ШЪ СЪ вАрти само, ако ти е износен съединтеля инЪк не е пррдвидено да се върти.ceko26 написа:Ако има наистина пробов в катализатора то температурата не се задържа там и по-топли газове загряват аспуха до края, но щом цвета е керемиден значи двигателя е наред.А за оборотите щом толкова те дразни сложи си преграда пред отвора от където влиза въздуха в въз. филтър да се избегне насрещната струя и пробвай.
Никой не се сети , но помислете защо като се вдигне от земята някоя от задвижващите гуми и двигателя работи на нулева скорост, гумата се върти .Това също помага да се вдигнат оборотите в движение.
oboroti prazen hod
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Е, износването на съединителя няма нищо общо с въртенето на гумата при нулева предавка....
Но дори и съпротивлението(триенето) в скоростната кутия, което увлича гумата не оказва влияние на оборотите, щото съвременните двигатели си командват динамично оборотите - компютъра дава или отнема газта за да си задържи оборотите на толкова, колкото си мисли че трябва да са...
Но дори и съпротивлението(триенето) в скоростната кутия, което увлича гумата не оказва влияние на оборотите, щото съвременните двигатели си командват динамично оборотите - компютъра дава или отнема газта за да си задържи оборотите на толкова, колкото си мисли че трябва да са...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Да ама въздуха неможе да контролира и като обеднее сместа, за да не загасне мотора компютъра пуска повече гориво след това много въздух и много бензин дават по-високи обороти. Мойта например на Газ ако я пуснеш по инерция с повече от 70-80 см. в час угасва, щото няма кой да каже на изпарителя да пусне повечко газ. А като е нов възд филтър и на 60 да я пуснеш по инерция пак може да угасне.slowtraveler написа:Е, износването на съединителя няма нищо общо с въртенето на гумата при нулева предавка....
Но дори и съпротивлението(триенето) в скоростната кутия, което увлича гумата не оказва влияние на оборотите, щото съвременните двигатели си командват динамично оборотите - компютъра дава или отнема газта за да си задържи оборотите на толкова, колкото си мисли че трябва да са...
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Как да не може да се контролира въздуха?!
На почти всички съвременни автомобили се контролира въздуха с ел-двигателче.
А компютъра по сигналите от двигателя (положение на дросел, разход и температура на въздух, качество на сместа от ламбда сонда и т.н.) разбира колко бензин да пусне.
Затова и нямат обикновенната центровка на 'празен ход' с онова болтче както беше на карбураторите...
П.С. колега - ако автомобила ти вдига тея 70-80см в час , по-добре тръгни пеша (шега)

На почти всички съвременни автомобили се контролира въздуха с ел-двигателче.
А компютъра по сигналите от двигателя (положение на дросел, разход и температура на въздух, качество на сместа от ламбда сонда и т.н.) разбира колко бензин да пусне.
Затова и нямат обикновенната центровка на 'празен ход' с онова болтче както беше на карбураторите...
П.С. колега - ако автомобила ти вдига тея 70-80см в час , по-добре тръгни пеша (шега)


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Това че му вдига оборотите не му е никакъв проблем явно така му е заложено в компютъра.Иначе, стъпковото ел. двигетелче ще се затвори малко и ще компенсира притока от насрещния вуздух.Колега свиквай и много пари няма да ти помогнат.
the_rider махни си тръбата от която влиза въздуха във възд. филтър или сложи преграда да не духа директно струята в него и няма да гасне. Колкото по висока скорост вдигаш толкова по се обеднява сместа.
the_rider махни си тръбата от която влиза въздуха във възд. филтър или сложи преграда да не духа директно струята в него и няма да гасне. Колкото по висока скорост вдигаш толкова по се обеднява сместа.
Авенсис 3S-FE
Когато спирам по-рязко оборотите ми падат до 500 rpm и почва да подскача между 500 и 700, при което колата доста се тресе. Ако подам малко газ, скача на 1100 и после бавно пада до 750-800 където е вече нормално.niki60 написа:при натискане на спирачката (спряло положение падат на 650-700,в зависимост дали са включени светлини)при движение по инерция са около 750 -800 ..ако не е нормално къде може да се търси проблема..мерси
Винаги карам със светлини, ако това има значение...
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Знам го това ама неискам, 10х все пак.ceko26 написа:Това че му вдига оборотите не му е никакъв проблем явно така му е заложено в компютъра.Иначе, стъпковото ел. двигетелче ще се затвори малко и ще компенсира притока от насрещния вуздух.Колега свиквай и много пари няма да ти помогнат.
the_rider махни си тръбата от която влиза въздуха във възд. филтър или сложи преграда да не духа директно струята в него и няма да гасне. Колкото по висока скорост вдигаш толкова по се обеднява сместа.
грешка де, ами не съм сигурен, но мисля, че карината няма стъпков мотор на дроселаslowtraveler написа:Как да не може да се контролира въздуха?!
На почти всички съвременни автомобили се контролира въздуха с ел-двигателче.
А компютъра по сигналите от двигателя (положение на дросел, разход и температура на въздух, качество на сместа от ламбда сонда и т.н.) разбира колко бензин да пусне.
Затова и нямат обикновенната центровка на 'празен ход' с онова болтче както беше на карбураторите...
П.С. колега - ако автомобила ти вдига тея 70-80см в час , по-добре тръгни пеша (шега)![]()
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Може да не е стъпков мотор на дросела, а да е клапан за празен ход (idle control valve), който се командва от компютъра и пуска повече или по-малко въздух покрай дросела за да поддържа празен ход...
Но ефекта е същия - във всмукателния колектор сепуска повече или по-малко въздух за да се поддържат зададените обороти....
Но ефекта е същия - във всмукателния колектор сепуска повече или по-малко въздух за да се поддържат зададените обороти....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Тези термо механични клапи се използваха за автоматичния смукач на карбураторните двигатели.
Затова преди палене по инструкция се даваше пълна газ като след това отпускаш газта и палиш. При ниска температура тази клапа се 'захапваше' за дросела от термоелемента и се затваряше (а не отваря) заедно с дросела. Така ограничава входящия въздух за да обогати сместа при ниска температура.
Но това е само 'автоматичен смукач', а не автоматично поддържане на празен ход.
С проста термомеханична клапа не можеш да поддържаш зададени обороти на празен ход...
Друг е въпроса как са настроени електрониките.
Прави ми впечатление, че 3ZZ-FE поддържа високи обороти (около 1500об/мин) много дълго.
Спадат чак при загряване на двигателя до около 40-50С, докато при предишния ми Опел с 'електронна газ' оборотите спадаха до нормални и бяха много устойчиви почти веднага след палене независимо от температурата.
P.S. тук има примерен вид и схема на свръзване на електромеханичния клапан за празен ход
http://autorepair.about.com/library/faqs/bl179i.htm
и тук:
http://alflash.com.ua/idlet.htm
Затова преди палене по инструкция се даваше пълна газ като след това отпускаш газта и палиш. При ниска температура тази клапа се 'захапваше' за дросела от термоелемента и се затваряше (а не отваря) заедно с дросела. Така ограничава входящия въздух за да обогати сместа при ниска температура.
Но това е само 'автоматичен смукач', а не автоматично поддържане на празен ход.
С проста термомеханична клапа не можеш да поддържаш зададени обороти на празен ход...
Друг е въпроса как са настроени електрониките.
Прави ми впечатление, че 3ZZ-FE поддържа високи обороти (около 1500об/мин) много дълго.
Спадат чак при загряване на двигателя до около 40-50С, докато при предишния ми Опел с 'електронна газ' оборотите спадаха до нормални и бяха много устойчиви почти веднага след палене независимо от температурата.
P.S. тук има примерен вид и схема на свръзване на електромеханичния клапан за празен ход
http://autorepair.about.com/library/faqs/bl179i.htm
и тук:
http://alflash.com.ua/idlet.htm
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
- Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport
- Обратна връзка:
голяма полемика предизвика въпроса ми (на който между другото вече си отговорих)..искам да попитам още на какво може да се дължи лекото тресене на двигателя на празен ход около 600 -650 оборота след като бяха изпълнени следните мероприятия-смяна въздушен филтър,смяна свещи(въпреки 4е не бяха за смяна не се подобри състоянето а свещите са работили перфектно),почистване на дроселовата клапа и дат4ика за положението и,проверка вакуумите и диагностика на двигателя,единственото което не съм направил е почистване на инжекторите или слагане добавка в бензина и смяна на горивния филтър..започвам да се замислям за свалянето на инжекторите и почистването им по метода описан тук:
http://toyota-club.net/files/04-09-10/0 ... em_inj.htm
http://toyota-club.net/files/04-09-10/0 ... em_inj.htm
slowtraveller,
не знам кога за последно си виждал бензинов двигател на Тойота произведен преди 96, но те уверявам, че масово(но не навсякъде) се ползва механичка клапа, чието отваряне се определя от температурата на водата. Допълнително на дросела има един "проход", който се регулира със завиване или отвиване на винт - той определя оборотите при загряла кола.
Никой не говори за карбуратори. Става дума за инжекциони - клонинги произведени от Denso на базата на L и D-Jetronic.
не знам кога за последно си виждал бензинов двигател на Тойота произведен преди 96, но те уверявам, че масово(но не навсякъде) се ползва механичка клапа, чието отваряне се определя от температурата на водата. Допълнително на дросела има един "проход", който се регулира със завиване или отвиване на винт - той определя оборотите при загряла кола.
Никой не говори за карбуратори. Става дума за инжекциони - клонинги произведени от Denso на базата на L и D-Jetronic.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
bad_dog - прав си, че отдавна не съм виждал тойотов двигател произведен преди 96 - напълно е възможно да си прав
То и след 96 съм виждал малко, щото съм само от 1г в японския клуб а в близките месеци не съм отварял капака (да чукна на дърво)
Предполагам, че са ползвали такъв механичен подход на моноинжекция?
Преди време гледах последните модели карбуратори (на голф) и някои от първите моноинжекции - ами то беше доста трудно да разбереш кой какъв е - карбуратора се управляваше от ECU и доста кабели влизаха в него (беше взел проблемите и на карбуратора и на моноинжекцията)..
Моноинжекцията пък събираше информация от малко сензори и я караше като карбуратор - налива бензина и толкоз ....

То и след 96 съм виждал малко, щото съм само от 1г в японския клуб а в близките месеци не съм отварял капака (да чукна на дърво)

Предполагам, че са ползвали такъв механичен подход на моноинжекция?
Преди време гледах последните модели карбуратори (на голф) и някои от първите моноинжекции - ами то беше доста трудно да разбереш кой какъв е - карбуратора се управляваше от ECU и доста кабели влизаха в него (беше взел проблемите и на карбуратора и на моноинжекцията)..
Моноинжекцията пък събираше информация от малко сензори и я караше като карбуратор - налива бензина и толкоз ....

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта