата.Ще и слагат по-добра гайка защото губела вода.Ще я получа след няколко дни. Дано излезе читава!
Toyota Rav4 2.2 D-4D 136 к.с. 2008г. ENGINE: 2ADFTV DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM (LOW EMISSION ENGINE)
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift
Не разбрах каква гайка...
По принцип не бих вярвал на приказки за 'лек проблем'...
По принцип не бих вярвал на приказки за 'лек проблем'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта