Шум при студен старт
- quiksilver
- Мнения: 53
- Регистриран на: 24 Ное 2008 15:57
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4 Hybrid 4x4, Prius XW30
Шум при студен старт
Привет колеги.
Наскоро закупих 4-тата си Тойота - Авенсис Т25, 1.8 vvti. Колата е супер, но ме притеснява един странен шум при студен старт. Появява се едно изтракване (като дизел), което се чува 1-2 секунди и после изчезва. Ако загася мотора и веднага след това го запаля, проблемът не се проявява. Ако обаче колата е стояла примерно 30 мин. загасена, при стартиране отново се чува.
Ето видео от нета със същия проблем - https://www.youtube.com/watch?v=21o6PcGFH7w
В семейството имаме и Корола Версо със същия двигател и същия проблем. Както и Корола 1.6 vvti, при която няма такъв проблем.
Благодаря предварително!
П.С. 2 дни търся инфо, но не намерих :(
Наскоро закупих 4-тата си Тойота - Авенсис Т25, 1.8 vvti. Колата е супер, но ме притеснява един странен шум при студен старт. Появява се едно изтракване (като дизел), което се чува 1-2 секунди и после изчезва. Ако загася мотора и веднага след това го запаля, проблемът не се проявява. Ако обаче колата е стояла примерно 30 мин. загасена, при стартиране отново се чува.
Ето видео от нета със същия проблем - https://www.youtube.com/watch?v=21o6PcGFH7w
В семейството имаме и Корола Версо със същия двигател и същия проблем. Както и Корола 1.6 vvti, при която няма такъв проблем.
Благодаря предварително!
П.С. 2 дни търся инфо, но не намерих :(
"Кеф цена няма"
- kaizera_93
- Мнения: 17
- Регистриран на: 24 Авг 2016 20:35
- Местоположение: Видин
Шум при студен старт
Това се получава, защото двигателя още не е вдигнал масло и изтропването на железо идва от колянов вал или клапани. Реално много двигатели го правят. Ако маслото ти е за смяна също е вероятно от това да го прави.
- quiksilver
- Мнения: 53
- Регистриран на: 24 Ное 2008 15:57
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4 Hybrid 4x4, Prius XW30
Шум при студен старт
Маслото е сменено и двете коли, но шумът си остава. Дали не е нещо по VVTi-механизма? Опасно ли е да се кара така, дали ще се задълбочи, как се ремонтира? Никой ли не се е сблъсквал с проблема, май е доста разпространен при тези двигатели?
"Кеф цена няма"
- quiksilver
- Мнения: 53
- Регистриран на: 24 Ное 2008 15:57
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4 Hybrid 4x4, Prius XW30
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Шум при студен старт
Хидравличен реглаж предполага такова тракане. Има го при мотори с такъв реглаж на клапаните или ввти. Щом изчезва скоро след завъртането няма основание за притеснение. Това е техническа особеност, трака докато се вдигне налягането на маслото.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- quiksilver
- Мнения: 53
- Регистриран на: 24 Ное 2008 15:57
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4 Hybrid 4x4, Prius XW30
Шум при студен старт
И аз предположих, че са повдигачи, но навремето имах Галант, при който тракаха постоянно, а не само при запалване. В руските и английски форуми твърдят, че е нещо свързано с VVTi-то, като също казват, че не е сериозен проблем и може да се кара така. Повдигачите искат реглаж като при Хонда? Не са ли саморегулиращи?
Има ли колеги с такъв шум при стартиране? Нека споделят дали се усилва с времето
Има ли колеги с такъв шум при стартиране? Нека споделят дали се усилва с времето
"Кеф цена няма"
- Toyota Fan Forever
- Мнения: 152
- Регистриран на: 19 Яну 2017 10:16
- Местоположение: Sofia
Шум при студен старт
Здравейте quicksilver!
Имах подобен проблем с д-л 1FZ-FE. Общото с Вашия е веригата. Тъй като когато придобих а-ла нямах НИКАКВИ съмнения относно механичното съсътояние и поддръжката на двигателя (общ пробег 130к). Смених вискозитета на маслото с по-плътен, като това което си беше в картера си го изчаках да му дойде времето за обслужване. С други думи имах няколко хиляди за да се наслушам на изтракването и да се доубедя, че е от веригата. Появява се само при добре отцедено масло (не сте палили няколко дни, ако палите всяка сутрин-не се усеща почти, ако пък не сте палили седмица и повече е по-зловещо). След смяната - КРАЙ, никога повече с този шум, при всякакви обстоятелства на студен или топъл старт! При Вашия двигател има някакви леки компрометирания относно изпълненията му (особено в началото), за което надявам се Вие добре знаете, защото сте почитател, но искрено се надявам, че шума не е от общо износване! Все пак това сравнение с "дизел" за абсолютно тих, бензинов двигател напомня само за относително малки движещи се метални маси, а не за бутално-мотовилкова група, където интензитета на тропането е доста по-съществен.
Успех
Имах подобен проблем с д-л 1FZ-FE. Общото с Вашия е веригата. Тъй като когато придобих а-ла нямах НИКАКВИ съмнения относно механичното съсътояние и поддръжката на двигателя (общ пробег 130к). Смених вискозитета на маслото с по-плътен, като това което си беше в картера си го изчаках да му дойде времето за обслужване. С други думи имах няколко хиляди за да се наслушам на изтракването и да се доубедя, че е от веригата. Появява се само при добре отцедено масло (не сте палили няколко дни, ако палите всяка сутрин-не се усеща почти, ако пък не сте палили седмица и повече е по-зловещо). След смяната - КРАЙ, никога повече с този шум, при всякакви обстоятелства на студен или топъл старт! При Вашия двигател има някакви леки компрометирания относно изпълненията му (особено в началото), за което надявам се Вие добре знаете, защото сте почитател, но искрено се надявам, че шума не е от общо износване! Все пак това сравнение с "дизел" за абсолютно тих, бензинов двигател напомня само за относително малки движещи се метални маси, а не за бутално-мотовилкова група, където интензитета на тропането е доста по-съществен.
Успех
Преместването на единица товар на единица разстояние е работа. Работата извършена за единица време е мощност. Всяка система обаче след Големия взрив се стреми към покой.
- quiksilver
- Мнения: 53
- Регистриран на: 24 Ное 2008 15:57
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4 Hybrid 4x4, Prius XW30
Шум при студен старт
Toyota Fan Forever, благодаря за изчерпателния пост!
Съмнявах се в маслото - 5w40 на Motul, но на 1,6-литровата Corolla го няма този хум, а използвам същото масло. Надявам се двигателят да е в добро състояние (поне така се представя, с изключение на шума при стартиране), изминал съм едва 200-300 км с колата и все още не знам дали гори масло...
Веригата не трябва ли да трака постоянно, а не само при стартиране на мотора?
Ps. 1FZ-FE е сериозен двигател, поздрави!
Съмнявах се в маслото - 5w40 на Motul, но на 1,6-литровата Corolla го няма този хум, а използвам същото масло. Надявам се двигателят да е в добро състояние (поне така се представя, с изключение на шума при стартиране), изминал съм едва 200-300 км с колата и все още не знам дали гори масло...
Веригата не трябва ли да трака постоянно, а не само при стартиране на мотора?
Ps. 1FZ-FE е сериозен двигател, поздрави!
"Кеф цена няма"
- Toyota Fan Forever
- Мнения: 152
- Регистриран на: 19 Яну 2017 10:16
- Местоположение: Sofia
Шум при студен старт
Благодаря!
Ами трака когато направи "бъбрек" и е достатъчно разпъната за да закача в капаци или др. компоненти с други думи смяна на режим на работа. Иначе си е обтегната постоянно.
Ами трака когато направи "бъбрек" и е достатъчно разпъната за да закача в капаци или др. компоненти с други думи смяна на режим на работа. Иначе си е обтегната постоянно.
Преместването на единица товар на единица разстояние е работа. Работата извършена за единица време е мощност. Всяка система обаче след Големия взрив се стреми към покой.
- quiksilver
- Мнения: 53
- Регистриран на: 24 Ное 2008 15:57
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4 Hybrid 4x4, Prius XW30
Шум при студен старт
Ще проверя веригата, но и това е много вероятна възможност - https://www.youtube.com/watch?v=HY8A2KlpkB4
Доколкото разбирам от описанието и коментарите проблемът е запекло буталце на VVTi механизма
Доколкото разбирам от описанието и коментарите проблемът е запекло буталце на VVTi механизма
"Кеф цена няма"
- Toyota Fan Forever
- Мнения: 152
- Регистриран на: 19 Яну 2017 10:16
- Местоположение: Sofia
Шум при студен старт
Напълно възможно!
Преместването на единица товар на единица разстояние е работа. Работата извършена за единица време е мощност. Всяка система обаче след Големия взрив се стреми към покой.
Шум при студен старт
При топло (над 15тина градуса) и сухо време прави ли го?
Някои от 1.8 VVT-i страдат от дефект във всмук. колектор, при който се образува влага и чука така няколко секунди при запалване, като Тойота има сервизен бюлетин за това.
Друга възможна причина е замърсяване на всмукателния колектор и тръбата след EGR-а, която отива към колектора.
Бих свалил първо колектора, за да го измия много добре и да няма никакви налепи и мизерии по него, ЕГР и тръбата между него и колектора. Със сигурност бих пробвал първо това преди да се дават пари за вариатора или верига. Възможна причина е и инжекторите да не пръскат правилно, може с някакво спрейче и 2 жици да се прецъкат няколко пъти всичките, за да се проверят как пръскат. Пък ако не се оправи - няма да е загуба процедурата.
Някои от 1.8 VVT-i страдат от дефект във всмук. колектор, при който се образува влага и чука така няколко секунди при запалване, като Тойота има сервизен бюлетин за това.
Друга възможна причина е замърсяване на всмукателния колектор и тръбата след EGR-а, която отива към колектора.
Бих свалил първо колектора, за да го измия много добре и да няма никакви налепи и мизерии по него, ЕГР и тръбата между него и колектора. Със сигурност бих пробвал първо това преди да се дават пари за вариатора или верига. Възможна причина е и инжекторите да не пръскат правилно, може с някакво спрейче и 2 жици да се прецъкат няколко пъти всичките, за да се проверят как пръскат. Пък ако не се оправи - няма да е загуба процедурата.
- quiksilver
- Мнения: 53
- Регистриран на: 24 Ное 2008 15:57
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4 Hybrid 4x4, Prius XW30
Шум при студен старт
Карам колата от много скоро - едва 15 дни. Наблюденията ми са, че го прави винаги при първо палене и никога при палене непосредствено след това. Ако обаче колата стои загасена около час, после пак издава този звук. Версото със същия мотор има аналогични признаци...
Принципно не ме дразни този звук. Притеснявам се да не навредя на колата
Принципно не ме дразни този звук. Притеснявам се да не навредя на колата
"Кеф цена няма"
- mandarin
- Мнения: 28
- Регистриран на: 22 Яну 2019 16:29
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T27 2010
Шум при студен старт
Здравейте, темата е доста стара, но имам подобен проблем на Авенсис 2010 3ZR-FAE и ми стана интересно дали се е намерило решение?
Аз намерих това в тубата, което звучи убедително и мисля да го пробваме с моя майстор.
Иначе при мен това притропване започна миналата година, като в началото беше само при стартиране на колтата за 1-2сек и се повтаряше по веднъж на 2 месеца. Мислех че е от веригата и я сменихме началото на годината. Това обаче само обостри този проблем и сега притраква така, общо взето на всяко палене. Като често се случва да тропа дълго време, не само в първите няколко секунди, но по 10-15 минути. Като в един момент докато карам изчезва и повече не се появява, докато не изгася колата. Като постои малко загасена отново притраква при палене, включително и на още топъл двигател. Последните няколко дни пък палеше и возеше изобщо без тракане.
Към тези симптоми има и три "бонуса", които не съм сигурен дали имат или нямат общо:
- от две седмици губи антифриз без очевиден теч
- на няколко пъти не пожела да запали при зареден акумулатор, а когато успяваше развърташе трудно и бавно
- на няколко пъти докато стои на място почва да друса двигателя, но без да мени оборотите и когато подам газ спира да друса
Аз намерих това в тубата, което звучи убедително и мисля да го пробваме с моя майстор.
Иначе при мен това притропване започна миналата година, като в началото беше само при стартиране на колтата за 1-2сек и се повтаряше по веднъж на 2 месеца. Мислех че е от веригата и я сменихме началото на годината. Това обаче само обостри този проблем и сега притраква така, общо взето на всяко палене. Като често се случва да тропа дълго време, не само в първите няколко секунди, но по 10-15 минути. Като в един момент докато карам изчезва и повече не се появява, докато не изгася колата. Като постои малко загасена отново притраква при палене, включително и на още топъл двигател. Последните няколко дни пък палеше и возеше изобщо без тракане.
Към тези симптоми има и три "бонуса", които не съм сигурен дали имат или нямат общо:
- от две седмици губи антифриз без очевиден теч
- на няколко пъти не пожела да запали при зареден акумулатор, а когато успяваше развърташе трудно и бавно
- на няколко пъти докато стои на място почва да друса двигателя, но без да мени оборотите и когато подам газ спира да друса
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта