Моята история е следната - от нов автомобила бе застрахован в Алианц..
Не съм имал сериозни щети (реално за периода на експлоатация съм имал само една щета - одрана врата на паркинг, отремонтирана в официалния сервиз преди години)...
При годишното подновяване тази година получих оферта, която бе с доста по-занижена стойност на автомобила, но пък завишена застрахователна премия..

Получих полиците по пощата, с бележка, че застрахователя има изричното условие автомобила да бъде заснет не по-рано от 2 дни до встъпване в сила на новата застраховка, защото съм ползвал 10% отстъпка за липса на щети...
Ами хубаво - отивам да заснемат автомобила... Излиза една кака, и .... 'Аууу, ама то тук вратата е одрана'... Направих ей-такива очи

Защото говореше за почти незабележима драскотина, която може да бъде видяна на абсолютно всеки автомобил в града - надрана повърхност на лака навярно от някое детенце, чоплейки с нокът (щото не бе черта, а сякаш наистина някой е чоплил)

Казвам им - това няма да излезе на снимката - какво ви пука...
Аааа, не - ще бъде описано в протокола... Което започна да ме напряга...
Казах им да правят каквото смятат за добре... Писаха там, снимаха..
И вердикта : ами няма да можете да ползвате отстъпката, и ще трябва да доплатите... ОК казвам, правейки сметка, че ще трябва да доплатя към 240лв, имайки предвид колко съм платил за цялата застраховка...
Каката смята, чеса главата, звъня в София, и накрая от София получи точната информация, че трябва да доплатя 330лв


Което прехвърли моята психологическа граница на ценово изнудване и търпимост...
Поговорихме си любезно с жените там, че това вече не е нормално... 'Ами ако отидете в друг застраховател, там знаете ли какви номера въртят и т.н...'...
Да, с Алианц не съм имал проблеми с плащането на щетите - факта си е факт...
Останах с впечатлението, че ме смятат за вързан в кърпа, защото отидох при тях с готовата полица за следващата година...
Както и да е - след като не получих съдействие, директно отидох в другата стая за да заведа 'забелязаните' щети...
Разговора протече така:
- за какво ще заведете щети
- не знам - питайте си колегите от съседната стая
- ама как да питаме колегите - вие трябва да кажете... За първи път клиента да не иска да завежда щети, а застрахователя да иска да направи това...
Обясних им случая...
Излезе колегата за огледа - уточнихме детайлите... Огледах допълнително МНОГО ВНИМАТЕЛНО автомобила, и намерих още няколко такива драскотини (част от които не съм сигурен, дали нямаше да се скрият и с минаване с парцалче


Заведох щетата и вече се чувствах свободен - нищо не ме задържаше при този застраховател...
Веднага звъннах на брокера...
Прекратихме вече издадените полици към Алианц и реших да се прехвърля към ДЗИ...
Прехвърлянето стана бързо... Разликата - ами разликата в икономисаната сума надхвърли 650лв



Не съм очаквал такава огромна разлика...
Така, че общо взето така стоят нещата - един лаком застраховател успя да се лиши от дългогодишен клиент, от който е спечелил над 10 хиляди лева (само последните 3 години съм им платил над 11х.лв, а щетата за този срок бе само одрана врата на паркинг)...
ДЗИ щракнаха автомобила (казах им за описаните щети да си ги впишат) и задействаха полицата...
Дали ще имам проблеми с ДЗИ - не знам... Поне на първо четене покриват дори повече неща от Алианц.
Алианц например не покриваше кражба на фабрично монтирана аудио-визуална техника и навигация...
От чист интерес би ми било интересно да науча как нямаше да ми покрият евентуална кражба на дисплея (не че на някой му е затрябвал де), и как биха доказали, че е аудио-визуална техника, а не дисплей за настройка на автомобила, при условие, че например само през него мога да си пусна отопление на седалките
