D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Резултата от теста в сервиз на Тойота - купил съм един голям боклук. За щастие мога да си позволя да я оправя, но това ще ми е последната Тойота, която купувам.
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Ако не ти е проблем сподели повече за този тест който класифицира покупката ти като голям боклук.
Относно DPF той си е проблем на който и да е дизел след 2007 и Тойота не е изключение.
Относно марката Тойота и аз преживях лични драми и разочарование и те разбирам напълно но ...... след като си оправих проблема и се поуспокоих започнах да проучвам какви комбита има на пазара втора ръка и кои са най-надеждни и най-малко бъркат в джоба за подръжка. Установих , че пак трябва да търся Авенсис или Хонда Акорд 8-ма генерация но да не с К24 двигател. Много залагах да се кача на БМВ 5 серия или Е класата на Мерцедес след 2009 година но цената за придобиване на читав ензенкпляр за малко повече комфорт се обезсмисля от многото дребни но скъпи проблемчета които създават. Демек гроздето ми е кисело или както четох в някой от форумите , за да караш ново БМВ или Мерцедес трябва да си богат а за да караш старо трябва да си Мнооого богат.
Относно DPF той си е проблем на който и да е дизел след 2007 и Тойота не е изключение.
Относно марката Тойота и аз преживях лични драми и разочарование и те разбирам напълно но ...... след като си оправих проблема и се поуспокоих започнах да проучвам какви комбита има на пазара втора ръка и кои са най-надеждни и най-малко бъркат в джоба за подръжка. Установих , че пак трябва да търся Авенсис или Хонда Акорд 8-ма генерация но да не с К24 двигател. Много залагах да се кача на БМВ 5 серия или Е класата на Мерцедес след 2009 година но цената за придобиване на читав ензенкпляр за малко повече комфорт се обезсмисля от многото дребни но скъпи проблемчета които създават. Демек гроздето ми е кисело или както четох в някой от форумите , за да караш ново БМВ или Мерцедес трябва да си богат а за да караш старо трябва да си Мнооого богат.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Има форум на тойота от над 10 години и след това колата била боклук. Как някой дава 10-15 000 и въобще не си прави труда да отдели 1 час , за да прочете за проблемите на модела , не ми е ясно. Днес авенсисът ми стана на 10 години и почти 300 000 км . В книжката съм записал какво съм сменял , като не броя маслото , филтрите и предните дискове и накладки, нека е боклук. 



Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Аз карам и една тойота, която в момента е малко над 550 000км. без каквито и да е проблеми за толкова време. То от там тръгна всичко. Просто тези коли вече ги няма. Сега са с ДПФ филтри и много други усложнения
- Toyota Yarispz
- Мнения: 186
- Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
колега ако проблема е един дпф филтър мисля че за България решение има и не е болка за умиране! Тойотите не са върха на сладоледа , но сравнени с други масови марки създават по-малко главоболие
. И аз имам бензинова тойота, която реално още и крушка не и горяла, обаче като ми се наложи да търся някой шлеп (т.е. комби) ударих първоначално на камък с един бърз и скуп ремонт
... но като покарахняколко хиляди км. след това и вече не ми е чак толкова тегаво
...
п.с.
даже ще си сменя автатара ,защото и докарах още по-нисък разход



п.с.
даже ще си сменя автатара ,защото и докарах още по-нисък разход


D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Трябва да правя и/а може би само това/ дюзи. Тойота сервиз - 120лв за стенд, после 607лв за брой т.е. колкото излязат за смяна. Може ли да мина по-евтино т.е. другаде да ги правя?
Този мит за хубавото чуждо гориво и кофти българското е леко разклатен. Кола без 1км тук е за ремонт на дюзи. Тойотата, която карам 10 години тук с наши горива и няма нищо.
Този мит за хубавото чуждо гориво и кофти българското е леко разклатен. Кола без 1км тук е за ремонт на дюзи. Тойотата, която карам 10 години тук с наши горива и няма нищо.
- Toyota Yarispz
- Мнения: 186
- Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
какви са показанията на дюзите от течстрийм ? При мен една беше сдала багажа а в тойота сервиз удобно ми препоръчаха да сменя всички(сметката от тойота тиксим 4бр.х 680лв + 4дифтунгиХ16лв...!?при положение че новата дюза си идва с нова такава!!!+ 120лв. за работата-направо ме вкараха в джаза
) със търсене на свестен майстор платих 600лв. за нова дюза с две години гаранция +10лв. за смяната и сега нямам оплаквания колата не върви а хвърчи
и когато имам време за икономично шофиране ми докарва 4.4/100 по борд....
така че преди да се хвърлиш на скъпи ремонти търси няколко мнения !




D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Изобщо нямам представа. Казаха, че не били в норма и се нуждаят от тестване и смяна евентуално. Естествено ще ги проверя другаде. Колата няма никакви смущаващи признаци в момента, върви много повече отколкото очаквам, не пуши - естествено с ДПФ, но факта, че е бил запушен ме кара да мисля, че може да е в следствие на дюзи както беше написал някой по-горе. Отпушиха го с т.нар. "регенерация"- принудителна. Никога през живота си не съм ремонтирал дюзи, нямам опит с това, но ще търся някой сервиз да провери нещата
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Akima съвсем съгласен съм с теб и честно казано аз също бих изтрил несвързаните ми постове, в следствие на някакъв гняв и яд от мен. Но за дюзите, ако има връзка с ДПФ филтъра би било полезно и за други. Иначе най-лесно е да махнеш този филтър и да си мислиш, че си решил проблема. Всъщност очаквам някой наистина да потвърди - може ли в следствие на кофти дюзи да се запуши ДПФ филтър?
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Може... Всяка причина за неправилна работа, генерираща сажди може да запуши ДПФ...
На старите дизели това се вижда явно - димилките по улиците и вие сте ги виждали... При наличие на ДПФ тези сажди много бързо могат да го запушат, въпреки, че не се виждат да излитат навън сажди...
На старите дизели това се вижда явно - димилките по улиците и вие сте ги виждали... При наличие на ДПФ тези сажди много бързо могат да го запушат, въпреки, че не се виждат да излитат навън сажди...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Моя така си замина, но разбрах за проблема в дюзите чак като го махнах 




-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 10 Мар 2017 21:17
- Местоположение: София
DPF Auris D-4D 2.0 126hp
Здравейте колеги,
Може да е писано някъде в някоя тема. Изчетох някои, но не намерих конкретно решение. Излезна ми грешка Check Engine ; Check VSC . Разчетох грешката при майстор, който каза че грешката е от филтъра за твърди частици. При излизане на грешката - почти веднага при запалване колата не ускорява, но вдига обороти.
Може ли някой да помогне. Сменя ли се този филтър - казаха ми че бил доста скъп. За сега актуализираха софтуера и изчистиха грешката, но след няма и 500м грешката отново се появи. Това което ми казаха, че се прави е махане на филтъра и бърникане по компютъра на автомобила. Ако това е решението, не би ли следвало при замерване на емисиите да излезне твърде голяма стойност (по принцип го замерват като ходя на технически преглед). Някакви предложения къде може да се направи и какви пари взимат?
Много благодаря предварително.
Kolata e: Auris D-4D 2.0 126hp
Може да е писано някъде в някоя тема. Изчетох някои, но не намерих конкретно решение. Излезна ми грешка Check Engine ; Check VSC . Разчетох грешката при майстор, който каза че грешката е от филтъра за твърди частици. При излизане на грешката - почти веднага при запалване колата не ускорява, но вдига обороти.
Може ли някой да помогне. Сменя ли се този филтър - казаха ми че бил доста скъп. За сега актуализираха софтуера и изчистиха грешката, но след няма и 500м грешката отново се появи. Това което ми казаха, че се прави е махане на филтъра и бърникане по компютъра на автомобила. Ако това е решението, не би ли следвало при замерване на емисиите да излезне твърде голяма стойност (по принцип го замерват като ходя на технически преглед). Някакви предложения къде може да се направи и какви пари взимат?
Много благодаря предварително.
Kolata e: Auris D-4D 2.0 126hp
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Пуснаха ли му някакво принудително почистване чрез някакъв софтуер? И каране 30-40 мин с определени обороти? При мен на същата кола след тази процедура за сега е ОК, ходих втори път на диагностика и беше много добре според майстора, но аз имам кофти дюзи, които ще оправям съвсем скоро. За сега не смятам да махам ДПФ
Варианта е препрограмиране със софт, който не търси ДПФ и физическо премахване. Но имай предвид, че това не е оригинален софтуер на Тойота т.е. може да бъде добре, може да бъде и зле. Освен това физическото му премахване не е лесно, изкупуват се за някакви цени, но въпреки всичко цялата процедура ще до колкото разбирам ще струва поне 500лв
Варианта е препрограмиране със софт, който не търси ДПФ и физическо премахване. Но имай предвид, че това не е оригинален софтуер на Тойота т.е. може да бъде добре, може да бъде и зле. Освен това физическото му премахване не е лесно, изкупуват се за някакви цени, но въпреки всичко цялата процедура ще до колкото разбирам ще струва поне 500лв
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 10 Мар 2017 21:17
- Местоположение: София
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Мерси за мнението колега 1AD. Когато ходих на диагностика ми качиха нов софтуер, последен и изчистиха грешката. След няма и 500 метра грешките излезнаха пак.
Днес разпитах. Повечето майстори ме посъветваха да го махам и да слагам емулатор на компа. Като го сваля да го давам за рециклиране. Общо взето цифрата която ми казаха е около 600лв. Трябвало някой който разбира да го направи иначе, както и ти казваш можело да стане и по-зле.
Другият вариянт, който никой не ми препоръчва да правя е да отида да свалят DPF-а да го пуснели на някаква машина за диагностика, след това на някаква друга машина за чистене и накрая да го монтират обратно и да го адаптират (за да започне да брои натрупването на отпадък отново). Процедурата ми обявиха че струвала между 400-450лв. но след това можело нещо друго да изписука....
Не ми е ясно само дали не мога да пробвам с добавка за чистене, но нещо не мисля да го пробвам, че не знам колко боклук се е насъбрал, което да доведе до запушване.
Май ще предпочета да го махам. Иначе по-вероятно е отново да се появи проблем.
След няколко мнения на различни майстори, май ще трябва да преформулирам въпросът си на - някой правил ли е това упражнение и то успешно
къде как и на каква цена?
Днес разпитах. Повечето майстори ме посъветваха да го махам и да слагам емулатор на компа. Като го сваля да го давам за рециклиране. Общо взето цифрата която ми казаха е около 600лв. Трябвало някой който разбира да го направи иначе, както и ти казваш можело да стане и по-зле.
Другият вариянт, който никой не ми препоръчва да правя е да отида да свалят DPF-а да го пуснели на някаква машина за диагностика, след това на някаква друга машина за чистене и накрая да го монтират обратно и да го адаптират (за да започне да брои натрупването на отпадък отново). Процедурата ми обявиха че струвала между 400-450лв. но след това можело нещо друго да изписука....
Не ми е ясно само дали не мога да пробвам с добавка за чистене, но нещо не мисля да го пробвам, че не знам колко боклук се е насъбрал, което да доведе до запушване.
Май ще предпочета да го махам. Иначе по-вероятно е отново да се появи проблем.
След няколко мнения на различни майстори, май ще трябва да преформулирам въпросът си на - някой правил ли е това упражнение и то успешно

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта