Мнение
от slowtraveler » 06 Май 2017 10:22
Изработката става все по-прецизна, и по принцип разхода на масло намалява... Но от друга страна с даунсайзинга и поставяне на куцо и сакато турбина, това увеличава вероятността от поява на разход на масло - и през турбината, и заради по-натоварените литрово двигатели...
На последните ми автомобили съм доливал масло единствено при проблем, който след това се отстранява и разхода на масло спира (т.е. намалява до граници, при които не е нужно доливане на масло между смяната му, въпреки доста увеличения междусервизен интервал) ... Това - с изключение на Астрата - тя замина с разход на масло, и така бе карана следващите години - с доливане...
Да, понякога се случват и издънки - служебното Добло е в сервиз за сериозен ремонт на 130х.км.... Задрал биелен лагер... Следи от износване на бутала/цилиндри няма, но вала и едната биела са заминали... От единия сервиз бяха измерили масло в картера около 500мл, но от другят сервиз споменаха, че са източвали част от маслото, и поради това не мога да направя оценка дали е имала достатъчно масло).
При преглед на турбината са открили разход на масло - ще бъде ремонтирана с подмяна на ремонтен комплект или цял картридж (не я бяха разхвърляли още)... Заедно с нов колянов вал, нова биела, нови основни и биелни лагери (вече ги доставих), нови сегменти, гумички на клапани, комплект подгревни свещи (така и така е свалена и разоборудвана главата)... И след този ремонт навярно ще изкара безпроблемно и без нужда от допълнителен ремонт още поне 130х.км...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008