Проблем с двигателя на Тойота Карина Е 1.6 16V
Проблем с двигателя на Тойота Карина Е 1.6 16V
Ехооо, станахме трима с този проблем. Аз вече писах тема. Същите симптоми! Прочетох предпоследното мнение и също се зачудих е ли възможно да прескочи зъб на разпределителен вал. Направих следната проверка: свалих капака над валовете, нагласих марките на центровката и изпонаснимах всичко. После разгледах снимки от нета. Направи ми впечатление, че на всички снимки от нета, при нагласена центровка гърбиците на всмукателния вал на 1-ви цилиндър са една идея по- нагоре от тези на моя 4a - fe. Все едно е прескочил зъб. Възможно, ли е това?
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Проблем с двигателя на Тойота Карина Е 1.6 16V
Всичко е възможно! Но като си направил толкова снимки, пусни ги тук заедно с тези от нета, за да видим и ние. Пък може някой да успее да разгадае проблема...
Проблем с двигателя на Тойота Карина Е 1.6 16V
Това е моят 4а - fe
И една от снимките в Интернет:
http://s154.photobucket.com/user/rschue ... ort=3&o=15
Дано да са активни линковете...
Проблем с двигателя на Тойота Карина Е 1.6 16V
Току що запали абсолютно от четвърт оборот. Снощи забелязах, че не може да превърти гуми дори на лед!!! Момчета, дайте акъл, вижте снимките от линковете и ако разбирате, кажете дали са зацепени правилно валовете?
Колата е танк и не ми се разделя с нея
.
Палих я студена с отворена капачка на радиатора и не изкара нито едно балонче. . . на тихи обороти леко тресе, ауспухът духа мощно, катализатор няма, свещите и изпарителя са нови, но тя не върви и на бензин. Дистрибуторната капачка е като нова отвътре. Забелязах, че като спрат да се въртят гумите (спра), минават 2 секунди и оборотите падат със 100 надолу. Свети ми ABS. Моля ви, вижте снимките от линковете и обърнете внимание на положението на гърбиците на първи цилиндър на вала на всмукателните клапани
Колата е танк и не ми се разделя с нея



Палих я студена с отворена капачка на радиатора и не изкара нито едно балонче. . . на тихи обороти леко тресе, ауспухът духа мощно, катализатор няма, свещите и изпарителя са нови, но тя не върви и на бензин. Дистрибуторната капачка е като нова отвътре. Забелязах, че като спрат да се въртят гумите (спра), минават 2 секунди и оборотите падат със 100 надолу. Свети ми ABS. Моля ви, вижте снимките от линковете и обърнете внимание на положението на гърбиците на първи цилиндър на вала на всмукателните клапани

- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Проблем с двигателя на Тойота Карина Е 1.6 16V
На твоята снимка вляво не се вижда добре. Отдясно, съдейки по маркировката, изглежда като че ли е еднаква, но трябва и отляво да е симетрична, а там не се вижда нищо. Намери си една инструкция за регулиране на валове от Тойота за твоя модел и гледай точка по точка. Двата вала се въртят един срещу друг, като единият е водещ, но дали позицията трябва да е абсолютно еднаква, само книжката ще каже. Позицията на твоите гърбици изглежда различна от тези от нета. Но при клапаните на съвременните двигатели има голямо разнообразие от застъпване на клапаните, дори и при привидно еднакви мотори може да има разлика, която човешкото око не може да хване. За това си има уреди и техническа документация. Принципно всеки може да да даде мнение, но истината ще я установи само опитен майстор на място. Така че - успех.
Проблем с двигателя на Тойота Карина Е 1.6 16V
Здравей, колега. Вече нямам съмнения. Току що изгледах видео за зацепване на ангренаж на карина 1.6. И на това видео гърбицата на първи цилиндър на всмукателния вал е като на ВСИЧКИ снимки на 4а - fe от Интернет и различно позиционирана от тази на моя двигател. Освен това допълнителната запчатка към въпросния вал може би е сваляна при мен, защото има някакви шайби пред нея, които стоят като изкривени от отверка, или подобен инструмент. Благодаря ти за съвета и ще го последвам, защото наистина си трябва специалист, за да провери зацепването. 

- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Проблем с двигателя на Тойота Карина Е 1.6 16V
Не познавам конструкцията на твоя двигател, интересно е дали тези шайби са фабрично сложени и респективно изкривени. Това може да не е случайно, а да осигурява вала допълнително против аксиално изместване. Провери си техническата документация, преди да пипа някой. Японците понякога залагат "технически капани". И дай снимка отблизо...
Проблем с двигателя на Тойота Карина Е 1.6 16V
Сори за забавянето.
Един приятел има друга идея за загубата на мощност: съединителя ми "жули" при връщане от трета на втора скорост и понякога колата се тресе в движение на и без да е на скорост. Неговото предположение е, че дискът превърта, но не толкова много, че като подам газ да скочат оборотите и това спъвало колата. А като подам рязко газ в движение, започва едно бучене, все едно давиш колата. И на бензин, и на газ. Още нещо: като сложих зимните 185х80, мощността намаля още повече. Ощв нещо: има лаг във форсажа, а дистрибутора е завъртян на 2 мм от максимума предварение. Газяджията така го настрои.
Още нещо: вчера доста буксувах и сега празният ход държи твърдо 1050 об/мин. Допреди вчера държеше променливи 700 - 800.
Това мога да споделя засега...
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Проблем с двигателя на Тойота Карина Е 1.6 16V
Ако виждам правилно, само едната шайба е огъната и играе ролята на федершайба за обиране на аксиалния луфт. Не виждам там проблем, но за всеки случай пъхни един луфтомер. Трябва да има драстично износване, за да се бъде сменена. Нормално е по-тежките гуми да ти създават усещането за по-малка мощност. А предварението на делкото винаги може да се коригира малко по малко. Завърташ и караш като гледаш как се държи моторът. Ако имаш късмет ще улучиш оптималното положение. Майсторите регулират на място и от много опит обикновено се справят добре, но ако не си доволен, можеш и сам да променяш предварението. Но същевременно трябва да търсиш баланса и при работа на бензин. В краен случай правиш компромис - по-добра работа на газ или по-добра на бензин. Май че имаш повечко проблеми. Ще ти трябва майстор.
Проблем с двигателя на Тойота Карина Е 1.6 16V
А може би съм от глупав по - глупав и трябваше да погледна ламаринката с надпис NOTICE. След 10 дни си купувам титаниеви свещи и ще пиша. Добре, че съм упорит в Интернет. Моят модел работи само с титаниеви свещи - нещо, което не е знаел и предишния собственик. Ще пиша веднага след заплата.
Проблем с двигателя на Тойота Карина Е 1.6 16V
Белезите могат да съвпадат и ангренажа пак да не е зацепен правилно !!! Защото разцепената зъбчатка на всмукателния вал трябва да се зацепва когато пръжината вътре е натегната !!! Това става като се пъхне една отвертка с подходящ диаметър (кръстата е по удобно) във отвора който се пада почти водоравно когато всмукателния вал е на белег. Ако тая процедура не е направена при последното монтиране на някой от валовете отвертката няма да влезе в отвора защото отсреща ще се разминава с продължението на отвора . Тоест трябва да се свали всмукателния вал да се навре отвертката и да се монтира вала и тогава вече белезите ще са верни. Успех на всички които изчетоха това и ме разбраха 

Човек и добре да живее умира .......
Проблем с двигателя на Тойота Карина Е 1.6 16V
Vokil, значи отверката да не се вади докато не се стегнат болтовете на всмукателния вал?
Мога ли сам да го направя това, или трябват специални инструменти?
Още нещо искам да попитам: Възможна ли е такава огромна загуба на мощност (Витиня на трета скорост) заради това, че двигателят е lean burn и не е с платинени свещи?
Той има и също така 4 дросела в каналите на 4 от всмукателните клапани, за които четох, че се отварят от компютъра при натоварване, пък компютъра изчислявал натоварването от датчика на коляновия вал... При ниски натоварвания работели само 4 всмукателни клапани. Дали има вероятност компа да не ги отваря???
Съвсем ми се омотаха нещата в главата. ..
Мога ли сам да го направя това, или трябват специални инструменти?
Още нещо искам да попитам: Възможна ли е такава огромна загуба на мощност (Витиня на трета скорост) заради това, че двигателят е lean burn и не е с платинени свещи?
Той има и също така 4 дросела в каналите на 4 от всмукателните клапани, за които четох, че се отварят от компютъра при натоварване, пък компютъра изчислявал натоварването от датчика на коляновия вал... При ниски натоварвания работели само 4 всмукателни клапани. Дали има вероятност компа да не ги отваря???
Съвсем ми се омотаха нещата в главата. ..

Проблем с двигателя на Тойота Карина Е 1.6 16V
Камъче 10 малка тресчотка и въпросната отвертка. Относно т-вис системата можеш да блокираш клапите отворени и да тестваш.
Човек и добре да живее умира .......
Проблем с двигателя на Тойота Карина Е 1.6 16V
Здравейте, не съм бил погледнал от вътрешната страна на зъбчатките. 2 зъба разминаване на белезите!
Моля ви, кажете ми къде да отида в София и колко горе - долу парички да приготвя?
Моля ви, кажете ми къде да отида в София и колко горе - долу парички да приготвя?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: ExTaZz и 7 госта