Жижо явно са много свързани с Маргел - предлагат същите неща на същите или по-добри цени..
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Вчера монтирах летните гуми и днес им врътнах около 80 км извънградско ( Dunlop streetresponse 2). Прекрасно поведение и спиране на сух асфалт, страхотно комфортна возия, изключително тихи (дават им 68 db)
. Ако и на мокро се представят добре, считам избора си за абсолютно правилен
. Гумите са произведени в Тайланд.


Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Специално за задокеанските потребители:
2017 Sport Auto UHP and Track Day Tyre Test
И за нормалните хора като нас:
2017 AMS Summer UHP Tyre Test

2017 Sport Auto UHP and Track Day Tyre Test
И за нормалните хора като нас:
2017 AMS Summer UHP Tyre Test

-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Тестовете са показателни но „ГОРЕ ДОЛУ“. Сериозни и именити институции правят тестове и излъчват някаква класация но аз като форумен алабаш специално с мнението им за спирачния път не съм съгласен. Ако тестовете се провеждат при различни температури , примерно 10 , 20 , 30 , 40 градуса то резултатите ще са с доста разменени позиции. В тоя смисъл според мене е малко подвеждащо да се излъчва победител в подобни тестове. Отделно ако се проведат два паралелни теста с разлика в масите на автомобилите , примерно 1400Кг и 1800Кг ..... резултатите няма да са еднакви. По-интересно ще е да пуснат тестове на гуми над 25 000Км и да са трети сезон ама тази категория не е предмет на търговски интереси и тестове няма.
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
В моя тест - понеже двата Дънлопа нещо не ми харесаха.отзад Март сложих два ПЕТЛАС - турски 185/60/15 за общо 163 лева с монтажа . Яриса на сухо взе да спира зверски.Сложих модела,понеже жената зимата в Русе остана супер доволна от зимния Петлас - само тя и фандромата ровели пристанището. Отпред си оставих другите два Дънлопа Спотр 01 . По са мекички и не друсат. За тези евтините турски - няма ментета,няма изнесени производства . Хората си знаят качествата и не се ебават с цени или имена .Дето каза Колегата , кат си купя Ферари , тогава ще г;едам за нещо по-така така..... 

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Днес се помотах в Практикер (Корморан, Fulda EcoControl (за тях се бях настроил), Рикен, Тигър) и Кауфланд (Debica Passio2) и огледах изложените гуми. Стандартни 14", не XL, като уточнявам, че няма да ги взимам оттам. Производството - Сърбия, Румъния, Турция, Полша според размера.
Честно казано въобще не съм очарован!
Получи се изненада с едната ми http://www.sava-tires.com/sava/bg/tires ... rom=browse - изкривила се е от неправилно съхранение. Забелязах я едва миналото лято, но кой-знае откога е така. Най-вероятно скъсани няколко корди без никакви външни следи или удари. Tа гледах освен цената неща, които не са написани на "евро етикета". Твърдост на страните, протектора, разположение и плътност на "кордите", армиращи гумата. За съжаление не запоних точно коя гума как е, но Fulda определено беше с меки страни, твърд протектор и наклонени "успоредни" корди на разстояние от 1см една от друга. Само една от марките имаше определено по-твърди и пресичаща се армировки, образуващи ромб. Но тя пък беше с много твърд грайфер.
Кауфланд (Debica Passio2) се оказаха 1:1 с моите 8 годишни Sava Perfecta. Шарка, армировка, шум. Естествено отпаднаха веднага.
Гледах в Метро и други марки, но не обърнах внимание на армировката и твърдостта на страниците.
На някои от гумите има надпис Outside и Inside за монтажа в/у джантата. Нямам идея имат ли те някакво предимство пред останалите. На други пък имаше указана посоката на въртене.
Търся 14" с цена 60-80лв. по възможност с 24м гаранция (ако въобще това понятие приложимо за гуми). Вече се чудя дали да не мина на 2-ра употреба внос от "бяла" дъжава. Китайчета категорично не искам, а колата е на възраст и с цена, която прави безсмислено вложение от над 300лв. за гуми.
Честно казано въобще не съм очарован!
Получи се изненада с едната ми http://www.sava-tires.com/sava/bg/tires ... rom=browse - изкривила се е от неправилно съхранение. Забелязах я едва миналото лято, но кой-знае откога е така. Най-вероятно скъсани няколко корди без никакви външни следи или удари. Tа гледах освен цената неща, които не са написани на "евро етикета". Твърдост на страните, протектора, разположение и плътност на "кордите", армиращи гумата. За съжаление не запоних точно коя гума как е, но Fulda определено беше с меки страни, твърд протектор и наклонени "успоредни" корди на разстояние от 1см една от друга. Само една от марките имаше определено по-твърди и пресичаща се армировки, образуващи ромб. Но тя пък беше с много твърд грайфер.
Кауфланд (Debica Passio2) се оказаха 1:1 с моите 8 годишни Sava Perfecta. Шарка, армировка, шум. Естествено отпаднаха веднага.
Гледах в Метро и други марки, но не обърнах внимание на армировката и твърдостта на страниците.
На някои от гумите има надпис Outside и Inside за монтажа в/у джантата. Нямам идея имат ли те някакво предимство пред останалите. На други пък имаше указана посоката на въртене.
Търся 14" с цена 60-80лв. по възможност с 24м гаранция (ако въобще това понятие приложимо за гуми). Вече се чудя дали да не мина на 2-ра употреба внос от "бяла" дъжава. Китайчета категорично не искам, а колата е на възраст и с цена, която прави безсмислено вложение от над 300лв. за гуми.
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Колега, предлагам ви да се обърнете към сайтове\центровете за гуми - какво очаквате от такива мулти-магазини за ширпотреба. Въпреки, че не сте уточнили точния размер и колко гуми ви трябват, ще се опитам да ви дам съвет.
Има два основни предпочитани вида "отливки" в днешно време - асиметрични, на които е отбелязана поне едната от страните спрямо автомобила(outside, inside) и насочени, на които протектора им има посока на въртене и се познават по самата шарка(тип "борче"), като се монтират две-по-две съответно отляво/отдясно. Доста от зимните гуми на хората покрай мен, както и на колите по които се заглеждам са насочени(предполагам да зацепват по-добре в сняг/лед), а летните са асиметрични - ужким имат предимства при тракция и аквапланинг - съответно външната/вътрешната част от протектора. Чукнете в нета asymetrical vs directional и ще излезе по-подробно
А, летните гуми, които сте гледал(ако ви е харесала армировката) по принцип са си с по-твърда смес от зимните - споделете стойностите(макар и по спомен), пък може и да не са толкова твърди. Сава перфекта наскоро гледах като рацъквах случайно да ги предлагат в Point S-центрове, но такъв няма във вашия град. Надявам се не обвинявате самата гума за неправилното й съхранение. И как се установи това изкривяване - не можете да я балансирате ли или видимо е пълна кривка?! На колко години са ви текущите гуми?! Заради ниското търсене, 13-ки и 14-ки се произвеждат от по-малките компании и без много иновации, така че ще ви е малко по-трудно да си намерите достоен заместител, но силно ви съветвам да е нов комплект(поне 2) и да се прецени на коя ос да се сложат - теоретично ги дават отзад. Може ли да споделите какъв е автомобила или още по-добре да го вградите в подписа си. И последно - мернах някъде реклама на нокиан с гаранция на борда, ако не ви притеснява, че ги хванаха да пращат "подбрани" гуми за тестовете. Това е - вие сте на ход
Поздрави,
Костадин
Има два основни предпочитани вида "отливки" в днешно време - асиметрични, на които е отбелязана поне едната от страните спрямо автомобила(outside, inside) и насочени, на които протектора им има посока на въртене и се познават по самата шарка(тип "борче"), като се монтират две-по-две съответно отляво/отдясно. Доста от зимните гуми на хората покрай мен, както и на колите по които се заглеждам са насочени(предполагам да зацепват по-добре в сняг/лед), а летните са асиметрични - ужким имат предимства при тракция и аквапланинг - съответно външната/вътрешната част от протектора. Чукнете в нета asymetrical vs directional и ще излезе по-подробно

А, летните гуми, които сте гледал(ако ви е харесала армировката) по принцип са си с по-твърда смес от зимните - споделете стойностите(макар и по спомен), пък може и да не са толкова твърди. Сава перфекта наскоро гледах като рацъквах случайно да ги предлагат в Point S-центрове, но такъв няма във вашия град. Надявам се не обвинявате самата гума за неправилното й съхранение. И как се установи това изкривяване - не можете да я балансирате ли или видимо е пълна кривка?! На колко години са ви текущите гуми?! Заради ниското търсене, 13-ки и 14-ки се произвеждат от по-малките компании и без много иновации, така че ще ви е малко по-трудно да си намерите достоен заместител, но силно ви съветвам да е нов комплект(поне 2) и да се прецени на коя ос да се сложат - теоретично ги дават отзад. Може ли да споделите какъв е автомобила или още по-добре да го вградите в подписа си. И последно - мернах някъде реклама на нокиан с гаранция на борда, ако не ви притеснява, че ги хванаха да пращат "подбрани" гуми за тестовете. Това е - вие сте на ход

Поздрави,
Костадин
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
За 83 или 86 лв. взех Continental ContiPremiumContact5 175/65 R14 от един от големите центрове за гуми. Произведени са в Португалия. При такава цена няма защо да гледаш Дебица, Корморан и подобни...
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Благодаря за съветите!
175/65 R14, 4бр. еднакви, автомобилът не е Toyota, за съжаление. Затова и не съм го написал. А и цената му гравитира около 1000лв.
Старите гуми са "пенсионери" на 8 години почти, но изглеждат доста по-млади. Купувал съм ги чисто нови и 2 по 2 са произведени с разлика от 6 седмици. Трудно ми е да обясня с думи как се е изкривила едната. Просто един участъкот около 15-20см се е изместил настрани с двете страници на около 2см от остта. При това протектора в тази част вече стои под ъгъл спрямо пътя. Дефакто гумата контактува само с единия ръб. Съхранявал съм ги с джантите, 2 по 2 една в/у друга, но не с увеличено налягане с 0,5атм, както разбрах после. Грешката ми е , че под и между тях бях сложил дъски, а не лежаха на цялата повърхност на страницата. Уж лежаха на джантите, ама явно не съм догледал.
Иначе съм ги мил, чистил, спрей за гуми и в чувалчета, на тъмно. Оказва се, че само съм си губил времето с това...
Между другото на едната марка нови гуми (на всичките на рафта) едната страница цялата беше изпъкнала навън. Как са ги съхранявали нямам идея.
Колега celeron_7000,
Къде са произведени твоите гуми? В Словакия или Румъния? Дават ги с 2db по-шумни от тези, които гледах.
Как се държат в действителност на пътя в реални условия?
175/65 R14, 4бр. еднакви, автомобилът не е Toyota, за съжаление. Затова и не съм го написал. А и цената му гравитира около 1000лв.
Старите гуми са "пенсионери" на 8 години почти, но изглеждат доста по-млади. Купувал съм ги чисто нови и 2 по 2 са произведени с разлика от 6 седмици. Трудно ми е да обясня с думи как се е изкривила едната. Просто един участъкот около 15-20см се е изместил настрани с двете страници на около 2см от остта. При това протектора в тази част вече стои под ъгъл спрямо пътя. Дефакто гумата контактува само с единия ръб. Съхранявал съм ги с джантите, 2 по 2 една в/у друга, но не с увеличено налягане с 0,5атм, както разбрах после. Грешката ми е , че под и между тях бях сложил дъски, а не лежаха на цялата повърхност на страницата. Уж лежаха на джантите, ама явно не съм догледал.
Иначе съм ги мил, чистил, спрей за гуми и в чувалчета, на тъмно. Оказва се, че само съм си губил времето с това...
Между другото на едната марка нови гуми (на всичките на рафта) едната страница цялата беше изпъкнала навън. Как са ги съхранявали нямам идея.
Колега celeron_7000,
Къде са произведени твоите гуми? В Словакия или Румъния? Дават ги с 2db по-шумни от тези, които гледах.
Как се държат в действителност на пътя в реални условия?
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Написал съм - Португалия. Държат се като Континентал - много добро поведение на мокро и сухо и слаби страници (както повечето). Ако искаш силни страници - Бриджстоун. Конти за тези пари е добра оферта.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Аз поръчах Toyo Proxes T1R 205/50/16. Двоумих се между тях и Fulda SportControl, и накрая с помощта на колега, първите надделяха. Силно се надявам да стоят стабилно на пътя и да не се налага много загряване за добро сцепление. За Фулдата попрочетох, че е с по-мек борд и по-бързичко свършвала. Лошото е, че доставката сигурно ще е 10-тина дни. Май една верига ги имаше налични, ама на баснословната сума от 250лв/бр(там май не познават парите). Та предпочетох да изчакам някоя друга седмица за 140лв/бр. Дано само не ме изненадат със старичък ДОТ, че разбиранията на фирмите са "Нов ДОТ = до 24 месеца назад).
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Гумите по хипермаркетите са пак внос от Боряна и Диана, каквито са и по гумаджийниците.
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Благодаря за мненията!
Днес набързо огледах отново гумите в Метро и HomeMax. Почти всички са с меки страници.
На по-скъпите армировката е на по-малко разстояние, т.е. по-плътна. На Sava Perfecta DOT2015 е с "кръстосани" корди, а на произведените през 2016 и на Debica Passio2 2017- с "успоредни". И на трите пише, че са полски.
Интересното е, че цената на Continental ContiPremiumContact5 175/65 R14 е намалена доста от обявената по сайтовете около и над 120лв. Иначе са с много добри отзиви и май ще се насоча към тях. Имам някаква отстъпка в Д-на, но не знам дали е приложима в този случай.
Днес набързо огледах отново гумите в Метро и HomeMax. Почти всички са с меки страници.
На по-скъпите армировката е на по-малко разстояние, т.е. по-плътна. На Sava Perfecta DOT2015 е с "кръстосани" корди, а на произведените през 2016 и на Debica Passio2 2017- с "успоредни". И на трите пише, че са полски.
Интересното е, че цената на Continental ContiPremiumContact5 175/65 R14 е намалена доста от обявената по сайтовете около и над 120лв. Иначе са с много добри отзиви и май ще се насоча към тях. Имам някаква отстъпка в Д-на, но не знам дали е приложима в този случай.
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
[Летни Гуми] 2017 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.
Логично е тез, които са с тънки страници да са по-тихи и обратно. Т.е. бордюрите и дупките към тишината са като огъня към водата. Логично е и за тези, които са XL с повишен товарен индекс също да са леко по-шумни.
-Аз поръчах Goodyear Efficient Grip C/B/68, днес ще ходя да ги монтират. Всъщност такива имам вече 5 годишни, добре се държат, не са правили проблем и реших да не "тествам". Полски.
-Аз поръчах Goodyear Efficient Grip C/B/68, днес ще ходя да ги монтират. Всъщност такива имам вече 5 годишни, добре се държат, не са правили проблем и реших да не "тествам". Полски.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта