RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
RAV4 XA40 2.0 3ZR-FAE Valvematic 155HP CVT Facelift /2016 - / - Впечатления след първите 20 000 км
Здравейте колеги,
Колата я имам от близо 10месеца. Не ми беше трудно да ги достигна тези километри ;)
Наистина фейслифта радва окото и спокойно мога да кажа, че е положителна крачка напред за Тойота спрямо предходните модели.
Разхода на гориво е сравнително нисък. Среден разход смесено е около 8.7л/100км през зимата и 7.8л/100км през лятото. В задръствания ми е скачал до 12л/100км. Извънградско със скорост до 90кмч е около 7л/100км, до 120кмч е около 8л/100км, ако натисна повечко педала и карам с над 140/150 съответно скача на 9/10л/100км.
Двигателя е много тих и има приятен звук. Вибрациите в купето са нищожни. Дори трудно се чува/усеща дали работи колата при запален двигател ( за много хора това може би е минус )Разход на масло за първите 15000км има-няма 50/100гр.
CVT:
Определено не очаквайте агресивно каране с този автомат. Малко се чувства пенсионерски, но когато му свикне човек е приятно да се кара. На моменти когато усетя липса на тяга , примерно по баир, по-добре е да върна 1/2 "скорости" от волана вместо да натисна педала до дъно и да чакам CVT-то да се събуди ;) Но всички тези настройки са направени за икономия на гориво. По принцип ,знам че на ХА40 е шумен автомата, но при фейслифта е отлично обезшумен и дори при 3000/4000 оборота едвам се чува бучене.
Колата много лесно се драска, не знам как ги правят,но и с нокът може да я одраскаш.
Материалите и изработката вътре в купето е много добра. Само се наблюдава едно паразитно скърцане от централната конзола. Трябва да отида в Тойота да я оправят, но така и не ми е останало време. Седалките са уникално удобни. Едни от най-удобните и ергономични седалки на които съм седял някога.
Няма CD , но и без това повечето ми музика е на телефона.
Багажника е може би най-голям в класа си.
Видимост отлична, много малки мъртви точки.
Камерите са с много добра резолюция. Задната камера е много полезна!
Возията е много добра. Колата стои стегнато и комфортно. Вибрации и малки неравности по пътя не се усещат. На завои е много стабилна. До колкото знам на фейслифта задното окачване е изцяло ново.
Воланът е директен и прецизен.
4х4 няма какво да коментирам ;) тази здрава зима не съм закъсвал. Лед,сняг ,киша .... равчика се държи като на релси .
Препоръчвам за семейна кола.
Колата я имам от близо 10месеца. Не ми беше трудно да ги достигна тези километри ;)
Наистина фейслифта радва окото и спокойно мога да кажа, че е положителна крачка напред за Тойота спрямо предходните модели.
Разхода на гориво е сравнително нисък. Среден разход смесено е около 8.7л/100км през зимата и 7.8л/100км през лятото. В задръствания ми е скачал до 12л/100км. Извънградско със скорост до 90кмч е около 7л/100км, до 120кмч е около 8л/100км, ако натисна повечко педала и карам с над 140/150 съответно скача на 9/10л/100км.
Двигателя е много тих и има приятен звук. Вибрациите в купето са нищожни. Дори трудно се чува/усеща дали работи колата при запален двигател ( за много хора това може би е минус )Разход на масло за първите 15000км има-няма 50/100гр.
CVT:
Определено не очаквайте агресивно каране с този автомат. Малко се чувства пенсионерски, но когато му свикне човек е приятно да се кара. На моменти когато усетя липса на тяга , примерно по баир, по-добре е да върна 1/2 "скорости" от волана вместо да натисна педала до дъно и да чакам CVT-то да се събуди ;) Но всички тези настройки са направени за икономия на гориво. По принцип ,знам че на ХА40 е шумен автомата, но при фейслифта е отлично обезшумен и дори при 3000/4000 оборота едвам се чува бучене.
Колата много лесно се драска, не знам как ги правят,но и с нокът може да я одраскаш.
Материалите и изработката вътре в купето е много добра. Само се наблюдава едно паразитно скърцане от централната конзола. Трябва да отида в Тойота да я оправят, но така и не ми е останало време. Седалките са уникално удобни. Едни от най-удобните и ергономични седалки на които съм седял някога.
Няма CD , но и без това повечето ми музика е на телефона.
Багажника е може би най-голям в класа си.
Видимост отлична, много малки мъртви точки.
Камерите са с много добра резолюция. Задната камера е много полезна!
Возията е много добра. Колата стои стегнато и комфортно. Вибрации и малки неравности по пътя не се усещат. На завои е много стабилна. До колкото знам на фейслифта задното окачване е изцяло ново.
Воланът е директен и прецизен.
4х4 няма какво да коментирам ;) тази здрава зима не съм закъсвал. Лед,сняг ,киша .... равчика се държи като на релси .
Препоръчвам за семейна кола.
Последно промяна от Akima на 17 Апр 2017 23:40, променено общо 3 пъти.
Причина: Променено заглавие.Браво.
Причина: Променено заглавие.Браво.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км
Ще си позволя да добавя няколко думи и от мен. Моята Равка е на почти 17 000 и имам много подобни впечатления. Със същия двигател е и сме заедно то април миналата година.
С малко мазохизъм постигнах 6 извънградско - по-скоро за идеята, от колкото да правя реална икономия
Когато ми трябва тяга превключвам на спортен режим и колата изцяло променя поведението си. По Великден ще пътувам и мисля да я карам изцяло в спортен режим, за да видя дали ще има разлика в разхода (и колко ще е).
Навигацията се справя доста добре, като единственото нещо от което мога да се оплача е бавното обновяване на новостите. Два пъти в годината има ъпдейти на картите, но новостите пристигат реално година след като се случат, което в сравнение с телефоните е дооооста бавно.
Разчитам изцяло на Синия Зъб за музика и телефон. Резултата е удовлетворителен, но не и отличен. Понякога дропи връзката или пък бавно се закача/разкача. Качеството на колоните е добро. Интерфейса и качеството на мултимедията е забито в края на 90-те.
Като цяло съм много доволен от колата.
С малко мазохизъм постигнах 6 извънградско - по-скоро за идеята, от колкото да правя реална икономия

Когато ми трябва тяга превключвам на спортен режим и колата изцяло променя поведението си. По Великден ще пътувам и мисля да я карам изцяло в спортен режим, за да видя дали ще има разлика в разхода (и колко ще е).
Навигацията се справя доста добре, като единственото нещо от което мога да се оплача е бавното обновяване на новостите. Два пъти в годината има ъпдейти на картите, но новостите пристигат реално година след като се случат, което в сравнение с телефоните е дооооста бавно.
Разчитам изцяло на Синия Зъб за музика и телефон. Резултата е удовлетворителен, но не и отличен. Понякога дропи връзката или пък бавно се закача/разкача. Качеството на колоните е добро. Интерфейса и качеството на мултимедията е забито в края на 90-те.
Като цяло съм много доволен от колата.
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км
Здравей,
лятото карах между Сл.Бряг и Ахелой, вечер, без трафик. При скорост 60-70км/ч постигнах 5.6 / 5.7 среден разход.( в нормален режим)
Среден разход извънградско, при скорост 60-80км/ч ,без ряско ускоряване е в порядък 6.5 / 7 л/100км ( през лятото естествено )
Спортният режим вдига оборотите значително и разхода скача с мин. 2л на 100км . Според мен този режим е подходящ при планински път със завои.
Еко режимът е безсмислен. Колата се спъва, а реална икономия в разхода на гориво, аз лично не съм забелязъл.
btw. Не вярвах много на показанията за разход и на 2-3 пъти съм засичал с пълен резервоар. Няма никакво отклонение от показанията на борд компа !
Мултимедията наистина има малко забележки. Мене ме дразни, че когато се вкл. екрана няма опция автоматично да се загася. Така трябва да вляза в настройките и да го загася лично, което при шофиране е малко опасно. Моят телефон лесно се свързва, но става объркване, когато жената е в колата и понякога нейният изпреварва моя.
лятото карах между Сл.Бряг и Ахелой, вечер, без трафик. При скорост 60-70км/ч постигнах 5.6 / 5.7 среден разход.( в нормален режим)
Среден разход извънградско, при скорост 60-80км/ч ,без ряско ускоряване е в порядък 6.5 / 7 л/100км ( през лятото естествено )
Спортният режим вдига оборотите значително и разхода скача с мин. 2л на 100км . Според мен този режим е подходящ при планински път със завои.
Еко режимът е безсмислен. Колата се спъва, а реална икономия в разхода на гориво, аз лично не съм забелязъл.
btw. Не вярвах много на показанията за разход и на 2-3 пъти съм засичал с пълен резервоар. Няма никакво отклонение от показанията на борд компа !

Мултимедията наистина има малко забележки. Мене ме дразни, че когато се вкл. екрана няма опция автоматично да се загася. Така трябва да вляза в настройките и да го загася лично, което при шофиране е малко опасно. Моят телефон лесно се свързва, но става объркване, когато жената е в колата и понякога нейният изпреварва моя.

Последно промяна от Akima на 17 Апр 2017 23:41, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.Моля прочетете правилата.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.Моля прочетете правилата.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км
Единственото кофти нещо на тази кола е шофьорската седалка. Аз ли съм толкова широк в раменете, седалката ли е тясна не зная, но много кофти подпира от двете страни точно в раменете. Мислех, че са го оправили това нещо, но не са. Карах хибридната версия и е направо мъка. Всичко е ОК по колата и много радва, но тази седалка е нещо ужасно. За 1 час каране бях уморен, все едно съм карал 1000 км. без почивка. 

- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км
Предната лява е зле , но предната дясна е още по-зле. Лявото ти коляно винаги е забито в климатроника. 

Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км
Тесла ще ги научи всичките що е то обновяване и качествена мултимедия


--------------
Ами, аз ги тествах и трите режима и основно ползвам Еко и Спорт. Еко ползвам постоянно, обикновено си карам доста спокойно и той ми е по сърце. Спорта го ползвам като искам да карам по-динамично. При този режим колата я усещам почти като с ръчни скорости - много добра динамика, лесно откликва като искам да набера...Тия дни ще я тествам и ще докладвам как е на дълъг пътchukich написа:Здравей,

--------------
Хмм, аз не съм малък (190 см, 110 кг) и се чувствам добре на седалката, може би една идея некомфортно. Предния модел ми беше тесен в раменете, но този ми е ОК.
Последно промяна от Akima на 17 Апр 2017 23:43, променено общо 1 път.
Причина: Слети последователни мнения.Моля ползвайте бутона за редакция.
Причина: Слети последователни мнения.Моля ползвайте бутона за редакция.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км
Ръста и килограмите в случая нямат такова значение. Обиколката на раменете е важна. Ей ся си измерих моята и е 125 см. Може аз да съм нестандартен или да съм се разглезил от колите, които карам, но специално на Равката шофьорската седалка е отврат за мен. Правих тест драйв на C-HR и въпреки, че е по-нисък клас кола седалката е по-удобна от на РАВ. 

-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км
Здравейте,
На коя равка не са ви удобни седалките? фейслифта или предните?
Аз съм също едър и точно обратното, според мен са едни от най-удобните в класа си с отлични странични опори. Това за мене беше изключително важно при закупуването на автомобил, защото пътувам много.
Почти на всяко ревю в youtube отличават седалките на фейслифта.
На коя равка не са ви удобни седалките? фейслифта или предните?
Аз съм също едър и точно обратното, според мен са едни от най-удобните в класа си с отлични странични опори. Това за мене беше изключително важно при закупуването на автомобил, защото пътувам много.
Почти на всяко ревю в youtube отличават седалките на фейслифта.
Ясно... аз еко режима съм го пробвал само извънградско. При високи скорости няма ефект. Ще го изпробвам градско.
Последно промяна от Akima на 17 Апр 2017 23:44, променено общо 1 път.
Причина: Слети последователни мнения.Моля ползвайте бутона за редакция.
Причина: Слети последователни мнения.Моля ползвайте бутона за редакция.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км
Преди фейслифта и актуалната хибридна версия.
Последно промяна от Akima на 17 Апр 2017 23:45, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.
Причина: Съкратен цитат.
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км
По примера на колегата Dalt и аз реших да сложа малко снимки с разход на не хибридната версия. В неделната сутрин нямаше много трафик и дори на моменти средният разход стигаше 5.1/5.2 Хванахаме почти всички светофари на червено и въпреки това равката показа забележителен разход по книга.
На втората снимка е средния разход за последните 7ч, като предните дни карах доста агрессивно и разходът скачаше на 10-11 ( вместо нормалното 8-9)
На втората снимка е средния разход за последните 7ч, като предните дни карах доста агрессивно и разходът скачаше на 10-11 ( вместо нормалното 8-9)
- Прикачени файлове
-
- IMG_3418.JPG (1.32 MiB) Преглеждано 10774 пъти
-
- IMG_3427.JPG (1.3 MiB) Преглеждано 10774 пъти
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км
Тествах две седмици колата само на Еко режим.
Средният разход ми скочи на 9.5л/100км
Получава се това което предполагах.
Еко режимът спъва колата, следователно човек започва да натиска малко повече педала и вместо икономия се получава обратния ефект.
Този режим ми се струва малко безСмислен. Времето е топло, а аз съм все още със зимни гуми. Може и това да е причината...
Средният разход ми скочи на 9.5л/100км
Получава се това което предполагах.
Еко режимът спъва колата, следователно човек започва да натиска малко повече педала и вместо икономия се получава обратния ефект.
Този режим ми се струва малко безСмислен. Времето е топло, а аз съм все още със зимни гуми. Може и това да е причината...
Последно промяна от Akima на 17 Апр 2017 23:46, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.Правопис.
Причина: Съкратен цитат.Правопис.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км
Все тая дали си на еко или не. Това "натискане" е повече за психиката на шофьора. Реално "натискането" към двигателя, пратено от ЕКУ-то, е едно и също. Ако искаш да ускориш от 0 до 50км/ч примерно за 10 секунди, то в еко режим натискаш да кажем педала на 60 процента, вместо 30% в другите режими и си мислиш, че натискаш повече колата, а реално е все едно и също. 

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км
Факт е, че е като спъната. На другия полюс е спортния режим, който я изстрелваchukich написа:Тествах две седмици колата само на Еко режим.

Последно промяна от Akima на 17 Апр 2017 23:47, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.
Причина: Съкратен цитат.
- peterhr
- Мнения: 635
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
RAV4 XA40 facelift 2.0 3ZR-FAE /2016 - / Първи 20000км
Не е ли по-лесно да се кара винаги на "нормален" режим, а с десния крак да си определяш как искаш да се държи колата и реално сам ще си определяш разхода, спрямо това как искаш да караш колата?
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта