Чакай. Явно четеш така, както на теб ти изнася, което въобще не съм написал.
Първо - къде съм написал, че при ЛСД диференциал, че двете колела ще се завъртят в различна посока, ако врътнеш само едното. Я пак прочети какво съм написал, като въобще не съм споменал никъде ЛСД диференциали по принцип в тази ситуация.
Второ - на паркетниците раздатката е отворена на 100%. И не всички са с раздатка. Има и много с чист отворен диференциал, вграден в скоростната кутия. Просто единия изход на диференциала отива към предния диференциал, а другия към задния.Но вдигнеш ли единия мост от земята, губиш цялото движение. И пак се загледай специално, че съм написал Халдекс съединител и съм сложил диференциал в скоби, защото го водят диференциал, а не съединител поради простата причина, че всичко е интегрирано в задния диференциал.
Наистина си чел ей така отгоре и въобще не си разбрал какво съм написал.
Отварял съм такива ел. раздатки на на БМВ, която е с фрикциони и ел. управление на затягането им. Може би подобно на твоята раздатка.
Там са така нещата:
1. Два отворени диференциала - преден и заден.
2. Раздатка веднага след скоростната кутия.
3. Изхода от скоростната кутия влиза в раздатката.
4. Изхода за задния мост от раздатката е твърдо вързан за изхода на скоростната кутия 1:1.
5. Изхода за предния мост от раздатката е чрез фрикционни елементи (съединител), който се натяга чрез завъртане на един пръстен.
При нормално отворена раздатка, демек да няма закачане на изхода към предния диференциал към скоростната кутия, то няма предаване на въртящ момент към преден мост. Ако съединителя затегне максимално, то имаме предаване 1:1 на преден и заден мост.
Не може да изключиш задния мост от цялата схема, защото скоростната кутия е механично вързана към изхода за задния диференциал, както споменах.
Та да ти разиграя ситуациите при тази постановка, какво се случва реално:
1. Ако колата е на неутрална скорост и отворена раздатка:
- При завъртане на едно предно колело - завърта се отворения диференциал и през него само единия пакет от фрикционните дискове в раздатката. Нищо не се случва реално на стенда. Само едното колело си се върти, а другото остава неподвижно, защото валяците оказват по-голямо съпротивление от малкото триене на елементите в раздатката. Демек си се върти предния кардан.
2. Ако колата е на неутрална скорост и затворена раздатка:
- Завърта се отново едното предно колело, Тогава през раздатката енергията отива до скоростната кутия и задния мост. Понеже изхода на скоростната кутия е вързан директно към задния диференциал, тогава енергията няма как да премести колата, защото ще се помъчи да завърти и задния мост и през предния отворен диференциал другото колело, което седи на свободните валяци ще се завърти на обратно.
3. Колата минава на заден мост.
- При отворена раздатка и нулева скорост започва да се върти кардана и скоростната кутия. Демек само едното задно колело се върти, а другото стои неподвижно, защото валяците оказват по-голямо съпротивление от скоростната кутия.
- При затворена раздатка минаваме в точка 2 отгоре, защото не може да превъртиш предния мост, който е вързан 1:1 със задния мост в този момент, като колата оказва по-голямо съпротивление и през отворения диференциал, защото не може да му завъртиш короната, то започва да се върти другото колело в обратна посока.
Стандартно при БМВ управлението на раздатката е от порядъка на 10% затягане на съединителя, но когато колата е на неутрална скорост и на място, то раздатката е отворена напълно. Демек винаги си в позиция, описана в точка 1 и 3 тире едно. И винаги може да въртиш на ГТП всички колела и едно по едно и двете заедно.
За това няма проблем по принцип фул тайм 4х4 да се тества и на най-обикновен стенд. Точно, за да им докажа това веднъж на едно ГТП с БМВ-то ми им казах да пускат програма за 4х2, като ми казаха, че е на моя отговорност. Ами да, на моя отговорност, защото знаех резултата. Но пък БМВ-то ми беше с механична раздатка като на паркетниците, която е отворена от двата края и там винаги си се върти тя, без да отива енергията въобще до скоростната кутия. Точно като на измислените паркетници. Защото реално нямаш вързан предния и задния кардан, а разчиташ чисто на механично разпределение на силите, точно като типичен диференциал.
Надявам се да си изчел този път всичко и да си вникнал в написаното, а не да си изчел отгоре-отгоре нещата.
