[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Кики, 'ваноподобните' са много чувствителни към високата скорост... Просто челната площ е голяма... При мен с джипката се усеща същия ефект. Само дето разликите в разхода в зависимост от скоростта са още по-големи, защото автомобила е по-голям...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Интересно моя Рав какви ще ги дъвче при тези скорости?!
Скоро ще се разбере и ще пиша, но все ми се струва, че това е прекалено голяма разлика.
Хубавото при него е, че компа му не е като на Авенси-са и може да се занулява във всеки един момент и ще екпериментирам.
Скоро ще се разбере и ще пиша, но все ми се струва, че това е прекалено голяма разлика.
Хубавото при него е, че компа му не е като на Авенси-са и може да се занулява във всеки един момент и ще екпериментирам.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Според мен разход по книжка при автомобил в оригинално заводско състояние е непостижим. Самият начин на измерване на разхода на гориво е порочен и затова ще бъде след няколко дни подменен - от New European Driving Cycle (NEDC) към Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures (WLTP).
Какво представлява NEDC:

NEDC е съставен от две части: цикъл ECE-15 (Urban Driving Cycle) се повтаря четири пъти в рамките на 780 сек и след това следва извънградски цикъл (Extra-Urban Driving Cycle (EUDC)) - от 780сек до 1180сек.
По този начин се измерва/определя разхода на гориво от 1990г. "Изминатото разстояние" е с дължина от около 11км. Постига се средна скорост от 34км/ч, а максималната е - както се вижда - 120км/ч. При този цикъл няма изиксване за оборудването на автомобилите. Поради тази причина всички производители използват автомобили с най-ниско възможно оборудване - дори без климатичен компресор и нужните му ролки и ремъци, без никакви допълнителни товари - резервна гума, крик и т.н. Дори динамото не е закачено, а се използват максимално заредени акумулатори, с които автомобила може да изпълни зададените цилки без проблем. ECU е специално за този тест конфигурирано, а смазочните и охлаждащите течности, гумите и тяхното налягане и още много настройки са специално подбрани.
Заради това (почти) всички автопроизводители "признаха", че поставените в книжката данни са недостижими в реални условия.
Как изглежда новия WLTP:
Той разделя МПС в три класа, като най-голям дял ще попаднат в клас 3:

WLTP е съставен от четири части с общо времетраене 1800 сек. "Отсечката е с разстояние" от 23,25км, като се постига средна скорост от 46,6км/ч, а максималната е 131км/ч. Също така ще се обръща внимание на допълнителното оборудване, но все още наличието на климатик не е задължително.
Ето и графично разликите между двата цикъла:

Какво представлява NEDC:

NEDC е съставен от две части: цикъл ECE-15 (Urban Driving Cycle) се повтаря четири пъти в рамките на 780 сек и след това следва извънградски цикъл (Extra-Urban Driving Cycle (EUDC)) - от 780сек до 1180сек.
По този начин се измерва/определя разхода на гориво от 1990г. "Изминатото разстояние" е с дължина от около 11км. Постига се средна скорост от 34км/ч, а максималната е - както се вижда - 120км/ч. При този цикъл няма изиксване за оборудването на автомобилите. Поради тази причина всички производители използват автомобили с най-ниско възможно оборудване - дори без климатичен компресор и нужните му ролки и ремъци, без никакви допълнителни товари - резервна гума, крик и т.н. Дори динамото не е закачено, а се използват максимално заредени акумулатори, с които автомобила може да изпълни зададените цилки без проблем. ECU е специално за този тест конфигурирано, а смазочните и охлаждащите течности, гумите и тяхното налягане и още много настройки са специално подбрани.
Заради това (почти) всички автопроизводители "признаха", че поставените в книжката данни са недостижими в реални условия.
Как изглежда новия WLTP:
Той разделя МПС в три класа, като най-голям дял ще попаднат в клас 3:

WLTP е съставен от четири части с общо времетраене 1800 сек. "Отсечката е с разстояние" от 23,25км, като се постига средна скорост от 46,6км/ч, а максималната е 131км/ч. Също така ще се обръща внимание на допълнителното оборудване, но все още наличието на климатик не е задължително.
Ето и графично разликите между двата цикъла:

Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Весела Коледа на всички! Все пак така да започнем.
Първо да кажа, че може би грешно си ме разбрал и разлика от 1+л. на 100км си е абсолютно допустимо отклонение.
Моята статистика се позовава на точно 205 резервоара в градска среда. За това може и да ме разбереш какво имам предвид от само в предишното ми изказване.
Отделно - твоите 100 литра при среден разход от да ги вземем 12/100, това прави средно около 830км с резервоар. Силно звучи от твоите думи с тези 100 литра, че едва ли не не може да караш само градско, но пък с моя скромен резервоар от 45 литра, то пак изминавам същото разстояние градско, но пък не звучи толкова убедително ако го кажа по същия начин - е как да мина с 45 л. само градско. Ами отговора от моя страна е лесен - просто караш градско.
И пак да кажа. че отклонение от 1-2 литра са абсолютно в рамките на допустимото. Правил съм много експерименти. Да кажем единия от тях е да използваш ППХ до последно, преди да дойде впръскването и съответно да караш като повечето шофьори - натискат спирачка и веднага съединител. Само от тази техника на шофиране се пести около 1.5 литра на всеки 100км.
Отделно - със сегашния ми автомат има следното - тръгваш, на 12км/ч включва 2-ра. На 20км/ч заключва торка. Ако тръгна с цялата газ още преди да е заключил торка и така я държа за равно ускорение, то разхода ми се покачва над 1л/100км. Но обаче ако натисна педала по-леко и щом заключи торка на точно 20км/ч натисна педала вече за по-бързо ускорение, само тази техника ми спестява над 1л в града при една и съща средна скорост.
Точно за това съм на мнение, че скоростите, които ги давам са абсолютно възможни за постигане, ако усещаш колата и ако имаш малко технически познания кога какво се случва.
С БМВ-то съм правил за 2 резервоара друг експеримент - да карам постоянно на газ-спирачка. Държа газта докато може и след това спирачка веднага след газта, да кажем над 2 пъти по-голямо ускорение на спиране, в сравнение с нормалния ми стил на каране. Само този стил на каране покачва разхода с над 2л/100км.
Та така. Надявам се съм внесъл допълнително уточнение на моя мироглед.
И винаги на всичките автомобили, които съм карал, съм успявал да постигна разходи под тези, обявени в книжката. И на градско, и на извънградско.
Първо да кажа, че може би грешно си ме разбрал и разлика от 1+л. на 100км си е абсолютно допустимо отклонение.
Моята статистика се позовава на точно 205 резервоара в градска среда. За това може и да ме разбереш какво имам предвид от само в предишното ми изказване.
Отделно - твоите 100 литра при среден разход от да ги вземем 12/100, това прави средно около 830км с резервоар. Силно звучи от твоите думи с тези 100 литра, че едва ли не не може да караш само градско, но пък с моя скромен резервоар от 45 литра, то пак изминавам същото разстояние градско, но пък не звучи толкова убедително ако го кажа по същия начин - е как да мина с 45 л. само градско. Ами отговора от моя страна е лесен - просто караш градско.

И пак да кажа. че отклонение от 1-2 литра са абсолютно в рамките на допустимото. Правил съм много експерименти. Да кажем единия от тях е да използваш ППХ до последно, преди да дойде впръскването и съответно да караш като повечето шофьори - натискат спирачка и веднага съединител. Само от тази техника на шофиране се пести около 1.5 литра на всеки 100км.
Отделно - със сегашния ми автомат има следното - тръгваш, на 12км/ч включва 2-ра. На 20км/ч заключва торка. Ако тръгна с цялата газ още преди да е заключил торка и така я държа за равно ускорение, то разхода ми се покачва над 1л/100км. Но обаче ако натисна педала по-леко и щом заключи торка на точно 20км/ч натисна педала вече за по-бързо ускорение, само тази техника ми спестява над 1л в града при една и съща средна скорост.
Точно за това съм на мнение, че скоростите, които ги давам са абсолютно възможни за постигане, ако усещаш колата и ако имаш малко технически познания кога какво се случва.
С БМВ-то съм правил за 2 резервоара друг експеримент - да карам постоянно на газ-спирачка. Държа газта докато може и след това спирачка веднага след газта, да кажем над 2 пъти по-голямо ускорение на спиране, в сравнение с нормалния ми стил на каране. Само този стил на каране покачва разхода с над 2л/100км.
Та така. Надявам се съм внесъл допълнително уточнение на моя мироглед.

С това въобще не съм съгласен. Написал съм точните параметри на средната скорост, при която винаги постигам разхода в града описан по книжка.
И винаги на всичките автомобили, които съм карал, съм успявал да постигна разходи под тези, обявени в книжката. И на градско, и на извънградско.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
BOz, не оспорвам това, което ти си наблюдавал...
Оспорвам това, че се опитваш да го 'приложиш' като аксиома, валидна за всички, което съвсем не е така...
Така, както ти казваш, че нямаш проблем да извъртиш чисти 205 резервоара х 800км = 164х.км само градско, за мен това е неприложимо, не защото въртя малко градско - навярно над 70% от километрите ми са градски...
Обаче в тези 800км често ми се случва да изляза и извън града, което веднага опорочава резултата от този 'резервоар', и затова не съм го включил в класацията...
Поради същата причина разлика в резултата/разхода 20% на един и същ автомобил при приблизително еднаква средна скорост вече е прекалено много.
Но не показва, че това, което ти си наблюдавал е грешно/невярно, а просто, че наблюденията ти са ограничени до твоите условия на шофиране, които могат да се различават от условията на другите колеги...
А щом при определени условия аксиомата не работи, то няма как да се приложи автоматично за всички условия, и да се приеме за безусловно правило...
Оспорвам това, че се опитваш да го 'приложиш' като аксиома, валидна за всички, което съвсем не е така...
Така, както ти казваш, че нямаш проблем да извъртиш чисти 205 резервоара х 800км = 164х.км само градско, за мен това е неприложимо, не защото въртя малко градско - навярно над 70% от километрите ми са градски...
Обаче в тези 800км често ми се случва да изляза и извън града, което веднага опорочава резултата от този 'резервоар', и затова не съм го включил в класацията...
Поради същата причина разлика в резултата/разхода 20% на един и същ автомобил при приблизително еднаква средна скорост вече е прекалено много.
Но не показва, че това, което ти си наблюдавал е грешно/невярно, а просто, че наблюденията ти са ограничени до твоите условия на шофиране, които могат да се различават от условията на другите колеги...
А щом при определени условия аксиомата не работи, то няма как да се приложи автоматично за всички условия, и да се приеме за безусловно правило...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Далеч съм от мисълта за безусловното правило, както се опитваш отново да го изкараш.
Също така моите наблюдения не са само върху моя автомобил, по моя маршрут и т.н. И моята "аксиома" е приложима в почти всички случаи. И винаги се вижда много пряка зависимост между средната скорост и разхода. И пак да го повторя - само при градски условия. За извънградско това въобще не е валидно. За това съм възприел, че по-скоро ако излиза от това мое наблюдение, то по-скоро би било изключение. Както ти го показах и на джипа ти и то базирано на само 5 стойности за статистиката, при които статистическата грешка би била възможно да е доста голяма. Ако не си спомняш от часовете по статистика, то винаги от цялото наблюдение трябва да изкараш 5-те процента най-големи отклонения в двата края на наблюдавания обхват, за да е възможно най-точна. По този начин елиминираш тези стойности, които са по принцип изключение, но които биха могли да изкривят статистически коректен резултат. Да кажем 100 човека взимат по 1000лв заплата и един човек взима 1 милион. И накрая да излезеш със статистически резултат, че средната заплата на населението била 10891 лв. Ма статистиката си е малко луда материя и много хора я разбират доста грешно.
п.п. Примерно ако съм заредил резервоара и съм минал да кажем 400км с него в града, и ако ми се наложи да изляза извънградско, то задължително го пълня отново до горе, за да мога да разделя извънградското и градското ми каране. А бе луда работа, ама ми е хоби.
Също така моите наблюдения не са само върху моя автомобил, по моя маршрут и т.н. И моята "аксиома" е приложима в почти всички случаи. И винаги се вижда много пряка зависимост между средната скорост и разхода. И пак да го повторя - само при градски условия. За извънградско това въобще не е валидно. За това съм възприел, че по-скоро ако излиза от това мое наблюдение, то по-скоро би било изключение. Както ти го показах и на джипа ти и то базирано на само 5 стойности за статистиката, при които статистическата грешка би била възможно да е доста голяма. Ако не си спомняш от часовете по статистика, то винаги от цялото наблюдение трябва да изкараш 5-те процента най-големи отклонения в двата края на наблюдавания обхват, за да е възможно най-точна. По този начин елиминираш тези стойности, които са по принцип изключение, но които биха могли да изкривят статистически коректен резултат. Да кажем 100 човека взимат по 1000лв заплата и един човек взима 1 милион. И накрая да излезеш със статистически резултат, че средната заплата на населението била 10891 лв. Ма статистиката си е малко луда материя и много хора я разбират доста грешно.

п.п. Примерно ако съм заредил резервоара и съм минал да кажем 400км с него в града, и ако ми се наложи да изляза извънградско, то задължително го пълня отново до горе, за да мога да разделя извънградското и градското ми каране. А бе луда работа, ама ми е хоби.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Сам знаеш, че пълненето на половин резервоар увеличава грешката с 50% 
Щом не е безусловно правило - значи всичко е ясно - за резултата може да се взема като фактор и средната скорост, ама може и средната скорост да не е фактор...

Щом не е безусловно правило - значи всичко е ясно - за резултата може да се взема като фактор и средната скорост, ама може и средната скорост да не е фактор...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Цялостна извадка трудно ще направя, предвид на това, че не карам само градско или само извънградско. Впечатленията са ми от бордния компютър, за който съм наясно, че леко мами, но все пак данните могат да се ползват.gogo68 написа: Много ми е интересно как докарваш градското 9.5 - 11 ?!
Може пък като е нова...
Ако маршрута е Младост - Центъра, то съм стигал и 8.5.
Все пак при по-продължително каране в рамките на няколко дни, след ресет, показанията са различни (предполагам заради наличието на задръстване или не) и варират между 9.5 и 11 на 100. Това при нормално каране, разбира се. Ако я настъпя са ясни разходите

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Рав4 2.2 Д-Кат 177кс
Градско 11.5-12 /100
Извънградско 9-10 /100
А очаквах с 2л надоло
Градско 11.5-12 /100
Извънградско 9-10 /100
А очаквах с 2л надоло

- JulianoG
- Мнения: 91
- Регистриран на: 04 Фев 2012 04:39
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Toyota AYGO:
Градско - 6.2-7.5 според сезона и настъпването
Извънградско- 4.3 при 90км.ч.; 8/100 при 150
Lexus GS 450h:
Градско - 9-14/100 според външната температура и стила на каране
Извънградско- 6.6 при 90км.ч.; 11 при 150; 24л./100км. При 250км/ч
C-HR Hybrid:
Градско - 4/100 при леко каране в топло време; при минусови температури до 7/100
Извънградско - много зависи от посоката на вятъра и наличието на баири. За 900 километра при различните условия ми показа между 4.2 и 6/100 при 90 км/ч
Вчера направих над 10 километра със среден разход 0.8/100. Половината път бе спускане, другата половина карах на батерия.
Градско - 6.2-7.5 според сезона и настъпването
Извънградско- 4.3 при 90км.ч.; 8/100 при 150
Lexus GS 450h:
Градско - 9-14/100 според външната температура и стила на каране
Извънградско- 6.6 при 90км.ч.; 11 при 150; 24л./100км. При 250км/ч
C-HR Hybrid:
Градско - 4/100 при леко каране в топло време; при минусови температури до 7/100
Извънградско - много зависи от посоката на вятъра и наличието на баири. За 900 километра при различните условия ми показа между 4.2 и 6/100 при 90 км/ч
Вчера направих над 10 километра със среден разход 0.8/100. Половината път бе спускане, другата половина карах на батерия.
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Карам Corolla 1.4 I, 97 к.с. 2007 година:
За градско по около 4 км. два пъти дневно, супер натоварен трафик и средна скорост 14 км/ч ми дава разход почти 13/100.
Още нямам извънградско. Ако и там ми покаже някакъв подобен разход, май ще трябва да търся майстор.
Иначе двигателя работи перфектно.
За градско по около 4 км. два пъти дневно, супер натоварен трафик и средна скорост 14 км/ч ми дава разход почти 13/100.
Още нямам извънградско. Ако и там ми покаже някакъв подобен разход, май ще трябва да търся майстор.
Иначе двигателя работи перфектно.
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
А, нищо ненормално като разход на Королата. Моята е 1.6 бензин 2005г. градско 4-5 км на посока в задръстване към 9-10,средна скорост към 24км/ч. Същият път без трафик (вечер през седмицата след 22) и зелена вълна пада до 6 и надолу, но на 50-60км/ч постоянна скорост.
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
При мен разхода на Селиката е около 12-13/100 за 3км пробег в никакво задръстване и кажи речи се кара студена. Да, наистина мотора е по голям, но това е с кротко каране и 3 светофара които се минават без чакане т.е. спираш, светва зелено и тръгваш. А ти казваш "супер задръстване" т.е. студен мотор + тръгни спри за 4км = 13/100 (нормален разход). Засечи си колата извънградско където отклоненията не са големи, и ако имаш много висок разход тогава търси причина в колата. Магистралата с над 120 също качва разхода.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
97 коня почва да гори даже след 110
И аз считам разхода за нормален при описаните условия, градско със средна скорост под 20 е принципно двоен разход над извънградския такъв...




- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Препоръчвам ви да ходите пеш - моторът ви не успява да загрее.

Поне сменете свещите с правилно топлинно число.
- Градски разход с винаги включен автоматичен климатик /Варна - Централна част/ - 10-11/100 л/км
/рекордът ми е 13.5, но не можете да карате така/ - Извънградски разход - Път кат.I и AM Хемус - 6-6.5 л/км
Единственото предимство на 4ZZ е по-малката данъчна ставка.
Рапорт даден.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта